4wd ရဲ႕ free ~ lock
☠ 4WD Off-road ကားတစ္စီးမွာ transfer ထိုးတာနဲ႕ 4 wheel ဝင္ၿပီလို႕ ေျပာလို႕မရပါဘူး။ ေရွ႕ဂၽြိဳင္းလည္သည့္ တိုင္ေအာင္ ေရွ႕ဘီးလည္ဖို႕က ေရွ႕ဘီးေတြမွာ တပ္ထားတဲ့ Hub ကိုပါ Engage လုပ္ဖို႕လိုပါတယ္။ ေတြ႕ရတတ္တဲ့ Hub ၄ မ်ိဳးအေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္။
(၁) Fixed flange
Wheel hub ကို ရွပ္နဲ႔ အေသတြဲတဲ့စနစ္ ျဖစ္ၿပီး Transfer ဂီယာ ထိုးတာနဲ႕ ေရွ႕ဘီးေတြကို လည္ေစႏိုင္ပါတယ္။
အားသာခ်က္
- ကား ေအာက္မဆင္းပဲ 4 wheel ခ်ိတ္ႏိုင္မယ္၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖို႕မလိုဘူး။
(ADD စနစ္ပါတဲ့ Surf 96 လိုကားေတြမွာ Hub ထိပ္က အေသျဖစ္ေပမယ့္ ေရွ႕ရွပ္ကို လိုမွ လည္ပါတ္ေအာင္လုပ္တဲ့ စနစ္ရွိပါတယ္)
အားသာခ်က္
- ကား ေအာက္မဆင္းပဲ 4 wheel ခ်ိတ္ႏိုင္မယ္၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖို႕မလိုဘူး။
(ADD စနစ္ပါတဲ့ Surf 96 လိုကားေတြမွာ Hub ထိပ္က အေသျဖစ္ေပမယ့္ ေရွ႕ရွပ္ကို လိုမွ လည္ပါတ္ေအာင္လုပ္တဲ့ စနစ္ရွိပါတယ္)
(၂) Full Manual
4WD အေဟာင္းအမ်ားစုနဲ႕ Heavy duty သံုးတဲ့ကားေတြမွာ သံုးတတ္ ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ Transfer ဂီယာညပ္မွာ စိုးလို႕ 4 wheel အေသထိုးထားၿပီး 4 wheel ႐ုန္းဖို႕လိုမွ ဆင္းလွည့္တာမ်ိဳး သံုးတတ္ၾကတယ္။ 70 series ေတြမွာ ေလဘားနဲ႕ Hub Lock ဆိုၿပီး ကားေပၚက လွည့္တဲ့စနစ္ ရွိပါတယ္။
အားသာခ်က္
- Part Time 4WD ကားေတြမွာ Fixed Flange လို အႏၲရာယ္မမ်ားပဲ Auto စနစ္ထက္ပိုၿပီး စိတ္ခ်ရပါတယ္။
အားသာခ်က္
- Part Time 4WD ကားေတြမွာ Fixed Flange လို အႏၲရာယ္မမ်ားပဲ Auto စနစ္ထက္ပိုၿပီး စိတ္ခ်ရပါတယ္။
(၃) Full Auto
ကားဘီးလည္ပါတ္မႈရွိရင္ အလိုလို lock ခ်ေပးတဲ့ စနစ္ျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ လိုလို႕ Off-road သမားေတြ သိပ္မႀကိဳက္တဲ့ စနစ္ပါ။
အားသာခ်က္
- ကားေအာက္မဆင္းပဲ 4 wheel ခ်ိတ္ႏိုင္မယ္၊ မလိုအပ္ခ်ိန္မွာ အလိုလို Lock ျပဳတ္ေနမွာပါ။
အားသာခ်က္
- ကားေအာက္မဆင္းပဲ 4 wheel ခ်ိတ္ႏိုင္မယ္၊ မလိုအပ္ခ်ိန္မွာ အလိုလို Lock ျပဳတ္ေနမွာပါ။
(၄) Auto Manual
Full Auto နဲ႕ Full Manual ကိုေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ဒီစနစ္ကိုေတာ့ Nissan Safari/Patrol ေတြမွာ သံုးၾကပါတယ္။ ဘီးျဖဳတ္တံနဲ႕ လွည့္ရတဲ့ စနစ္မွာ
Auto ဆိုတာ Full Auto ျဖစ္ၿပီး
Lock ဆိုတာ Full lock ျဖစ္ပါတယ္။
Auto ဆိုတာ Full Auto ျဖစ္ၿပီး
Lock ဆိုတာ Full lock ျဖစ္ပါတယ္။
အားသာခ်က္
- Auto မွာထားရင္ Full Manual မွာလိုဆင္းလွည့္ဖို႕မလိုပဲ၊ Lock မွာထားရင္ Full Auto ထက္ ပိုေသခ်ာေအာင္ ပံုေသ Lock ခ်ႏိုင္တဲ့ စနစ္မ်ိဳးပါ။
Credit》》
Myanmar off-road association
Myanmar off-road association