ခရီးေ၀းသြားရင္ မျဖစ္မေနစစ္ေဆးရမယ့္ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္
ကားဆိုတာစက္ပစၥည္းတစ္ခုပါ။ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုကိုေရာက္ရင္ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေတြျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဆိုးဆိုးရြားရြားပ်က္စီးယိုယြင္းမႈမျဖစ္ေအာင္ ပုံမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ဖို႕ လုိအပ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေန႕စဥ္စီးေနတဲ့ကားကို အခ်ိန္မတိုင္ခင္ မပ်က္ေစဖို႕နဲ႕ ကားေမာင္းစဥ္ မေတာ္တဆမႈေတြမျဖစ္ေအာင္ ေမာ္ေတာ္ကားအသုံးျပဳသူတိုင္း မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ ရွိပါတယ္။
ကားကို ေအာက္ပိုင္း၊ အင္ဂ်င္၊ လွ်ပ္စစ္ ဆိုျပီး အၾကမ္းဖ်င္းသုံးပိုင္းပိုင္းလိုက္ပါ။
လွ်ပ္စစ္
၁။ ဘက္ထရီ - အိုးအစို (Dry Charged) ဆိုရင္ ေရအေနေတာ္ရွိမရွိၾကည့္ပါ။ အိုးေျခာက္ (Maintenance Free) ဆိုရင္ ေတာ့ အိုးေပၚမွာရွိတဲ့ အမွတ္အသားကေန အားျပည့္မျပည့္ ၾကည့္ပါ။ စိမ္းေနရင္ အိုေကပါတယ္။
၂။ ဘက္ထရီငုတ္ေခါင္း - အေ၀းေျပးသြားမယ့္ကားေတြဆိုရင္ ပိုလိုအပ္ပါတယ္။ ငုတ္ေခါင္းေခ်ာင္ေနရင္ မေတာ္တဆ မီးပြားထြက္တတ္ပါတယ္။ အေနေတာ္ျဖစ္မျဖစ္စစ္ေဆးပါ။
၃။ ၀ါယာၾကိဳး - ၀ါယာၾကိဳးတိုင္းကို လိုက္ၾကည့္ဖို႕ အဆင္မေျပေပမယ့္ အင္ဂ်င္စက္ခန္းထဲက ျမင္ေနရတဲ့ ၀ါယာၾကိဳးေတြကိုေတာ့ အျမင္နဲ႕စစ္ေဆးပါ။ ၾကြက္ကိုက္လို႕ၾကိဳးေတြေပါက္ေနတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္တယ္။
အင္ဂ်င္
၄။ ေရျပန္ဘူး - ရွင္းပါတယ္။ ေရျပန္ဘူးထဲမွာ လုံေလာက္တဲ့ ေရပမာဏရွိမရွိစစ္ေဆးပါ။ ပိုမထည့္ပါနဲ႕။ ေရျပန္ဘူးထဲမွာ ေလမရွိဘူးျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
၅။ အင္ဂ်င္၀ိုင္ - စက္မႏိႈးခင္မွာ အင္ဂ်င္၀ိုင္ကိုတိုင္းၾကည့္ပါ။ F ဆိုတဲ့ အမွတ္ကိုထိေနရင္အေကာင္းဆုံးပဲ။ နည္းေနရင္ F အမွတ္ေရာက္တဲ့အထိျဖည့္ပါ။ ခဏခဏျဖည့္ေနရရင္ေတာ့ ကၽြမ္းက်င္စက္ျပင္နဲ႕ ျပၾကည့္ပါ။
၆။ အင္ဂ်င္၀ိုင္အဖုံး - အင္ဂ်င္ေပၚက အင္ဂ်င္၀ိုင္အဖုံး လုံမလုံစစ္ပါ။ တခါတေလ အင္ဂ်င္၀ိုင္ျဖည့္ျပီးျပန္ပိတ္တဲ့အခါ ေလ်ာ့ေနတတ္တယ္။
၇။ ေလစစ္ - ခရီးေ၀းသြားတဲ့အခါ ေလစစ္ကိုမျဖစ္မေနစစ္ေဆးပါ။ ညစ္ပတ္ေနရင္ ေလနဲ႕မႈတ္ပါ။ ဒါေတာင္မွ ညစ္ပတ္ေနရင္ အသစ္လဲပါ။
ေအာက္ပိုင္း
၈။ တာယာ - အေရးၾကီးသလို နည္းလမ္းမွန္ဖို႕လည္းလိုပါတယ္။ တယာေလေပါင္နဲ႕ပတ္သက္ျပီး တေခါက္တင္ဖူးပါတယ္။
၉။ ဂီယာ၀ုိင္ - စက္ႏိႈးျပီး အင္ဂ်င္ပူလာေအာင္ ၂ မိနစ္ေလာက္ေစာင့္ပါ။ ျပီးရင္ ဂီယာ၀ိုင္အလုံအေလာက္ရွိမရွိ စစ္ေဆးပါ။ အင္ဂ်င္၀ိုင္ကို စစ္ေဆးတုန္းကလိုပဲ ခဏခဏ ေလ်ာ့ေနရင္ ကၽြမ္းက်င္စက္ျပင္နဲ႕ ျပၾကည့္ပါ။
၁၀။ တိုင္းေရာ့ - တိုင္းေရာ့ (Tie rod) နဲ႕ ေဘာဂြိ်ဳင္း(Ball joint) ဆိုျပီး ႏွစ္ခုလုံးကုိတျပိဳင္တည္းစစ္ေဆးလုိ႕ ရပါတယ္။ ေရွ႕ေနာက္ေလးဘက္ေလးလံ စစ္ေဆးပါ။ ၾကံခိုင္မႈမရွိတ့ဲအခါအသစ္မလဲပဲ Press နင္းျပီး ျပန္တတ္တာမိ်ဳးက သိပ္မေကာင္းပါဘူး။ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈကိုကာကြယ္ဖို႕ လိုအပ္ရင္ အသစ္လဲဖို႕မႏွေျမာပါနဲ႕။
ဒီအခ်က္ေတြအျပင္ ဘာေတြစစ္ေဆးဖို႕လိုအုံးမလဲ။
စာဖတ္သူအေနနဲ႕ က်န္ခဲ့တာေလးမ်ားရွိရင္ ေအာက္မွာ မွတ္ခ်က္ေပးျပီး ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Writer by
Desire Autoworks
No comments:
Post a Comment