အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ (Coolant)က ဘာေတြလုပ္ေပးသလဲ? ဘာေၾကာင့္အေရးႀကီးသလဲ?
👉အင္ဂ်င္အေအးခံရည္က ဘာေတြလုပ္ေပးလဲ???
ကားတစ္စီးမွာ အပူဆံုးအစိတ္အပုိင္းကို ေျပာပါဆိုရင္ အင္ဂ်င္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကားေမာင္းေနစဥ္မွာ အင္ဂ်င္ heat တက္လို႔ ထိုးရပ္သြားတာေတြ၊
ဂတ္စဂစ္(gasket)ေပါက္သြားလို႔
ဆီလုိင္း ေရလိုင္းပူးသြားတာေတြ စတဲ့ျပသနာေတြကစလို႔ အင္ဂ်င္အလုံးလုိက္လဲလိုက္ရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ၾကားဖူးၾကမွာပါ။
အဲဒီလုိ အင္ဂ်င္မပူေအာင္
အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ (Coolant)က လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။
အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ (Coolant)က အင္ဂ်င္ထဲမွာရွိေနတဲ့ အပူေတြကို စုပ္ယူၿပီး ေရတုိင္ကီထဲမွာ အေအးခံလိုက္ပါတယ္။
ေအးသြားတဲ့ ေရေတြကိုမွ အင္ဂ်င္ထဲကို ျပန္ထည့္လိုက္တာပါ။
ဒီလိုလုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္
အင္ဂ်င္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ အပူေတြကို ေလ်ာ့ခ်လိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။
👉ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးလဲ???
ရိုးရိုးေရဟာ အပူခ်ိန္ 100'C မွာ ေရဆူပါတယ္။ ေရဆူရင္ ေရေတြဟာ အခိုးအေငြ႔အေနနဲ႔ ေျပာင္းၿပီး ေရတိုင္ကီထဲမွာ ရွိတဲ့ ေရပမဏဟာ တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့နည္းသြားပါမယ္။ သတိမထားမိပဲ ဆက္ေမာင္းရင္ ေရေတြ ခန္းသြားၿပီး အထက္ကေျပာခဲ့သလိုပဲ အင္ဂ်င္အလံုးလိုက္လဲရတဲ့ အထိျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အေအးပိုင္းမွာေနတဲ့ သူမ်ားအတြက္ဆိုရင္ 0'C မွာ ေရခဲပါတယ္။ အဲဒီလို ေရခဲခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ ရိုးရိုးေရမွာ ထံုးဓါတ္ပါတဲ့အတြက္ ထံုးဂ်ိဳးေတြတည္ႏုိင္သလို ေရညိွေတြ သံေၾကးေတြ စတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြလည္း ျဖစ္ေပၚေစၿပီး အင္ဂ်င္ရဲ ့ အေအးခံစနစ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေရတိုင္ကီ၊ ေရလည္အံု၊ သာမိုစတက္ (Thermostat)မွာပါတဲ့ စပင္ရင္ (Spring)ေတြနဲ႔ ေရပိုက္ေတြဂ်ိဳးတည္ၿပီး ပ်က္ဆီးေစႏိုင္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ (Coolant)က ကလုိင္ေကာ(glycol)ကိုအေျခခံၿပီး ထုတ္ထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရိုးရိုးေရေတြ ေရဆူေစတဲ့ အပူခ်ိန္ 100'C မွာ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ (Coolant)က မဆူပါဘူး။ ဒါအျပင္ ေရခဲမွတ္ျဖစ္တဲ့ 0'C မွာလည္း အင္ဂ်င္အေအးခံရည္က မခဲပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ ထံုးဂ်ိဳး၊ ေရညိွစတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြ မျဖစ္ေပၚေစတာေၾကာင့္
အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ (Engine Cooling System)ကို သက္တမ္းရွည္ေစပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆုိင္မွာသံုးတဲ့ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ရဲ့ အေၾကာင္းေလးနဲ႔ ဥပမာေပးပါရေစ...
AISIN အမွတ္တံဆိပ္ (Made in Japan) Premix Coolant ရဲ ့
ေရဆူမွတ္ -> 265'C
ေရခဲမွတ္ -> -34'C
AISIN Coolantရဲ့ ေရဆူမွတ္ကို ၾကည့္လုိက္ရင္ 265'C ျဖစ္တာေၾကာင့္ အင္မတန္ကို ျမင့္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးက အဲဒီေလာက္ထိ မပူပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ (Coolant)ဟာလည္း ပံုမွန္အေျခအေနဆိုရင္ေတာ့ ေလ်ာ့နည္း ခန္းေျခာက္ျခင္း မရွိပါဘူး။ အဲ.. ဒါေပမဲ့ ေရတုိင္ကီ အက္ကြဲေနတာေတြ၊ ေရပိုက္မလံုတာ/ေပါက္ေနတာေတြ၊ ေရလည္အံု မလံုတာေတြ၊ ဂတ္စဂစ္ေတြ ေပါက္ေနရင္ေတာ့ ခန္းေျခာက္ေလ်ာ့နည္းသြားပါလိမ့္မယ္။
👉ဒါဆို... အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ Coolant ကို လဲစရာမလိုဘူးလား ????
လဲစရာလိုပါတယ္။ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္သည္လည္းပဲ အသံုးျပဳတာၾကာလာရင္ အေရအေသြး quality က်ဆင္းလာပါတယ္။ အရည္အေသြးက်ဆင္းလာရင္ ေရဆူမွတ္က်ဆင္းလာမယ္၊ သံေၾကးေတြတက္လာၿပီး အညစ္အေၾကးေတြ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Coolant ရဲ့ အရည္အေသြး ပံုမွန္စစ္ေဆးၿပီး quality က်ဆင္းလာရင္ လဲေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ကီလို ၁၅၀၀၀မွာ တစ္ခါ အရည္အေသြးစစ္ေဆးၿပီးလိုအပ္ပါက လဲလွယ္ရပါတယ္။
✌မွတ္ခ်က္။ ။ Coolant မွာ concentrated coolant နဲ႔ premix coolant ဆိုၿပီး ၂မ်ိဳးရွိပါတယ္။ concentrated ကေတာ့ ေရထပ္ေရာေပးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ေရာေပးရမဲ့ ေရဟာလည္း
ေပါင္းခံရည္ (distilled water)ရရင္ အေကာင္းဆံုးပါ။ ေပါင္းခံရည္မရခဲ့ရင္ေတာ့ ေရသန္႔ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ သတ္မွတ္ပမဏအတိုင္း ေရာစပ္ေပးရပါမယ္။ ေရမေရာဘဲ မသံုးသင့္ပါ။
အပူကို အဓိကစုပ္ယူေပးတာဟာ ေရျဖစ္လို႔ပါ။ premix coolant မွာေတာ့ စက္ရုံထုတ္ကတည္း ေရကို ႀကိဳတင္ေရာစပ္ၿပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ ထပ္ေရာဖို႔ မလိုပါဘူး။ အသင့္သံုးႏုိင္ပါတယ္။
Coolant ေတြဟာ အနီေရာင္၊ ပန္းေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္၊ အျပာေရာင္ဆိုၿပီး အေရာင္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အေရာင္ေတြက ထုတ္လုပ္တဲ့ အခါမွာ ေဆးေတြဆိုးထားျခင္းသာျဖစ္ၿပီး အေရာင္က အေရးမႀကီးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ အပူပိုင္းေဒသ (Tropical Spec)အတြက္
အထူးထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ Coolant ျဖစ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္ကိုပံုမွန္စစ္ေဆးရမွာျဖစ္ၿပီး လဲရမယ္ဆုိရင္လည္း Long Life Coolant နဲ႔ Tropical Spec ဆိုၿပီးပါမွ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံုးရတာ ပိုမိုကိုက္ညီမႈရွိပါေၾကာင္း
ေျပာလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
Credit
Auto King (Keep it Safe!)
No comments:
Post a Comment