အျမန္ႏႈန္းထိန္းခ်ဳပ္စနစ္
⚝⚝⚝⚝⚝
⚝⚝⚝⚝⚝
ယေန႔ ေခတ္ေပၚကားမ်ားတြင္
ယာဥ္ေမာင္း အေထာက္အကူျပဳစနစ္မ်ား
ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ထား သျဖင့္
ခရီးေ၀း ေမာင္းႏွင္ရာ၌ ယာဥ္ေမာင္းသူကုိ သက္သာေစသည္။
ေဘးအႏၲရာယ္လည္း ကင္းေစသည္။
အေ၀းေျပး Highway လမ္းမႀကီးတြင္
မုိင္ေပါင္းရာခ်ီေ၀းေသာ ခရီးရွည္ တစ္ခုကုိ
နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ေမာင္းႏွင္ရသည္။
Highway လမ္းမႀကီးတြင္ သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္း ( Speed) အတြင္းသာ ေမာင္းရသည္။ သတ္မွတ္ Limit Speed ထက္ေလ်ာ့၍လည္းမရ၊ ပုိ၍လည္း ေမာင္းခြင့္မရွိ။ ရွည္လ်ားေသာ ခရီးစဥ္တစ္ခုကုိ ပံုေသအျမန္ ႏႈန္း တစ္ခုျဖင့္ ေရြ႔လ်ားေနေစရန္ ယာဥ္ေမာင္းသည္ အရွိန္ထိန္းလီဗာကုိ အခ်ိန္ၾကာၾကာ နင္းထားရလွ်င္ ေျခေထာက္ ႂကြက္သားမ်ား ေညာင္းညာ လာမည္။ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလွ်င္ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္မႈမ်ားျဖစ္မည္။
➿ ပံုေသအျမန္ႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္အတြင္း
ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီး အစဥ္ေရြ႔လ်ားေနေစရန္ ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္မွ ေစခိုင္း၍ရသည္။
အျမန္ႏႈန္းထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ေခၚ Cruise Control (သုိ႔မဟုတ္) Speed Control (သို႔မဟုတ္) Autocruise စနစ္ကုိ ေခတ္ေဟာင္း ကားမ်ားတြင္ သံုးခဲ့သည္။ ယေန႔ ေခတ္ကားမ်ား၏ Engine Management System သည္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းေသာ Cruise Control စနစ္ကုိ Adaptive Cruise Control (ACC) ဟုေခၚသည္။
♻ ယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးသည္ Highway အျမန္လမ္းတစ္ခုတြင္ ခရီးရွည္သြားလာ ေမာင္းႏွင္ရပါက ကား စတီယာရင္ကြင္းတြင္ပါေသာ Cruise Control ခလုတ္ကုိႏွိပ္ၿပီး မိမိေမာင္း လိုေသာ Speed ကို Setting လုပ္ေပး ရန္သာလိုသည္။ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ လီဗာကုိ နင္းထားစရာ မလိုေတာ့ လူသက္သာသည္။ လမ္းေၾကာင္း ယာဥ္ေၾကာအေျခအေနအရ ကားအျမန္ႏႈန္းကုိ လုိအပ္သလို အတိုးအေလွ်ာ့လုပ္ ေပးႏုိင္သည္။
☎ ေရွးယခင္က အင္ဂ်င္တစ္လံုး ၏ Speed Control ကုိ ဂါဗနာ (Governor) ျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းေပးခဲ့သည္။
ေခတ္မီ Cruise Control စနစ္ကုိ တီထြင္ခဲ့သူမွာ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ Ralph Teetor ဆိုသူျဖစ္သည္။ (၁၉၄၈) ခုႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက တီထြင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ (၁၉၇၃) ခုႏွစ္ ကမၻာ့ေရနံ အက်ပ္အတည္း (Oil Crisis) ျဖစ္ေသာအခါ Cruise Control စနစ္သည္ ေလာင္စာဆီ ေခြၽတာႏုိင္ရန္ လူႀကိဳက္မ်ား ေရပန္း စားလာခဲ့သည္။
⚖ အီလက္ထရြန္နစ္ စနစ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ Electronic Cruise Control စနစ္သည္ (၁၉၆၈) ခုႏွစ္ ေလာက္တြင္ ေပၚထြက္လာသည္။ တီထြင္ခဲ့သူမွာ Daniel Aaron Wisner ဆိုသူအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ အီလက္ထရြန္နစ္ Cruise Control စနစ္သည္ ယေန႔ေခတ္စား ေနေသာ Adaptive Cruise Control စနစ္၏ ေရွ႔ေျပးနည္းပညာျဖစ္သည္။
⚕ Adaptive Cruise Control
ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ျဖစ္ ၍ Intelligent Cruise Control ဟု လည္း ေခၚသည္။ ေရဒါႏွင့္ ေလဆာအာ႐ံုခံ ကိရိယာမ်ားကုိ အသံုးျပဳထား၍ Radar Cruise Control ဟုလည္းေခၚသည္။
✡ ယေန႔ေခတ္ေပၚဇိမ္ခံကား ေကာင္းမ်ားတြင္ Adaptive Cruise Control တပ္ဆင္ပါရွိ၍ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳသည့္ အျပင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈကုိ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ေပးသည္။ ေရဒါႏွင့္ ေလဆာ ဆင္ဆာမ်ားက အာ႐ံုခံ သတင္းပုိ႔ေန၍ မိမိကားေရွ႔တြင္ရွိေသာ အတားအဆီးမ်ား၊ အျခားကားမ်ားႏွင့္ နီးကပ္လာပါက ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္က ကားေရြ႔လ်ားေနေသာ အျမန္ႏႈန္းကုိ အလိုအေလ်ာက္ထိန္းေက်ာင္း ေပးသည္။
ထုိသုိ႔ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ရန္ အေရးေပၚ ဘရိတ္စနစ္ကုိ ကြန္ပ်ဴတာ ၫႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေစသည္။ ေရွ႔တြင္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းမႈ ရွိ / မရွိကုိ ကားေရွ႔ရွဲၾကားတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ေရဒါက အာ႐ံုခံ၍ ေထာက္လွမ္းေပးသည္။ ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းသြားပါက မူလသတ္မွတ္ ထားေသာ Speed အျမန္ႏႈန္းအတုိင္း အလိုအေလ်ာက္ စက္ရွိန္ျမင့္တက္လာ ေစရန္ ကြန္ပ်ဴတာက ၫႊန္ၾကားေစခုိင္းသည္။
ဤစနစ္တြင္ ကားတစ္စီး၏ အျမန္ႏႈန္းကုိ လမ္းအေျခအေန၊ ယာဥ္ေၾကာအေျခအေန၊ ပတ္၀န္းက်င္ အတားအဆီးမ်ား အေျခအေနမ်ား အရ လိုအပ္သလို အလိုက္သင့္ ေျပာင္းလဲ၍ ထိန္းေက်ာင္း ေပးႏုိင္သျဖင့္ Adaptive Cruise Control (ACC) ဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ACC စနစ္သည္ Autonomous Car မ်ား၏ ေရွ႔ေျပး အေျခခံ နည္းပညာျဖစ္လာသည္။
ACC စနစ္တြင္ အာ႐ံုခံေထာက္လွမ္းႏိုင္ေသာ ေရဒါစနစ္၊ ေလဆာအာ႐ံုခံစနစ္မ်ားပါ၍ ကားေရွ႔ တြင္ရွိေနေသာ အျခားကားမ်ား၏ အကြာအေ၀းႏွင့္ အျမန္ႏႈန္း ( Speed) ကုိ သိရွိႏုိင္သည္။ မိမိကား ေရြ႔လ်ားေနေသာ အျမန္ႏႈန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ေရွ႔တြင္ရွိေသာ အျခားကားမ်ားႏွင့္ ပုိမိုနီးကပ္လာလွ်င္ အလိုအေလ်ာက္ ဘရိတ္ဖမ္းေပးႏုိင္သည္။
ေရဒါစနစ္၏ ထိေရာက္စြာ ေထာက္လွမ္း ေပးႏုိင္ေသာ အကြာ အေ၀းမွာ မီတာ ၁၅၀ (၄၉၂ ေပ) ရွိသည္။ ေရြ႔လ်ားေနေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ Speed Ranging မွာ 18.6 mph မွ 111 mph အတြင္းျဖစ္သည္။ ေရဒါစနစ္သံုးေသာ တုန္ခါႏႈန္းမွာ 77 GHz ရွိသည္။ ေစ်းကြက္၌ လူႀကိဳက္မ်ား ေရပန္းစား ေနေသာ ေရဒါစနစ္ ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ မ်ားမွာ TRW ႏွင့္ Delphi တို႔ ျဖစ္ သည္။
Adaptive Cruise Control နည္းပညာမွ Collision Warning System (ယာဥ္တိုက္မႈႀကိဳတင္ကာကြယ္ေရး သတိေပးစနစ္) ကုိ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေစသည္။ ထုိစနစ္တြင္ ယာဥ္ေမာင္းသူအား အသံျဖင့္ ႀကိဳတင္ သတိေပးႏုိင္သည္။ အကယ္၍ ယာဥ္ေမာင္းအိပ္ငိုက္ေန၍ ေရွ႔တြင္ ရွိေသာ ယာဥ္တစ္စီးစီးႏွင့္ တုိက္လုနီးပါး ျဖစ္လာပါကလည္း အလုိအေလ်ာက္ ဘရိတ္စနစ္က ခ်က္ခ်င္း ရပ္တန္႔သြားေစရန္ လုပ္ေဆာင္ေပး သည္။
Laser Adaptive Cruise Control စနစ္ကုိ Toyota က (၁၉၉၇) ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ေစ်းကြက္၌ စတင္ မိတ္ဆက္ျပသခဲ့သည္။ Nissan, Jaguar, Mercedes တို႔ကလည္း ACC စနစ္ကုိ (၁၉၉၉) ခုႏွစ္တြင္ တစ္ၿပိဳင္တည္းယွဥ္ၿပိဳင္၍ ျပသႏုိင္ခဲ့ ၾကသည္။
✡ (၂၀၀၄) ခုႏွစ္တြင္ Toyota က ပုိမိုေကာင္းမြန္ေသာ Low-Speed Tracking Mode အမည္ျဖင့္ ACC စနစ္ကုိ Crown Majesta ဇိမ္ခံကား တြင္ တပ္ဆင္မိတ္ဆက္ ျပသႏုိင္ခဲ့သည္။ (၂၀၁၃) ခုႏွစ္တြင္ BMW က ACC စနစ္ကုိ Traffic Jam Assistant အမည္ျဖင့္ ကားေစ်းကြက္သုိ႔ ၀င္ ေရာက္လာသည္။ (၂၀၁၄) ခုႏွစ္ ေနာက္ဆံုး အေကာင္းဆံုးတင္ျပႏုိင္ခဲ့ ေသာ ကားကုမၸဏီမွာ အေမရိကန္မွ Chrysler ျဖစ္သည္။
ေမာင္းသူမဲ့ကား နည္းပညာမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေရးအတြက္ နည္းပညာအေျခခံ အုတ္ျမစ္ခ်ေပးခဲ့ ေသာ (၂၁) ရာစု အဆင့္ျမင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ နည္းပညာရပ္မ်ားတြင္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သံုး Adaptive Cruise Control (ACC) သည္လည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။
Co,,Cd
# ကားခ်စ္သူ
Credit》》
awjmyanmar
# ကားခ်စ္သူ
Credit》》
awjmyanmar