ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထဲ ဒီဇယ္ ၊ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထဲ ဓာတ္ဆီမွားထည့္ျပီးေမာင္းမိတယ္ဆုိ သင့္ကားဘာျဖစ္သြားႏုိင္မလဲ

ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထဲ ဒီဇယ္ ၊ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထဲ ဓာတ္ဆီမွားထည့္ျပီးေမာင္းမိတယ္ဆုိ သင့္ကားဘာျဖစ္သြားႏုိင္မလဲ
   

သင္ဟာ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ကားတစီးကုိ ေမာင္းေနတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းသူတေယာက္ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္ ၊ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကားကုိ ေမာင္းေနတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းတေယာက္ျဖစ္ရင္ျဖစ္ပါမယ္ ။ သင့္ကား ဆီျဖည့္စဥ္မွာ ဆီဆုိင္က ဓာတ္ဆီကားကုိ ဒီဇယ္
မွားထည္.လုိက္မိတယ္ ၊ ဒီဇယ္ကားကုိ ဓာတ္ဆီမွားထည္.လုိက္မိတယ္ဆုိပါစုိ. ၊( ျဖစ္ခဲေပမယ့္ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ) ၊ သင္ကလည္း အမွဳမဲ့ အမွတ္မဲ့ ဆီမွားထည္.လုိက္တာမသိဘဲ ကားစက္နွဳိးလုိက္မိတယ္ဆုိ သင္ကားအင္ဂ်င္
ဘာေတြျဖစ္သြားနုိင္မလဲဆုိတာကုိ သိပၸံနည္းက် လက္ေတြ.က်က် ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်င္ပါတယ္ ။
ဆီမွားထည္.တဲ့ ျပသနာဘာေတြျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ မသိခင္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္နဲ. ဒီဇယ္​အင္ဂ်င္တုိ.ရဲ. မတူကြဲျပားတဲ့ အင္ဂ်င္တည္ေဆာက္ပံု မီးေလာင္ပံုေလးေတြကုိ သိထားရင္ပုိေကာင္းပါတယ္ ။
အခုတင္ျပခ်င္တာက ဓာတ္ဆီနဲ. ဒီဇယ္ဆီတုိ.ရဲ. မတူကြဲျပားတဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတြကုိပါ ။
ဓာတ္ဆီ၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ား
အေငြ.ပ်ံလြယ္သည္ ၊ ပံုမွန္အပူခ်ိန္တြင္ လြယ္ကူစြာ အေငြ.ပ်ံသည္ ။
အေရာင္မရွိ ၊ ထြင္းေဖာက္ျမင္ႏုိင္သည္ ၊ အနံ.အနည္းငယ္သင္းပ်ံ.သည္ ။
မီးစတင္ေလာင္ကၽြမ္းရန္ အနိမ့္ဆံုးေသာ အပူခ်ိန္လုိအပ္ခ်က္ ( Flash Point ) = -10 to -15 ' C (or) 14 to 15 ' F
နိပ္ေသာသိပ္သည္းဆ (0.60 to 0.78)
ဆီနွင့္ရာဘာထဲသုိ. စိမ့္၀င္ႏုိင္သည္ ။
အပူခ်ိန္ပမာဏ ( 9500 to 10500 Kcal / Kg 0r 4300 to 4800 Kcal / lb )
ေအးေနေသာ အင္ဂ်င္ကုိ စတင္နုိးခ်ိန္တြင္ ေလနွင့္ဆီေရာေနွာမွဳလြယ္ကူေစရန္ လြယ္ကူေသာ အေငြ.ပ်ံစြမ္းရည္ရွိသည္ ။
ဒီဇယ္၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ား
ဒီဇယ္ကုိ ေရနံစိမ္းမွ အပူခ်ိန္ 200 ' C -300 ' C (104 to 212 ' F ) ရွိသည္ ။
ဒီဇယ္သည္ ေရနံဆီ ဓာတ္ဆီတုိ.ထက္ ေနာက္က်ေပါင္းခံထားေသာ ေလာင္စာဆီျဖစ္သည္ ။
အ၀ါေရာင္သန္းသည္ ၊ သင္းပ်ံ.ေသာရနံ.ရွိသည္ ။
မီးစတင္ေလာင္ကၽြမ္းရန္ အနိမ့္ဆံုးေသာ အပူခ်ိန္လုိအပ္ခ်က္ ( Flash Point ) ျမင့္မားျပီး 40 to 100 ' C (or) 104 to 212 '
သိပ္သည္းဆ ( 0.82 to 0.86 )
အပူခ်ိန္ပမာဏ အနီးစပ္ဆံုး ( 10500 ' Kcal / Kg or 4800 Kcal / lb )
နိမ့္ေသာအပူခ်ိန္တြင္ အရည္အျဖစ္တည္ရွိေနရမည္ ။
ဒီဇယ္သည္ အင္ဂ်က္ရွင္းပန္. ( Injection Pump ) နွင့္ ေနာ္ဇယ္ (Nozzle ) မ်ားအတြင္းေခ်ာဆီအျဖစ္ေဆာက္ရြက္ရသျဖင့္ ေစးပ်စ္ျပီး ေခ်ာဆီဂုဏ္သတၱိရွိရမည္ ။
ဆီနွစ္ခုရဲ. မတူညီတဲ့ ဂုဏ္သတၱိနွစ္ခုကုိ သိျပီဆုိရင္ အခု ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထဲကုိ ဒီဇယ္ဆီမွားထည္.ၾကည္.ပါမယ္ ။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထဲကုိ ဒီဇယ္ဆီထည္.ျပီး စက္ႏုိးလုိက္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ ?
အေျဖကေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး ။ သင့္ကားအင္ဂ်င္ စက္နွဳိးလာမွာမဟုတ္ပါဘူးခမ်ာ ။ စနစ္တက်ျပန္ရွင္းျပပါမယ္ ။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မီးေလာင္ေပါက္ကြဲပံုက ဓာတ္ဆီနွင့္ေလ အေရာအေနွာေတြကုိ အင္ဂ်င္ထဲထည္. ဖိသိပ္ျပီး ပလက္ကေနမီးေပါက္ေပးျပီး မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမွဳျဖစ္ေစတာပါ ။
ဒီလုိအင္ဂ်င္လည္ပတ္မွဳျဖစ္စဥ္ျဖစ္ေစဖုိ. ဓာတ္ဆီကုိက သူ.ဂုဏ္သတၱိအရ ေလနဲ.ေရာေနွာရင္ အဆင္ေျပေစဖုိ. အေငြ.ပ်ံလြယ္တဲ့စြမ္းရည္သတၱိရွိပါတယ္ ။ ဒီလုိအင္ဂ်င္ထဲကုိ အေငြ.မပ်ံလြယ္တဲ့ ဒီဇယ္ထည္.လုိက္တဲ့အခါ ဒီဇယ္ဟာ အေငြ.မပ်ံဘဲ အေရေတြအျဖစ္နဲ.ပဲတည္ရွိေနလုိ. ေလနဲ.အေရာအေႏွာမွာ ေပါက္ကြဲမီး
ေလာင္ေစဖုိ. ဘယ္လုိမွမလြယ္ကူေစပါဘူး ။ ေနာက္တခ်က္က ဓာတ္ဆီရဲ. မီးေလာင္လြယ္နုိင္စြမ္းပမာဏက ျမင့္မားျပီးသားမုိ. အင္ဂ်င္တည္ေဆာက္ပံုကုိက အပူခ်ိန္မ်ားေစတဲ့ တမင္ဖိနွိပ္မွဳမ်ားေတြမပါ၀င္ပါဘူး ။
ဒီေတာ့ ဒီလုိအင္ဂ်င္ထဲမွာ မီးေလာင္မလြယ္နုိင္တဲ့ ဒီဇယ္ဆီဟာ မီးေလာင္ဖုိ.လိုအပ္တဲ့အပူခ်ိန္မရရွိလုိ. မီးေလာင္ကၽြမ္းဖုိ.မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး ။
ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထဲ ဒီဇယ္ထည္.မိျပီး စက္ႏွိဳးလုိက္ရင္ ဘာမွမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးခမ်ာ ။ ဓာတ္ဆီကားေမာင္းသူေတြကံေကာင္းပါတယ္ ။ မေတာ္မွားထည္.မိရင္ စက္နွိဳးမရတာကလြဲလုိ. အင္ဂ်င္မထိခုိက္ဘဲ
ဆီတုိင္ကီ ထဲက ၊ ပုိက္လုိင္းေတြထဲက မွားထည္.မိတဲ့ ဒီဇယ္ေတြကုိ ကုန္ေအာင္ထုတ္ ဓာတ္ဆီျပန္ထည္.ေမာင္းလုိ.ရပါတယ္ ။ ကဲဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ျပီးေတာ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အလွည့္ေပါ့ ။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထဲကုိ ဓာတ္ဆီမွားထည္.ျပီး စက္နွိဳးေမာင္းမိရင္ ဘာျဖစ္မလဲ ?
အေျဖက ေခတ္စကားနဲ.ေျပာရရင္ ေျမြေျခာက္ကုိက္သလုိပါပဲဗ်ာ ။ အင္ဂ်င္ရယ္ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြ အကုန္ဂန္.သြားႏုိင္ပါတယ္ ။ စနစ္တက်ျပန္ရွင္းျပပါမယ္ ။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမွဳ ျဖစ္စဥ္က ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထဲကုိ ေလတမ်ိဳးထဲကုိသာ Inlet ကေန သြင္း ၊ အဲ့လုိကုိပဲ အပူခ်ိန္အမ်ားၾကီးရေအာင္ Piston ဖိအားေတြနဲ. အတင္းဖိသိပ္ ၊ ေတာ္ရံုမီးမေလာင္ႏုိင္တဲ့ ဒီဇယ္ဆီေတြ
မီးေလာင္ေလာက္တဲ့ အပူခ်ိန္ေရာက္ျပီဆုိမွ ဒီဇယ္ဆီေတြကုိ ေနာ္ဇယ္ကေန သတ္မွတ္အတုိင္းအတာအျဖစ္ အမွဳန္အမႊြားေလးေတြျဖန္းေပးျခင္းျဖင့္မီးေလာင္တာပါ ။ အဲ့လုိအင္ဂ်င္ထဲကုိ မီးေလာင္လြယ္လြန္းတဲ့ ဓာတ္ဆီထည္.ပါျပီတဲ့
ဗ်ာ ။ အပူခ်ိန္ အႏွဳတ္ဒီဂရီမွာေတာင္မီးေလာင္ႏုိင္တဲ့ ဓာတ္ဆီဟာ မေလာင္ေလာင္ေအာင္ အပူခ်ိန္နဲ.ဖိအားေတြေပးထာတဲ့ အင္ဂ်င္ထဲမွာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အထိန္းအကြပ္မဲ့ မီးေလာင္ကၽြမ္းမွဳ
( Uncontrolled Combustion ) ျဖစ္ပါေတာ့တယ္ ။ အဲ့လုိျဖစ္တဲ့အတြက္ အင္ဂ်င္သံမီးေလာင္မွဳကုိ နားမေထာင္တဲ့ ယာဥ္ေမာင္းနဲ.ဆုိရင္ သတိမမူမိဘဲ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေမာင္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ပဲ
အင္ဂ်င္အတြင္းက မီးေလာင္ခန္းသံုး ပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ Piston , Valve , Cylinder Head , Cam Shaft အစရွိတဲ့ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြအကုန္ပ်က္စီးပါမယ္ ၊ ၀ပ္ေရွာ့ပို.ျပီး အင္ဂ်င္ခ်ရမယ္ ။ အတြင္းပစၥည္းေတြအကုန္ျပဳျပင္လဲလည္ရႏုိင္ပါတယ္ ။ ဒါတြင္ပဲလားဆုိ မဟုတ္ေသးပါဘူး ။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မွာ သံုးေနတဲ့ ေနာ္ဇယ္ေတြ အင္ဂ်က္ရွင္းပန္.ေတြဟာ ဒီဇယ္ရဲ. ေစးပ်စ္မွဳ ေခ်ာဆီသေဘာကုိ မွီခုိျပီးရပ္တည္ေနပါတယ္ ။ အဲ့လုိပစၥည္းေတြထဲကုိ ေစးပ်စ္မွဳမရွိတဲ့ ဓာတ္ဆီ
ထည္.လည္ပတ္လုိက္တဲ့အတြက္ ေခ်ာဆီစနစ္ပ်က္စီးျပီး ေနာ္ဇယ္ေတြ အင္ဂ်က္ရွင္းေတြပါ အပုိလုိက္ဂန္.ပါမယ္ ၊ တျခား ရာဘာစီးေတြမွာလည္း ဓာတ္ဆီဟာေပ်ာ္၀င္ကုန္တာမုိ. အင္ဂ်င္တခုလံုးပ်က္စီးမွဳမ်ိဳးစံုၾကံဳေတြ.ရပါမယ္ ။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ယာဥ္ေမာင္းဆရာေတြ သတိျပဳၾကေစလုိပါတယ္ ။ ဓာတ္ဆီမွားမထည္.မိဖုိ.ရယ္ မွားထည္.မိရင္ေတာင္ စက္ႏွိဳးျပီးျပီးခ်င္သိျပီး အခ်ိန္မွီ အေျခအေနမဆုိးခင္ရပ္တန္.ဖုိ.ရယ္ပါ ။
ဒီေလာက္ဆုိ ဆီမွားထည္.တဲ့ ျပသနာကေန အင္ဂ်င္ေတြဘာျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ ကြဲကြဲျပားျပားသိေလာက္ပါျပီ ။
ေနာက္ဆံုး သတိေပးခ်င္တာက ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထဲ ဓာတ္ဆီ လံုး၀ (လံုး၀)ထည္.ေမာင္းလုိ.မရပါခမ်ာ ။
စာဖတ္သူမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး နည္းပညာဗဟုသုတ ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္ၾကပါေစ ။
   
Credit to
L.Zarni (P.T.U)
Prime Auto Technology

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html