တာယာအမ်ိဳးအစားမ်ား နဲ႔ ပန္းပြိဳင့္ ေတြရဲ႕အမ်ိဳးအစားေတြ အလုပ္လုပ္ပုံ
သံုးမယ့္လမ္းအေနအထား တင္မယ့္အေလးခ်ိန္ ခရီးအေနအထား စတာေတြနဲ႔ကိုက္ညီေအာင္ တာယာထုတ္လုပ္တဲ့သူမ်ားကေတာ့ ဘယ္လမ္းသံုးမယ့္တာယာ ဘယ္အေလးခ်ိန္တင္ရင္သံုးရမယ့္တာယာ ဘယ္အရွိန္နဲ႔ေမာင္းရင္သံုးရမယ့္တာယာ ဆိုပီးေတာ့အမ်ိဳးအစားအလိုက္ထုတ္ပီးေရာင္းၾကပါတယ္
တာယာအမ်ိဳးအစားကို အေျခခံအားျဖင့္
A-T (all terrain)
H-T (Highway terrain)
M-T (Mud terrain)
ဆိုပီးရွိပါတယ္
သူမ်ားနိုင္ငံမွာလိုေရမခဲေတာ့ Winter tyre အမ်ိဳးအစားကိုခ်န္ခဲ့မယ္ဗ်ာ ဒါေတာင္ ဂ်ပန္ကလာတဲ့ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အဲ့ေကာင္ေတြ ေတြပါလာေသးတယ္ဗ်
winter tyre ေတြကေတာ့ ပန္းတံုးထဲမွာ ေျမာင္းေသးေသးေလးေတြအမ်ားႀကီးပါတာေတြ႕မွာပါ ဒီမွာအသစ္ဝယ္ဖို႔မလြယ္ပါ တင္သြင္းထားျခင္းမရွိပါ ဂ်ပန္က်ကားမ်ားမွာသာေတြ႕နိ္ုင္ပါတယ္ ဒီမွာက သူေဌးေတြေတာင္ သူမ်ားသံုးပီးသားကားေတြ ေစ်းႀကီးေပးစီးေနရတဲ့အေနအထားကိုေနာ႔ :P ဟာသအေနနဲ႔ေျပာတာပါဗ်ာ ဂ်ပန္က်ကားကခပ္မ်ားမ်ားေလ ဒီနိုင္ငံမွာက။
ေျပာတာေတြလည္းမ်ားပီဗ်ာ
ကဲ A-T အေၾကာင္းေျပာမယ္ သူကေတာ့ နာမည္အတိုင္းပဲ All terrain ဆိုေတာ့ မည္သည့္လမ္းမဆို အားလံုးနဲ႔အဆင္ေျပေအာင္ထုတ္ထားပါတယ္ အသံုးမ်ားတာကေတာ့ SUV Series ေတြျဖစ္တဲ့ 4x4 ကားေတြမွာအေတြ႕မ်ားပါတယ္ လမ္းေကာင္း လမ္းဆိုး မေ႐ြး အဆင္ေျပေအာင္ထုတ္ထားပါတယ္
အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္လိုက္ထားေတာ့ ဟိုဖက္ဒီဖက္အဆင္ေျပအသံုးတည့္တာေပါ့ ေတာထဲလားၿမိဳ႕ေပၚလားအဆင္ေျပပါတယ္ ဒါေပမယ္ ေတာေတာင္ထဲမွာပဲသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ M-T ကိုမယွဥ္နိုင္ပါဘူး သူကေတာေတာင္သီးသန္႔ထုတ္တာေလ ဒီလိုပဲ ၿမိဳ႕ေပၚမွာပဲသံုးမယ္ဆိုလည္း H-T ကိုမယွဥ္နိုင္ပါ သူက hi-way အတြက္ထုတ္ထားတာေလ အဲ့ေတာ့က်ြန္ေတာ္တို႔ရွမ္းျပည္လိုေတာေတာင္ထူထပ္ၿပီးၿမိဳ႕အဂါၤရပ္နဲ႔လည္းကိုက္ညီေတာ့ နယ္သံုးၿမိဳ႕သံုး A-T တာယာဟာ အဆင္ေျပလွပါတယ္
M-T mud terrain တာယာမ်ားကေတာ့ ေတာထဲေတာင္ထဲ ႐ြံ႕ထဲဗြက္ထဲ အၾကမ္းပတန္းသံုးနိုင္ေအာင္ထုတ္ထားတာပါ သူ႔ကိုၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ သိသာပါတယ္ tyre thread ပိြဳင့္တံုးႀကီးႀကီး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းပံုစံပါ 4x4 ကားေတြနဲ႔အင္မတန္လိုက္ဖက္ပါတယ္ ေတာ္္ရံုႏြံနစ္တာေလာက္ကေတာ့ေအးေဆးပါ ခ်ိန္းႀကိဳးပတ္ရင္လည္းသူ႔ပိြဳင့္တံုးေတြနဲ႔ခံေနေတာ့ ပိုအသံုးျပဳလိုေကာင္းပါတယ္ အားနည္းခ်က္ကေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚတက္ရင္ အသံနည္းနည္းဆူမယ္ တာယာစားျမန္မယ္ေပါ့ဗ်ာ ေတာ့ထဲမွာေတာ့ ဘယ္ A-T ဘယ္ H-T မွသူ႔ကိုမယွဥ္ႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ
ကဲေနာက္ဆံုး H-T hi-way terrain အေၾကာင္းေျပာမယ္ဗ်ာ သူကေတာ့ hi-way ဆိုတဲ့အတိုင္းခရီးရွည္ ကတၲရာ/ကြန္ကရစ္ လမ္းေကာင္းသံုးေပါ့ဗ်ာ ၿမိဳ႕တြင္း/ၿမိဳ႕ေပၚသံုးေပါ့ hi-way ဆိုေတာ့အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း kilo 60 အထက္ပဲေလ တခါတေလ 100 ေတာင္ေက်ာ္တာေနာ့္
အဲ့ေတာ့ထုတ္လုပ္သူေတြကလည္း ကားအရွိန္ျမန္လာတဲ့အခါမွာ ၿငိမ့္ေညာင္းမႈ႕ရွိေအာင္ အသံဆူညံမႈ႕မရွိေအာင္ အပူခ်ိန္တက္တာေလ်ာ့နည္းေအာင္ စသျဖင့္ထုတ္လုပ္ရတာေပါဗ်ာ။ M-T နဲ႔ A-T နဲ႔ဆို hi-way မွာ H-T ပိြဳင့္ေလာက္ ၿငိမ့္ေညာင္းမႈ႕မရွိတာ ေတြ႕ရမွာပါ ရန္ကုန္မန္းေလး အျမန္လမ္းမွာဆိုပိုပီးသိသာပါတယ္ တာယာအသံဘလပ္ဘလပ္ထြက္တာ၊ ဆီစားသက္သာတာ၊ အေကြ႕ေတြ နဲ႔ လမ္းအေနအထားအေျပာင္းအလဲျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာသိသာပါတယ္၊ တာယာပံုစံကလည္း ပိြဳင့္စိတ္စိတ္နဲ႔ရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိပါတယ္။ သူ႔ကိုေတာ့ၿမိဳ႕တြင္းသံုး ကားငယ္ေလးမ်ား ခရီးသည္တင္ express ကားမ်ားမွာ အမ်ားဆံုးတပ္ဆင္အသံုးျပဳ႕ပါတယ္။
ေအာက္ကပံုတစ္ပံုစီေထာက္ၾကည့္နိုင္ပါတယ္ :)
တာယာေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့ သူ႔ေနရာနဲ႔သူကိုက္ဖို႔ပဲလိုတာပါ။ ဘယ္အရာမဆို အံဝင္ဂြင္က်ျဖစ္မွသာ အဆင္ေျပတာမဟုတ္လား။ တစ္ခုကိုလိုရင္ေတာ့တစ္ခုကိုလက္လြတ္ရမွာပါ အကုန္လံုးနဲ႔ကိုက္ေနရင္လည္း အဆံုးစြန္ေကာင္းမြန္မႈ႕ (အေကာင္းဆံုးအေနအထား) ကိုစြန္႔လြတ္ရတဲ့ တရားသေဘာေလးတစ္ခုကိုေတာင္ရလိုက္ေသးတယ္ဗ် :D
အဲ့ဒီေတာ့ ကားေလာကသားမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ မသိေသးတဲ့သူေတြလည္းဗဟုသုတရေစရန္နဲ႔ သိပီးသားသူေတြလည္းပိုျပည့္ဝေစရန္ ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါတယ္ခဗ် :)
Writer by
Git tyres
No comments:
Post a Comment