မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။
လွ်ပ္စစ္နွင့္ပတ္သတ္ေသာ အေမးအေျဖမ်ား (အပိုင္း- ၆)
251, Turbo Charger ဘာနဲ႔လည္လဲ ?
- Turbo Charger ကို Exhaust Gas ႏွင့္လည္သည္။
252, Fire Extinguisher ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ ?
1. Water A ( သစ္သား၊ စကၠဴ )
2. Foam B ( Oil )
3. Co2 B.C ( Oil, Electrical )
4. Dry Powder ALL ( ALL )
5. Soda A ( သစ္သား၊ စကၠဴ )
253, Garbage အေရာင္လယ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိလဲ ?
1. Plastic ( Red )
2. Oily Rags ( Black )
3. Glass, Metal ( Green )
4. Paper & Joints ( Yellow )
5. Food Waste ( Blue )
254, Funnel ကထြက္တ့ဲ မီးခိုး ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ?
Funnel ကထြက္တ့ဲ မီးခိုး (၄) မ်ိဳးရွိပါတယ္။
1. Slight Grey ( ပုံမွန္မီးခိုး )
2. White Smoke
3. Black Smoke ( Fuel Valve / Fuel Pump )
4. Blue Smoke
255, သေဘၤာေပၚမွာ Enclose Space က ဘယ္ေနရာေတြမွာလဲ ?
- Enclose Space ေနရာေတြက ---
1. Pump Room
2. Dry Cargo Space
3. Duct Keel ( Pipe Tunnel )
4. Ship Side Tunnel
5. Empty Cargo TK
6. Empty Fuel TK
7. Empty Ballast TK
256, အျမင့္တက္ရင္ ( 2 Meter ) အျမင့္အထက္ဆိုရင္ Safety ကဘာေတြလုပ္မလဲ ?
- Safety Belt တပ္ျပီး တက္ပါမယ္။
257, Engine Room မွာ ဘယ္ Vale ေတြသုံးလဲ ?
1, Gate v/v
2, Globe v/v
3, Butter Fly v/v
4, Ball v/v
5, Quick Closing v/v
6, Non-Return v/v (Check v/v ) တို႔ျဖစ္သည္။
258, L.S.A ရဲ႕အရွည္က ဘာလဲ ?
- Life Saving Appliances.
259, S.M.S ရဲ႕အရွည္က ဘာလဲ?
Safety Management System.
260, EEBD ရဲ႕အရွည္က ဘာလဲ ?
Emergency Escap Of Breathing Device လို႔ေခၚသည္။ အေရးေပၚတြင္ ၁၅ မိနစ္ခံသည္။
261, flaring Tool ကိုသိလား ?
ေၾကးပိုက္ကို ထိပ္မွာ ေအာ္လံေလးေတြလုပ္ေပးတ့ဲ ကိရိယာျဖစ္တယ္။ Pressure Gauge ေတြမွာတပ္ဖို႔ ပါ။
262, Deck Crane က Hydraulic Motor ကို ျဖဳတ္ျပီးျပင္မယ္ဆို အေရးၾကီးဆုံးက ဘာလဲ ?
Deck က Scupper Hole ေတြပိတ္မယ္။ Pollution အတြက္ပါ။ ( Hydraulic Pump ရဲ႕ Power ကိုျဖတ္ေတာက္ ထားဖို႔လဲ လိုပါတယ္။ )
262, အတြင္းရစ္ ျပဳံးသြားရင္ ဘာနဲ႔ ျပန္လုပ္မလဲ ?
- အတြင္းရစ္ျပံဳးသြားရင္ Tap နဲ႔ ျပန္လုပ္ပါမယ္။
263, Bolt အျပင္ရစ္ ျပံဳးသြားရင္ ဘာလုပ္မလဲ ?
- Die နဲ႔ အရစ္ျပန္လုပ္မယ္။
264, Boiler မွာ Low Level (Water) ျဖစ္ရင္ ဘာကိုၾကည့္မလဲ ?
- Cascade Tank ကိုအရင္ၾကည့္ျကီး Feed Pump ကိုစစ္မယ္။
265, Onboard မွာသုံးတ့ဲ x’mer က Step Up လား Step Down ?
- Step Down ပါ။
266, Arc Welding တြင္ Ampere မ်ားလ်င္ (သို႔) နည္းလ်င္ ဘာေတြျဖစ္မလဲ ?
1. မီးမ်ားသြားလ်င္ “Under Cut” ( ေဆာ္သည့္သံျပား အသားပါးသြားျခင္း )
2. မီးနည္းသြားလ်င္ “Lack Of Fusion” ( တြယ္ကပ္မႈ မရွိျခင္း ) Amp နဲေနတဲ့အခါ
267, Engine Room မွာ ေရလွ်ံရင္ ဘာလုပ္မလဲ ?
- Engine Room ေရလွ်ံရင္ Emergency Bilge Suction ကိုဖြင့္မယ္ Main Cooling S.W Pump နဲ႔ စုပ္ထုတ္မယ္။
268, PSC နဲ႔ USCG က ဘာေတြကို စစ္လဲ ?
ISM အရ SOLAS Requirements ေတြကို စစ္တယ္။
269, Welding မွာ ေခ်ာ္ဘာလို႔ ထြက္တာလဲ ?
Flux အရည္ေပ်ာ္ျပီး ေခ်ာ္ ( Slag ) ထြက္လာတယ္။
270, Electrode ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိလဲ ?
- Electrode (4) မ်ိဳး ရွိပါသည္။
1. Mild Steel
2. Stainless Steel ( Alloy Steel )
3. Cast Iron
4. Special Purpose Electrode
271, Engine Room Explosion ( မီးေလယင္ေပါက္ကြဲမႈ ) ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ?
- E/R Explosion (၂) မ်ိဳးရွိသည္။
1. Starting Air Line Explosion
2. Crankcase Explosion
မွတ္ခ်က္ ။ ။ Boiler Back Fire Explosion
273, Work Permit ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ?
- Work Permit (၅) မ်ိဳးရွိတယ္။
1. Hot Work Permit
2. Enclosed Space Entry Permit
3. Cooled Weather Permit
4. Working Aloft ( အျမင့္ေပၚတက္တ့ဲ အခါ )
5. Work Over Side ( သေဘၤာအျပင္မွာ လုပ္တ့ဲ အခါ )
274, Co2 ဘယ္ကထြက္တာလဲ ?
- M/E ႏွင့္ G/E တို႔၏ Exhaust Gas ကထြက္သည္။
275, SOX က ဘယ္က ထြက္တာလဲ ?
- Fuel Oil ကေနထြက္ပါသည္။
276, Boiler ထဲကို ေရဘယ္လို ေရာက္လဲ ?
- Hydrophone ကေန Cascade TK ၊ Cascade TK ကေန Feed Pump ၊ Feed Pump ကေန Boiler ထဲကိုေရာက္သည္။
279, Generator Load မညီရင္ ဘာနဲ႔ ခ်ိန္မလဲ ?
- G/E Load မညီရင္ Main Switch Board မွာရွိတ့ဲ Governor Control ( Speed Control ) နဲ႔ခ်ိန္မယ္။
280, Portable Fire Extinguisher ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ ?
(3) မ်ိဳးရွိပါတယ္ ---
1. Foam
2. Dry Powder
3. Co2
281, Emergency အေျခအေနေတြက ဘာေတြလဲ ?
1. Critical Plant Failures (စက္ယႏၱရားပ်က္စီးျခင္း) ( M/E , Power Failure and Steering Gear Failure )
2. Collision ( တိုက္စားျခင္း ) ( 1. At Sea , Inner Water Ways )
3. Grounding ( ေသာင္တင္ျခင္း )
4. Fire ( မီးေလာင္ျခင္း )
5. Abandon Ship ( သေဘၤာစြန္႔ခြာျခင္း )
6. Man Overboard ( ေရထဲသို႔ လူျပဳတ္က်ျခင္း ) (1. Immediate Discovery , 2. Unknown Time )
7. Personal Injury or Illness (ထိခိုက္နာက်င္ျခင္းႏွင့္ဖ်ားနာျခင္း)
8. Cargo Shifting ( ကုန္ပစၥည္းမ်ား ေရြ႕လ်ားျခင္း )
9. Piracy ( ဓါးျပတိုက္ျခင္း )
10. Salvage Of Own Ship ( မိမိသေဘၤာအား လာေရာက္ကယ္ဆယ္ျခင္း )
11. Oil Pollution ( ဆီယိုဖိတ္ျခင္း )
12. Flooding ( သေဘၤာတြင္းသို႔ ေရဝင္ေရာက္ျခင္း ) တို႔ုျဖစ္သည္ ။
282, Centrifugal Pumps ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
ဤ pump တြင္ Vanes ႏွင့္ Impellers မ်ားပါဝင္ျပီး Casing အတြင္းရွိေနသည္။ ဤအမ်ိဳးအစား Puump သည္ ဗဟိုခြာအားကို အသုံးျပဳျပီး အရည္ကို စြမ္းအင္ေပးသည္။
အရည္သည္ ကိုယ္ထည္၏ အလယ္မွ ေဘးပတ္လည္သို႔ ျဖာထြက္ေရြ႕လ်ားသြားသည္။
ေဘးပတ္လည္သို႔ ထြက္သြားသည့္အတြက္ ကိုယ္ထည္၏ အလယ္ဗဟိုပိုင္း ( Suction Eye ) တြင္ ဟင္းလင္းျပင္ ေနရာ (သို႔) ဖိအားေလ်ာ့နည္းမႈ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
သို႔ျဖစ္၍ အဝင္လိုင္းမွအရည္ကို Pump အတြင္း ဆြဲယူမႈျဖစ္ေပၚသည္။
ဤ Pump ၏ ကိုယ္ထည္သည္ ခရုပတ္ပုံရွိေသာေၾကာင့္ Volute Casing ဟုေခၚသည္။ ကိုယ္ထည္သည္ Impeller ေၾကာင့္ထြက္ထာေသာ အရည္မ်ားကို လက္ခံစုပ္ယူျပီး ( Velocity ) အလ်င္စြမ္းအင္မွ ( Pressure ) ဖိအားစြမ္းအင္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲေပးသည္။
ေရအဝင္ပိုင္းႏွင့္ အထြက္ပိုင္းကို ပိုင္းျခားထားသည့္ နံရံကို ( The Tongue Of The Volute or The Cut Water ) ဟုေခၚသည္။
283, Heat Exchanger ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ ?
1. Shell & Tube Type ႏွင့္
2. Plate Type ဟူ၍ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
284, Heater နဲ႔ Evaporator ဘာကြာသလဲ ?
- စနစ္တစ္ခုအတြင္း အသုံးျပဳေသာ အရည္အား အပူေပးရန္သုံးသည္။
i. Heater မွအထြက္တြင္ရွိေသာ အရည္သည္ အဝင္ထက္ပို၍ ပူသြားသည္။ အေျခအေနမေျပာင္းလဲပါ။
ii. Evaporator သို႔ဝင္ေသာ အရည္သည္ အထြက္တြင္ အဝင္ Temp; ထက္ပို၍ပူျပီး အရည္မွအေငြ႕ အေျခအေနသို႔ ေျပာင္းလဲသြားသည္။
285, ပင္လယ္ျပင္တြင္ Ship Motions ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ ?
1. Heaving ( သေဘၤာခါးလယ္၌ အထက္ေအာက္ ညႊတ္ေနျခင္း )
2. Surging ( လိႈင္းကိုဆန္႔က်င္သြားေနရာမွ ရုတ္တရက္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္အားတစ္ခု )
3. Swaying ( ခါးႏႊဲ႕ျခင္း )
4. Pitching ( ေရွ႕ထိုးေနာက္ငင္ ျဖစ္ျခင္း )
5. Yawing ( ဦးထိပ္ပိုင္းရမ္း၍ ယိမ္းယိုင္စြာသြားျခင္း)
6. Rolling ( သေဘၤာ ဘယ္ ညာ ရမ္း၍ လူးေနျခင္း ) ဟူ၍ ၆ မ်ိဳးရွိသည္။
286, Windlass Safety ေတြကို ေျပာျပပါ။
1. Mechanical Brake
2. Centrifugal Brake
3. Clutch Pin
4. Slipping Clutch
5. Over Speed Trip
6. Over Load Trip
7. Hand Brake
8. Cable Stopper ( Chain Stopper, Bow Stopper )
287, Clutch Pin ဆိုတာဘာလဲ ?
- Anchor Chain ကို Drop မျဖစ္ေအာင္ ထိမ္းေပးထားေသာ Arrangement ျဖစ္သည္။
288, Slipping Cluth အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
Prime Mover ႏွင့္ Gear ၾကားတြင္ တပ္ဆင္ထားသည္။
Full Load Torque ၏ 133% တြင္ Slip ျဖစ္သည္။
Slipping Cluth ကို တပ္ဆင္ထားျခင္းျဖင့္
i. Motor Overload မျဖစ္ျခင္းႏွင့္
ii. Cable Over Tightening ျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးသည္။
Dropping Speed ကို Friction Plate ျဖင့္ 0.15m/s ထိရရွိေအာင္ Control လုပ္ေပးသည္။
289, Windlass Maintenance ကဘာေတြလုပ္လဲ ?
1. Bearing မ်ားကို Grease ထိုးမည္။
2. Cluth Jaw မ်ားကို ဆီထိုးမည္။
3. Brake Shoe မ်ားစစ္မည္။
4. Cable Lifter Wear And Tear စစ္မည္။
5. Hydraulic Line Connection Leakage ရွိ မရွိစစ္မည္။
6. ဆီ ရွိ မရွိ စစ္မည္။
290, Centrifugal Pump ကိုျဖဳတ္ရင္ ဘာေတြေတြ႕ရမလဲ ?
1. Casing Cover 7. Gland Packing
2. Impeller Nuts 8. Rear Bearing Cover
3. Spring Washer 9. Pump Shaft With Two
4. Impeller 10. Rubber Singer
5. Key 11. Shaft Sleeve
6. Gland Bush
291, Dash Pot ( Magnetic Overload Relay ) အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
Load Current တက္လာေသာအခါ Electrical Coil မွ Plunger ကိုဆြဲေသာေၾကာင့္ Plunger အေပၚသို႔တက္လာသည္။
ထိုအခါ Plunger တစ္ဖက္ထိပ္ရွိ Piston မွ Small Hole သည္ Viscosity ရွိေသာဆီ ( Viscose Oil (သို႔) Silicone Liquid ) ကို ျဖတ္၍ တက္လာရေသာေၾကာင့္ Overload Trip အလုပ္လုပ္ရန္ အခ်ိန္တစ္ခုၾကာမည္။
( ထိုအခ်ိန္ကို Oil ၏ Viscosity ႏွင့္ Piston မွ Hole Diameter ျဖင့္ Adjust လုပ္နိုင္သည္ )
292, Battery Room Safe ျဖစ္ေစရန္ လိုက္နာရမည့္အခ်က္ေတြက ဘာေတြလဲ ?
1. Room Temp; ကို 15 ~ 25 °C အတြင္း Keep လုပ္ထားရမည္။
2. Insulated Spanner ကိုသာအသုံးျပဳရမည္။ ( Terminal မ်ားၾကားတြင္ မေတာ္တဆ Short CKT မျဖစ္ေစရန္ )
3. Naked Light သုံး၍ Battery Room အတြင္းသို႔ဝင္ေရာက္ျခင္းကို တားးျမစ္ထားရမည္။
4. Switchboard ကို Room အတြင္းမထားရ။
5. Exhaust Fan ကိုတပ္ဆင္ထားရွိရမည္။
6. Cable Connection မ်ားႏွင့္ Cable Size မ်ား မွန္ကန္မႈ႕ရွိရမည္။
293, Battery S.G က ဘာကိုေဖၚျပလဲ ?
- Concentration Of Electrolyte
S.G (1.28) - 100% Charge - 2.1V/Cell
S.G (1.22) - 50% Charge
S.G (1.13) - Discharge
S.G (1.10) - Fully Discharge - 1.8V/Cell
Standard Measurement မ်ားကို Room Temp; (25°C ) တြင္သာ အေျခခံ၍ တိုင္းတာထားသည္။
294, Battery တြင္ Short Circuit ျဖစ္ရေသာအေၾကာင္းေတြက ဘာေတြလဲ ?
1. Opposite Polarity ႏွစ္ခုၾကား ( Wood, Fiber, Glass Mat, Plastic Rods ) Separator ကိုျဖတ္၍ Interleave ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
2. Overcharging ေၾကာင့္ Insulation Separator ေပါက္ျပဲသြားေသာေၾကာင့္
3. Battery ၏ေအာက္ေျခတြင္ Debris မ်ား စုပုံလာေသာေၾကာင့္
4. Battery Case ၏ External Top တြင္ Moisture ႏွင့္ Debris မ်ားစုပုံေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
295, Battery Undercharge ျဖစ္ေၾကာင္း ဘယ္လိုသိနိုင္မလဲ ?
- Hydrometer ျဖင့္ Electrolyte ၏ S.G တိုင္းၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိန္ုင္သည္။
- Voltage ကိုတိုင္းတာၾကည့္ျခင္းျဖင့္သိနိုင္သည္။ ( 1.8v/cell )
- Positive Plate ( Anode ) မ်ား Deep Chocolate အေရာင္မွ Plate Brown (သို႔) Yellowish Colour သို႔ ေျပာင္း၊ မေျပာင္း စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္သ်နိုင္သည္။
- Negative Plate ( Cathode ) မ်ား White Colour သို႔ ေျပာင္း၊ မေျပာင္း စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ သိနိုင္သည္။
296, Acid Cell ႏွင့္ Alkaline Cell နီးကပ္စြာ ထားေသာအခါ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ Causes ကဘာလဲ ?
အနီးရွိ Metal Structure မ်ားတြင္ Rapid Electrolyte Corrosion ျဖစ္ေပၚမည္။
Battery ႏွစ္လုံး စလုံးပ်က္မည္။
297, Navigation Light တြင္ပါဝင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ေျပာျပပါ။
1. Audible And Visual Alarm
2. Vibration Resistance Tensioning Coil
3. Reserve Power From Two Main Source
4. Fuses
5. Change Over Switch
298, Centrifugal Pump ကို Cooling System တြင္ အသုံးျပဳရတ့ဲ အေၾကာင္းကိုေျပာျပပါ။
1. Continuous Flow ကိုရရွိေစေသာေၾကာင့္
2. Large Amount Of Discharge ကိုထုတ္နိုင္ေသာေၾကာင့္
3. Discharge v/v ကိုခ်ဳပ္ကာ Pressure Regulate လုပ္နိုင္ေသာေၾကာင့္
4. Circulation ေကာင္းေသာေၾကာင့္
5. Low Viscosity Liquid မ်ား Transfer လုပ္ရာတြင္ Gear Pump ကို အသုံးျပဳ၍ မရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
299, Centrifugal Pump ေမာင္းျပပါ။
Discharge v/v ကိုပိတ္မည္။
Suction v/v ကိုဖြင့္မည္။
Pump ေမာင္းကာ ေလခ်ဴမည္။ျပီးလ်င္
Discharge v/v ကို ျဖည္းျဖည္းျခင္းဖြင့္မည္။
Pressure စစ္မည္။
Motor Amp; စစ္မည္။
300, Centrifugal Pump ေမာင္းေနစဥ္ ဘာေတြကို စစ္မလဲ ?
- Suction နဲ႔ Discharge Pressure စစ္မည္။
- Motor Amp; စစ္မည္။
- Motor ပူ မပူစစ္မည္။
- Gland မ်ားမွ Leakage မ်း မမ်ားစစ္မည္။ ပူ မပူ စစ္မည္။
- Vibration ျဖစ္ အျဖစ္စစ္မည္။
ေမတၱာျဖင့္
T.Y.M.M
No comments:
Post a Comment