ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Turbocharger တလံုး၏ ျပစ္​ခ်က္​ကို ႐ွာ​ေဖြျခင္​း နိဂံုး

Turbocharger တလံုး၏ ျပစ္​ခ်က္​ကို ႐ွာ​ေဖြျခင္​း
              နိဂံုး

E.Turbocharger မွ ဆူညံသံထြက္​​ေပၚလာလ်င္​
၁ ။ air cleaner ညစ္​ပတ္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( သန္​႐ွင္​း​ေရးျပဳလုပ္​​ေပးပါ (သို႔) အသစ္​အစားထိုးပါ )
၂ ။ air cleaner ႏွင္​့ turbocharger အၾကား အျခားအစိတ္​အပိုင္​း​ေရာက္​႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေလအဝင္​လိုင္​းအားစစ္​​ေဆးပါ ၊ ဝင္​​ေရာက္​​ေန​ေသာအစိတ္​အပိုင္​းအား ဖယ္​႐ွားပါ )
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင္​့ clamp မ်ား​မွ bolt မ်ား​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ ၊ ပ်က္​စီးႏိုင္​သည္​့ ဆက္​သြယ္​​ေန​ေသာအစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား စစ္​​ေဆး​ေပးပါ။)
၄ ။ journal bearing ပြန္​းစားပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၅ ။ turbo compressor သို႔ဝင္​​ေသာ ပိုက္​လိုင္​း ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို ဖယ္​႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္​စီး​ေနပါကလိုအပ္​သလို အသစ္​အစားထိုးျပဳ ျပင္​ပါ။ )
၆ ။ inlet manifold သို႔ဝင္​​ေသာ turbo compressor မွအထြက္​လိုင္​းတြင္​ ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကိုဖယ္​႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္​စီး​ေနပါကလိုအပ္​သလို အသစ္​အစားထိုးျပဳ ျပင္​ပါ။ )
၇ ။ inlet manifold တြင္​ ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ဖယ္​႐ွားပါ။ )
၈ ။ air cleaner မွ compressor သို႔ဝင္​​ေသာ​ေနရာတြင္​ ​ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္
၉ ။ compressor မွ inlet manifold သို႔သြား​ေသာလိုင္​းတြင္​ ​ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ (သို႔) seal အားအသစ္​အစားထိုး လဲလွယ္​​ေပးပါ။ )
၁ဝ ။ engine ႏွင္​့ တြဲဆက္​ထား​ေသာ inlet manifold တြင္​ ​ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္​့( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​းအသစ္​အစားထိုး လဲလွယ္​ပါ (သို႔)  ​ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ။ )
၁၁ ။ Exhaust manifold တြင္​ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ (ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ဖယ္​႐ွားပါ။)
၁၂ ။ engine ႏွင္​့ တြဲဆက္​ထား​ေသာ exhaust manifold တြင္​ ​exhaust gas ယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​းအသစ္​အစားထိုး လဲလွယ္​ပါ (သို႔)  ​ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ။ )
၁၃ ။  exhaust manifold မွအထြက္​ turbine housing တြင္​ exhaust gas ယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( gasket အသစ္​အစားထိုးပါ (သို႔) ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ။ )
၁၄ ။ turbine အထြက္​မွ gas ယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ (ယိုစိမ္​႔​ေနသည္​ကို engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ျပဳျပင္​ပါ)
၁၅ ။ compressor blades မ်ား(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္​ အညစ္​အ​ေၾကး အပိုင္​းအစမ်ား ႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( အညစ္​အ​ေၾကးမ်ားကို ဖယ္​႐ွားသန္​စင္​ ​ေဆး​ေၾကာ​ေပးပါ ၊ ထိုသို႔​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​ caustic ပါ​ေသာ အရည္​မ်ားျဖင္​့​ေဆး​ေၾကာျခင္​းအား အထူး​ေ႐ွာင္​ၾကဥ္​ပါ ၊​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​လည္​း ႏူးညံ့သည္​့ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔​ေနာက္​ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္​​ေပးပါ။ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​ compressor blade မ်ားမွ အညစ္​အ​ေၾကး မ်ားသည္​ engine အတြင္​း​ေရာက္​႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင္​့ ​ေရာသြားႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ျဖစ္​ပါသည္​။)
၁၆ ။ turbocharger ပ်က္​စီးသြား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပ်က္​စီး​ေစရသည္​့အ​ေၾကာင္​းအရင္​းအမွန္​ကို ​ေသခ်ာစြာစစ္​​ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္​၍ရလ်င္​ျပဳလုပ္​​ေပး၍ မရပါက အသစ္​အစားထိုးလဲလွယ္​​ေပးပါ။ )

F. turbocharger အနားဝန္​းနားမွ အသံထြက္​​ေပၚလာလ်င္​

၁ ။ turbo compressor သို႔ဝင္​​ေသာ ပိုက္​လိုင္​း ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို ဖယ္​႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္​စီး​ေနပါကလိုအပ္​သလို အသစ္​အစားထိုးျပဳ ျပင္​ပါ။ )
၂ ။ compressor blades မ်ား(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္​ အညစ္​အ​ေၾကး အပိုင္​းအစမ်ား ႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( အညစ္​အ​ေၾကးမ်ားကို ဖယ္​႐ွားသန္​စင္​ ​ေဆး​ေၾကာ​ေပးပါ ၊ ထိုသို႔​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​ caustic ပါ​ေသာ အရည္​မ်ားျဖင္​့​ေဆး​ေၾကာျခင္​းအား အထူး​ေ႐ွာင္​ၾကဥ္​ပါ ၊​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​လည္​း ႏူးညံ့သည္​့ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔​ေနာက္​ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္​​ေပးပါ။ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​ compressor blade မ်ားမွ အညစ္​အ​ေၾကး မ်ားသည္​ engine အတြင္​း​ေရာက္​႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင္​့ ​ေရာသြားႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ျဖစ္​ပါသည္​။)
၃ ။ turbocharger ပ်က္​စီးသြား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပ်က္​စီး​ေစရသည္​့အ​ေၾကာင္​းအရင္​းအမွန္​ကို ​ေသခ်ာစြာစစ္​​ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္​၍ရလ်င္​ျပဳလုပ္​​ေပး၍ မရပါက အသစ္​အစားထိုးလဲလွယ္​​ေပးပါ။ )

G. Compressor ဘက္​ျခမ္​း seal မွ ဆီယိုစိမ္​႔လာလ်င္​

၁ ။  Air cleaner မွ filter ပိတ္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( filter အား​ေဆး​ေၾကာပါ (သို႔)ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​းအသစ္​အစားထိုး လဲလွယ္​ပါ။ )
၂ ။ turbo compressor သို႔ဝင္​​ေသာ ပိုက္​လိုင္​း ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို ဖယ္​႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္​စီး​ေနပါကလိုအပ္​သလို အသစ္​အစားထိုးျပဳ ျပင္​ပါ။ )
၃ ။ Exhaust manifold တြင္​ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ (ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ဖယ္​႐ွားပါ။)
၄ ။ Exhaust muffler ထဲတြင္​ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကိုဖယ္​႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္​စီး​ေနပါကလိုအပ္​သလို အသစ္​အစားထိုးျပဳ ျပင္​ပါ။ )
၅ ။ engine ႏွင္​့ တြဲဆက္​ထား​ေသာ exhaust manifold တြင္​ ​exhaust gas ယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​းအသစ္​အစားထိုး လဲလွယ္​ပါ (သို႔)  ​ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ။ )
၆ ။ exhaust manifold မွအထြက္​ turbine housing တြင္​ exhaust gas ယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( gasket အသစ္​အစားထိုးပါ (သို႔) ေလယိုစိမ္​႔​ေန​ေသာ​ေနရာမွ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ။ )
၇ ။ turbocharger ၏ ​ေခ်ာဆီဆင္​း​ေပါက္​ ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကိုဖယ္​႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္​စီး​ေနပါကလိုအပ္​သလို အသစ္​အစားထိုးျပဳ ျပင္​ပါ။ )
၈ ။ engine crankase မွ ​ေလထြက္​​ေပါက္​( breather) ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ဖယ္​႐ွားပါ။)
၉ ။ turbocharger ၏ housing အလယ္​တြင္​ ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာဆီအသစ္​ လဲလွယ္​​ေပးပါ ၊ ​ေခ်ာဆီ filter အသစ္​လဲလွယ္​​ေပးပါ။)
၁၀။ piston rings ႏွင္​့ liner ပြန္​းစားပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( blowby ျဖစ္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့) ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၁။ Engine ၏ valves ႏွင္​့ piston ပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၂ ။ compressor blades မ်ား(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္​ အညစ္​အ​ေၾကး အပိုင္​းအစမ်ား ႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( အညစ္​အ​ေၾကးမ်ားကို ဖယ္​႐ွားသန္​စင္​ ​ေဆး​ေၾကာ​ေပးပါ ၊ ထိုသို႔​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​ caustic ပါ​ေသာ အရည္​မ်ားျဖင္​့​ေဆး​ေၾကာျခင္​းအား အထူး​ေ႐ွာင္​ၾကဥ္​ပါ ၊​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​လည္​း ႏူးညံ့သည္​့ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔​ေနာက္​ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္​​ေပးပါ။ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​ compressor blade မ်ားမွ အညစ္​အ​ေၾကး မ်ားသည္​ engine အတြင္​း​ေရာက္​႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင္​့ ​ေရာသြားႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ျဖစ္​ပါသည္​။)
၁၃ ။ turbocharger ပ်က္​စီးသြား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပ်က္​စီး​ေစရသည္​့အ​ေၾကာင္​းအရင္​းအမွန္​ကို ​ေသခ်ာစြာစစ္​​ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္​၍ရလ်င္​ျပဳလုပ္​​ေပး၍ မရပါက အသစ္​အစားထိုးလဲလွယ္​​ေပးပါ။ )

H. Turbine ဘက္​အျခမ္​းမွ ဆီယိုစိမ္​႔လာလ်င္​

၁ ။ turbocharger ၏ ​ေခ်ာဆီဆင္​း​ေပါက္​ ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကိုဖယ္​႐ွားပါ (သို႔) ပ်က္​စီး​ေနပါကလိုအပ္​သလို အသစ္​အစားထိုးျပဳ ျပင္​ပါ။ )
၂ ။ engine crankase မွ ​ေလထြက္​​ေပါက္​( breather) ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္ ( ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ဖယ္​႐ွားပါ။)
၃ ။ turbocharger ၏ housing အလယ္​တြင္​ ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာဆီအသစ္​ လဲလွယ္​​ေပးပါ ၊ ​ေခ်ာဆီ filter အသစ္​လဲလွယ္​​ေပးပါ။)
၄ ။ piston rings ႏွင္​့ liner ပြန္​းစားပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( blowby ျဖစ္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့) ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၅ ။ Engine ၏ valves ႏွင္​့ piston ပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၆ ။ compressor blades မ်ား
(သို႔) diffuser vanes မ်ားတြင္​ အညစ္​အ​ေၾကး အပိုင္​းအစမ်ား ႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( အညစ္​အ​ေၾကးမ်ားကို ဖယ္​႐ွားသန္​႔စင္​ ​ေဆး​ေၾကာ​ေပးပါ ၊ ထိုသို႔​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​ caustic ပါ​ေသာ အရည္​မ်ားျဖင္​့​ေဆး​ေၾကာျခင္​းအား အထူး​ေ႐ွာင္​ၾကဥ္​ပါ ၊​ေဆး​ေၾကာရာတြင္​လည္​း ႏူးညံ့သည္​့ brush ကိုသာ သံုးစြဲပါ ။ ထို႔​ေနာက္​ air filter ၊ lube oil ၊ lube oil filter မ်ားအား အသစ္လဲလွယ္​​ေပးပါ။ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​ compressor blade မ်ားမွ အညစ္​အ​ေၾကး မ်ားသည္​ engine အတြင္​း​ေရာက္​႐ွိသြားၿပီး lube oil မ်ားႏွင္​့ ​ေရာသြားႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ျဖစ္​ပါသည္​။)
၇ ။ turbocharger ပ်က္​စီးသြား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပ်က္​စီး​ေစရသည္​့အ​ေၾကာင္​းအရင္​းအမွန္​ကို ​ေသခ်ာစြာစစ္​​ေဆး၍ Overhaul ျပဳလုပ္​၍ရလ်င္​ျပဳလုပ္​​ေပး၍ မရပါက အသစ္​အစားထိုးလဲလွယ္​​ေပးပါ။ )

I. Blades မ်ား housing ျဖင္​့ပြတ္​တိုက္​လည္​ပတ္​​ေနလ်င္​
၁ ။ turbocharger ႏွင္​့ air cleaner ၾကားျပင္​ပအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​လာ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( turbocharger ႏွင္​့ air cleaner အားဆက္​သြယ္​ထား​ေသာ ပိုက္​အားစစ္​​ေဆးပါ ၊ ဝင္​​ေရာက္​​ေန​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား ဖယ္​႐ွားပါ။)
၂ ။  Exhaust system ထဲသို႔ ျပင္​ပမွ အျခားအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine ရပ္​တန္​႔ထားစဥ္​တြင္​​ေသာ္​၄င္​း (သို႔) engine ​ေအး​ေနစဥ္​တြင္​​ေသာ္​၄င္​း engine Exhaust system အားစစ္​​ေဆးပါ။ engine တလံုးတြင္​ piston rings အက်ိဳးအၾတ္​မ်ား ​ေရာက္​႐ွိလာ​ေသာ​ေၾကာင္​့ turbine blade မ်ားအားလံုး ပြန္​းစားပ်က္​စီးသြားသည္​။)
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင္​့ clamp မ်ား​မွ bolt မ်ား​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ bolt မ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ ၊ ပ်က္​စီးႏိုင္​သည္​့ ဆက္​သြယ္​​ေန​ေသာအစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား စစ္​​ေဆး​ေပးပါ။)
၄ ။ engine စႏိႈးစတြင္​ ​ေခ်ာဆီငတ္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့( lube oil system ကိုစစ္​​ေဆးပါ ၊ filter ႏွင္​့ ပိတ္​ဆို႔​ေနမႈမ်ားကို စစ္​​ေဆး၍ သန္​႔႐ွင္​း​ေရးျပဳလုပ္​ပါ )
၅ ။​ေခ်ာဆီလံု​ေလာက္​စြာ မရ႐ွိ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ( lube oil system ကိုစစ္​​ေဆးပါ ၊ filter ႏွင္​့ ပိတ္​ဆို႔​ေနမႈမ်ားကို စစ္​​ေဆး၍ သန္​႔႐ွင္​း​ေရးျပဳလုပ္​ပါ )
၆ ။ ​ေခ်ာဆီထဲတြင္​ ဖုန္​ ၊ သဲ ႏွင္​့ အျခားအရာမ်ား ​ေရာ​ေႏွာ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့(Contamination)(​ေခ်ာဆီႏွင္​့ ​ေခ်ာဆီ filter အားအသစ္​လဲလွယ္​ပါ)
၇ ။ မသင္​့​ေလ်ာ္​သည္​့ ​lube oil grade ကိုသံုးစဲြထား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( မွန္​ကန္​​ေကာင္​းမြန္​သည္​့ lube oil grade ကိုသံုးစြဲပါ )
၈ ။ ​ေခ်ာဆီပံ႔ပိုး​ေပးသည္​့ line ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာဆီလိုင္​းအားစစ္​​ေဆးၿပီး ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို ဖယ္​႐ွားပါ)
၉ ။ journal bearing ပြန္​းစားပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၀။ turbine blade ​ေနာက္​ဘက္​တြင္​ အညစ္​အ​ေၾကးမ်ား႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( air cleaner ႏွင္​့ air pipe line တို႔ကိုစစ္​​ေဆးပါ ၊ blade ႏွစ္​ဘက္​စလံုးအား ​ေဆး​ေၾကာသန္​႔စင္​​ေပးပါ။ )
၁၁။ compressor housing ​ေနာက္​ဘက္​တြင္​ carbon ဂ်ိဳးမ်ား ႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( crankcase မွ ventilation ကိုစစ္​​ေဆး​ေပးပါ )
၁၂။ piston ပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၃။ engine အား စက္​လည္​ႏႈန္​းအနိမ္​႔ျဖင္​့ အခ်ိန္​ၾကာျမင္​့စြာ​ေမာင္​း​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine ထုတ္​လုပ္​သူ၏ ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း လိုက္​နာ​ေဆာင္​ရြက္​ရန္​ ၊ လိုအပ္​သည္​မ်ားကို အစားထိုးျပဳျပင္​ပါ။ )
၁၄။ engine မွ ​ေခ်ာဆီ pump အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )

J. turbo shaft ​ေ႐ွ႔​/​ေနာက္​ တြန္​းထိုးလည္​ပတ္​​ေနလ်င္​

၁ ။ turbocharger ႏွင္​့ air cleaner ၾကားျပင္​ပအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​လာ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( turbocharger ႏွင္​့ air cleaner အားဆက္​သြယ္​ထား​ေသာ ပိုက္​အားစစ္​​ေဆးပါ ၊ ဝင္​​ေရာက္​​ေန​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား ဖယ္​႐ွားပါ။)
၂ ။  Exhaust system ထဲသို႔ ျပင္​ပမွ အျခားအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine ရပ္​တန္​႔ထားစဥ္​တြင္​​ေသာ္​၄င္​း (သို႔) engine ​ေအး​ေနစဥ္​တြင္​​ေသာ္​၄င္​း engine Exhaust system အားစစ္​​ေဆးပါ။ engine တလံုးတြင္​ piston rings အက်ိဳးအၾတ္​မ်ား ​ေရာက္​႐ွိလာ​ေသာ​ေၾကာင္​့ turbine blade မ်ားအားလံုး ပြန္​းစားပ်က္​စီးသြားသည္​။)
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင္​့ clamp မ်ား​မွ bolt မ်ား​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ ၊ ပ်က္​စီးႏိုင္​သည္​့ ဆက္​သြယ္​​ေန​ေသာအစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား စစ္​​ေဆး​ေပးပါ။)
၄ ။ engine စႏိႈးစတြင္​ ​ေခ်ာဆီငတ္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့( lube oil system ကိုစစ္​​ေဆးပါ ၊ filter ႏွင္​့ ပိတ္​ဆို႔​ေနမႈမ်ားကို စစ္​​ေဆး၍ သန္​႔႐ွင္​း​ေရးျပဳလုပ္​ပါ )
၅ ။​ေခ်ာဆီလံု​ေလာက္​စြာ မရ႐ွိ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ( lube oil system ကိုစစ္​​ေဆးပါ ၊ filter ႏွင္​့ ပိတ္​ဆို႔​ေနမႈမ်ားကို စစ္​​ေဆး၍ သန္​႔႐ွင္​း​ေရးျပဳလုပ္​ပါ )
၆ ။ ​ေခ်ာဆီထဲတြင္​ ဖုန္​ ၊ သဲ ႏွင္​့ အျခားအရာမ်ား ​ေရာ​ေႏွာ​ေန​ေသာ​ေၾကာင့္​့(Contamination)(​ေခ်ာဆီႏွင္​့ ​ေခ်ာဆီ filter အားအသစ္​လဲလွယ္​ပါ)
၇ ။ မသင္​့​ေလ်ာ္​သည္​့ ​lube oil grade ကိုသံုးစဲြထား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( မွန္​ကန္​​ေကာင္​းမြန္​သည္​့ lube oil grade ကိုသံုးစြဲပါ )
၈ ။ ​ေခ်ာဆီပံ႔ပိုး​ေပးသည္​့ line ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာဆီလိုင္​းအားစစ္​​ေဆးၿပီး ပိတ္​ဆို႔​ေနသည္​မ်ားကို ဖယ္​႐ွားပါ)
၉ ။ journal bearing ပြန္​းစားပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၀။ engine စတင္​ႏိႈးသည္​့အ႐ွိန္​ ျမင္​့လြန္​း​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine အား သာမန္​အ႐ွိန္​ျဖင္​့ႏိႈးပါ )
၁၁။ engine warm-up လုပ္​သည္​့အခ်ိန္​နဲ ​ေသာ​ေၾကာင္​့ (  engine warm-up လုပ္​သည္​့အခ်ိန္အား ၾကာ​ေအာင္​ ​ေမာင္​း​ေပးပါ ) ***diesel
engine မ်ားကို engine ပူလာသည္​အထိႏိႈးထား​ေပးၿပီးမွ သံုးစဲြသင္​့ပါသည္​။***
၁၂။ piston ပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၃။ turbo ၏ အလယ္​ housing တြင္​ carbon (သို႔) အနည္​အႏွစ္​မ်ား ႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ဖယ္​ရွားပါ )
၁၄။ engine မွ ​ေခ်ာဆီ pump အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၅။ boost control ပါ​ေသာ turbocharger ဆိုလ်င္​ wastegate အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ ၊ လိုအပ္​လ်င္​ အသစ္​လဲလွယ္​​ေပးပါ။)
၁၆။ boost control မွ ​ေလဝင္​ပိုက္​ အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၇။ boost control ႏွင္​့ engine ခ်ိတ္​ဆက္​အလုပ္​လုပ္​ပံုု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ခ်ိန္​ညႇိ​ေပးပါ။)

K. Compressor blade ပ်က္​စီးသြားလ်င္​

၁ ။ turbocharger သို႔ ဆက္​သြယ္​ထား​ေသာ air cleaner ႏွင္​့အဆက္​မ်ား ​ေပါက္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ၊ ​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ၊ ျပဳတ္​ထြက္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ပ်က္​စီးသြား​ေသာ Compressor blade အား အသစ္​အစားထိုးပါ ၊ air cleaner အား အသစ္​လဲလွယ္​ပါ )
၂ ။ turbocharger ႏွင္​့ air cleaner ၾကားျပင္​ပအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​လာ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( turbocharger ႏွင္​့ air cleaner အားဆက္​သြယ္​ထား​ေသာ ပိုက္​အားစစ္​​ေဆးပါ ၊ ဝင္​​ေရာက္​​ေန​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား ဖယ္​႐ွားပါ။ ပ်က္​စီးသြား​ေသာ Compressor blade အား အသစ္​အစားထိုးပါ ။)
၃ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင္​့ clamp မ်ား​မွ bolt မ်ား​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ ၊ ပ်က္​စီးႏိုင္​သည္​့ ဆက္​သြယ္​​ေန​ေသာအစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား စစ္​​ေဆး​ေပးပါ။)
၄ ။ journal bearing ပြန္​းစားပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၅ ။ turbine blade ၏ ​ေၾကာဘက္​အျခမ္​းတြင္​ carbon အညစ္​အ​ေၾကးမ်ား ကပ္​ၿငိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( blade ႏွစ္​ခုစလံုးအားစစ္​​ေဆး၍ သန္​႔႐ွင္​း​ေရးျပဳလုပ္​​ေပးပါ ၊ ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၆ ။ engine အား စတင္​ႏိႈး​ေသာအ႐ွိန္​ ျမင္​့မား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine ၏ အ႐ွိန္​အား ​ေလွ်ာ႔ခ်၍ ႏိႈးပါ )
၇ ။ engine လိုအပ္​သည္​့အပူခ်ိန္​မ​ေရာက္​႐ွိ​ေသးပဲ load သံုးစြဲ​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine လိုအပ္​သည္​့အပူခ်ိန္​ထိ ​ေမာင္​းႏွင္​ၿပီးမွ load သံုးစဲြ​ေပးရန္​)
၈ ။ engine မွ ​ေခ်ာဆီ pump အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၉ ။ boost control ပါ​ေသာ turbocharger ဆိုလ်င္​ wastegate အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ ၊ လိုအပ္​လ်င္​ အသစ္​လဲလွယ္​​ေပးပါ။)
၁၀။ boost control မွ ​ေလဝင္​ပိုက္​ အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၁။ boost control ႏွင္​့ engine ခ်ိတ္​ဆက္​အလုပ္​လုပ္​ပံုု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ခ်ိန္​ညႇိ​ေပးပါ။)

K. Turbine blade ပ်က္​စီးသြားလ်င္​

၁ ။  Exhaust system ထဲသို႔ ျပင္​ပမွ အျခားအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine ရပ္​တန္​႔ထားစဥ္​တြင္​​ေသာ္​၄င္​း (သို႔) engine ​ေအး​ေနစဥ္​တြင္​​ေသာ္​၄င္​း engine Exhaust system အားစစ္​​ေဆးပါ။ engine တလံုးတြင္​ piston rings အက်ိဳးအျပတ္​ အစအန မ်ားေရာက္​႐ွိလာ​ေသာ​ေၾကာင္​့ turbine blade မ်ားအားလံုး ပြန္​းစားပ်က္​စီးသြားသည္​။)
၂ ။ turbocharger ၏ flange ႏွင္​့ clamp မ်ား​မွ bolt မ်ား​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ​ေခ်ာင္​​ေန​ေသာ boltမ်ားအား လိုအပ္​သလိုတင္​းၾကပ္​​ေပးပါ ၊ ပ်က္​စီးႏိုင္​သည္​့ ဆက္​သြယ္​​ေန​ေသာအစိတ္​အပိုင္​းမ်ားအား စစ္​​ေဆး​ေပးပါ။)
၃ ။ turbine housing ပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( သို႔ ) ပိတ္​ဆို႔​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့
၄ ။ journal bearing ပြန္​းစားပ်က္​စီး​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၅ ။ turbine blade ၏ ​ေၾကာဘက္​အျခမ္​းတြင္​ carbon အညစ္​အ​ေၾကးမ်ား ကပ္​ၿငိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( blade ႏွစ္​ခုစလံုးအားစစ္​​ေဆး၍ သန္​႔႐ွင္​း​ေရးျပဳလုပ္​​ေပးပါ ၊ ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၆ ။ compressor housing ​ေနာက္​​ေၾကာဘက္​တြင္​ carbon ဂ်ိဳးမ်ား ထူထပ္​စြာ တည္​႐ွိ​ေန​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine ၏ crankcase မွ ​ေလထြက္​​ေပါက္​ (breather) အားစစ္​​ေဆးပါ။)
၇ ။ engine အား စက္​လည္​ႏႈန္​းအနိမ္​႔ျဖင္​့ အခ်ိန္​ၾကာျမင္​့စြာ ​ေမာင္​း​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engine ထုတ္​လုပ္​သူ၏ ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း လိုက္​နာ​ေဆာင္​ရြက္​ရန္​ ၊ လိုအပ္​သည္​မ်ားကို အစားထိုးျပဳျပင္​ပါ။ )
၈ ။ engine မွ ​ေခ်ာဆီ pump အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( engး ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၉ ။ boost control ပါ​ေသာ turbocharger ဆိုလ်င္​ wastegate အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ ၊ လိုအပ္​လ်င္​ အသစ္​လဲလွယ္​​ေပးပါ။)
၁ဝ။ boost control မွ ​ေလဝင္​ပိုက္​ အလုပ္​လုပ္​ပံု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ပ်က္​စီး​ေနသည္​မ်ားကို ျပဳျပင္​​ေပးပါ။ )
၁၁။ boost control ႏွင္​့ engine ခ်ိတ္​ဆက္​အလုပ္​လုပ္​ပံုု မမွန္​ကန္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( ထုတ္​လုပ္​သူ၏ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ခ်ိန္​ညႇိ​ေပးပါ။)

*** turbocharger တလံုးတြင္​ အဓိကပ်က္​စီး​ေစ​ေသာအ​ေၾကာင္​းအခ်က္​ ၄ မ်ိဳးသာ႐ွိသည္​။
compressor housing ႏွင္​့ turbing housing အတြင္​းသို႔ ျပင္​ပမွ အျခားအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ​ေရာက္​႐ွိလာျခင္​းႏွင္​့ ​ေခ်ာဆီ​ေၾကာင္​့ျဖစ္​တတ္​​ေသာပ်က္​စီးျခင္​းတို႔ပင္​ ျဖစ္​သည္​။ compressor housing အတြင္​း ျပင္​ပအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​ ​ေရာက္​႐ွိရျခင္​းမွာ မသန္​႔႐ွင္​း​ေသာ ျပင္​ပမွ​ေလထုထဲမွ အမႈန္​အမႊားမ်ား ​ေရာက္​႐ွိျခင္​းမွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္​သည္​။ အထူးသျဖင္​့ ဖုန္​ ၊ သဲ ထူထပ္​​ေသာအရပ္​​ေဒသမ်ားတြင္​ အသံုးျပဳသည္​့ engine မ်ားအတြက္​ air system ပိုင္​းအား ပို၍အ​ေလး​ေပး ထိန္​းသိမ္​း ဂ႐ုစိုက္​​ေပးသင္​့သည္​။ turbine housing အတြင္​း ျပင္​ပအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​ ​ေရာက္​႐ွိရျခင္​းမွာ engine အတြင္​းမွ​စက္​အစိတ္​အပိုင္​းမ်ား​ေၾကာင္​့ေသာ္​၄င္​း ၊ Exhaust manifold အတြင္​းမွ အနည္​ထိုင္​ အ​ေျချပဳ​ေနသည္​့ carbon ဂ်ိဳးမ်ား engine ​ေမာင္​းႏွင္​သည္​့ အ႐ွိန္​​ေၾကာင္​့ ကြာထြက္​လာျခင္​း​ေၾကာင္​့​ေသာ္​၄င္​း ​ေရာက္​႐ွိလာတတ္​သည္​။ ​ေခ်ာဆီပိုင္​းမွာ ​ေခ်ာဆီမသန္​႔႐ွင္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့​ေသာ္​၄င္​ ၊ အ​ေၾကာင္​းအမ်ိဳးမ်ိဳး​ေၾကာင္​့ ​ေခ်ာဆီမ​ေရာက္​႐ွိျခင္​း​ေၾကာင္​့​ေသာ္​၄င္​း bearing မ်ားအားထိခိုက္​ပ်က္​စီး​ေစႏိုင္​သည္​။turbocharger ပါဝင္​​ေသာ engine မ်ားတြင္​ - ​ေခ်ာဆီအသစ္​လဲလွယ္​လ်င္​ ​ေခ်ာဆီႏွင္​့ ​ေခ်ာဆီ filter လဲလွယ္​ရံုျဖင္​့ မလံု​ေလာက္​​ေပ ၊ turbo သို႔ ဝင္​/ထြက္​​ေန​ေသာ ​ေခ်ာဆီလိုင္​းမ်ားပါ သန္​႔႐ွင္​း​ေစရန္​အတြက္​ ​ေဆး​ေၾကာသန္႔​႔စင္​​ေပးရန္​ လိုအပ္​ပါသည္​။ turbo တလံုး၏ လည္​ပတ္​မႈ အ႐ွိန္​သည္​ တမိနစ္​လ်င္​ အပတ္​​ေရအနိမ္​႔ဆံုး 7000 မွ အမ်ားဆံုး 360,000 အထိ ႐ွိတတ္​သည္​။ ထို႔အတြက္​​ေၾကာင္​့ ဤမွ်လည္​ပတ္​​ေနရသည္​့အ႐ွိန္​အတြက္​ ​ေခ်ာဆီသည္​ အဓိက အ​ေရးအႀကီးဆံုး အခန္​းက႑တြင္​ တည္​႐ွိပါသည္​။ ထိခိုက္​ပ်က္​စီးမႈ အမ်ားဆံုးအပိုင္​းမွာလည္​း ထို​ေခ်ာဆီမ်ား​ေရာက္​႐ွိရာ shaft , bearing အစိတ္​အပိုင္​းမ်ားတြင္​ပင္​ ျဖစ္​သည္။
​ေနာက္​တခ်က္​မွာ Exhaust gas temperature မ်ား​ေသာအခ်က္​​ေၾကာင္​့ပင္​ျဖစ္​သည္​။

turbocharger တလံုးတြင္​ တိုင္​းထြာ စစ္​​ေဆး​ေပးရန္​ ၄ ​ေနရာသာ ႐ွိသည္​။ ၄င္​းတို႔မွာ bearing and shaft , blades မ်ား၏ axial end play ႏွင္​့ blades မ်ား၏ radial clearannce မ်ားပင္​ျဖစ္​သည္​။ မည္​သည္​့တိုင္​းတာမႈမ်ိဳးမဆို compressor blade ဘက္​မွပဲတိုင္​းတာရပါမည္​။ axial end play အား တိုင္​းတာစစ္​​ေဆးရာတြင္​ dial gauge အား ​ေနရာမွန္​တြင္​အထိုင္​ခ်၍ တိုင္​းတာရန္​ အ​ေရးႀကီးပါသည္​။( အခ်ိဳ႕​ေသာသူမ်ားမွာ turbo အ​ေပၚတြင္​ ဖံုးအုပ္​ထား​ေသာ turbo cover ​ေပၚတြင္​ အထိုင္​ခ် တပ္​ဆင္​၍ တိုင္​းတာတတ္​​ေသာ​ေၾကာင့္​့ပါ ) ။dial gauge မွ spindle အား compressor blade ထိပ္​႐ွိ nut ​ေပၚတြင္​​ေထာက္​၍ shaft အား ​ေ႐ွ့တိုး/​ေနာက္​ဆုတ္​လုပ္​၍ dial gauge ​ေပၚမွ တန္​ဘိုးမ်ားအား မွတ္​သားတိုင္​းတာပါ။ ဤ​ေနရာတြင္​ clearance တန္​ဘိုးမ်ားအား မ​ေဖာ္​ျပ​ေတာ႔ပါ။ ထုပ္​လုပ္​သည္​့ company ​ေပၚမူတည္​၍ လက္​ခံႏိုင္​သည့္​့့Clearance တန္​ဘိုးမ်ား မတူညီႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ပါ။ radial clearance အား တိုင္​းတာရာတြင္​ compressor blade ႏွင္​့ compressor blade housing အၾကား feeler gauge ျဖင္​့ထိုး၍ တိုင္​းတာရပါမည္​။
ဤ​ေနရာတြင္​လည္​း clearance တန္​ဘုိးမ်ားအား မ​ေဖာ္​ျပ​ေတာ႔ပါ။ ထုပ္​လုပ္​သည္​့ company ​ေပၚမူတည္​၍ လက္​ခံႏိုင္​သည့္​့့Clearance တန္​ဘိုးမ်ား မတူညီႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ပါ။
turbocharger တလံုးတြင္​ Vibration မ်ားစြာ႐ွိသည္​ကို လက္​ခံႏိုင္​သူ အလြန္​နဲသည္​။ ထို Vibration ဒဏ္​​ေၾကာင္​့ blades မ်ားကို ထိခိုက္​ပ်က္​စီး​ေစႏိုင္​သည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ turbocharger ႏွင္​့တြဲဆက္​ထား​ေသာ turbo အထိုင္​ bolt မ်ား ၊ flange ႏွင္​့ clamp bolt မ်ား တင္​းၾကပ္​​ေန​ေစ​ေရးသည္​ အလြန္​အ​ေရးႀကီးပါသည္​။
Turbocharger ပါ႐ွိ​ေသာ engine မ်ားကို ကိုင္​တြယ္​ထိန္​းသိမ္​း​ေမာင္​းႏွင္​ရာတြင္​ ​ေမာင္​းႏွင္​သူ operator(driver) သည္​ အ​ေရးပါ​ေသာ အခန္​းက႑မွာ ပါဝင္​သည္​။ ​ေမာင္​းႏွင္​သူသည္​ engine အား ႏိႈးၿပီးစဥ္​တြင္​​ေသာ္​၄င္​း ၊ ရပ္​တန္႔​႔လိုသည္​့အခါတြင္​၄င္​း လိုက္​နာရန္​ ၂ခ်က္​႐ွိပါသည္​။

1. After start the engine
Engine အား စတင္​ႏိႈးၿပီးၿပီးခ်င္​းတြင္​ engine အား load မသံုး​ေစရပါ။ engine အတြင္​းမွာ လည္​ပတ္​​ေနမည္​့ ​ေခ်ာဆီမ်ား ​ေနရာအႏွံ႔​ေရာက္​႐ွိရန္​ အခ်ိန္​ ၂ မိနစ္​ မွ ၃ မိနစ္​အထိ ​ေစာင္​့ဆိုင္​း​ေပးရပါမည္​။ ထို႔အတူ ​ေအး​ေသာ​ေဒသမ်ားတြင္​သံုးစြဲမည္​့ engine မ်ားတြင္​မူ ၄ မိနစ္​မွ ၅ မိနစ္​အထိ ​ေစာင္​့ဆိုင္​း​ေပးရပါမည္​။ အဘယ္​​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ engine အတြက္​ လိုအပ္​မည္​့ အပူခ်ိန္​ရ႐ွိရန္​အတြက္​ျဖစ္​ပါသည္​။

2. Before shut-down engine
Engine အား မရပ္​တန္​႔မီ သာမန္​စက္​လည္​ႏႈန္​းျဖင္​့ ၃ မိနစ္​မွ ၅ မိနစ္​အထိ ​ေမာင္​းႏွင္​​ေပးထားရပါမည္​။ အဘယ္​႔​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​ engine တြင္​လက္​႐ွိျဖစ္​​ေပၚ​ေန​ေသာ အပူမ်ားအား ​ေရ ၊ ​ေခ်ာဆီတို႔မွ သယ္​​ေဆာင္​သြားျခင္​းျဖင္​့ engine တြင္​ျဖစ္​​ေပၚ​ေန​ေသာ အပူမ်ားအား သယ္​​ေဆာင္​​ေလွ်ာ႔ခ်​ေပးႏိုင္​ပါလိမ္​႔မည္​။ ထိုသို႔မဟုတ္​ပဲ engine အား ခ်က္​ခ်င္​းရပ္​တန္​႔လိုက္​ပါက engine တြင္​ျဖစ္​​ေပၚ​ေန​ေသာအပူမ်ားသည္​ combustion chamber (liner) , bearing ႏွင္​့ shaft တို႔အား အပူဒဏ္​သက္​​ေရာက္​​ေစျခင္​းျဖင္​့ အဆိုပါ အစိတ္​အပိုင္​းတို႔အား ပ်က္​စီး​ေစႏိုင္​ပါလိမ္​႔မည္​။ turbo ပါ​ေသာ engine တြင္​ engine အားခ်က္​ခ်င္​းရပ္​တန္႔​႔လိုက္​ပါက turbo တြင္​ သက္​​ေရာက္​​ေန​ေသာအပူခ်ိန္​သည္​ ၄င္​းမွတဆင္​့ turbo shaft , turbo bearing ႏွင္​့ turbo seal သို႔ ခ်က္​ခ်င္​းကူး​ေျပာင္​း​ေရာက္​႐ွိ​ေစၿပီး အဆိုပါ အစိတ္​အပိုင္​းအသီးသီးအား သိသာစြာ အခ်ိန္​တိုအတြင္​း ပ်က္​စီး​ေစႏိုင္​ပါလိမ္​႔မည္​ ။ ( အ​ေၾကာင္​းအမ်ိဳးမ်ိဳး​ေၾကာင္​့ Engine အား အ​ေရး​ေပၚရပ္​တန္​႔ျခင္​းမွတပါး engine အား ခ်က္​ခ်င္​းမရပ္​တန္​႔ရ)။

Turbocharger 90% အား ပ်က္​စီး​ေစရသည္​့ အ​ေျခခံအ​ေၾကာင္​းအရင္​းမ်ားမွာ -
1. Turbine ႏွင္​့ compressor ထဲသို႔ ျပင္​ပအစိတ္​အပိုင္​းမ်ား ဝင္​​ေရာက္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့
2. ​ေခ်ာဆီညစ္​ပတ္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့ (သို႔) ​ေခ်ာဆီအတြင္​း တစံုတရာ​ေရာ​ေႏွာ​ေနျခင္​း​ေၾကာင္​့ ( Contamination )
3. ​ေခ်ာဆီလံု​ေလာက္​စြာ မရျခင္​း​ေၾကာင္​့
4. Exhaust gas temperature ျမင္​့လြန္​း​ေသာ​ေၾကာင္​့ ( fuel ​ေပးသြင္​းပံု မမွန္​လ်င္​ )

turbo တလံုးအား တိုင္​းတာ စစ္​​ေဆး​ေပးရမည္​့​ေနရာမ်ားအား ပံုႏွင္​့တကြ ​ေဖာ္​ျပထားပါသည္​။

ပညာ႐ွင္​အားလံုးအား​ေလးစားလ်က္​

Credit
  ​ေအာင္​ျမင္​သူ - ဆားဗစ္​ အင္​ဂ်င္​နီယာ

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html