ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ကားႏွင့္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကား တုိ႔၏ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား
ေဆာင္းပါးအမွတ္ (11)
🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔🚔
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္နဲ႔ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တုိ႔ရဲ႕အက်ဳိးအျပစ္ ေတြကုိမေျပာခင္ ဥပမာတခုေျပာပါမယ္။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္နဲ႔ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ဟာ ျမင္း
တေကာင္ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ဆုိတာ ျပဳိင္ျမင္းတေကာင္ (Race horse )လုိ က်စ္လစ္တယ္ ၊ ေပါ့ပါးတယ္ ၊ လွ်င္ျမန္မယ္ ၊ တက္ႂကြေနမယ္ ။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ဆုိတာ ပစၥည္းသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး အလုပ္ၾကမ္းလုပ္တဲ့ ခုိင္းျမင္း(Work Horse)
တေကာင္လုိ ေႏွးမယ္ ၊ သန္မာမယ္ ၊ ခံႏုိင္ရည္ပုိေကာင္းပါမယ္ ။ ဒါကအၾကမ္းမ်ဥ္း ေယဘူယ်
သေဘာကုိဖြင့္ဆုိျပတာပါ ။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ရဲ႕ အားသာခ်က္မ်ား
၁။ ေစ်းသက္သာျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္နဲ႔ ယွဥ္ရင္ ကားအမ်ဳိးအစား၊ အင္ဂ်င္ပါဝါျခင္းတူရင္ေတာင္ ဓာတ္ဆီကားကေစ်းပုိ
သက္သာပါတယ္ ။ အင္ဂ်င္အလံုးလုိက္လဲမယ္ဆုိေတာင္ တခ်ဳိ.ကားေတြမွာေစ်းဘယ္ေလာက္မွမ႐ွိပါဘူး ။
၂။ ဆူညံသံႏွင့္ တုန္ခါမႈနည္းျခင္း
ဓာတ္ဆီကားမွာ အင္ဂ်င္တြင္းမီးေလာင္
ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္အတြက္ Spark Plug ပလပ္နဲ႔အလုပ္လုပ္တာမုိ႔ ပံုမွန္မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္(Regular Combustion ) ျဖစ္ၿပီး
ႀကီးမားေသာဖိအားျဖစ္စဥ္ေတြမလုိအပ္တာမုိ႔ အသံဆူညံမႈႏွင့္ အင္ဂ်င္တုန္ခါမႈမွာ ဒီဇယ္ကားထက္သိသိသာသာေလွ်ာ့နည္းပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ အိမ္စီးဇိမ္ခံကားအမ်ားစုမွာဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြကုိအသံုးျပဳျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
၃။ ျမန္ႏႈန္းျမင့္လည္ပတ္ႏႈန္းႏွင့္ စြမ္းအားေကာင္း ျခင္း
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာ ဓာတ္ဆီရဲ႕
သေဘာသဘာဝအရရယ္ ပံုမွန္မီးေလာင္ကြၽမ္းမႈျဖစ္စဥ္ရယ္ေၾကာင့္ မီးေလာင္ကြၽမ္းမႈတည္ၿငိမ္ၿပီး ျမန္ႏႈန္းျမင့္စြမ္းရည္ထုတ္လုပ္မႈ မွာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထက္စြမ္းအားပုိေကာင္းပါတယ္ ။
၄။ ျပဳျပင္ရလြယ္ကူျခင္း ၊ အပုိပစၥည္းေစ်းသက္သာျခင္း
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြဟာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထက္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ နည္းပညာပုိင္းဆုိင္ရာျပဳျပင္ရလြယ္ကူၿပီး ၊ အပုိပစၥည္းေစ်းပုိသက္သာတယ္လုိ႔ဆုိႏုိင္ပါတယ္ ။
၅။ အင္ဂ်င္ကုိယ္ထည္ဝိတ္ေပါ့ပါးျခင္း
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္လုိ အင္ဂ်င္တြင္း ဖိအားျမင့္စြမ္းေဆာင္ရည္ မလိုအပ္သျဖင့္
ႀကီးမားေသာ ဖိအားဒဏ္ခံႏုိင္ရည္႐ွိေအာင္ တည္ေဆာက္စရာမလုိဘဲ ေပါ့ပါးက်စ္လစ္တဲ့ဒီဇုိင္းပံုစံျဖင့္တည္ေဆာက္ႏုိင္သျဖင့္ ေစ်းႏႈန္းသက္သာၿပီး အင္ဂ်င္ရဲ႕ဝိတ္ေပါ့ပါးက်စ္လစ္ေစပါတယ္ ။ အမ်ားအားျဖင့္ သြန္းသံ (Cast Iron ) ျဖင့္တည္ေဆာက္ၿပီး အခုေနာက္ပုိင္း အလူမီနီယံ (Aluminium)စပ္မ်ားျဖင့္တည္ေဆာက္ေသာေၾကာင့္ ပုိမုိေပါ့ပါးလာေစပါတယ္ ။
၆။ အင္ဂ်င္ အပူခ်ိန္သက္သာျခင္း
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြမွာ ဓာတ္ဆီဟာလြယ္ကူစြာေလာင္ကြၽမ္းႏုိင္တာေၾကာင့္ ပံုမွန္မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္ပဲလုိအပ္ၿပီး ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြလုိ
အင္ဂ်င္တြင္း ျမင့္မားတဲ့အပူခ်ိန္ေတြကုိဖန္တီးစရာမလုိပါဘူး ၊ ဒိအတြက္အပူခ်ိန္ပုိေလွ်ာ့နည္းပါတယ္ ။ ေနာက္တခ်က္က အလူမီနီယံလုိ အလြယ္တကူအပူေလွ်ာက္စီးကူးၿပီး ၊ အပူစြန္႔ထုတ္လြယ္တဲ့သတၱဳေရာေတြကုိအသံုးျပဳၿပီး အင္ဂ်င္ကုိတည္ေဆာက္ႏုိင္တာမုိ႔ အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ဟာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထက္အပူသက္သာပါတယ္ ။ ျမင့္မားတဲ့ အပူခ်ိန္ေပးရန္မလုိတဲ့အတြက္ ေအးေသာရာသီဥတုေတြမွာ စက္ႏႈိးရလြယ္ကူေစပါတယ္ ။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္မ်ား
၁။ အင္ဂ်င္သက္တမ္းတုိျခင္း
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြမွာ ျမန္ႏႈန္းျမင့္စြမ္းအားလုပ္ေဆာင္မႈေတြကုိ အားေပးတာရယ္ ၊ ဓာတ္ဆီကိုယ္တုိင္မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈအားေကာင္းတာေတြေၾကာင့္ အင္ဂ်င္သက္တမ္း က ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထက္စာရင္ အင္ဂ်င္က်တဲ့သက္တမ္းျမန္ပါတယ္ ။
၂ ။ ျပန္ေရာင္းေစ်းကြက္မွာ ေစ်းက်ျခင္း
ကမၻာလံုးဆုိင္ရာေစ်းကြက္အေနအထားအရ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ဟာ အင္ဂ်င္သက္တမ္းတုိတဲ့အတြက္ အသံုးျပဳၿပီးသား Used ကားေတြကုိျပန္ေရာင္းတဲ့ resale value မွာ ေစ်းက်ႏုိင္ပါတယ္ ။
၃ ။ ဆီပုိစားျခင္း ၊ ဆီေစ်းႏႈန္းကြာျခားျခင္း
ပံုမွန္အားျဖင့္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္က ဆီပုိစားတယ္ဆုိတာအၾကမ္းမ်ဥ္းသိၾကပါတယ္ ။ အေၾကာင္းရင္း ကေတာ့ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြရဲ႕ Engine Performance လုိ႔ေခၚတဲ့ အင္ဂ်င္တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ပစ္စတင္ရဲ႕ C.R (Compression Ratio ) ဖိသိပ္မႈအခ်ဳိးနည္း ပါးတဲ့အတြက္ ဆီပုိစားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
C.R= V <clearance >÷ V <Total>
ဆီေစ်းႏႈန္းမွာလည္း ယေန႔ေပါက္ေစ်းအရ ပရီမီယံဒီဇယ္ ၁ လီတာဟာ ၅၉၀က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ပရီမီယံဓာတ္ဆီ ၁ လီတာဟာ ၆၅၀ က်ပ္ျဖစ္လုိ႔ ဆီေစ်းႏႈန္းကြာျခားမႈ႐ွိပါတယ္ ။ Less mileage ဆီတဂါလံတြင္သြားႏုိင္သည့္ ခရီးအကြာ
အေဝးတုိတယ္လုိ႔သတ္မွတ္ႏုိင္ပါတယ္ ။
၄။ Spark Plug ျပႆနာမ်ားျခင္း
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြမွာ Spark Plug နဲ႔ မီးခတ္ၿပီးေပါက္ကြဲရတာမုိ႔ ဆီမသန္႔ပါက ပလက္အလြယ္တကူပ်က္စီးေစတတ္ၿပီး အင္ဂ်င္အလုပ္လုပ္စြမ္း ရည္က်ကာ ပလပ္ျပႆနာေတြခဏခဏေျဖ႐ွင္း ရတတ္ပါတယ္ ။
၅။ Torque လည္အား အေျပာင္းအလဲမ်ားျခင္း
ဝန္ႀကီးမ်ားထမ္း၍႐ုန္းကန္ရာေတြ အင္ဂ်င္လည္အားအေျပာင္းအလဲမ်ားသျဖင့္ ေခ်ာေမြ႕ေျပျပစ္မႈမေကာင္းပါဘူး ။
၆။ ေလထုညစ္ညမ္းမႈပုိမ်ားျခင္း
ဓာတ္ဆီကားေတြဟာ ဒီ္ဇယ္ကားေတြထက္ ကာဗြန္ပါဝင္တဲ့ အညစ္အေၾကးစြန္႔ထုတ္မႈပုိမ်ားၿပီး ေလထုညစ္ညမ္းမႈကုိပုိမုိျဖစ္ေစပါတယ္ ။
ဒီအထက္ပါအခ်က္ေတြကေတာ့ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တလံုးရဲ႕ အၾကမ္းမ်ဥ္းအားသာခ်က္အားနည္းခ်က္ေတြပါ ။
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ရဲ႕အားသာခ်က္မ်ား
၁။ အင္ဂ်င္သက္တမ္း႐ွည္ျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြဟာ ႀကီးမားတဲ့ဖိအားနဲ႔အပူခ်ိန္ဒဏ္ကုိ ခံႏုိင္ရည္႐ွိေအာင္ တည္ေဆာက္ထားတာမုိ႔ အင္ဂ်င္သက္တမ္း႐ွည္ပါတယ္ ။ အင္ဂ်င္
သက္တမ္း ႐ွည္တာမုိ႔ တပတ္ရစ္ကားေစ်းကြက္မွာ ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းမႈသက္သာပါတယ္ ။ Mercedes-Benz ရဲ႕ေဖာ္ျပခ်က္အရ Mercedes-Benz ကုမၸဏီကထုတ္လုိက္တဲ့ Original အင္ဂ်င္တလံုးဟာ အႀကီးစာေမဂ်ာျပဳျပင္မႈေတြမလုပ္ရဘဲ 900,000 miles အထိသက္တမ္းၾကာ႐ွည္တယ္ဆုိတာကုိ တုိင္းတာ ျပသဖူးပါတယ္။
၂။ ဆီစားသက္သာျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြမွာေလတမ်ဳိးတည္းကုိသာ ဖိသိပ္ရတာမုိ႔ ပစ္စတင္ရဲ႕ C.R (Compression Ratio ) ဖိသိပ္မႈအခ်ဳိးႀကီးမားၿပီး Mileage လုိ႔ေခၚတဲ့ ဆီတဂါလံမွာသြားႏုိင္တဲ့ခရီးအကြာအေဝး ပုိမ်ားပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ fuel Economy အရ တြက္ေခ်ပုိကုိက္ပါတယ္ ။
၃။ Spark,Distributor,နဲ႔ Ignition Coil ျပႆနာမ႐ွိျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မွာ ေလဖိအားနဲ႔အပူခ်ိန္ကုိအသံုးခ်ၿပီး မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ေစတာမုိ႔ Spark,Distributor,နဲ႔ Ignition Coil (မီးကြိဳင္) ေတြေကာင္းစြာအလုပ္မလုပ္တဲ့ျပႆနာကေနကင္းေဝးၿပီး Engine Performance ကုိေကာင္းစြာရ႐ွိေစပါတယ္။
၄။ မၾကာခဏျပဳျပင္ရမႈနည္းျခင္း
အပ်က္မ်ားေသာ Spark,Distributor,နဲ႔ Ignition Coil (မီးကြိဳင္) ေတြမပါလုိ႔ မၾကာခဏျပဳျပင္ရမႈနည္းပါတယ္ ။
၅။ ႐ုန္းကန္အားပုိေကာင္းျခင္း
ဝန္တင္၍ အင္ဂ်င္အ႐ွိန္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚတြင္ ခုိင္းေစေမာင္းႏွင္ရာတြင္ Torque လည္အားေျပာင္း လဲမႈနည္း၍ ဝန္းထမ္းရာတြင္ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ ဆြဲအား႐ုန္းအားပုိမုိေကာင္းမြန္ပါတယ္ ။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္၏ အားနည္းခ်က္မ်ား
၁။ အင္ဂ်င္ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားျခင္း ၊ အေလးခ်ိန္ပုိမ်ားျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တြင္ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္အတြက္ ႀကီးမားေသာဖိအားႏွင့္အပူစြမ္းအင္ကုိအသံုးျပဳရသည္ ၊ ထုိဖိအားႏွင့္အပူခ်ိန္ကုိခံႏုိင္ရည္႐ွိရန္အတြက္ ၾကံ့ခုိင္ေသာအင္ဂ်င္ကုိယ္ထည္ကုိတည္ေဆာက္ရသည္မုိ႔ ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားၿပီး
အေလးခ်ိန္ပုိမုိျမင့္မားပါတယ္ ။
၂။ တုန္ခါမႈႏွင့္အသံဆူညံမႈပုိမ်ားျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ရဲ႕မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ အျမင့္ဆံုဖိအားတန္ဖုိးမွာ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ ၂ဆ ေက်ာ္ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ အသံဆူညံမႈႏွင့္တုန္ခါမႈတုိ႔ပုိမ်ားေစပါတယ္ ။
၃။ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္မႈလုိအပ္ျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မွာ Fuel injection system ကုိသာသံုးၿပီးေလဖိအားနဲ႔မီးေလာင္ေပါက္ကြဲေစတာမုိ႔ ေလစစ္ (Air filter ) (fuel filter) (oil filter ) အစ႐ွိတဲ့ ဆီစစ္ဘူးေတြကုိဂ႐ုတစုိက္ သန္႔စင္လဲလွယ္ေပးဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္ ။
၄။ ျပဳျပင္မႈစရိတ္ႀကီးမားျခင္း
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြဟာ မၾကာခဏျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ မလုိအပ္ေပမယ့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ျပဳျပင္ရတဲ့အခ်ိန္အခါမွာ အပုိပစၥည္းနဲ႔ျပဳျပင္မႈစရိတ္က ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထက္ပုိမုိႀကီးမားပါတယ္ ။
၅။ ေအးေသာရာသီဥတုေတြမွာႏႈိးရခက္ျခင္း
မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမွဳျဖစ္ေစဖုိ. အပူခ်ိန္ ( 500 ံC or 932 ံ F ) ကေန ဒါ့ထက္ျမင့္မားတဲ့ အပူခ်ိန္ျဖစ္ေအာင္ ဖိသိပ္ေပးရတာမုိ႔ ေအးတဲ့ရာသီဥတုေတြမွာ ႏႈိးရခက္ျခင္းကုိၾကံဳေတြရတတ္ပါတယ္ ။
ဒီအခ်က္အလက္ေတြက အၾကမ္းမ်ဥ္းဒီဇယ္အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ားပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္ ။
အေသးစိတ္ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒါ့ထက္ဒါ့ထက္ပုိမ်ားၿပီး႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ကြဲျပားျခားနားခ်က္အားသာခ်က္အားနည္းခ်က္ေတြတည္႐ွိေနပါေသးတယ္ခမ်ာ ။
စာဖတ္သူမိတ္ေဆြအေပါင္း နည္း ပညာက႑ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္ၾကပါေစ ။
(ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ထဲ ဒီဇယ္မွားထည့္ေမာင္းရင္ဘာျဖစ္မလဲ ၊ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထဲ ဓာတ္ဆီမွားထည့္ေမာင္းရင္ဘာျဖစ္မလဲ ဆုိတာဆက္လက္ေဆြးေႏြးေရးသားပါ့မယ္ )
Credit-Prime Auto Technology
ပံု။ အင္တာနက္
No comments:
Post a Comment