ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

အင္ဂ်င္ အေအးခံရည္ ေလ်ာ့နည္းမႈမ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆးျခင္း

အင္ဂ်င္ အေအးခံရည္ ေလ်ာ့နည္းမႈမ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆးျခင္း
🚨🚨🚨🚨🚨

❄ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္သည္ ကားအင္ဂ်င္တစ္လုံး အေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ လည္ပတ္နိုင္ရန္အတြက္ အဓိက်ေသာစနစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ Water Cooling စနစ္တြင္ Coolant ေခၚ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္သည္ အင္ဂ်င္ ဘေလာက္မွအပူမ်ားကို ေရတိုင္ကီသို႔ သယ္ေဆာင္လာၿပီး ျပင္ပေလျဖင့္ ေအးေစကာ အင္ဂ်င္တစ္လုံး၏အပူခ်ိန္ကို ထိန္းသိမ္းေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေအးခံစနစ္တြင္ လည္ပတ္ေနေသာ Coolant အေအးခံရည္သည္ အဓိကက်ေသာတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနသည္။

❄ ကားအင္ဂ်င္တစ္လုံး အပူလြန္ကဲျခင္း (Overheat) ျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းမ်ားစြာထဲတြင္ Coolant အေအးခံရည္ ေလ်ာ့နည္းေပ်ာက္ဆုံးသြားျခင္းသည္လည္း အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ အေအးခံရည္သည္ အေအးခံစနစ္အတြင္း ခြၽတ္ယြင္းမႈအျပစ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ ယိုစိမ့္ၿပီး ေလ်ာ့နည္းသြားနိုင္သည္။ ကားေမာင္းေနစဥ္အတြင္း Coolant အရည္ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့လာေနသည္ကို ယာဥ္ေမာင္းသူ မသိလိုက္ပါက ေနာက္ဆုံး အပူခ်ိန္ ျမင့္တက္လြန္းၿပီး ေရတိုင္ကီေရဆူမည္။ အပူလြန္ကဲမႈျဖစ္စဥ္သည္ ကားအင္ဂ်င္တစ္လုံးကို ႀကီးမားစြာ ပ်က္စီးထိခိုက္ေစနိုင္သည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ အပူခ်ိန္ျမင့္တက္လြန္းေသာ ယခုႏွစ္ကဲ့သို႔ ေႏြရာသီကာလမ်ိဳးတြင္ ကားအင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲမႈျဖစ္ေပၚရန္ အေျခအေနမ်ားက တြန္းပို႔ေနသည္။

❄ ခရီးေဝးကားေမာင္းရန္ရွိလွ်င္ သင့္ကားအင္ဂ်င္ Overheat မျဖစ္ေစရန္ အထူးဂ႐ုစိုက္သင့္သည္။ အပူလြန္ကဲမႈေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ဂတ္စ္ကတ္ ျပတ္ျခင္း၊ အင္ဂ်င္ Head ကြဲျခင္း၊ ကားမီးေလာင္ျခင္း ျဖစ္နိုင္သည္ကို အထူးသတိျပဳသင့္သည္။ Coolant အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္ေနျခင္းေၾကာင့္ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္တြင္ လည္ပတ္ေနေသာ Coolant အရည္ထုသည္ ပမာဏေလ်ာ့နည္းသြားၿပီး အပူစြန့္ထုတ္ေပးနိုင္ေသာ စြမ္းရည္က်ဆင္းလာမည္။ အင္ဂ်င္မွထြက္ေသာအပူပမာဏကို အေအးခံစနစ္က နိုင္နိုင္နင္းနင္း စြန့္ထုတ္မေပးနိုင္ေသာအခါ အပူခ်ိန္ဒီဂရီ တျဖည္းျဖည္း ျမင့္တက္လာၿပီး ေနာက္ဆုံးေရတိုင္ကီ ေရဆူရမည္။

❄ Coolant အေအးခံရည္ ေလ်ာ့နည္းယိုစိမ့္နိုင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆးနိုင္မွသာ Coolant အေအးရည္ေပ်ာက္ဆုံးမႈကို ကုစားနိုင္ပါမည္။ အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္ေသာေနရာမ်ားကို အလြယ္တကူ ျမင္ေတြ႕နိုင္သကဲ့သို႔ မျမင္ေတြ႕နိုင္ေသာ ျပစ္ခ်က္ေနရာမ်ားလည္း ရွိနိုင္သည္။ နံနက္ပိုင္း ကားစက္မႏွိုးမီ အင္ဂ်င္ဝိုင္၊ ေရတိုင္ကီ၊ ဘရိတ္ဆီ စစ္ေဆးစဥ္ကပင္ ေရတိုင္ကီတြင္ Coolant အရည္ ေလ်ာ့နည္းမႈရွိ/မရွိ သိနိုင္သည္။ အကယ္၍ ေလ်ာ့နည္းေနလွ်င္ ယိုစိမ့္ေနေသာေနရာႏွင့္ အေၾကာင္းအရင္းကို ရွာေဖြစစ္ေဆးရပါမည္။

❄ Coolant အေအးခံရည္ အစိမ္း၊ အျပာ၊ အဝါ စေသာ အေရာင္ရွိၿပီး အနံ႕ရွိေသာ ေဆးရည္ျဖစ္၍ ယိုစိမ့္မႈျဖစ္ေပၚက အလြယ္တကူ သိရွိနိုင္ သည္။ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္အတြင္း လည္ပတ္ေနေသာ Coolant အေအးခံရည္သည္ အင္ဂ်င္ပူလာေသာအခါ ထုထည္ပြလာ၍ ဖိအားျမင့္တက္လာသည္။ ေရတိုင္ကီ(Radiator) ကပ္ဖုံး(Cap)၏ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားေသာ ဒီဇိုင္းမွာလည္း ေရတိုင္ကီႏွင့္ အေအးခံပိုက္လိုင္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဖိအားျမင့္ေနေစရန္ စီမံထားျခင္းျဖစ္သည္။ အေအးခံစနစ္အတြင္းရွိ အရည္ဖိအားျမင့္ေနမွသာ ေရဆူအမွတ္(Boiling Point) ျမင့္မည္။

❄ အေအးခံစနစ္အတြင္း Coolant အရည္ဖိအားျမင့္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေသးငယ္ေသာ အေပါက္အကြဲေၾကာင္း ျပစ္ခ်က္တစ္ခုခုရွိပါက အရည္မ်ား ယိုစိမ့္ထြက္နိုင္ပါသည္။ အေအးခံရည္ယိုစိမ့္ရာမွ ေလ်ာ့နည္းေပ်ာက္ဆုံးမႈပမာဏ မ်ားသြားပါက အေအးခံစနစ္ကိုထိခိုက္ေစၿပီး အပူခ်ိန္ျမင့္တက္ပါက အင္ဂ်င္ Overheat ျဖစ္သြားသည္အထိ ျပႆနာႀကီးထြားနိုင္ပါသည္။

❄ အင္ဂ်င္အေအးခံရည္(Coolant) မ်ား ယိုစိမ့္မႈျဖစ္တတ္ေသာေနရာမ်ားႏွင့္ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္မ်ားကို ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား သိရွိထားလွ်င္ မိမိကားအင္ဂ်င္ အပူလြန္ကဲမႈျပႆနာကို ေျဖရွင္းနိုင္ပါမည္။ အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္မႈျဖစ္တတ္ေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေပၚေသာအေၾကာင္းရင္းမ်ား-

⚙(၁) ေရတိုင္ကီ (Radiator)

❄ ေရတိုင္ကီကို ပါးလႊာေသာေၾကးနီ၊ သို႔မဟုတ္ ဒန္၊ သတၱဳ၊ သို႔မဟုတ္ ခဲႏွင့္ သတၱဳ ေရာစပ္ တည္ေဆာက္ထား၍ ထိခိုက္မိပါက ပ်က္စီးလြယ္ပါသည္။ ကားလမ္းေပၚမွ ေက်ာက္စရစ္ခဲမ်ား လြင့္စဥ္ထိမွန္ပါကလည္း ေပါက္ၿပဲယိုစိမ့္နိုင္ပါသည္။ သတၱဳပြန္းစားျခင္းေၾကာင့္လည္း သုံးစြဲမႈသက္တမ္းၾကာလာပါက အေအးခံရည္မ်ား ယိုစမ့္နိုင္ပါသည္။ အင္ဂ်င္တုန္ခါမႈ၊ လမ္းၾကမ္းအေဆာင့္ဒဏ္မ်ားေၾကာင့္လည္း ေရတိုင္ကီထိခိုက္ေပါက္ၿပဲလြယ္ပါသည္။

⚙(၂) ေရတိုင္ကီ Cap ဖုံး

❄ Cap ဖုံး မေကာင္းပါက ေရတိုင္ကီထဲတြင္ အေအးခံရည္မ်ား အၿမဲတမ္းျပည့္ေနေစရန္ ေဆာင္႐ြက္မေပးနိုင္ပါ။ Cap ဖုံးမလုံ၍ ေရတိုင္ကီ ေရဆူလြယ္ၿပီး အေအးခံရည္မ်ား အေငြ႕ျပန္ခန္းေျခာက္မည္။ ေရလွ်ံဘူးမွ အေအးခံရည္မ်ား ျပန္လည္စီးဝင္နိုင္စြမ္းမရွိေတာ့၍ ေရတိုင္ကီထဲတြင္ အေအးခံရည္ အၿမဲေလ်ာ့နည္းေနတတ္သည္။ Cap ဖုံးဝါရွာမ်ား မလုံေလာက္ေတာ့ပါက ေရတိုင္ကီထဲတြင္ ဖိအားကို ထိန္းထားနိုင္စြမ္းမရွိပါ။

⚙(၃) ဝါးတားပိုက္(Hoses)

❄ ေရတိုင္ကီႏွင့္ အင္ဂ်င္ဘေလာက္ ေရလိုင္းမ်ားကို ဝါးတားပိုက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားပါသည္။ ေရာ္ဘာကြန္ေပါင္းသားႏွင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ဝါးတားပိုက္မွာ ေရတိုင္ကီ အဝင္လိုင္းပိုက္ႏွင့္ အထြက္လိုင္းပိုက္ ႏွစ္ လိုင္း ရွိပါသည္။ ပိုက္စြပ္ၿပီး ဆက္ေသာေနရာကို ပိုက္ကလစ္(Clamps)ႏွင့္ ညွပ္ဖမ္းသည့္ေနရာမ်ားမွ အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္ထြက္နိုင္သည္၊ ပိုက္ကြဲနိုင္သည္။

⚙(၄) ဝါးတားပန့္(Water Pump) ႏွင့္ ပန့္ဆီးလ္(Seal)

❄ ဝါးတာပန့္တြင္ လည္ပတ္ေသာ အင္ပဲလာဝင္ရိုးႏွင့္ Seal ၾကားမွ အေအးခံရည္မ်ား ယိုစိမ့္ထြက္နိုင္ပါသည္။ ပန့္ဆီးလ္(Seal) မလုံဘဲ ေရယိုက်ပါက ဝါးတာပန့္တစ္ခုလုံးကို လဲေပးျခင္းက ပို၍ေကာင္းပါသည္။

⚙(၅) အပူခ်ိန္တိုင္းဆင္ဆာ (Sensor)

❄ အေအးခံစနစ္အတြင္း လည္ပတ္ေနေသာ Coolant အေအးခံရည္၏ အပူခ်ိန္ကို တိုင္းတာရန္ ဆင္ဆာ(Sensor) ယူနစ္ တပ္ဆင္ထားရပါသည္။ ဆင္ဆာယူနစ္ၾကားထဲမွ တစ္ခါတစ္ရံ အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္ထြက္နိုင္သည္။

⚙(၆) အင္ဂ်င္ Head ႏွင့္ ဂတ္စ္ကတ္

❄ အင္ဂ်င္ဘေလာက္ ေရတိုင္ကီႏွင့္ Head ေရလိုင္းတို႔ၾကားတြင္ ဂတ္စ္ကတ္ ရွိေနပါသည္။ အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲမႈျဖစ္၍ ဂတ္စ္ကတ္ ျပတ္သြားပါက အင္ဂ်င္အတြင္း အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္မႈ ျဖစ္တတ္ပါသည္။

⚙(၇) Head Bolt တိုင္ေခ်ာင္ျခင္း

❄ အင္ဂ်င္ Head ကို တင္းက်ပ္စြာ ဖမ္းတြယ္ေနေစရန္ Head Bolt တိုင္မ်ား တင္းအားအျပည့္ ရွိသင့္သည္။ ေခ်ာင္ေနပါက Head ႏွင့္ ဘေလာက္ၾကားမွ အေအးခံရည္မ်ား စိမ့္ထြက္နိုင္သည္။

⚙(၈) Heater Core

❄ ေအးခဲလြန္းေသာေဒသမ်ားတြင္ ကားအတြင္းပိုင္းကို အေႏြးဓာတ္ေပးရန္ Heat Cote တပ္ဆင္တည္ေဆာက္ထားသည္။ Heater Core ကို ကားေရတိုင္ကီကဲ့သို႔ တည္ေဆာက္ထားသျဖင့္ အေအးခံရည္မ်ား Heater Core မွ ယိုစိမ့္ထြက္နိုင္သည္။

⚙(၉) သာမိုစတတ္ Housing

❄ အေအးခံစနစ္တြင္ သာမိုစတတ္(Thermostat) တပ္ဆင္အသုံးျပဳေလ့ရွိၿပီး သာမိုစတတ္ Housing တြင္ တပ္ဆင္ေနရာခ်ထားသည္။ Housing အထိုင္ ဂတ္စ္ကတ္ၾကားမွ အေအးခံရည္မ်ား ယိုက်နိဳင္ပါသည္။

⚙(၁ဝ) ATF Oil Cooler

❄ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္သုံးေသာ ကားမ်ားတြင္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွ ATF Oil (ေခၚ) ပါဝါဆီမ်ားကို Oil Cooler ျဖင့္ အေအးခံေပးရပါသည္။ Oil Cooler ႏွင့္ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ ေရလိုင္းမ်ား ဆက္သြယ္ရာတြင္လည္း ယိုစိမ့္မႈျဖစ္နိုင္ပါသည္။

⚙(၁၁) Freeze Plug

❄ အင္ဂ်င္ဘေလာက္ႏွင့္ အင္ဂ်င္ Head တြင္ Freeze Plug အပိတ္ ဝိုင္းမ်ားရွိသည္။ ထိုပလပ္(Plug) မ်ား သံေခ်းတက္ၿပီး အေအးခံရည္မ်ား ယိုစိမ့္ထြက္တတ္သည္။ Plug အေဟာင္းမ်ား ခြၽတ္ယြင္းမႈရွိ၍ ယိုစိမ့္မႈရွိပါက Plug အသစ္လဲေပးရန္ လိုပါသည္။

⚙(၁၂) Intake Manifold Gasket

❄ အင္ဂ်င္ဆလင္ဒါ Head တြင္ Intake Manifold ကို တပ္ဆင္ရာ၌ ဂတ္စ္ကတ္ ၾကားခံညွပ္ေပးရသည္။ ဂတ္စ္ကတ္ၾကားႏွင့္ ဆလင္ဒါ Head ေရလိုင္းမွ အေအးခံရည္မ်ား ယိုစိမ့္နိုင္သည္။

⚙(၁၃) ေရလွ်ံဘူး (Coolant Reservoir)

❄ ေရတိုင္ကီထဲတြင္ အေအးခံရည္မ်ား အၿမဲတမ္းျပန္ျပည့္ေနေစရန္ ႏွင့္ လွ်ံထြက္ေသာ အေအးခံရည္မ်ား ထိန္းသိမ္းထားရန္အတြက္ ေရလွ်ံဘူးကို အသုံးျပဳရသည္။ ေရလွ်ံဘူးကို ပလတ္စတစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး ေရတိုင္ကီႏွင့္ ဆက္သြယ္ရာတြင္ ေရာ္ဘာပိုက္ေပ်ာ့ကို သုံးသည္။ ေရလွ်ံဘူးသည္ ပလတ္စတစ္သားျဖစ္၍ ကြဲအက္လွ်င္ ေရယိုနိုင္ပါသည္။

❄ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္တြင္ Coolant အရည္မ်ား ထူးထူးျခားျခား ေလ်ာ့နည္းေပ်ာက္ဆုံးေနပါက ယိုစိမ့္ထြက္နိုင္ေျခရွိေသာ အထက္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အစိတ္အပိုင္း (Parts)မ်ားကို ဦးစြာရွာေဖြစစ္ေဆးပါ။ ပို၍ေသခ်ာေစရန္ ယိုစိမ့္ေနျခင္းမ်ားကို စစ္ေဆးနိုင္ရန္ Pressure Testing လုပ္ဖို႔ လိုပါသည္။

❄ အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္မႈရွိေနျခင္းကို မေပါ့ဆပါႏွင့္။ ေရျဖည့္ၿပီး ေမာင္းေန႐ုံႏွင့္ မၿပီးပါ။ ေရယိုစိမ့္မႈသည္ နည္းရာမွ တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာတတ္ပါသည္။ ခြၽတ္ယြင္းမႈ အားနည္းခ်က္မ်ားကို အစားထိုးလဲလွယ္ ျပဳျပင္ပါ။ အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္ေနျခင္းသည္ အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ကို အားနည္းေစၿပီး အပူလြန္ကဲရာမႈ ျပႆနာအထိ ႀကီးမားသြားေစနိုင္သည္ကို သတိျပဳပါ။ အေအးခံရည္ ယိုစိမ့္မႈျဖစ္ျခင္းကို ခိုင္းႏွိုင္းၿပီး ၫႊန္းဆိုရလွ်င္ သင့္ခႏၶၶာကိုယ္၌ ေသြးယိုစိမ့္မႈ မရပ္တမ္းမနားတမ္း ျဖစ္ေပၚေနပါက အေရးႀကီးေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္ျဖစ္သကဲ့သို႔ သေဘာထားသင့္ပါသည္။
🚘🚘🚘🚘🚘

Writer by
စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦး
automobile

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html