ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေဆာင္းပါးအမွတ္ 8

ကားဆရာႏွင့္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္
ေဆာင္းပါးအမွတ္ (8)


ကားဆရာျဖစ္လာရင္ ဓာတ္ဆီ ကားေရာ၊ ဒီဇယ္ကားပါေမာင္းရမွာဘဲ။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္က လူစီးကားေလး ေတြေလာက္ဘဲ သံုးပါတယ္။ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္က ပိုၿပီးအသံုးမ်ားပါတယ္။ ထရပ္ကားေတြ၊ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြ၊ ထေရလာကုန္တင္ကားႀကီးေတြ၊ Dumper Truck ေတြ၊ စက္ယႏၱရား ႀကီးေတြအားလံုး ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ဘဲ သံုးပါတယ္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကအား ေကာင္းတယ္။ အၾကမ္းခံတယ္။ ျပဳ ျပင္ထိန္းသိမ္းရတာနည္းတယ္။ ဆီ စားသတ္သာၿပီး ကုန္က်စရိတ္သက္ သာတယ္။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္နဲ႔စာရင္ ျပႆနာနည္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္ကို အသံုးမ်ားတယ္။


ဒီဇယ္အင္ဂ်င္နဲ႔ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံုမတူသလို အလုပ္လုပ္ပံု လည္း ျခားနားပါတယ္။ ပထမဆံုး ေလာင္စာဆီမတူပါဘူး။ ဒီဇယ္ဆီက နည္းနည္းခြ်ဲပ်စ္ပါတယ္။ ခြ်ဲပ်စ္တဲ့အ တြက္ ေခ်ာဆီဂုဏ္သတၲိရွိပါတယ္။ ဒီဇယ္ Injection Pump ႏွင့္ ေနာ္ ဇယ္အတြင္းမွာ ေခ်ာဆီအျဖစ္ ေဆာင္ ရြက္ေပးပါတယ္။ သာမန္အပူခ်ိန္မွာ ဒီဇယ္ဆီက အေငြ႕မပ်ံႏိုင္ပါဘူး။ ဓာတ္ ဆီကေတာ့ အေငြ႕ပ်ံႏႈန္းျမန္ပါတယ္။


ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ရဲ႕Compression က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ျမင့္ပါတယ္။ Compression အခ်ိဳး (15:1) ကေန (20:1) အထိရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အင္ဂ်င္အတြင္းဝင္သြားတဲ့ေလကို ပစၥ တင္ကဖိသိပ္လိုက္ရင္ အလြန္ပူလာ ပါတယ္။ အပူခ်ိန္ (500°C) ေလာက္ အထိပူမွ ဒီဇယ္ဆီမီေလာင္ေပါက္ကြဲ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္ဂ်င္Compression က်တဲ့ ဒီဇယ္ကားေတြ၊ စက္ ႏိႈးရထိုင္းပါတယ္။ Compression က် တာဟာ ဗားေတြ Ring ေတြမလံု ေတာ့လို႔ပါ။


Compression Stroke မွာ ပူ ေနတဲ့ေလထဲကို ဒီဇယ္ေနာ္ဇယ္ထိပ္ ဖ်ားက ဆီျဖန္းေပးလိုက္တာနဲ႔ အလို အေလ်ာက္ မီးေပးစနစ္ေတြ၊ ပလပ္ ေတြမလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ Heat Plug ေခၚတဲ့ ြူသတ မီးေတာ့လိုပါတယ္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မွာ ေလာင္စာဆီပို႔စနစ္ က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္နဲ႔ ျခားနားပါ တယ္။ ဒီဇယ္ Injection ပန္႔နဲ႔ ေနာ္ ဇယ္ကိုသံုးပါတယ္။ ဒီကေန႔ ေခတ္ ေပၚဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြမွာေတာ့ Comon Rail Direct Injection စနစ္ကို သံုးပါတယ္။


ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အေၾကာင္းေတြ ေျပာေနလို႔ မၿပီးပါဘူး။ အဓိကေျပာ ျပခ်င္တာက ကားဆရာေတြ အၿမဲ ႀကံဳေတြ႕ရႏိုင္တဲ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ျပႆ နာေလးေတြပါဘဲ။


ေဆာင္းရာသီ အလြန္ေအးခဲတဲ့ ေဒသေတြမွာ ဒီဇယ္ကားစက္ႏိုးရတာ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္။ ေဆာင္းရာသီမွာ  သံုးရတဲ့အင္ဂ်င္ဝိုင္က ပ်စ္ေနလို႔မရ ပါဘူး။ မာတီဂရိတ္အင္ဂ်င္ဝိုင္ကိုသံုး ပါ။ 5TS-20 ေလာက္ဆို သင့္ေတာ္ ပါတယ္။ မာတီဂရိတ္မွာၫြန္းတဲ့ “Ts” ဆိုတဲ့ စာလံုးက “TS-inter” ေဆာင္း ရာသီကိုဆိုလိုတာပါ။ ေရခဲအမွတ္ ေလာက္ေအးခဲေနတဲ့ေဒသမွာ သာမန္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ SAE 40 ေလာက္သံုးထား ရင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေတြလဲ ပ်စ္ခဲေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ မာတီဂရိတ္ဆီက မခဲပါဘူး။ အင္ဂ်င္ဝိုင္ရဲ႕သဘာဝက ေအးရင္ပ်စ္ခဲေနမယ္။ ပူလာရင္ ဆီ က်ဲသြားမယ္။

 ဒါေပမဲ့ မာတီဂရိတ္အင္ ဂ်င္ဝိုင္မွာ ထပ္ေပါင္းဓာတုပစၥည္းေတြ ေရာစပ္ထားတာေၾကာင့္ ေအးတဲ့အ ခ်ိန္မွာ ဆီက်ဲေနၿပီး ပူလာရင္ ဆီပ်စ္ သြားတတ္ပါတယ္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ကိုသံုးရင္ ဒီဇယ္ ကားအတြက္ သီးသန္႔လာတဲ့အင္ဂ်င္ ဝိုင္ဘဲသံုးပါ။ ဓာတ္ဆီကားမွာသံုးတဲ့ Motor Oil ကိုမသံုးရပါ။ ဓာတ္ဆီနဲ႔ ဒီဇယ္မီးေလာင္ေပါက္ကြဲတဲ့ျဖစ္စဥ္ မတူလို႔ပါဘဲ။ ဒီဇယ္ကားမွာ စက္ႏိႈး ရလြယ္ဖို႔ ေမာ္တာနဲ႔ ဘက္ထရီပက္ ကားေကာင္းေနေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ လိုပါတယ္။ စက္ႏိႈးေမာ္တာစနစ္မွာ ဘာအျပစ္မွမရွိေအာင္ ထိန္းသိမ္းစစ္ ေဆးျပဳျပင္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ ဘက္ထ ရီအားေကာင္းဖို႔လည္း မိုးေရ-အက္ ဆစ္ Level မွန္ရမယ္။ ဘက္ထရီ ေခါင္းေတြ ဘက္ထရီေကဘယ္ႀကိဳ ေတြ အဆက္ေကာင္းရမယ္။ ဘက္ ထရီခ်ာဂ်င္စနစ္ေကာင္းရမယ္။ 

ဗဃ။ီဃ ဒိုင္နမို မီးထြက္ေကာင္းရမယ္။ ဒီဇယ္ကားမွာသံုးတဲ့ဘက္ထရီက အမ္ပီယာအားေကာင္းဖို႔အတြက္ ပလိပ္ျပားအေရအတြက္မ်ားတဲ့ အိုးႀကီးကိုသံုးပါ။ ဘက္ထရီလည္း ေကာင္းမယ္။ ခ်ာဂ်င္အားသြင္းစနစ္ လည္းေကာင္းမယ္။ ေမာ္တာလည္း ေကာင္းမယ္ဆိုရင္ ကားေသာ့လွည့္ လိုက္တာနဲ႔ ေမာ္တာအားေကာင္း ေကာင္းနဲ႔လည္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီဇယ္ ကားဆိုတာ ကြန္ပရက္ရွင္နဲ႔ စက္ႏိႈး ရတာေၾကာင့္ စက္ႏိႈးေမာ္တာအီေနလို႔ မရပါဘူး။ ေမာ္တာအားေကာင္း ေကာင္းနဲ႔လွည့္ေပးႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။


မနက္ပိုင္း ကားစက္မႏိႈးခင္ အင္ ဂ်င္ဝိုင္တိုင္းပါ။ ေရတိုင္ကီေရျဖည့္ပါ။ Hand Pump ကို တင္းေနေအာင္႐ိုက္ ပါ။ ကားစက္ႏိုးဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ရင္ ဘက္ထရီအားေကာင္း၊ မေကာင္း ဟြန္းတီးၾကည့္ပါ။ မီးႀကီးဖြင့္ၾကည့္ပါ။ အားလံုး OK ရင္ ကားေသာ့ဖြင့္ၿပီး ဂလိုးမီးအပူေပးပါ။ ၂ ႀကိမ္ေလာက္ အပူေပးၿပီးရင္ ေမာ္တာဆြဲၿပီးႏိုးပါ။ ေမာ္တာလွည့္တာနဲ႔ ေဒါက္-ဝူးတစ္ ခ်က္တည္းနဲ႔ စက္ႏိုးရပါတယ္။ ေမာ္တာတစ္ခ်က္တည္းနဲ႔မႏိုးႏိုင္။ ၂ ခါ၊ ၃ ခါဆြဲၿပီးမွ မႏိုးခ်င္ႏိုးခ်င္နဲ႔ အေတာ္ ေလးကို ေမာ္တာဆြဲေနရရင္ေတာ့ အေျခအေနမေကာင္းလို႔ပါဘဲ။ ဂလိုး မီး Heat Plug ေတြမေကာင္းတာလား၊ ဂလိုးမီးတိုင္မာ(Timer) မ ေကာင္းတာလား၊ Pump က်ေနတာ ၿပီလား။ အင္ဂ်င္ Compression က် ေနလို႔လား။ ခြ်တ္ယြင္းအားနည္းခ်က္ တစ္ခုခုရွိေနလို႔ပါဘဲ။


ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မွာ မီးေပးစနစ္မပါ တဲ့အတြက္ အင္ဂ်င္စတင္ႏိုးခ်ိန္မွာ လံုေလာက္တဲ့အပူခ်ိန္ရဖို႔ Glow Plug၊ Heat Plug ေတြနဲ႔ ႀကိဳတင္အပူ ေပးရပါတယ္။ အင္ဂ်င္ဆလင္ဒါတစ္ လံုးကို Glow Plug တစ္လံုးစီတပ္ဆင္ အပူေပးတယ္။ ၄ လံုးထိုးအင္ဂ်င္မွာ Glow Plug ၄ လံုးပါၿပီး ၆ လံုးထိုး မွာ Glow Plug ၆ လံုးပါတယ္။ Glow Plug ဆိုတာလည္း သံုးတာၾကာလာ ရင္ ေလာင္ကြ်မ္းတတ္တယ္။ Plug ၂ လံုးေလာက္မေကာင္းရင္ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္အႏိုးထိုင္းတတ္ပါတယ္။


မနက္ပိုင္းအင္ဂ်င္က ေအးစက္ ေနတယ္။ စႏိုးတဲ့အခ်ိန္မွာ အပူလိုတယ္။ ဒီလိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ဂလိုး မီးကို တပ္ဆင္ထားတာ။ စက္မႏိုးခင္ Glow Plug ကို ၅ စကၠန္႔ေလာက္ လွ်ပ္စစ္စီးေစတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပူတတ္ လာပါတယ္။ အင္ဂ်င္ကို ေမာ္တာနဲ႔ လွည့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အင္ဂ်င္ေပါက္ ေလာင္းခန္းမွာ ေလေတြကို ဖိသိပ္မိတယ္။ အင္ဂ်င္ Compression ဖိ အားရယ္ Glow မီးအကူအားေတြ ေၾကာင့္ ေပါက္ကြဲႏိုင္တဲ့အဆင့္အထိ အပူခ်ိန္ျမင့္တတ္ေနတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေနာ္ဇယ္က ဒီဇယ္အမႈန္ကေလးေတြ ျဖန္းလိုက္တာနဲ႔ ေပါက္ကြဲၿပီး အင္ဂ်င္ ခ်က္ခ်င္းႏိုးသြားေစတာျဖစ္တယ္။


ဒီဇယ္ကားေတြမွာ ကားေသာ့ ဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ ကြိဳင္ပံုသ႑ာန္ ႈခသာ ေလးနဲ႔ Glow  မီးနီကေလးလင္းလာ မယ္။ စကၠန္႔ပိုင္းကေလးမွာဘဲ Glow မီးၿငိမ္းသြားမယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က်မွ ေမာ္ တာကိုလွည္ပါ။ Glow Plug ေတြကို Timer က ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး မီးေပးတယ္။ တခါတေလ Timer မေကာင္းရင္ ဒါမွ မဟုတ္ Relay ကူးမေကာင္းရင္ Glow Plug ကို မီးမေရာက္ဘူး။


ဒီဇယ္ဆီမွာ ေရနဲ႔အမႈန္အမႊား အညစ္အေၾကးေတြေရာပါတတ္တယ္။ ဆီသန္႔ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီဇယ္စစ္ဘူး ၁ လ သို႔မဟုတ္ ၂ လတစ္ႀကိမ္ေလာက္ အသစ္လဲေပးဖို႔လိုပါတယ္။ အရည္အ ေသြးညံ့တဲ့ ဒီဇယ္ဆီမွာ ဆာလဖာနဲ႔ ဖေယာင္းေတြပါဝင္ေနပါတယ္။ ဒီအရာေတြက အလြန္ေအးတဲ့ရာသီမွာ ဆီ လိုင္းမွာပိတ္ေနတတ္ပါတယ္။ အရည္ အေသြးေကာင္းတဲ့ Ultra Low Sulfur Diesel ဆီကိုသံုးပါ။ ဒီဇယ္ဆီတိုင္ကီ ထဲမွာ ေရေတြနဲ႔ မသန္႔ရွင္းတဲ့ ဒီဇယ္ အနယ္အႏွစ္ေတြရွိေနရင္ အဏုဇီဝ ပိုးမႊားေတြ ရွင္သန္ေပါက္ဖြားေနတတ္ ပါတယ္။ ေရနံကိုစားတဲ့ပိုးေတြရွိပါ တယ္။ ဒီပိုးမႊားေတြက ေရနံထြက္ ပစၥည္းေတြထဲမွာ အသက္ရွင္ေနထိုင္ ၿပီး အက်ိအခြ်ဲေတြထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ဒီအက်ိအခြ်ဲေတြေၾကာင့္ ဒီဇယ္ဆီဟာ ပိုၿပီးညစ္ပတ္သြားပါတယ္။ မေကာင္း တဲ့အနံ႔ဆိုးေတြထြက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအ က်ိအခြ်ဲေတြနဲ႔ ဒီဇယ္အနယ္အႏွစ္ေတြ က ဒီဇယ္ဆီပိုက္လိုင္းထဲမွာ ေကာ္ ေစးလိုကပ္တြယ္ၿပီး ဒုကၡေပးတတ္ပါ တယ္။ ဆီတိုင္ကီထဲမွာ ပိုးမႊားေတြမ ေပါက္ႏိုင္ေအာင္ Biocide လို ပိုး သတ္ေဆးသံုးရပါတယ္။ ဒီဇယ္တိုင္ ကီကိုလည္း ျဖဳတ္ေဆးဖို႔လိုပါတယ္။


ဆီလိုင္းထဲမွာ ေလခိုေနရင္၊ စက္ ထိုးရပ္သြားတတ္ပါတယ္။ Hand Pump ႐ိုက္ၿပီး ဆီလိုင္းထဲကေလေတြ ကို ေလခ်ဴေပါက္ကေန ခ်ဴထုတ္ေပးရ ပါတယ္။


Air Cleaner ပိတ္ၿပီး အင္ဂ်င္ ေလငတ္ရင္ အင္ဂ်င္ဆြဲအားက်ပါ တယ္။ မီးခိုးမဲေတြလည္းထြက္တတ္ ပါတယ္။ Injection Pump Timing မမွန္ရင္လည္း ဒီဇယ္မီးခိုးထြက္တတ္ ပါတယ္။ ေနာ္ဇယ္ေတြမေကာင္းရင္ လည္း မီးခိုးထြက္တတ္ပါတယ္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အဆြဲအ႐ုန္းက်မယ္၊ အ ထမေကာင္းဘူး၊ မီးခိုးလိုက္တဲ့ျပႆ နာေတြရွိရင္ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ဒီဇယ္ဆား ဗစ္ဆိုင္မွာ ျပသပါ။ Common Rail Diesel ကားေတြမွာေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ နဲ႔ ထိန္းေက်ာင္းတာေၾကာင့္ အျပစ္ ရွာမယ္ဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴတာG-Scan Tool နဲ႔ ရွာရပါတယ္။ ဆီအရည္အ ေသြးမေကာင္းတဲ့အတြက္ Nozzle ထိပ္ေတြ Injector ထိပ္ေတြမွာ ဒီ ဇယ္ဗားနစ္(Varnish) ေတြျဖစ္ၿပီး ဆီျဖန္းတဲ့ပံုစံကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။ ဒီဇယ္ကားမွာ ဆီသန္႔ဖို႔၊ ခ်က္ဆီေတြ ေရာမပါဖို႔ ဆာလဖာပါဝင္ႏႈန္းနည္းဖို႔ လိုပါတယ္။ Diesel Treatment ကို တခါတရံသံုးေပးပါ။

🚎🚍🚌🚋🚝
Credit-ဆရာ KMA(သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ)


lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html