ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

သင့္ကား ေရလည္အံု ေကာင္းမေကာင္းဘယ္လုိသိနိုင္မလဲ

သင့္ကား ေရလည္အံု ေကာင္းမေကာင္းဘယ္လုိသိနိုင္မလဲ?
ေဆာင္းပါးအမွတ္ (31)



⛲ကား၀ပ္ေရွာ့အေခၚ ေရလည္အံုလုိ.ေခၚလုိက္တာပါ ။ တကယ္ေတာ့ ေရလည္အံုဆုိတာ အင္ဂ်င္ကုိ အေအးေပးတဲ့ (Cooling System ) ထဲမွာ အေရးပါတဲ့ Water Pump ပါ။
ေရလည္အံု ( Water Pump )

⛲ကားတစီးရဲ.အင္ဂ်င္ဟာ အတြင္းပုိင္းမီးေလာင္ေပါက္ကြဲတဲ့ (Internal Combustion Engine ) မုိ. အင္ဂ်င္ပံုမွန္လည္ပတ္ႏုိင္ဖုိ. သတ္မွတ္အပူခ်ိန္တခုအတြင္းမွာထိန္းထားရပါတယ္ ။ ေျပာခ်င္တာက မပူလြန္း မေအးလြန္းေအာင္ထိန္း
ထားမွ အင္ဂ်င္ပံုမွန္လည္ပတ္ႏုိင္မယ္လုိ.ဆုိလုိတာပါ ။ အဲ့ေနရာမွာ အင္ဂ်င္ရဲ. အပူခ်ိန္မလြန္ကဲေအာင္ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ အေအးေပးစနစ္ ( Cooling System ) လုပ္ငန္းမွာ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ပစၥည္းေတြရွိပါတယ္ ။ 

ေရတုိင္ကီ ( Radiator ) ၊ ေရလည္အံု ( Water Pump ) ၊ ပန္ကာ ( Fan ) ၊ သာမုိစတတ္ ( Thermostat ) ၊ ေရျပန္္ဘူး ( Coolant Reservoir ) အစရွိသျဖင့္ အဓိကပစၥည္းေတြနဲ. အျခားအေသးစိတ္ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြပါ၀င္ပါေသးတယ္။

⛲အဲ့ဒီေတြထဲကမွ ေရလည္အံု ( Water Pump ) က အဓိက အလုပ္လုပ္ရတဲ့ ပစၥည္းတခုပါ ။ အဲ့ဒီ ေရလည္အံုဟာ impeller လုိ.ေခၚတဲ့ဒလက္နဲ.လည္ပတ္တဲ့ ပန္.ျဖစ္ျပီး အင္ဂ်င္ေရွ.ျခမ္းလုိ.ေခၚတဲ့ တုိင္ပင္ဗတ္ၾကိဳး ( Timing Belt ) ကာဗာ
ေတြေအာက္မွာတည္ရွိပါတယ္ ။ အဲ့ဒီ ေရလည္အံုေခၚ ပန္.ကုိ ေမာင္းနွင္ပံုက အင္ဂ်င္ကုိ ေမာင္းႏွင္တဲ့ Belt ၾကိဳးနဲ.တြဲဖက္ေမာင္းနွင္ပါတယ္ ။ အင္ဂ်င္ Belt ၾကိဳးလည္ရင္ ေရလည္အံုလုိက္လည္တဲ့သေဘာပါပဲ ။ အဲ့လုိလည္ေတာ့
ပန္.မွာပါတဲ့ ဒလက္ေတြက ေရ ဒါမွမဟုတ္ Coolant ေတြကုိ အင္ဂ်င္ထဲကုိစီးဆင္းေစျပီး အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ကုိေလ်ာ့ခ်ေပးတာပါ ။

⛲ေရလည္အံု ( Water Pump ) ကုိ အၾကမ္းခံအသံုးခံျပဳႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္ ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ေရလည္အံု ( Water Pump ) တလံုးဟာ မုိင္ 90,000 ကေန မုိင္ 120,000 အထိခံပါတယ္ ။ တခ်ိဳ.ကားေတြကေတာ့ အေျခအေန
အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အဲ့ေလာက္မုိင္မေရာက္ခင္ပဲ ပ်က္ဆီးတတ္ပါေသးတယ္ ။

ေရလည္အံု ( Water Pump ) ပ်က္စီးမယ္ဆုိရင္ ျပသမယ့္ လကၡဏာရပ္ေတြ
 ေရ ဒါမွမဟုတ္ Coolant ေတြက ( Timing Belt ) ၾကိဳးကာဗာေအာက္မွာ ယုိက်ေနမယ္ ၊ စိမ့္က်ေနမယ္ ။ ျဖစ္တာမ်ားတာကေတာ့ လည္ပတ္ေနတဲ့ေရေတြ Coolantေတြမယုိေအာင္ထိန္းတဲ့  ေရလည္အံု ( Water Pump ) ရဲ. Gasket
ေတြဟာ သက္တမ္းလြန္ျပီးပ်က္စီးတာ ၊ ဒါမွမဟုတ္အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ပ်က္စီးျပီး ေရနဲ.Coolant ေတြစိမ့္ထြက္လာတာ ။ အဲ့လုိလကၡဏာစေတြ.ျပီဆုိ သင့္ကားရဲ.ေရလည္အံု ( Water Pump )လဲရေတာ့မယ့္ လကၡဏာရပ္ပါပဲ ။

 ေရလည္အံု ( Water Pump ) ပူလီ (Pulley ) ေခ်ာင္မယ္ အသံထြက္မယ္ ။ ေရလည္အံု မွာရွိတဲ့ ပူလီကုိ ေရွ.ေနာက္ကစားၾကည့္လုိ. အဲ့ဒီဟာက ကစားေနမယ္ဆုိရင္ အဲ့ဒါ အဲ့ဒီ ေရလည္အံု ( Water Pump ) ရဲ. ဘယ္ရင္ (Bearing)
ေတြပြန္းစားေနပါျပီ ၊ မၾကာခင္ပ်က္စီးေတာ့မွာပါ ။ အဲ့ဒီဘယ္ရင္ ပ်က္စီးသြားမယ္ဆုိရင္ ေရလည္အံု ( Water Pump ) က မလည္ပတ္ေတာ့ဘဲ အင္ဂ်င္ Heat တာေတြျဖစ္လာေတာ့မွာပါ ။
ကားဆရာေတြသတိထားသင့္တာကေတာ့ ေရလည္အံု ( Water Pump ) ကေန ညည္းသံေတြ ၊ ၾကိတ္သံေတြထြက္ေနျပီဆုိတာကုိ သတိျပဳနားစြင့္သင့္ပါတယ္ခမ်ာ ။ စက္လည္ေနခ်ိန္မွာ ေရလည္အံု ( Water Pump ) ကုိ သြားထိစမ္းသပ္
တာမ်ိဳးကုိ ဆင္ျခင္ရမွာပါ ။ (အသံထြက္တာကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ AC Compressor ၊ Power Steering Pump တုိ.ကလည္းျဖစ္တတ္ပါတယ္ )

 ကားဒက္ဘုတ္မွာပါတဲ့ ( Temperature Gauge ) က ပံုမွန္ အလည္ Cold နဲ. Hot ၾကားထဲမွာ တည္ျငိမ္မေနဘဲ နိမ့္လုိက္ျမင့္လုိက္ အတက္အက် မမွန္ျဖစ္လာမယ္ ။ အဲ့ဒါဆုိရင္ သင့္ကား ေရလည္အံု ( Water Pump ) မွာ ပံုမွန္
မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တခုခု Error တက္ေနပါျပီ ။

⛲ေရလည္အံု ( Water Pump ) ခ်ိဳ.ယြင္းေနတာေတြကုိ သတိမျပဳမိဘဲ ကားဆက္ေမာင္းေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အနိမ့္ဆံုး အင္ဂ်င္ပူတက္ျပီး ထုိးရပ္သြားတာကေန အၾကီးမားဆံုး အင္ဂ်င္ တခုလံုးပ်က္ဆီးသြားႏုိင္ေၾကာင္းပါခမ်ာ ။
စာဖတ္သူမိတ္ေဆြညီကုိေမာင္ႏွမအားလံုး နည္းပညာဗဟုသုတ ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္ၾကပါေစခမ်ာ။

Credit-
L.Zarni ( P.T.U )
Prime Auto Technology


lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html