သတိထားစစ္ေဆးရမည့္ CV Joint (သို႔) ေမာ္ေတာ္ကားရဲ့ ဒူးဆစ္...
🚘🚍🚔🚨🏍🚐🚚🚒🚕🚙🚌🚎🚎
ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီးကို ေအာက္ပိုင္းစစ္ေဆးေပးတဲ့ အခါမွာ ေမ့ေနတတ္တဲ့ အရာတစ္ခုက CV Joint လို႔ေခၚတဲ့ ဒူးဆစ္ကို စစ္ေဆးေပးဖို႔ပါပဲ....
ဘာျဖစ္လို႔ သတိထားစစ္ေဆးရမလဲဆိုေတာ့.....
👉CV Joint ဆိုတာဘာလဲ....? ဘာလုပ္ေပးတာလဲ... ?👈
ေရွ ့ယက္ကားေတြ (Front Wheel Drived car)နဲ႔ ဖိုးဝီးကား (Four Wheel car) ေတြမွာ မျဖစ္မေနသံုးရတဲ့ ပစၥည္းပါ။ အခ်ိဳ ့ေသာ ေနာက္ယက္ကားျဖစ္တဲ့ Crown၊ Mark II စတဲ့ (Rear Wheel Drived car) ေတြမွာလဲ သံုးတတ္ပါတယ္။ CV ဆိုတာ Constant Velocity ရဲ့ အတိုေကာက္ေလးပါ။ ကားတစ္စီးေရြ ့လ်ားဖို႔ဆိုရင္ အင္ဂ်င္လည္ရပါမယ္... ေနာက္ဂီယာတစ္ခုခုရွိရပါမယ္... အဲဒီဂီယာနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ကားဘီးေတြကို လည္ေပးလိုက္မွ ကားက သြားလာလို႔ရပါမယ္။ Transaxle လို႔ေခၚတဲ့ ဂီယာေဘာက္ကေန လည္ေပးလုိက္တဲ့အတုိင္း ကားရဲ့ ဘီးေတြက လိုက္ၿပီး လည္ပတ္ရပါတယ္။ ဘီးဟာ အတည့္ျဖစ္ျဖစ္၊ ေကြ႔ေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘီးက ခ်ိဳင့္ထဲက်သြားလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘီးက ကမူေပၚမွာ ေရာက္ေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ Transaxle ရဲ့ လည္ႏႈန္းအတုိင္း လုိက္ၿပီး လည္ေပးရပါမယ္။ (ဒါေၾကာင့္ Constant Velocity လို႔ေခၚတာပါ။) ဒါေတြရဲ ့အလုပ္ကို CV axle လို႔ေခၚတဲ့ ဒူးဆစ္ရွပ္တန္းႀကီးက လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ဒူးဆစ္ရွပ္တန္းမွာ အတြင္းဒူးဆစ္ (Inner CV Joint) နဲ႔ အျပင္ဒူးဆစ္ (Outer CV Joint) ဆိုၿပီး ဒူးဆစ္(၂)ခုရွိပါတယ္။ (ပံုမွာၾကည့္ပါ) ဒူးဆစ္ေတြမွာ အမဲဆီအျပည့္နဲ႔ေဘာေလးေတြပါပါတယ္။ အဲဒီေဘာေလးေတြက ေျမာင္းေတြထဲမွာ အထိုင္က်ေနၿပီး လိုသလို အထက္ေအာက္ ေဘးဘယ္ညာ ကစားလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီေဘာေလးေတြက CV Joint ရဲ့ အေရးပါဆံုးပါပဲဗ်ာ...
👉CV Joint မေကာင္းရင္ ဘာေတြျဖစ္ႏုိင္သလဲ... ?👈
ကားက ဂီယာထိုးေပမဲ့ မေရြ ့ေတာ့ပါဘူး။ ကားရမ္းခါေနတာေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုဆိုးတာက ဒူးဆစ္ျပဳတ္ထြက္သြားၿပီး ကားဘီး အျပင္ကို ကားထြက္သြားတာ၊ အတြင္းကို ဝင္သြားတာေတြျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အရွိန္နဲ႔ သြားလာေနတဲ့အခါမွာ တကယ္ကို အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။
ဒီလိုေတြျဖစ္ေနရင္ေတာ့ CV Joint (ဒူးဆစ္)ကို စစ္ေဆးၿပီး လဲလွယ္ဖုိ႔ လုိအပ္ရင္ လဲရပါမယ္....
🔅 ဒူးဆစ္သဲကာေတြ ေပါက္ၿပဲေနရင္ (သို႔) ဒူးဆစ္ အမဲဆီေတြ အျပင္ကိုထြက္ေနရင္ (ဒူးဆစ္ကို ပ်က္ဆီးေစတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းပါ)
🔅 စီယာရင္အဆံုးထိေကြ႔ၿပီး လီဗာနင္းလုိက္ရင္ ေတာက္ေတာက္ ဆိုၿပီး အသံထြက္ေနရင္(ဒါက first step ပါ)
🔅 စီယာရင္ကို အတည့္တုိင္းထားၿပီး သြားရင္လည္း ရမ္းခါၿပီး ေတာက္ေတာက္ဆိုၿပီး အသံထြက္ပါမယ္... ဒီအဆင့္ဆိုရင္ေတာ့ တအားကို အႏၱရာယ္မ်ားသြားပါၿပီ.. အခ်ိန္မဆုိင္းဘဲ ဒူးဆစ္ကို လဲရပါမယ္။
အကယ္၍သာ သဲကာေပါက္ၿပဲေနတာတို႔ အမဲဆီေတြ အျပင္ကို ထြက္ေနတာတို႔ပဲ ျဖစ္ေနေသးရင္ေတာ့ သဲကာလဲၿပီး ဒူးဆစ္ အမဲဆီကို အသစ္ထည့္ေပးရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒူးဆစ္ (CV Joint)အတြက္ အမဲဆီက Extreme Pressure Moly ပါတဲ့ အမဲဆီကို သံုးစြဲရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေဘာေတြမေကာင္းေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ယာဥ္အႏၱရာယ္ကင္းေစဖို႔ ဒူးဆစ္ကို လဲလွယ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေအာက္ပိုင္းစစ္ေဆးရင္ CV Joint လို႔ေခၚတဲ့ ဒူးဆစ္ကိုလည္း သတိထားစစ္ေဆးဖို႔👀 ဆႏၵျပဳတုိက္တြန္းရင္း....
ေလးစားစြာျဖင့္....
Cred
Auto King (Keep It Safe!)
😁😁😁😁😁😁😁😁
No comments:
Post a Comment