Tire pressure monitoring system အေျကာင္း
ႏွင္ ့ warning light resetျပဳ လုပ္ျခင္းအေျကာင္း
🚎🚒🚎🚒🚎🚒🚎🚒🚎🚒🛵🚒
Indirect system ႏွင္ ့Direct system ဆိုျပီး TPMS
ႏွစ္မ်ိဳ းရိွပါတယ္ ။ Indirect system သည္ pressure ေလ်ာ့နည္း မႈကိုစံုစမ္းရန္ ABS speed sensor ကိုအသံုးျပဳပါတယ္ ။ Direct systemသည္ tire pressure ကိုစံုစမ္းရန္ wheel ရဲ ့အတြင္းမွာ ရိွတဲ ့air pressure sensorကေန signal ကို ECMသို ့ေပးပို ့ပါတယ္ ။ Indirect TPMS system မွာ tire pressure နည္းလို ့TPMS Light လင္းတဲ့အခါ ဒါမွမဟုတ္ new tire တပ္ဆင္တဲ့ အခါ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေလေပါင္ထိုးျပီးreset ျပဳလုပ္မယ္ဆို ignition onျပီး TPM set ခလုတ္ ကို
5 second ေလာက္ ႏွိပ္ေပးလိုက္ပါ warning light သံုးျကိမ္ ေလာက္ ခုန္ လာ လိမ့္မယ္ ျပီးရင္ ingnition off
ok သြားလိမ့္မယ္ တစ္ခါတစ္ေလး
reset ျပဳလုပ္ေပးျပီး systemအတြက္ recalibrate ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္တဲ့အခါminutes 30 နီးပါေလာက္အခ်ိန္ယူျပီး drving test ျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္ ။
TPMS warning lightသည္ 3 Second တစ္ျကိမ္ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ (on , off ) ျဖစ္ေနလ်ွင္ Tire pressure sensor မွာ errorတစ္ခုခုရိွေနျပီ ဒါမွမဟုတ္
sensor battery dead ျဖစ္ေနျပီလို ့ယူဆ လို ့ရပါတယ္ ။
Battery သက္တမ္းသည္ ဆယ္ႏွစ္အတိုင္းအတာ အထိ ခံႏိုင္သလို ့ Tire သက္တမ္းအေပၚ မွာလည္းမူတည္ပါတယ္။
TPM light အဆက္မျပတ္ လင္းေနရင္ ထိုျပသာနာ သည္ tire pressure နည္းေနလို ့ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
Direct TPM systemမွာpressure sensor ပါရိွျပီး
sensor ကိုvalve stemနဲ ့ခ်ိတ္ဆက္ထားပါတယ္
Tire ရဲ ့ rim နဲ ့pressure sensorျကားမွာ rubber gasket sealခံထားပါတယ္ အဲ ့ဒိ sealေလးကို ဂရုစို္က္တပ္ဆင္ပါ
Sensor ကေန tireရဲ ့pressure ႏွင္ ့temperature ကို တိုင္းတာျပီး သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို လက္ခံရရိွျပီး
ICM ( Instrument Control Module )သို ့ေပးပို ့ပါတယ္ ။
Sensor သည္ wheel rolling လွိမ္ ့ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
sensor သည္ 30 second တိုင္း သို ့မဟုတ္ 30 second တစ္ျကိမ္ pressureကိုတိုင္းတာေပးပါတယ္။
Data transmission ဆိုရင္ tire rolling ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ second 60 တိုင္း transmit လုပ္ေပးပါတယ္ ။
Tire pressure sensorတိုင္းမွာ temperature ႏွင္ ့pressure data ကို transmitted လုပ္းေပးတဲ ့မတူညီတဲ ့့့ID number ေတြပါရိွပါတယ္ ID number ကို 7 Digit
hexadecimal ျဖင့္ ေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္
ဘာလို ့ID number ထည့္ထားရသလဲ ဆိုေတာ့
tire change တဲ ့အခါဘဲျဖစ္ ျဖစ္ sensor changeတဲ ့အခါ မ်ိဳ းမွာ sensor initialization procedure အတ္ုင္း senorရဲ ့ID number ကို scanတစ္ခုခုႏွင္ ့ registration ျပန္လုပ္ေပးရပါတယ္
သတိျပဳရန္ >> ေလေပါင္ထိုးဖို ့လိုအပ္တဲ့အခါ ေလေပါင္တိုင္း
မယ္ဆိုရင္ Tire ေအးေနတဲ့အခ်ိန္မွသာ tire pressure ကို
စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္ ဘာေျကာင့္လဲဆိုေတာ့ tire pressure သည္ ပူေနတဲ ့အခ်ိန္မွာ ( 4psi - 6psi )prssure တိုးေနပါတယ္ ။
Japan ကားေတြဆို tir pressureကိုသင့္ေတာ္သလို ့
ေလေပါင္ထိုးျကပါတယ္ တံခါးေဘာင္မွာ ကပ္ထားတဲ့အညႊန္းတိုင္း
ျပဳလုပ္တဲ့သူလည္းရိွပါလိမ့္မယ္
Europe ကားေတြမွာ TPM Warning lightလင္း
ေနတဲ့အခါ ေလေပါင္ကိုကားမွာသတ္မွတ္ ထားတဲ့pressure
အတိုင္းထိုးေပးမွ အဆင္ေျပသြားတဲ့ကားအမ်ိဳးအစားေတြလည္း ရိွပါတယ္ ။ ဥပမာ Mercedes ကားေတြမွာ ေလေပါင္ ဘယ္ေလာက္ထိုးရမလဲသိခ်င္ရင္ G scan ရဲ ့special
Function ထဲက Tire Pressure Sensor ID Test
ကို ေရြးျပီး လိုက္ပါ Function 1 , 2 , 3, 4 ေတြ ့ရင္
Function 2 ထဲဝင္ျကည့္လိုက္ပါ
CD to
အမွားပါရင္ခြင့္လႊတ္ပါ
Thank For Reading
PPK
No comments:
Post a Comment