Turbocharger တလံုး၏ ျပစ္ခ်က္ကို ႐ွာေဖြျခင္း
နိဂံုး
E.Turbocharger မွ ဆူညံသံထြက္ေပၚလာလ်င္
၁ ။ air cleaner ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္ ( သန္႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ေပးပါ (သို႔) အသစ္အစားထိုးပါ )
၂ ။ air cleaner ႏွင့္ turbocharger အၾကား အျခားအစိတ္အပိုင္းေရာက္႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( ေလအဝင္လိုင္းအားစစ္ေဆးပါ ၊ ဝင္ေရာက္ေနေသာအစိတ္အပိုင္းအား ဖယ္႐ွားပါ )
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင့္ clamp မ်ားမွ bolt မ်ားေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာင္ေနေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ ၊ ပ်က္စီးႏိုင္သည့္ ဆက္သြယ္ေနေသာအစိတ္အပိုင္းမ်ားအား စစ္ေဆးေပးပါ။)
၄ ။ journal bearing ပြန္းစားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၅ ။ turbo compressor သို႔ဝင္ေသာ ပိုက္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို ဖယ္႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္စီးေနပါကလိုအပ္သလို အသစ္အစားထိုးျပဳ ျပင္ပါ။ )
၆ ။ inlet manifold သို႔ဝင္ေသာ turbo compressor မွအထြက္လိုင္းတြင္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကိုဖယ္႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္စီးေနပါကလိုအပ္သလို အသစ္အစားထိုးျပဳ ျပင္ပါ။ )
၇ ။ inlet manifold တြင္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဖယ္႐ွားပါ။ )
၈ ။ air cleaner မွ compressor သို႔ဝင္ေသာေနရာတြင္ ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
၉ ။ compressor မွ inlet manifold သို႔သြားေသာလိုင္းတြင္ ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ (သို႔) seal အားအသစ္အစားထိုး လဲလွယ္ေပးပါ။ )
၁ဝ ။ engine ႏွင့္ တြဲဆက္ထားေသာ inlet manifold တြင္ ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့့္( ထုတ္လုပ္သူ၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းအသစ္အစားထိုး လဲလွယ္ပါ (သို႔) ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ။ )
၁၁ ။ Exhaust manifold တြင္ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ (ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဖယ္႐ွားပါ။)
၁၂ ။ engine ႏွင့္ တြဲဆက္ထားေသာ exhaust manifold တြင္ exhaust gas ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းအသစ္အစားထိုး လဲလွယ္ပါ (သို႔) ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ။ )
၁၃ ။ exhaust manifold မွအထြက္ turbine housing တြင္ exhaust gas ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္ ( gasket အသစ္အစားထိုးပါ (သို႔) ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ။ )
၁၄ ။ turbine အထြက္မွ gas ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္ (ယိုစိမ္႔ေနသည္ကို engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ျပဳျပင္ပါ)
၁၅ ။ compressor blades မ်ား(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္ အညစ္အေၾကး အပိုင္းအစမ်ား ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( အညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္႐ွားသန္စင္ ေဆးေၾကာေပးပါ ၊ ထိုသို႔ေဆးေၾကာရာတြင္ caustic ပါေသာ အရည္မ်ားျဖင့္ေဆးေၾကာျခင္းအား အထူးေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါ ၊ေဆးေၾကာရာတြင္လည္း ႏူးညံ့သည့္ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔ေနာက္ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ compressor blade မ်ားမွ အညစ္အေၾကး မ်ားသည္ engine အတြင္းေရာက္႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင့္ ေရာသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။)
၁၆ ။ turbocharger ပ်က္စီးသြားေသာေၾကာင့္ ( ပ်က္စီးေစရသည့္အေၾကာင္းအရင္းအမွန္ကို ေသခ်ာစြာစစ္ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္၍ရလ်င္ျပဳလုပ္ေပး၍ မရပါက အသစ္အစားထိုးလဲလွယ္ေပးပါ။ )
F. turbocharger အနားဝန္းနားမွ အသံထြက္ေပၚလာလ်င္
၁ ။ turbo compressor သို႔ဝင္ေသာ ပိုက္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို ဖယ္႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္စီးေနပါကလိုအပ္သလို အသစ္အစားထိုးျပဳ ျပင္ပါ။ )
၂ ။ compressor blades မ်ား(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္ အညစ္အေၾကး အပိုင္းအစမ်ား ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( အညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္႐ွားသန္စင္ ေဆးေၾကာေပးပါ ၊ ထိုသို႔ေဆးေၾကာရာတြင္ caustic ပါေသာ အရည္မ်ားျဖင့္ေဆးေၾကာျခင္းအား အထူးေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါ ၊ေဆးေၾကာရာတြင္လည္း ႏူးညံ့သည့္ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔ေနာက္ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ compressor blade မ်ားမွ အညစ္အေၾကး မ်ားသည္ engine အတြင္းေရာက္႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင့္ ေရာသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။)
၃ ။ turbocharger ပ်က္စီးသြားေသာေၾကာင့္ ( ပ်က္စီးေစရသည့္အေၾကာင္းအရင္းအမွန္ကို ေသခ်ာစြာစစ္ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္၍ရလ်င္ျပဳလုပ္ေပး၍ မရပါက အသစ္အစားထိုးလဲလွယ္ေပးပါ။ )
G. Compressor ဘက္ျခမ္း seal မွ ဆီယိုစိမ္႔လာလ်င္
၁ ။ Air cleaner မွ filter ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္ ( filter အားေဆးေၾကာပါ (သို႔)ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းအသစ္အစားထိုး လဲလွယ္ပါ။ )
၂ ။ turbo compressor သို႔ဝင္ေသာ ပိုက္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို ဖယ္႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္စီးေနပါကလိုအပ္သလို အသစ္အစားထိုးျပဳ ျပင္ပါ။ )
၃ ။ Exhaust manifold တြင္ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ (ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဖယ္႐ွားပါ။)
၄ ။ Exhaust muffler ထဲတြင္ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကိုဖယ္႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္စီးေနပါကလိုအပ္သလို အသစ္အစားထိုးျပဳ ျပင္ပါ။ )
၅ ။ engine ႏွင့္ တြဲဆက္ထားေသာ exhaust manifold တြင္ exhaust gas ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းအသစ္အစားထိုး လဲလွယ္ပါ (သို႔) ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ။ )
၆ ။ exhaust manifold မွအထြက္ turbine housing တြင္ exhaust gas ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္ ( gasket အသစ္အစားထိုးပါ (သို႔) ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ။ )
၇ ။ turbocharger ၏ ေခ်ာဆီဆင္းေပါက္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကိုဖယ္႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္စီးေနပါကလိုအပ္သလို အသစ္အစားထိုးျပဳ ျပင္ပါ။ )
၈ ။ engine crankase မွ ေလထြက္ေပါက္( breather) ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဖယ္႐ွားပါ။)
၉ ။ turbocharger ၏ housing အလယ္တြင္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာဆီအသစ္ လဲလွယ္ေပးပါ ၊ ေခ်ာဆီ filter အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။)
၁၀။ piston rings ႏွင့္ liner ပြန္းစားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( blowby ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္) ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၁။ Engine ၏ valves ႏွင့္ piston ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၂ ။ compressor blades မ်ား(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္ အညစ္အေၾကး အပိုင္းအစမ်ား ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( အညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္႐ွားသန္စင္ ေဆးေၾကာေပးပါ ၊ ထိုသို႔ေဆးေၾကာရာတြင္ caustic ပါေသာ အရည္မ်ားျဖင့္ေဆးေၾကာျခင္းအား အထူးေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါ ၊ေဆးေၾကာရာတြင္လည္း ႏူးညံ့သည့္ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔ေနာက္ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ compressor blade မ်ားမွ အညစ္အေၾကး မ်ားသည္ engine အတြင္းေရာက္႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင့္ ေရာသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။)
၁၃ ။ turbocharger ပ်က္စီးသြားေသာေၾကာင့္ ( ပ်က္စီးေစရသည့္အေၾကာင္းအရင္းအမွန္ကို ေသခ်ာစြာစစ္ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္၍ရလ်င္ျပဳလုပ္ေပး၍ မရပါက အသစ္အစားထိုးလဲလွယ္ေပးပါ။ )
H. Turbine ဘက္အျခမ္းမွ ဆီယိုစိမ္႔လာလ်င္
၁ ။ turbocharger ၏ ေခ်ာဆီဆင္းေပါက္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကိုဖယ္႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္စီးေနပါကလိုအပ္သလို အသစ္အစားထိုးျပဳ ျပင္ပါ။ )
၂ ။ engine crankase မွ ေလထြက္ေပါက္( breather) ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဖယ္႐ွားပါ။)
၃ ။ turbocharger ၏ housing အလယ္တြင္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာဆီအသစ္ လဲလွယ္ေပးပါ ၊ ေခ်ာဆီ filter အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။)
၄ ။ piston rings ႏွင့္ liner ပြန္းစားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( blowby ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္) ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၅ ။ Engine ၏ valves ႏွင့္ piston ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၆ ။ compressor blades မ်ား
(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္ အညစ္အေၾကး အပိုင္းအစမ်ား ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( အညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္႐ွားသန္႔စင္ ေဆးေၾကာေပးပါ ၊ ထိုသို႔ေဆးေၾကာရာတြင္ caustic ပါေသာ အရည္မ်ားျဖင့္ေဆးေၾကာျခင္းအား အထူးေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါ ၊ေဆးေၾကာရာတြင္လည္း ႏူးညံ့သည့္ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔ေနာက္ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ compressor blade မ်ားမွ အညစ္အေၾကး မ်ားသည္ engine အတြင္းေရာက္႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင့္ ေရာသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။)
၇ ။ turbocharger ပ်က္စီးသြားေသာေၾကာင့္ ( ပ်က္စီးေစရသည့္အေၾကာင္းအရင္းအမွန္ကို ေသခ်ာစြာစစ္ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္၍ရလ်င္ျပဳလုပ္ေပး၍ မရပါက အသစ္အစားထိုးလဲလွယ္ေပးပါ။ )
I. Blades မ်ား housing ျဖင့္ပြတ္တိုက္လည္ပတ္ေနလ်င္
၁ ။ turbocharger ႏွင့္ air cleaner ၾကားျပင္ပအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ( turbocharger ႏွင့္ air cleaner အားဆက္သြယ္ထားေသာ ပိုက္အားစစ္ေဆးပါ ၊ ဝင္ေရာက္ေနေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား ဖယ္႐ွားပါ။)
၂ ။ Exhaust system ထဲသို႔ ျပင္ပမွ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ( engine ရပ္တန္႔ထားစဥ္တြင္ေသာ္၄င္း (သို႔) engine ေအးေနစဥ္တြင္ေသာ္၄င္း engine Exhaust system အားစစ္ေဆးပါ။ engine တလံုးတြင္ piston rings အက်ိဳးအၾတ္မ်ား ေရာက္႐ွိလာေသာေၾကာင့္ turbine blade မ်ားအားလံုး ပြန္းစားပ်က္စီးသြားသည္။)
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင့္ clamp မ်ားမွ bolt မ်ားေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာင္ေနေသာ bolt မ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ ၊ ပ်က္စီးႏိုင္သည့္ ဆက္သြယ္ေနေသာအစိတ္အပိုင္းမ်ားအား စစ္ေဆးေပးပါ။)
၄ ။ engine စႏိႈးစတြင္ ေခ်ာဆီငတ္ျခင္းေၾကာင့္( lube oil system ကိုစစ္ေဆးပါ ၊ filter ႏွင့္ ပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားကို စစ္ေဆး၍ သန္႔႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ပါ )
၅ ။ေခ်ာဆီလံုေလာက္စြာ မရ႐ွိေသာေၾကာင့္ ( ( lube oil system ကိုစစ္ေဆးပါ ၊ filter ႏွင့္ ပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားကို စစ္ေဆး၍ သန္႔႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ပါ )
၆ ။ ေခ်ာဆီထဲတြင္ ဖုန္ ၊ သဲ ႏွင့္ အျခားအရာမ်ား ေရာေႏွာေနေသာေၾကာင့္(Contamination)(ေခ်ာဆီႏွင့္ ေခ်ာဆီ filter အားအသစ္လဲလွယ္ပါ)
၇ ။ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ lube oil grade ကိုသံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္ ( မွန္ကန္ေကာင္းမြန္သည့္ lube oil grade ကိုသံုးစြဲပါ )
၈ ။ ေခ်ာဆီပံ႔ပိုးေပးသည့္ line ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာဆီလိုင္းအားစစ္ေဆးၿပီး ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို ဖယ္႐ွားပါ)
၉ ။ journal bearing ပြန္းစားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၀။ turbine blade ေနာက္ဘက္တြင္ အညစ္အေၾကးမ်ား႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( air cleaner ႏွင့္ air pipe line တို႔ကိုစစ္ေဆးပါ ၊ blade ႏွစ္ဘက္စလံုးအား ေဆးေၾကာသန္႔စင္ေပးပါ။ )
၁၁။ compressor housing ေနာက္ဘက္တြင္ carbon ဂ်ိဳးမ်ား ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( crankcase မွ ventilation ကိုစစ္ေဆးေပးပါ )
၁၂။ piston ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၃။ engine အား စက္လည္ႏႈန္းအနိမ္႔ျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာေမာင္းေသာေၾကာင့္ ( engine ထုတ္လုပ္သူ၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ ၊ လိုအပ္သည္မ်ားကို အစားထိုးျပဳျပင္ပါ။ )
၁၄။ engine မွ ေခ်ာဆီ pump အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
J. turbo shaft ေ႐ွ႔/ေနာက္ တြန္းထိုးလည္ပတ္ေနလ်င္
၁ ။ turbocharger ႏွင့္ air cleaner ၾကားျပင္ပအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ( turbocharger ႏွင့္ air cleaner အားဆက္သြယ္ထားေသာ ပိုက္အားစစ္ေဆးပါ ၊ ဝင္ေရာက္ေနေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား ဖယ္႐ွားပါ။)
၂ ။ Exhaust system ထဲသို႔ ျပင္ပမွ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ( engine ရပ္တန္႔ထားစဥ္တြင္ေသာ္၄င္း (သို႔) engine ေအးေနစဥ္တြင္ေသာ္၄င္း engine Exhaust system အားစစ္ေဆးပါ။ engine တလံုးတြင္ piston rings အက်ိဳးအၾတ္မ်ား ေရာက္႐ွိလာေသာေၾကာင့္ turbine blade မ်ားအားလံုး ပြန္းစားပ်က္စီးသြားသည္။)
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင့္ clamp မ်ားမွ bolt မ်ားေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာင္ေနေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ ၊ ပ်က္စီးႏိုင္သည့္ ဆက္သြယ္ေနေသာအစိတ္အပိုင္းမ်ားအား စစ္ေဆးေပးပါ။)
၄ ။ engine စႏိႈးစတြင္ ေခ်ာဆီငတ္ျခင္းေၾကာင့္( lube oil system ကိုစစ္ေဆးပါ ၊ filter ႏွင့္ ပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားကို စစ္ေဆး၍ သန္႔႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ပါ )
၅ ။ေခ်ာဆီလံုေလာက္စြာ မရ႐ွိေသာေၾကာင့္ ( ( lube oil system ကိုစစ္ေဆးပါ ၊ filter ႏွင့္ ပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားကို စစ္ေဆး၍ သန္႔႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ပါ )
၆ ။ ေခ်ာဆီထဲတြင္ ဖုန္ ၊ သဲ ႏွင့္ အျခားအရာမ်ား ေရာေႏွာေနေသာေၾကာင့့္(Contamination)(ေခ်ာဆီႏွင့္ ေခ်ာဆီ filter အားအသစ္လဲလွယ္ပါ)
၇ ။ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ lube oil grade ကိုသံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္ ( မွန္ကန္ေကာင္းမြန္သည့္ lube oil grade ကိုသံုးစြဲပါ )
၈ ။ ေခ်ာဆီပံ႔ပိုးေပးသည့္ line ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာဆီလိုင္းအားစစ္ေဆးၿပီး ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို ဖယ္႐ွားပါ)
၉ ။ journal bearing ပြန္းစားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၀။ engine စတင္ႏိႈးသည့္အ႐ွိန္ ျမင့္လြန္းေသာေၾကာင့္ ( engine အား သာမန္အ႐ွိန္ျဖင့္ႏိႈးပါ )
၁၁။ engine warm-up လုပ္သည့္အခ်ိန္နဲ ေသာေၾကာင့္ ( engine warm-up လုပ္သည့္အခ်ိန္အား ၾကာေအာင္ ေမာင္းေပးပါ ) ***diesel
engine မ်ားကို engine ပူလာသည္အထိႏိႈးထားေပးၿပီးမွ သံုးစဲြသင့္ပါသည္။***
၁၂။ piston ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၃။ turbo ၏ အလယ္ housing တြင္ carbon (သို႔) အနည္အႏွစ္မ်ား ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဖယ္ရွားပါ )
၁၄။ engine မွ ေခ်ာဆီ pump အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၅။ boost control ပါေသာ turbocharger ဆိုလ်င္ wastegate အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ ၊ လိုအပ္လ်င္ အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။)
၁၆။ boost control မွ ေလဝင္ပိုက္ အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၇။ boost control ႏွင့္ engine ခ်ိတ္ဆက္အလုပ္လုပ္ပံုု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ခ်ိန္ညႇိေပးပါ။)
K. Compressor blade ပ်က္စီးသြားလ်င္
၁ ။ turbocharger သို႔ ဆက္သြယ္ထားေသာ air cleaner ႏွင့္အဆက္မ်ား ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္ ၊ ေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္ ၊ ျပဳတ္ထြက္ေနေသာေၾကာင့္ ( ပ်က္စီးသြားေသာ Compressor blade အား အသစ္အစားထိုးပါ ၊ air cleaner အား အသစ္လဲလွယ္ပါ )
၂ ။ turbocharger ႏွင့္ air cleaner ၾကားျပင္ပအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ( turbocharger ႏွင့္ air cleaner အားဆက္သြယ္ထားေသာ ပိုက္အားစစ္ေဆးပါ ၊ ဝင္ေရာက္ေနေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား ဖယ္႐ွားပါ။ ပ်က္စီးသြားေသာ Compressor blade အား အသစ္အစားထိုးပါ ။)
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင့္ clamp မ်ားမွ bolt မ်ားေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာင္ေနေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ ၊ ပ်က္စီးႏိုင္သည့္ ဆက္သြယ္ေနေသာအစိတ္အပိုင္းမ်ားအား စစ္ေဆးေပးပါ။)
၄ ။ journal bearing ပြန္းစားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၅ ။ turbine blade ၏ ေၾကာဘက္အျခမ္းတြင္ carbon အညစ္အေၾကးမ်ား ကပ္ၿငိေနေသာေၾကာင့္ ( blade ႏွစ္ခုစလံုးအားစစ္ေဆး၍ သန္႔႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ေပးပါ ၊ ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၆ ။ engine အား စတင္ႏိႈးေသာအ႐ွိန္ ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ ( engine ၏ အ႐ွိန္အား ေလွ်ာ႔ခ်၍ ႏိႈးပါ )
၇ ။ engine လိုအပ္သည့္အပူခ်ိန္မေရာက္႐ွိေသးပဲ load သံုးစြဲေသာေၾကာင့္ ( engine လိုအပ္သည့္အပူခ်ိန္ထိ ေမာင္းႏွင္ၿပီးမွ load သံုးစဲြေပးရန္)
၈ ။ engine မွ ေခ်ာဆီ pump အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၉ ။ boost control ပါေသာ turbocharger ဆိုလ်င္ wastegate အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ ၊ လိုအပ္လ်င္ အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။)
၁၀။ boost control မွ ေလဝင္ပိုက္ အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၁။ boost control ႏွင့္ engine ခ်ိတ္ဆက္အလုပ္လုပ္ပံုု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ခ်ိန္ညႇိေပးပါ။)
K. Turbine blade ပ်က္စီးသြားလ်င္
၁ ။ Exhaust system ထဲသို႔ ျပင္ပမွ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ( engine ရပ္တန္႔ထားစဥ္တြင္ေသာ္၄င္း (သို႔) engine ေအးေနစဥ္တြင္ေသာ္၄င္း engine Exhaust system အားစစ္ေဆးပါ။ engine တလံုးတြင္ piston rings အက်ိဳးအျပတ္ အစအန မ်ားေရာက္႐ွိလာေသာေၾကာင့္ turbine blade မ်ားအားလံုး ပြန္းစားပ်က္စီးသြားသည္။)
၂ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင့္ clamp မ်ားမွ bolt မ်ားေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္ ( ေခ်ာင္ေနေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္သလိုတင္းၾကပ္ေပးပါ ၊ ပ်က္စီးႏိုင္သည့္ ဆက္သြယ္ေနေသာအစိတ္အပိုင္းမ်ားအား စစ္ေဆးေပးပါ။)
၃ ။ turbine housing ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( သို႔ ) ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
၄ ။ journal bearing ပြန္းစားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၅ ။ turbine blade ၏ ေၾကာဘက္အျခမ္းတြင္ carbon အညစ္အေၾကးမ်ား ကပ္ၿငိေနေသာေၾကာင့္ ( blade ႏွစ္ခုစလံုးအားစစ္ေဆး၍ သန္႔႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ေပးပါ ၊ ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၆ ။ compressor housing ေနာက္ေၾကာဘက္တြင္ carbon ဂ်ိဳးမ်ား ထူထပ္စြာ တည္႐ွိေနေသာေၾကာင့္ ( engine ၏ crankcase မွ ေလထြက္ေပါက္ (breather) အားစစ္ေဆးပါ။)
၇ ။ engine အား စက္လည္ႏႈန္းအနိမ္႔ျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေမာင္းေသာေၾကာင့္ ( engine ထုတ္လုပ္သူ၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ ၊ လိုအပ္သည္မ်ားကို အစားထိုးျပဳျပင္ပါ။ )
၈ ။ engine မွ ေခ်ာဆီ pump အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( engး ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၉ ။ boost control ပါေသာ turbocharger ဆိုလ်င္ wastegate အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ ၊ လိုအပ္လ်င္ အသစ္လဲလွယ္ေပးပါ။)
၁ဝ။ boost control မွ ေလဝင္ပိုက္ အလုပ္လုပ္ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ပ်က္စီးေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေပးပါ။ )
၁၁။ boost control ႏွင့္ engine ခ်ိတ္ဆက္အလုပ္လုပ္ပံုု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ ( ထုတ္လုပ္သူ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ခ်ိန္ညႇိေပးပါ။)
*** turbocharger တလံုးတြင္ အဓိကပ်က္စီးေစေသာအေၾကာင္းအခ်က္ ၄ မ်ိဳးသာ႐ွိသည္။
compressor housing ႏွင့္ turbing housing အတြင္းသို႔ ျပင္ပမွ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား ေရာက္႐ွိလာျခင္းႏွင့္ ေခ်ာဆီေၾကာင့္ျဖစ္တတ္ေသာပ်က္စီးျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ compressor housing အတြင္း ျပင္ပအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္ ေရာက္႐ွိရျခင္းမွာ မသန္႔႐ွင္းေသာ ျပင္ပမွေလထုထဲမွ အမႈန္အမႊားမ်ား ေရာက္႐ွိျခင္းမွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဖုန္ ၊ သဲ ထူထပ္ေသာအရပ္ေဒသမ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည့္ engine မ်ားအတြက္ air system ပိုင္းအား ပို၍အေလးေပး ထိန္းသိမ္း ဂ႐ုစိုက္ေပးသင့္သည္။ turbine housing အတြင္း ျပင္ပအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္ ေရာက္႐ွိရျခင္းမွာ engine အတြင္းမွစက္အစိတ္အပိုင္းမ်ားေၾကာင့္ေသာ္၄င္း ၊ Exhaust manifold အတြင္းမွ အနည္ထိုင္ အေျချပဳေနသည့္ carbon ဂ်ိဳးမ်ား engine ေမာင္းႏွင္သည့္ အ႐ွိန္ေၾကာင့္ ကြာထြက္လာျခင္းေၾကာင့္ေသာ္၄င္း ေရာက္႐ွိလာတတ္သည္။ ေခ်ာဆီပိုင္းမွာ ေခ်ာဆီမသန္႔႐ွင္းျခင္းေၾကာင့္ေသာ္၄င္ ၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေခ်ာဆီမေရာက္႐ွိျခင္းေၾကာင့္ေသာ္၄င္း bearing မ်ားအားထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္သည္။turbocharger ပါဝင္ေသာ engine မ်ားတြင္ - ေခ်ာဆီအသစ္လဲလွယ္လ်င္ ေခ်ာဆီႏွင့္ ေခ်ာဆီ filter လဲလွယ္ရံုျဖင့္ မလံုေလာက္ေပ ၊ turbo သို႔ ဝင္/ထြက္ေနေသာ ေခ်ာဆီလိုင္းမ်ားပါ သန္႔႐ွင္းေစရန္အတြက္ ေဆးေၾကာသန္႔႔စင္ေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ turbo တလံုး၏ လည္ပတ္မႈ အ႐ွိန္သည္ တမိနစ္လ်င္ အပတ္ေရအနိမ္႔ဆံုး 7000 မွ အမ်ားဆံုး 360,000 အထိ ႐ွိတတ္သည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဤမွ်လည္ပတ္ေနရသည့္အ႐ွိန္အတြက္ ေခ်ာဆီသည္ အဓိက အေရးအႀကီးဆံုး အခန္းက႑တြင္ တည္႐ွိပါသည္။ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ အမ်ားဆံုးအပိုင္းမွာလည္း ထိုေခ်ာဆီမ်ားေရာက္႐ွိရာ shaft , bearing အစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ပင္ ျဖစ္သည္။
ေနာက္တခ်က္မွာ Exhaust gas temperature မ်ားေသာအခ်က္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
turbocharger တလံုးတြင္ တိုင္းထြာ စစ္ေဆးေပးရန္ ၄ ေနရာသာ ႐ွိသည္။ ၄င္းတို႔မွာ bearing and shaft , blades မ်ား၏ axial end play ႏွင့္ blades မ်ား၏ radial clearannce မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္တိုင္းတာမႈမ်ိဳးမဆို compressor blade ဘက္မွပဲတိုင္းတာရပါမည္။ axial end play အား တိုင္းတာစစ္ေဆးရာတြင္ dial gauge အား ေနရာမွန္တြင္အထိုင္ခ်၍ တိုင္းတာရန္ အေရးႀကီးပါသည္။( အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားမွာ turbo အေပၚတြင္ ဖံုးအုပ္ထားေသာ turbo cover ေပၚတြင္ အထိုင္ခ် တပ္ဆင္၍ တိုင္းတာတတ္ေသာေၾကာင့့္ပါ ) ။dial gauge မွ spindle အား compressor blade ထိပ္႐ွိ nut ေပၚတြင္ေထာက္၍ shaft အား ေ႐ွ့တိုး/ေနာက္ဆုတ္လုပ္၍ dial gauge ေပၚမွ တန္ဘိုးမ်ားအား မွတ္သားတိုင္းတာပါ။ ဤေနရာတြင္ clearance တန္ဘိုးမ်ားအား မေဖာ္ျပေတာ႔ပါ။ ထုပ္လုပ္သည့္ company ေပၚမူတည္၍ လက္ခံႏိုင္သည့့့္Clearance တန္ဘိုးမ်ား မတူညီႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပါ။ radial clearance အား တိုင္းတာရာတြင္ compressor blade ႏွင့္ compressor blade housing အၾကား feeler gauge ျဖင့္ထိုး၍ တိုင္းတာရပါမည္။
ဤေနရာတြင္လည္း clearance တန္ဘုိးမ်ားအား မေဖာ္ျပေတာ႔ပါ။ ထုပ္လုပ္သည့္ company ေပၚမူတည္၍ လက္ခံႏိုင္သည့့့္Clearance တန္ဘိုးမ်ား မတူညီႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပါ။
turbocharger တလံုးတြင္ Vibration မ်ားစြာ႐ွိသည္ကို လက္ခံႏိုင္သူ အလြန္နဲသည္။ ထို Vibration ဒဏ္ေၾကာင့္ blades မ်ားကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ turbocharger ႏွင့္တြဲဆက္ထားေသာ turbo အထိုင္ bolt မ်ား ၊ flange ႏွင့္ clamp bolt မ်ား တင္းၾကပ္ေနေစေရးသည္ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။
Turbocharger ပါ႐ွိေသာ engine မ်ားကို ကိုင္တြယ္ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ရာတြင္ ေမာင္းႏွင္သူ operator(driver) သည္ အေရးပါေသာ အခန္းက႑မွာ ပါဝင္သည္။ ေမာင္းႏွင္သူသည္ engine အား ႏိႈးၿပီးစဥ္တြင္ေသာ္၄င္း ၊ ရပ္တန္႔႔လိုသည့္အခါတြင္၄င္း လိုက္နာရန္ ၂ခ်က္႐ွိပါသည္။
1. After start the engine
Engine အား စတင္ႏိႈးၿပီးၿပီးခ်င္းတြင္ engine အား load မသံုးေစရပါ။ engine အတြင္းမွာ လည္ပတ္ေနမည့္ ေခ်ာဆီမ်ား ေနရာအႏွံ႔ေရာက္႐ွိရန္ အခ်ိန္ ၂ မိနစ္ မွ ၃ မိနစ္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းေပးရပါမည္။ ထို႔အတူ ေအးေသာေဒသမ်ားတြင္သံုးစြဲမည့္ engine မ်ားတြင္မူ ၄ မိနစ္မွ ၅ မိနစ္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းေပးရပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ engine အတြက္ လိုအပ္မည့္ အပူခ်ိန္ရ႐ွိရန္အတြက္ျဖစ္ပါသည္။
2. Before shut-down engine
Engine အား မရပ္တန္႔မီ သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္ ၃ မိနစ္မွ ၅ မိနစ္အထိ ေမာင္းႏွင္ေပးထားရပါမည္။ အဘယ္႔ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ engine တြင္လက္႐ွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အပူမ်ားအား ေရ ၊ ေခ်ာဆီတို႔မွ သယ္ေဆာင္သြားျခင္းျဖင့္ engine တြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာ အပူမ်ားအား သယ္ေဆာင္ေလွ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ engine အား ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔လိုက္ပါက engine တြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာအပူမ်ားသည္ combustion chamber (liner) , bearing ႏွင့္ shaft တို႔အား အပူဒဏ္သက္ေရာက္ေစျခင္းျဖင့္ အဆိုပါ အစိတ္အပိုင္းတို႔အား ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ turbo ပါေသာ engine တြင္ engine အားခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔႔လိုက္ပါက turbo တြင္ သက္ေရာက္ေနေသာအပူခ်ိန္သည္ ၄င္းမွတဆင့္ turbo shaft , turbo bearing ႏွင့္ turbo seal သို႔ ခ်က္ခ်င္းကူးေျပာင္းေရာက္႐ွိေစၿပီး အဆိုပါ အစိတ္အပိုင္းအသီးသီးအား သိသာစြာ အခ်ိန္တိုအတြင္း ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါလိမ္႔မည္ ။ ( အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ Engine အား အေရးေပၚရပ္တန္႔ျခင္းမွတပါး engine အား ခ်က္ခ်င္းမရပ္တန္႔ရ)။
Turbocharger 90% အား ပ်က္စီးေစရသည့္ အေျခခံအေၾကာင္းအရင္းမ်ားမွာ -
1. Turbine ႏွင့္ compressor ထဲသို႔ ျပင္ပအစိတ္အပိုင္းမ်ား ဝင္ေရာက္ျခင္းေၾကာင့္
2. ေခ်ာဆီညစ္ပတ္ျခင္းေၾကာင့္ (သို႔) ေခ်ာဆီအတြင္း တစံုတရာေရာေႏွာေနျခင္းေၾကာင့္ ( Contamination )
3. ေခ်ာဆီလံုေလာက္စြာ မရျခင္းေၾကာင့္
4. Exhaust gas temperature ျမင့္လြန္းေသာေၾကာင့္ ( fuel ေပးသြင္းပံု မမွန္လ်င္ )
turbo တလံုးအား တိုင္းတာ စစ္ေဆးေပးရမည့္ေနရာမ်ားအား ပံုႏွင့္တကြ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ပညာ႐ွင္အားလံုးအားေလးစားလ်က္
Credit
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ
No comments:
Post a Comment