Motor Troubleshootings
အပိုင္း(1)(2)(3)
အပိုင္း(1)(2)(3)
ေမာ္တာျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြျခင္းအေၾကာင္း
ျပန္လည္စုစည္းေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အပိုင္း(1)
ေမာ္တာျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြရာမွာ
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စဥ္းစားေျဖ႐ွင္းႏိုင္ေစဖို႔
ရည္ရြယ္ၿပီး သိထားသမွ်ေလးေတြ
မွ်ေဝေပးခ်င္ပါတယ္။
ေမာ္တာျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြရာမွာ
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စဥ္းစားေျဖ႐ွင္းႏိုင္ေစဖို႔
ရည္ရြယ္ၿပီး သိထားသမွ်ေလးေတြ
မွ်ေဝေပးခ်င္ပါတယ္။
၁။Motor မလည္ျခင္း
(a)Controller မေကာင္းျခင္း
(b)Single Phase ျဖစ္ျခင္း(Input Circuitမွာလား၊motor windingမွာလားစစ္ပါ)
(c)Rotor,Bearing သို႔မဟုတ္ Driven Loadမွာ Locked ျဖစ္ျခင္း(Loadျဖဳတ္ၿပီး အလြတ္လည္ၾကည့္ပါ)
(b)Single Phase ျဖစ္ျခင္း(Input Circuitမွာလား၊motor windingမွာလားစစ္ပါ)
(c)Rotor,Bearing သို႔မဟုတ္ Driven Loadမွာ Locked ျဖစ္ျခင္း(Loadျဖဳတ္ၿပီး အလြတ္လည္ၾကည့္ပါ)
၂။Motor လည္ေနရင္း Tripျဖစ္ျခင္း
(a)Overload Relay ေၾကာင့္(Sizeႏွင့္ Setting စစ္ပါ)
(b)Starting Time ၾကာျခင္းေၾကာင့္
(Time Setting ျပန္စစ္ပါ၊ေယဘုယ်အားျဖင့္
Small 10s,Medium 12s,Large 15sထက္
ပိုၾကာလွ်င္ o/l Trip ျဖစ္သည္)
(b)Starting Time ၾကာျခင္းေၾကာင့္
(Time Setting ျပန္စစ္ပါ၊ေယဘုယ်အားျဖင့္
Small 10s,Medium 12s,Large 15sထက္
ပိုၾကာလွ်င္ o/l Trip ျဖစ္သည္)
၃။Motor ေႏွးေကြးစြာလည္ျခင္း
(a)Voltage Drop မ်ားျခင္းေၾကာင့္(Running Voltage က Supply Voltageေအာက္ 3%ထက္
ပိုေလ်ာ့လ်ွင္)
ပိုေလ်ာ့လ်ွင္)
*ဒီေနရာမွာ Voltage Dropျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းရင္းေတြဟာအေရးပါလာပါတယ္။
1.Overload ေၾကာင့္ မႏိုင္ဝန္ထမ္းရလို႔
Voltage Drop မ်ားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ Load ကိုေလွ်ာ့ရင္ေလ်ွာ့ ၊ေမာ္တာအႀကီး
ေျပာင္းသံုးရင္သံုး၊ အဆင္ေျပပါတယ္။
Voltage Drop မ်ားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ Load ကိုေလွ်ာ့ရင္ေလ်ွာ့ ၊ေမာ္တာအႀကီး
ေျပာင္းသံုးရင္သံုး၊ အဆင္ေျပပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ
Motorက Loadကို တကယ္မႏိုင္လို႔
Overloadျဖစ္တာမဟုတ္ဘဲ
တျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ Overloadျဖစ္ႏိုင္တာကို
သိထားရပါမယ္။
(i)Hight Resistance Connectionေၾကာင့္လည္းျဖစ္တတ္ပါတယ္၊Connectionေတြျပန္စစ္ပါScrewေတြျပန္ၾကပ္ပါ)
(ii)Power Line Undersizeပါ။သင့္ေလ်ာ္တဲ့ႀကိဳးဆိုဒ္ ျပန္လဲပါ)
(iii)Capactor Bank တည္ေဆာက္ပံုလြဲရင္လည္း
ျဖစ္တတ္ပါတယ္)
Motorက Loadကို တကယ္မႏိုင္လို႔
Overloadျဖစ္တာမဟုတ္ဘဲ
တျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ Overloadျဖစ္ႏိုင္တာကို
သိထားရပါမယ္။
(i)Hight Resistance Connectionေၾကာင့္လည္းျဖစ္တတ္ပါတယ္၊Connectionေတြျပန္စစ္ပါScrewေတြျပန္ၾကပ္ပါ)
(ii)Power Line Undersizeပါ။သင့္ေလ်ာ္တဲ့ႀကိဳးဆိုဒ္ ျပန္လဲပါ)
(iii)Capactor Bank တည္ေဆာက္ပံုလြဲရင္လည္း
ျဖစ္တတ္ပါတယ္)
ဒုတိယပိုင္း ဆက္ပါမယ္။
Motor Troubleshootings အပိုင္း(2)
(b)Motor ေႏွးေကြးစြာလည္ေစျခင္းရဲ႕
ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုကေတာ့
Starting Loadမ်ားျခင္းေၾကာင့္လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ Starting Loadကို ေလ်ာ့ေပးျခင္းအားျဖင့္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုကေတာ့
Starting Loadမ်ားျခင္းေၾကာင့္လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ Starting Loadကို ေလ်ာ့ေပးျခင္းအားျဖင့္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ပါတယ္။
(c)ေနာက္တစ္ခ်က္က
Starting Torqueမလံုေလာက္လို႔လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ Reduce Voltage Starting System သံုးတဲ့အခါ
(i)Star/Delta
(ii)Part Winding
(iii)Auto-Transformer Starting
စတဲ့ System ေတြထဲက
Starting Torqueပိုေကာင္းနဲ႔ Systemကို
သံုးျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
Time Setting (1st stage to 2nd stage)ကို
ေလ်ာ့ခ်ေပးျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း
ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ပါတယ္။
Starting Torqueမလံုေလာက္လို႔လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ Reduce Voltage Starting System သံုးတဲ့အခါ
(i)Star/Delta
(ii)Part Winding
(iii)Auto-Transformer Starting
စတဲ့ System ေတြထဲက
Starting Torqueပိုေကာင္းနဲ႔ Systemကို
သံုးျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
Time Setting (1st stage to 2nd stage)ကို
ေလ်ာ့ခ်ေပးျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း
ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ပါတယ္။
Soft Starterသံုးရင္ေတာ့
Torque နဲ႔ Time Setting ကိုယ္လိုသလို
ခ်ိန္ညႇိအသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။
Torque နဲ႔ Time Setting ကိုယ္လိုသလို
ခ်ိန္ညႇိအသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။
(၄)Motor ကိုယ္ထည္ပူျခင္းႏွင့္ Tripျဖစ္ျခင္း
ကိုယ္ထည္ပူျခင္းႏွင့္ Tripျဖစ္ျခင္းတို႔ဟာ
(a)Motor ေလာင္ကြၽမ္းသြားျခင္းေၾကာင့္၊
(b)Operation Cycleအတြင္းမွာ Start အႀကိမ္ေရမ်ားလြန္းျခင္းေၾကာင့္၊
(c)Motorရဲ႕ Ambient Temperatureက
40°C(104°F)အထက္ ေက်ာ္လြန္ျခင္းေၾကာင့္၊
(d)Ventilationမေကာင္းေသာေၾကာင့္၊
(e)Motor Controllerမွာ အပူခ်ိန္ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ စတဲ့အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
(b)Operation Cycleအတြင္းမွာ Start အႀကိမ္ေရမ်ားလြန္းျခင္းေၾကာင့္၊
(c)Motorရဲ႕ Ambient Temperatureက
40°C(104°F)အထက္ ေက်ာ္လြန္ျခင္းေၾကာင့္၊
(d)Ventilationမေကာင္းေသာေၾကာင့္၊
(e)Motor Controllerမွာ အပူခ်ိန္ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ စတဲ့အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
တတိယပိုင္းမွာ
က်န္တဲ့ သိသင့္တာေလးေတြ
ဆက္လက္မွ်ေဝေပးပါ့မယ္။
က်န္တဲ့ သိသင့္တာေလးေတြ
ဆက္လက္မွ်ေဝေပးပါ့မယ္။
ေဝဖန္ေထာက္ျပအၾကံျပဳေဆြးေႏြးျခင္းေတြ
ျပဳလုပ္ေပးဖို႔လည္း ေခၚဖိတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ျပဳလုပ္ေပးဖို႔လည္း ေခၚဖိတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
Motor Troubleshootings အပုိင္း(3)
(၅)Motor လည္ေသာ္လည္းName Plate Speed ထက္ ေလ်ာ့ေနျခင္း
(a)Speed Measurement မတိက်တာလည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေသခ်ာတိုင္းပါ။
(b)High Overloadေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
(c)Excessive Voltage Dropေၾကာင့္လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
(Voltage drop 10 to 15%႐ွိပါက
Motorရဲ႕ Speedကို 1 to 2%အထိ ေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္။)
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေသခ်ာတိုင္းပါ။
(b)High Overloadေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
(c)Excessive Voltage Dropေၾကာင့္လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
(Voltage drop 10 to 15%႐ွိပါက
Motorရဲ႕ Speedကို 1 to 2%အထိ ေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္။)
(၆)Motorဆူညံသံ ထြက္ေပၚလာျခင္း
Single Phase ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။
Motor သည္ Over heatျဖစ္ၿပီး
Tripက်ပါလိမ့္မယ္။
Motor သည္ Over heatျဖစ္ၿပီး
Tripက်ပါလိမ့္မယ္။
Powerပိတ္ၿပီး Start ျပန္လုပ္ၾကည့္ပါ။
ေမာ္တာက ညဥ္းသံထြက္ၿပီး ပူလာၿပီး မလည္ဘူးဆိုရင္ Single Phaseျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာသေလာက္႐ွိပါတယ္။
ေမာ္တာက ညဥ္းသံထြက္ၿပီး ပူလာၿပီး မလည္ဘူးဆိုရင္ Single Phaseျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာသေလာက္႐ွိပါတယ္။
*Motor Starting Current နဲ႔
အသံုးဝင္မယ္႔ အနီးစပ္ဆံုး Assumptionေလး
ေပးခ်င္ပါတယ္။
အသံုးဝင္မယ္႔ အနီးစပ္ဆံုး Assumptionေလး
ေပးခ်င္ပါတယ္။
1.Direct On Line-------7Times of FLA
2.Auto-Transformer(75%Tap)-------4Times
3.Star/Delta or (60%Tap)------2/3 Times
4.Startor-Rotor Starter-------1 to 2 Times
2.Auto-Transformer(75%Tap)-------4Times
3.Star/Delta or (60%Tap)------2/3 Times
4.Startor-Rotor Starter-------1 to 2 Times
ဖတ္႐ႈေပးခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဒီ ပို႔စ္ေတြကိုဖတ္ၿပီး Motor ျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြဖို႔အတြက္
အေထာက္အကူ အထိုက္အေလ်ာက္ရႏိုင္မယ္လို႔
ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ဒီ ပို႔စ္ေတြကိုဖတ္ၿပီး Motor ျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြဖို႔အတြက္
အေထာက္အကူ အထိုက္အေလ်ာက္ရႏိုင္မယ္လို႔
ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
Motor နဲ႔ပတ္သက္လို႔
သိသင့္သိထိုက္တာေလးေတြ
ဆက္လက္မွ်ေဝေပးသြားပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ။
Crd to
သိသင့္သိထိုက္တာေလးေတြ
ဆက္လက္မွ်ေဝေပးသြားပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ။
Crd to