When do you need to service your car's cooling system?
✔️✔️ကားေတြရဲ႕ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ service ျပဳလုပ္သင့္ပါသလဲ?
အမ်ားစုေသာ ကားထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီ ေတြကေတာ့ factory fill coolant ကို ခရီး ကီလိုမီတာ ၁၂၀,၀၀၀ သို႔မဟုတ္ ၅ႏွစ္အၾကာမွာ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ အသစ္လဲလွယ္ဘို႔ အၾကံျပဳၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္းမွာေတာ့
အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္အတြင္းက
အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ဟာ သက္တမ္းၾကာလာတာနဲ့အမ်ွ အက္ဆစ္ဓာတ္ ပိုမိုျဖစ္ထြန္းလာၿပီး အေအးခံစနစ္အတြင္းက ေရတိုင္ကီ၊ coolant pump၊ ေရပိုက္လိုင္းေတြကို ပ်က္စီးေစႏိူင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေရဂ်ိဳးေတြလည္း ျဖစ္ေပၚႏိူင္ၿပီး အင္ဂ်င္အေအးခံရည္လွည့္ပတ္လမ္းေၾကာင္းတေလ်ာက္ ပိတ္ဆို႔မႈေတြ ျဖစ္လာေစႏိူင္ၿပီး အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲျခင္း ျဖစ္ေပၚေစႏိူင္ၿပီး အင္ဂ်င္ပ်က္စီးတဲ့အထိ ဦးတည္ေစႏိူင္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စီးေနၾကတဲ့ ကားအမ်ားစုက ဂ်ပန္က် တပတ္ရစ္ကားေတြ ျဖစ္တဲ့အျပင္၊ အခ်ိဳ႕အေတာ္မ်ားမ်ားက ေမာင္းႏွင္ၿပီး ကီလိုမီတာကို ေလ်ာ့ထားတတ္ၾကတာမို့လို႔ သိဖုိ့ခက္ပါတယ္။
ဘယ္အခ်ိန္မွာ coolant လွဲသင့္လဲ?
မိမိကားထုတ္လုပ္ေသာ ခုႏွစ္ကေန တြက္ရင္ သက္တမ္း ၅ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီဆိုရင္ အျမန္ဆံုး coolant လဲလွယ္သင့္ပါတယ္။
မိမိကားရဲ႕ coolant pH level ကိုလည္း အဆင့္ျမင့္ ကားဝပ္ေ႐ွာ့ေတြမွာ coolant tester နဲ႔ စစ္ေဆးႏိူင္ၿပီး သတ္မွတ္pH level ထက္ ေလ်ာ့နဲေနရင္လည္း အသစ္လဲလွယ္ သင့္ပါတယ္။
Coolant ဘယ္လိုလဲမလဲ?
ရိုးရိုး ေဖါက္ခ်ျပီး coolant ထပ္ျဖည့္ေပးျခင္း
အမ်ားစုကေတာ့ ေရတိုင္ကီထဲက coolant အေဟာင္းေဖာက္ခ်၊ အသစ္ထည့္ ဒါမွမဟုတ္ ေရထည့္ၿပီး ခဏႏိႈးၿပီး ေရျပန္ေဖာက္ခ် ၊ coolant အသစ္ထည့္ဆိုတဲ့ ေခတ္ေဟာင္း နည္းစနစ္နဲ႔ coolant လဲလွယ္ေနၾကဆဲပါပဲ။
ဒီနည္းလမ္းက ကုန္က်စားရိတ္နဲေပမယ့္ အားနဲခ်က္က အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္တခုလံုးက အေအးခံရည္အေဟာင္း အားလံုးကို စြန္႔ထုတ္ႏိုင္တာ မဟုတ္ဘဲ ေရတိုင္ကီထဲက အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ အေဟာင္းကိုသာ စြန္႔ထုတ္ႏိူင္တာပါ။ ဒီေတာ့ အသစ္ထည့္လိုက္တဲ့ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္နဲ႔ အင္ဂ်င္ဘေလာက္က အေအးခံရည္သြားလမ္းေၾကာင္း(cooling passage) ထဲက အေအးခံရည္အေဟာင္းေတြဟာ အင္ဂ်င္စက္ႏိႈးၿပီးခဏေနတာနဲ႔ ေရာေႏွာသြားေတာ့တာပါပဲ။ အကယ္၍ အသစ္ထည့္လိုက္တဲ့ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္နဲ႔ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ လက္က်န္ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ အမ်ိဳးအစား မတူညီရင္ မလိုလားအပ္တဲ့ အျခားျပႆနာေတြ ေရ႐ွည္မွာ ရင္ဆိုင္ရအံုးမွာပါ
စက္ျဖင့္ Coolant Flush Service လုပ္ေပးျခင္း
Cooling Flush Service ဆိုတာ ဘာလဲ?
BG Product Inc က ပညာ႐ွင္ေတြ ေလ့လာတီထြင္ထားတဲ့ BG CT2 Coolant Flush Machine ကေတာ့ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ အေဟာင္း နဲ႔ အသစ္ကို လံုးဝမေရာေႏွာေစဘဲ ၊ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္အေဟာင္းကို အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ တခုလံုးကေန စြန္႔ထုတ္ပစ္ႏိူင္ၿပီး အင္ဂ်င္အေအးခံရည္အသစ္နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ပမာဏ အတိအက် ျပန္လည္ျဖည့္သြင္းေပးႏိူင္ပါတယ္။ ေလခိုျခင္း၊ အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္လြန္ကဲျခင္း ကဲ့သို႔ မလိုလားအပ္တဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြကိုပါ ေ႐ွာင္လႊဲႏိူင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
BG Cooling System Service Kit ဆိုတာ ဘာလဲ?
BG Cooling System Service Kit ဆိုတာ BG Universal Cooling System Cleaner, BG Universal Super Cool နဲ႔ BG Universal Cooling System Sealer ဆိုတဲ့ premium additive သံုးမ်ိဳးပါဝင္တဲ့ service kit ျဖစ္ပါတယ္။
BG Universal Cooling System Cleaner ဆိုတာက အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ အေဟာင္း ထဲကို ထည့္သြင္းၿပီး အသံုးျပဳရတဲ့ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ သန္႔စင္ေဆးရည္ ျဖစ္ပါတယ္။ BG Universal Cooling System Cleaner က ေရဂ်ိဳးေတြ၊ ေရတိုင္ကီလိုင္းတေလ်ာက္ပိတ္ဆို႔ေနတဲ့ ထံုးဓာတ္ေတြကို အထိေရာက္ဆံုး ဖယ္႐ွား႐ွင္းလင္းေပးမယ့္ ေဆးရည္ျဖစ္ပါတယ္။
BG Universal Super Cool ကေတာ့ အသစ္ထည့္သြင္းလိုက္တဲ့ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္အသစ္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ ကို တိုးျမႇင့္ေပးၿပီး ေရတိုင္ကီ သံေဂ်းတက္ျခင္း၊ pH level လ်င္ျမန္စြာ နိမ့္က်ျခင္း စတဲ့ အရာေတြ မျဖစ္ေစဘဲ အေကာင္းဆံုး အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ အရည္အေသြးမွာ ၾကာ႐ွည္စြာ ထိန္းသိမ္းထားေပးမယ့္ premium additive ျဖစ္ပါတယ္။ အလြန္ပူေသာ ေဒသမ်ားအတြက္ အထူးသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။
BG Universal Cooling System Sealer ဆိုတာကေတာ့ မိုက္ခ႐ို ဖိုင္ဘာနည္းပညာအသံုးျပဳထားၿပီး အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္တလးခုလံုးမွာ ရိွတဲ့ ပိုက္ဆက္ေတြ၊ ေရတိုင္ကီက အေပါက္ငယ္ေတြကို ျပန္ပိတ္ေပးႏိူင္မယ့္ အေပါက္ဖာေဆးရည္ တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
Cooling Flush Service လုပ္မယ္ဆိုရင္ BG Cooling System Service Kit ကိုပါ တြဲဖက္အသံုးျပဳတာက သင့္ကားအတြက္ မရိွမျဖစ္ အေရးပါလွတဲ့ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ကို အေကာင္းဆံုး ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲျခင္း၊
ေရတိုင္ကီ ေရဆူျခင္း၊
ေရတိုင္ကီ ေပါက္ျခင္း စတဲ့ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပဳျပင္စားရိတ္မၽားစြာ မကုန္က်ေအာင္ တားဆီးေပးႏိူင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Credit: Nyan Zaw