ကားေတြအတြက္အေရးပါလွတယ့္ Battery အေၾကာင္း
_________________________________
_________________________________
ကားတစ္စီးစက္ႏိႈးၿပီး အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔၊
ကားဘက္ထရီ အားအျပည့္အ၀ရွိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
ဘက္ထရီမေကာင္းရင္ ဘာမွမလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။
ဘက္ထရီျပႆနာ တစ္ခုခုေပၚတာနဲ႔
စိတ္ညစ္ရတာ ကားသမား ေတြပါပဲ။
ဘက္ထရီ Down သြားလို႔ ကားစက္ႏိႈးမရရင္
ဘက္ထရီေထာက္ႏႈိးအိုး သြားရွာၿပီး ငွားရတာမလြယ္ပါ ဘူး။
ဘက္ထရီေကာင္းမွ ခြန္အားရွိတဲ့ ကားတစ္စီးျဖစ္ပါတယ္။
ဘက္ထရီျပႆနာေၾကာင့္
ယာဥ္ေမာင္းဆရာမ်ား အခက္အခဲမရွိရေလေအာင္
ဘက္ထရီထိန္းသိမ္းဖုိ႔ ဂ႐ုစုိက္ စစ္ေဆးဖို႔လုိပါတယ္။
ဘက္ထရီကို ဘာမွလုပ္မေပးဘဲ
ဒီအတုိင္း ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ပစ္ထားၿပီး
ဆက္တုိက္သံုး ေနမယ္ဆုိရင္
တစ္ေန႔မွာ ဘက္ထရီအားမရွိတဲ့ ျပႆနာမ်ိဳး၊
စက္ႏႈိးမရတဲ့ ဒုကၡမ်ိဳးႀကံဳရပါလိမ့္မယ္။
ဘက္ထရီ ေခါင္းေခ်ာင္ေနတာ၊
ဘက္ထရီႀကိဳး အဆက္မေကာင္းတာ၊
ဘက္ထရီငုတ္ေတြမွာ အျဖဴေရာင္ဆားပြင့္ေနတာ၊
ဘက္ထရီအက္ဆစ္ မုိးေရခန္းေျခာက္ကုန္တာ၊
ဘက္ထရီအုိးပူတာ၊
ဘက္ထရီေခါင္းပူၿပီး မီးပြားထပြင့္တာမ်ိဳး ေတြ
ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္
ဘက္ထရီအားမရွိတဲ့ ကားတစ္စီးဟာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို ဘာမွမလုပ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ကားအင္ဂ်င္စက္ ႏႈိးဖို႔ ကားမီးေတြထြန္းဖို႔၊ မီးေပးစနစ္အလုပ္လုပ္ဖို႔၊ ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္ယူနစ္ကို ပါ၀ါေထာက္ပံ့ဖုိ႔၊ ကားဟြန္း၊ ပါ၀ါ ၀င္းဒိုး၊ ၀ုိင္ဘာ၊ ပါ၀ါစတီယာရင္ေတြ ကစားႏုိင္ဖို႔ ကား Air Con ဖြင့္ဖို႔၊ TV , DVD, Player ေရဒီယိုေတြ အလုပ္ လုပ္ဖို႔၊ ကားဘက္ထရီမွ ပါ၀ါကိုအသံုးျပဳပါတယ္။ ဘက္ထရီအားကုန္ေနတဲ့ ကားတစ္စီးဟာ အသက္မရွိတဲ့ ကား တစ္စီးပါပဲ။
ဘက္ထရီအားကုန္ေနရင္ ပထမဆံုးအဆင္မေျပျဖစ္တာက မနက္ပုိင္းကားစက္ႏိႈးမရတဲ့ အခက္အခဲပါပဲ။ ဓာတ္ ဆီကားဆုိရင္ လူအားနဲ႔၀ုိင္းတြန္းၿပီး ႏိႈးလုိ႔ရပါေသးတယ္။ ဒီဇယ္ကားဆုိရင္ေတာ့ တြန္းႏႈိးဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ Auto ဂီယာနဲ႔ ကားဆုိရင္ တြန္းႏႈိးဖုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ မနက္ပုိင္း ကားစက္ႏႈိးမယ္ဆုိကာမွ ဘက္ထရီ Down ေနတာ ဘာ ေၾကာင့္လဲ။
ဘက္ထရီတစ္လံုး အားျပန္ျပည့္ေနဖို႔ ဒုိင္နမုိေခၚ Alternator က ခ်ာဂ်င္အားသြင္းေပးေနရပါတယ္။ ခ်ာဂ်င္အား သြင္းစနစ္ေကာင္းမွ ဘက္ထရီကို ခ်ာဂ်င္ျပန္သြင္းႏုိင္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္လည္အားေၾကာင့္ ဒုိင္နမုိလည္ပတ္ၿပီး D.C လွ်ပ္စစ္စီးေၾကာင္းက ဘက္ထရီကုိ အားသြင္းေပးပါတယ္။
ဘက္ထရီဆုိတာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားပါ၀ါေတြကို ဓာတုစြမ္းအင္အျဖစ္ သိုေလွာင္ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္တဲ့အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ိဳးစြမ္းအင္ပါ၀ါေတြ ထိန္းသိမ္းထား ႏုိင္ဖုိ႔ ဘက္ထရီပလိပ္ျပားေတြေကာင္းရပါတယ္။ ဘက္ထရီအိုးထဲမွာရွိတဲ့ အက္ဆစ္လွ်ပ္လုိက္ရည္ရဲ႕ သိပ္သည္း ဆဒီဂရီမွန္ရပါတယ္။ ဘက္ထရီတစ္လံုးက ပါ၀ါစြမ္းအင္ေတြ ထုတ္ယူသံုးတာကို Discharging လုပ္တယ္လုိ႔ ေခၚၿပီး အားျပန္သြင္းတာကို ခ်ာဂ်င္ Charging လုပ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္။
ကားတစ္စီးမွာရွိတဲ့ ဘက္ထရီတစ္လံုး ဟာ လည္ပတ္အလုပ္လုပ္ေနရင္ Charging ျဖစ္စဥ္နဲ႔ Discharging ျဖစ္စဥ္ဟာ ထပ္ခါတလဲလဲ ျဖစ္ေပၚေန တတ္ပါတယ္။ ဓာတုေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြ အဆက္ျပတ္ျဖစ္ေနေပၚေနတဲ့ ကားဘက္ထရီတစ္လံုးရဲ႕ လွ်ပ္စစ္ပါ၀ါစြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ အေျခအေနဟာ ဘက္ထရီထဲမွာရွိတဲ့ ခဲပလိပ္ျပားေတြနဲ႔ ဆာလ္ျဖဴရစ္အက္ဆစ္ ျပင္းအား အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနပါတယ္။ အားျပည့္ေနတဲ့ ဘက္ထရီတစ္ လံုးရဲ႕ အက္ဆစ္သိပ္သည္းဆျပင္းအားပမာဏ ဟာ (1.180 ) ေလာက္ရွိပါတယ္။ အခန္း ၆ ခန္းပါတဲ့ ဘက္ထရီတစ္လံုးဟာ ဗို႔အား 12Volt ပဲ ထြက္ပါတယ္။
ဘက္ထရီအုိး Size ႀကီးႀကီး၊ ေသးေသးအားလံုး 12Volt ပဲ ထြက္ပါတယ္။ ဘက္ထရီတစ္လံုးရဲ႕ စြမ္းအင္ပမာဏ ကို အမ္ပီယာနာရီ နဲ႔ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဥပမာ 60 Amh, 70Amh,100Amh,120Amh ဆုိၿပီး ေဖာ္ျပတဲ့ ေနရာမွာ ဘက္ထရီအုိးႀကီးတဲ့ အလံုးကပလိပ္ျပားအရြယ္အစားႀကီးၿပီး အခ်ပ္ေရမ်ားတဲ့အတြက္ အမ္ပီယာမ်ားမ်ား ထုတ္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္သံုးကားေတြမွာ အမ္ပီယာမ်ားမ်ားထြက္တဲ့ ဘက္ထရီအိုးအႀကီး ကိုသုံးရပါ တယ္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကို လွည့္ေပးရတဲ့ေမာ္တာက အားေကာင္းဖို႔အတြက္ အမ္ပီယာမ်ားမ်ားလုိပါတယ္။
ကားဘက္ထရီတစ္လံုး အားအျပည့္ရွိေနဖို႔ ဒိုင္နမိုခ်ာဂ်င္ အားသြင္း စနစ္ေကာင္းရပါတယ္။ Alternator တစ္လံုး ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေကာင္းရပါတယ္။ ပန္ကာႀကိဳးေခ်ာင္တာ၊ ပန္ကာႀကိဳးမေကာင္းတာ၊ ႀကိဳးတင္းအား ေလ်ာ့ေနလွ်င္လည္း အင္ဂ်င္လည္သေလာက္ ဒိုင္နမိုမူလီ လုိက္မလည္ႏုိင္တာေၾကာင့္ အားအ၀င္နည္းတတ္ ပါတယ္။ အင္ဂ်င္လည္ အားနဲ႔ လည္ပတ္တဲ့ Alternator က D.C လွ်ပ္စစ္ထုတ္လုပ္ေပးၿပီး၊ ဘက္ထရီကို ခ်ာဂ်င္ သြင္းေပးပါတယ္။ ကားတစ္စီးလည္ပတ္ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္မွာ လုိအပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ပါ၀ါမ်ားကိုလည္း Alternator က ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။
ကားဘက္ထရီတစ္လံုး အားအျပည့္ရွိေနဖို႔ ဒိုင္နမိုခ်ာဂ်င္ အားသြင္း စနစ္ေကာင္းရပါတယ္။ Alternator တစ္လံုး ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေကာင္းရပါတယ္။ ပန္ကာႀကိဳးေခ်ာင္တာ၊ ပန္ကာႀကိဳးမေကာင္းတာ၊ ႀကိဳးတင္းအား ေလ်ာ့ေနလွ်င္လည္း အင္ဂ်င္လည္သေလာက္ ဒိုင္နမိုမူလီ လုိက္မလည္ႏုိင္တာေၾကာင့္ အားအ၀င္နည္းတတ္ ပါတယ္။ အင္ဂ်င္လည္ အားနဲ႔ လည္ပတ္တဲ့ Alternator က D.C လွ်ပ္စစ္ထုတ္လုပ္ေပးၿပီး၊ ဘက္ထရီကို ခ်ာဂ်င္ သြင္းေပးပါတယ္။ ကားတစ္စီးလည္ပတ္ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္မွာ လုိအပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ပါ၀ါမ်ားကိုလည္း Alternator က ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။
အင္ဂ်င္လည္ပတ္ Speed အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ကားတစ္စီးလံုးမွာလိုအပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ပမာဏ ကို လုိသေလာက္သာထုတ္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ ကတ္ေတာက္ Regulator သို႔မဟုတ္ I.C က ထိန္းေက်ာင္းေပးပါတယ္။ အားျပည့္ေနတဲ့ ဘက္ထရီကို Over Charging မျဖစ္ေအာင္လည္း I.C Regulator က ထိိန္းေက်ာင္းေပးပါ တယ္။
ဒိုင္နမို(သို႔မဟုတ္) Alternator မွာ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္အျပစ္ တစ္ခုခုရွိေနလို႔ လွ်ပ္စစ္ပါ၀ါထုတ္လုပ္ေပး တာ နည္းသြားပါတယ္။
ဒိုင္နမို(သို႔မဟုတ္) Alternator မွာ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္အျပစ္ တစ္ခုခုရွိေနလို႔ လွ်ပ္စစ္ပါ၀ါထုတ္လုပ္ေပး တာ နည္းသြားပါတယ္။
ကားစက္ရပ္လုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘက္ထရီမွာ အားျပန္မျပည့္ေသးပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္မွာ ကားစက္ႏႈိးမယ္လုပ္ေတာ့ ဘက္ထရီထဲမွာ အားမရွိျဖစ္ေနတက္ပါတယ္။ ဘက္ထရီေကာင္းေနပါ လ်က္ အားမရွိတာ ခ်ာဂ်င္မ၀င္လို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒိုင္နမိုေမာ္တာျပင္တဲ့ ဆုိင္မွာစစ္ေဆးၾကည့္ပါ။ ဒိုင္နမိုကို ျဖဳတ္ၿပီး ဆားဗစ္၀င္လုပ္ပါ။ မေကာင္းတဲ့အပုိင္းျပင္ပါ။ ပစၥည္းလဲေပးပါ။ ဒုိင္နမိုခ်ာဂ်င္သြင္းေပးတဲ့ အမ္ပီယာမွန္ ေနဖို႔လုိပါတယ္။ Over Charging ျဖစ္ေနလွ်င္ ဘက္ထရီအိုးပြတ္ပြတ္ဆူလာၿပီး သက္တမ္းတုိေစပါတယ္။
မနက္ေစာေစာ ကားစက္ႏႈိးလုိ႔မေကာင္းတာ ဘက္ထရီေၾကာင့္လား၊ ေမာ္တာေၾကာင့္လား ခြဲျခားႏုိင္ဖို႔လိုပါ တယ္။ ဘက္ထရီေကာင္းေနပါလ်က္ ေမာ္တာမေကာင္းလွ်င္လည္း ေမာ္တာဆြဲအားက်ၿပီး စက္ႏႈိးရထိုင္းေန တက္ပါတယ္။
ေမာ္တာကာဗြန္တုိေနသလား။ ဘက္ထရီေခါင္းလြတ္ေနသလား။ ဘက္ထရီႀကိဳး ေခ်ာင္ေနသ လား။
ဘက္ထရီဘာေၾကာင့္ ေဒါင္း(Down) သြားရတာလဲ။ ခ်ာဂ်င္၀င္အား မေကာင္းတာလား။ ခ်ာဂ်င္အမ္ပီယာ တုိင္း ၾကည့္ပါ။ Altenotor မွာ ဒုိင္နမိုေတြမေကာင္းလား။ ကာဗြန္တိုၿပီး ႐ိုတာမွာ သံလိုက္အားနည္းေနတာလား။ Altenotor မီးထြက္အားနည္းတတ္ပါတယ္။
ဘက္ထရီဘာေၾကာင့္ ေဒါင္း(Down) သြားရတာလဲ။ ခ်ာဂ်င္၀င္အား မေကာင္းတာလား။ ခ်ာဂ်င္အမ္ပီယာ တုိင္း ၾကည့္ပါ။ Altenotor မွာ ဒုိင္နမိုေတြမေကာင္းလား။ ကာဗြန္တိုၿပီး ႐ိုတာမွာ သံလိုက္အားနည္းေနတာလား။ Altenotor မီးထြက္အားနည္းတတ္ပါတယ္။
ဘက္ထရီမေကာင္းတာလား။ သက္တမ္းၾကာေနၿပီလား။ မုိးေရအက္ဆစ္ခန္းၿပီး ဘက္ထရီပလိပ္ျပား အဆက္ အသြယ္ ေကာင္းေကာင္းထိမိသလား။ စစ္ေဆးပါ။ ညဘက္၊ ကားျပန္သိမ္းၿပီး ကားမီးေတြေမ့ၿပီး ဖြင့္ထားခဲ့သ လား။
ဘက္ထရီအေျခအေန ေကာင္း/မေကာင္း ဘယ္လုိစမ္းသပ္မလဲ။ ကားမီးႀကီးဖြင့္ၾကည့္ပါ ဟြန္းတီးၾကည့္ပါ။ ကားဟြန္းသံက်ယ္ေလာင္ရမယ္။ မီးေရာင္ေတြ လင္းထိန္ၿပီး အားေကာင္းရမယ္။ ၀ုိင္ဘာေမာ္တာပါ ဖြင့္ၾကည့္ ႏုိင္ပါတယ္။
ဘက္ထရီအားမထိန္းလို႔ အေျခအေနမေကာင္းရင္ ေမာ္တာတစ္ခ်က္ဆြဲၾကည့္႐ံုနဲ႔ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္မီတာရွိလွ်င္ တုိင္းၾကည့္ပါက ပုိၿပီးတိက်ပါတယ္။ အားျပည့္တဲ့ ဘက္ထရီဆုိရင္ 12.66V ရွိပါတယ္။ 12.40V လာက္ရွိတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘက္ထရီအားေလ်ာ့ေနပါၿပီ။ 12.24V ပဲျပတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘက္ထရီ အား ထက္၀က္ေလာက္ပဲက်န္ပါတယ္။ 12V လာက္ပဲ ျပေနရင္ေတာ့ အားမရွိေတာ့ပါဘူး။ အားမရွိတဲ့ ဘက္ ထရီကို ကိုယ္ပုိင္အားသြင္းစက္ရွိလွ်င္ သြင္းပါ။ (သို႔မဟုတ္) ဘက္ထရီအားသြင္းဆုိင္ကို ပို႔ၿပီး ၅ နာရီခန္႔ အား သြင္းပါ။ ဘက္ထရီအခန္းတုိင္း အက္ဆစ္ Level ညီပါေစ။
ဘက္ထရီဆုိင္မွာ Load Tester နဲ႔ ေထာက္တုိင္းၾကည့္လွ်င္လည္း ဘက္ထရီအားရွိမရွိ သိႏုိင္ပါတယ္။
ကာတစ္စီးမွာရွိတဲ့ ဘက္ထရီကိုထိန္းသိမ္းဖုိ႔ တာ၀န္ကယာဥ္ေမာင္းရဲ႕ တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘက္ထရီနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး ဒါေတြကိုဂ႐ုစုိက္ လုပ္ေဆာင္ေပးပါ။
- ဘက္ထရီႀကိဳး၊ ဘက္ထရီေကဘယ္ႀကိဳး Lug ေခါင္းေတြ တင္းက်ပ္ေနပါေစ။ ဘက္ထရီေခါင္းေတြ မေခ်ာင္ပါ ေစနဲ႔။ နတ္ေခါင္းေတြ တင္းက်ပ္ေပးပါ။ ေခါင္းေခ်ာင္ေနလွ်င္ မထိတထိျဖစ္ၿပီး မီးပြား(Spank) ပြင့္ရာကေန မီးေလာင္တက္ပါတယ္။
- ဘက္ထရီအုိးကိုဖမ္းထားတဲ့ ဘရတ္ကက္နဲ႔ Nut ေတြ တင္းၾကပ္ေနပါေစ။
- မုိးေရအက္စစ္ Level ကို ဂ႐ုစုိက္ပါ။
ပလိပ္ျပားေပၚေနေအာင္အထိ အက္ဆစ္ Level ကို မက်ပါေစႏွင့္။ မိုးေရ ထပ္ျဖည့္ေပးပါ။
ပလိပ္ျပားေပၚေနေအာင္အထိ အက္ဆစ္ Level ကို မက်ပါေစႏွင့္။ မိုးေရ ထပ္ျဖည့္ေပးပါ။
- ဘက္ထရီငုတ္ေတြ၊ ဘက္ထရီေခါင္းေတြၾကားမွာ ဆားေပါက္ေနခဲ့လွ်င္ ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းေပးပါ။
- ဘက္ထရီအုိး ပြတ္ပြတ္ဆူသည္အထိ Over-Charging မျဖစ္ပါေစႏွင့္။ အုိးနာပါတယ္။ ပလိပ္ျပားေတြ ခဏ ေလးနဲ႔သက္တမ္းကုန္ေစပါတယ္။
- ခ်ာဂ်င္အား၀င္တာ မွန္ပါေစ။ အား၀င္ေနတဲ့ဗုိ႔အားက 13.8V ကေန 14.3V ေလာက္ပဲ ရွိသင့္ပါတယ္။
- ဘက္ထရီအခန္း ၆ ခန္းစလံုး အက္ဆစ္ျပင္းဒီဂရီ ညီညာေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဘက္ထရီဆုိင္မွာ စစ္ေဆးပါ။
- ဘက္ထရီမ်ားအားျပည့္၊ မျပည့္ မီးခတ္ၿပီးစမ္းပါတယ္။ အားသြင္းထားတဲ့ ဘက္ထရီအခန္းေတြထဲမွာ ဟိုက္ဒ႐ိုဂ်င္ဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ ေအာက္ဆီဂ်င္ဓာတ္ေငြ႕ေတြထြက္ေနပါတယ္။ မီးခတ္လိုက္ တာနဲ႔ ဟုိက္ဒ႐ိုဂ်င္ေပါက္ကြဲၿပီး ဘက္ထရီအုိးပါ ပြင့္ထြက္သြားတက္ပါတယ္။
- ဘက္ထရီေခါင္းေတြ၊ ႀကိဳးေတြဆက္သြယ္တဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ေစ၊ ဘက္ထရီအုိး ေနာက္တစ္လံုးနဲ႔ေထာက္ကူၿပီး စက္ႏႈိးတဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ေစ အေပါင္းငုတ္၊ အႏႈတ္ငုတ္မွန္ေအာင္ဂရုစုိက္ပါ။
- ဘက္ထရီထဲက အက္ဆစ္ရည္ဟာ အသားအေရေတြကို ေလာင္စားတတ္ပါတယ္။သတိထား၍ကိုင္တြယ္ပါ။
- ဘက္ထရီကို အားသြင္းထားလွ်င္ ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းပါေစ။
- မိမိအိမ္မွာ အင္ဗာတာရွိလွ်င္ ဘက္ထရီအားသြင္းထားႏုိင္ပါ တယ္။ ကေလးငယ္မ်ားရွိပါက ဘက္ထရီနဲ႔ အင္ ဗာတာမ်ားကို လံုၿခံဳေအာင္ ကေလးလက္လွမ္းမမီေအာင္ထားပါ။ ကေလးမ်ားအတြက္ အႏၲရာယ္ႀကိဳတင္ကာ ကြယ္ပါ။ မုိးေရပုလင္း၊ အက္ဆစ္ပုလင္းမ်ားကို လည္း ကေလးငယ္မ်ား လံုး၀မကုိင္ မထိရေအာင္ထားပါ။
ဘက္ထရီေကာင္းလွ်င္ ကားသမားစိတ္ခ်မ္းသာပါတယ္။ ဘက္ထ ရီဟာ ကားတစ္စီးရဲ႕ အသက္ပါပဲ။
ယခုေခတ္ကားေတြမွာ Battery ဟာမ႐ွိမျဖစ္အေရးပါလွတယ့္ အရာတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သင့္ ကားအရည္အေသြးေကာင္းမြန္ဖို႔
Battery ကို အခ်ိန္မတိုင္ခင္စစ္ၾကစို့လုိ့အၾကံျပဳလိုက္ရပါတယ္။
_________________________________
ဒီတစ္ခါတင္ဆက္ေပးလိုက္တယ့္ Cars Battery အေၾကာင္းကို ဖတ္႐ႈၿပီး ၀ါသနာမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး အသိပညာဗဟုသုတေတြ တိုးပြားႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ေမ်ွာ္လင့္ပါတယ္။
Credit
Cars World - Service
Cars World - Service