ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Public Address (P.A) system 24VDC low insulation အေၾကာင္းတစ္ေစ့တစ္ေစာင္း

မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ……………..။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ Public Address (P.A) system 24VDC low insulation အေၾကာင္းတစ္ေစ့တစ္ေစာင္း


ဒီအေၾကာင္းအရာေလးကုိ မေရးခင္မွာ 
အနည္းငယ္ေဖာ္ျပခ်င္တာတစ္ခုက 
ကၽြန္ေတာ့္သေဘၤာဟာ Offshore Supporting 
အမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့ 

A.W.B ေခၚ Accomodation Work Boat ျဖစ္ပါတယ္။ A.W.B ေတြက Offshore Platform ေရနံတူးစင္ေတြရဲ ့ နံေဘးမွာ Gangway ေခၚ ေလွခါးထုိးျပီး ကမ္းလြန္ေရနံလုပ္သားမ်ားအတြက္ အထူးသျဖင့္ အေထာက္အပ့ံေပးတဲ့ ေရေပၚေဟာ္တယ္လုိ ့ တင္စားေခၚေဝၚၾကတဲ့သေဘၤာအမ်ိဳးအစားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ P.A system ကေတာ့ နိစၥဒူဝ မရွိမျဖစ္ အသုံးလုိအပ္တဲ့ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးပါ။ P.A နဲ ့ Talk Back speaker မ်ား၊ Auto Power Telephone စတဲ့ တြဲဖက္ပစၥည္းမ်ားကိုပါ အသုံးျပဳထားတဲ့ P.A control unit ျကီးနဲ ့ ထိ္န္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေမာင္ဘယ္သူ ဘယ္ေနရာကို လာခဲ့ပါလုိ ့ ေလာ္စပီကာနဲ ့ အလြယ္တကူ ေအာ္ေခၚတဲ့ပစၥည္းေပါ့၊ အေရးေပၚ Emergency Drill ေတြျဖစ္တဲ့ Fire Drill, Abandon Ship Drill, Men Over Board Drill, General Alarm မ်ားလုပ္တဲ့ ေနရာမွာ မ်ားစြာအေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။ P.A သုံးျပီးေတာ့ Master အေနနဲ ့ This is Fire Drill, Abandon Ship Drill, Men Over Board Drill အစရွိသျဖင့္ Announce ေၾကျငာတဲ့ ပစၥည္းျဖစ္လုိ ့ အရမ္းကို အသုံးဝင္သလုိ အသုံးမ်ားပါတယ္။ စာေရးသူလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံဟာ မေလးရွားႏုိင္ငံျဖစ္လုိ ့ အမ်ားစုေသာ လူမ်ိဳးမ်ား အေနနဲ ့ သူတုိ ့ကုိးကြယ္တဲ့ဘာသာဟာ မြတ္ဆလင္ ဘာသာျ့ဖစ္တာမို ့ ေန ့စဥ္ ဘုရားဝတ္ျပဳရင္ P.A ကို သုံးလုိ ့ ေလာ္စပီကာနဲ ့ “အလာ” ေအာ္ျပီး ဘုရားရွိခိုးတာမုိ ့ အပ်က္မခံတဲ့ ပစၥည္းထဲမွာပါပါတယ္။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တစ္ေန ့မွာ သူျကီးျဖစ္သူ “အလာ” ေအာ္ျပီး ဘုရားရွိခုိးေနတုန္း P.A ရဲ  ့ Speaker ကေန ငွက္ဆုိးထုိးသံကဲ့သုိ ့ “ကြ်ီ၊ကြ်ီ” နဲ ့ ျမည္သံၾကားရပါေတာ့တယ္။ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းမွာေတာ့ သူျကီးက အေတာ့္ကို စိတ္ဆုိးပါတယ္။ သူဘုရားရွိခိုးေနတုန္း ပ်က္လုိ ့ဆုိျပီး ဓာတ္ျကိုးျဖစ္သူ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးကို Walkie Talkie ကေန ဆင့္ေခၚလုိ ့ ပဲ့စင္ ေပၚကိုေရာက္ျပီး စစ္ေဆးမႈေတြ လုပ္ရေတာ့တာေပါ့။ အဲ့ဒီမွာဘဲ P.A နဲ ့ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးရဲ ့ ျပႆနာရွာပုံေတာ္ စခန္းစေတာ့တာပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
P.A ေခၚ Public Address System ကို 230VAC Ship Generator output supply နဲ ့ 24VDC emergency battery supply ၂မ်ိဳး အသုံးျပဳထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းမွာ Maker Manual Drawing ရွာပါတယ္။ ပဲ့စင္ နဲ ့ စက္ခန္းမွာ မေတြ ့ပါဘူး။ ဒါနဲ ့ပဲ ရုံးကို ေၾကးနန္းပို ့ျပီး စူပါျကီး ထံမွ ေတာင္းလုိက္ပါတယ္။ စူပါက သူရွာေပးမယ္ဆုိျပီး Maker Manual ရွာျပီး ေတြ ့တာနဲ ့ Email ပုိ ့ ပါတယ္။ စာေရးသူလည္း pdf file ကို print ထုတ္ျပီး ေလ့လာၾကည့္ပါတယ္။ စာေရးသူ သေဘၤာေပၚမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ P.A အမ်ိဳးအစားရဲ ့ အမည္နာမက VINGTOR STEENHANS ျဖစ္ပါတယ္။ Control Panel ၂လုံး ရွိပါတယ္။ Panel “A” & “B” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ ့ပဲ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ ့ပတ္သတ္လုိ ့ စစ္ေဆးၾကည့္ေလေတာ့ ပထမဦးဆုံး Problems with system generated noise 1 ဆုိတာေလးေတြ ့ပါတယ္။ Recommended action to be taken မွာေရးသားထားတာက Disconnect ships 24VDC and connect a separate power supply ဆုိေလေတာ့ ဒါဟာေသခ်ာတယ္။ 24VDC low insulation က်တာပဲ ျဖစ္ရမယ္ဆုိျပီး 24VDC panel ေလးကို ၾကည့္ေလေတာ့ အမွန္ပါဘဲ၊ Low insulation ျဖစ္ေနေၾကာင္း Kilo Ohm’s မီတာေလးက ေထာက္ခံေၾကာင္း မီးအနီေလးျပေနပါတယ္။ ဒါနဲ ့ဘဲ 24VDC ကို အရင္ဆုံး Trace လုပ္ပါတယ္။ 24VDC မ်ား လြယ္ပါတယ္ဗ်ာ M.C.B ေလးေတြ လုိက္ခ်လုိက္ရင္ အဆင္ေျပတာေပါ့လုိ ့ေျပာႏုိင္ေပမယ့္ သေဘၤာက Onhire ျဖစ္ေနသလုိ  Offshore Location မွာ ျဖစ္ေနေလေတာ့ သူျကီးနဲ ့ စက္ခ်ဳပ္ၾကီးက မစမ္းေစခ်င္ျပန္ဘူး၊ 24VDC supply ေပးထားတဲ့၊ General Use Battery နဲ ့ Emergency Battery ကုိဘဲ စစ္ဖုိ ့ စက္ခ်ဳပ္ျကီးက အၾကံေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ရွင္းျပရေတာ့တာေပါ့။ Chief အပါတ္စဥ္ Sunday တုိင္းမွာ batteries ေတြရဲ ့ Specific Gravity ကို Hydrometer နဲ ့ ငါစမ္းသလုိ 24VDC ကုိလည္း မီတာနဲ ့တုိင္းတာျပီး Emergency light ေတြစမ္းဖြင့္ေၾကာင္း 24VDC low insulation ကုိ အျမဲစစ္ေဆးေၾကာင္း နညး္နည္းေလာက္ အထြန္ ့တက္လုိက္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုး သူျကီးကပါ မလုပ္ေစခ်င္ေတာ့ ဓာတ္ျကိုးရာ မင္းကို ငါတို ့၂ေယာက္ မယုံလုိ ့မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္စစ္ၾကည့္ပါဦးတဲ့၊ ျပီးမွ M.C.B ေတြ ပိတ္၊မပိတ္ ဆက္ေဆြးေႏြးတာေပါ့တဲ့။ ၂ မဲ ၁ မဲ မုိ ့ လက္ေလွ်ာ့ျပီး စစ္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ဘာလုိ ့မ်ား  မပိတ္ခ်င္သလည္းလုိ ့ဆုိတာက အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ သေဘၤာကလက္ရွိ operation ျဖစ္ေနတာက တစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခ်က္က platform နဲ ့ supply သေဘၤာေလးေတြနဲ ့ fast crew boat ေတြက ေရဒီယုုိနဲ ့ လွမ္းေခၚရင္ အေၾကာင္းမျပန္ႏို္င္မွာဆုိးတာေတြနဲ ့၊ ေနာက္ဆုံးအခ်က္ကေတာ့ ျပန္မ်ား ဖြင့္ မရရင္ဆုိတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာ အျပည့္အဝ မယုံၾကည္တာေတြလည္းပါတာေပါ့ေလ။ ထားပါေလ ဒါနဲ ့ပဲ လြယ္ကူတဲ့အလုပ္က ၂ရက္ေလာက္ ေနာက္ဆုတ္သြားတယ္။ သူျကီးက ေနာက္တစ္ရက္ၾကေတာ့ ေခၚတုိင္ပင္တယ္။ ဓာတ္ျကိုးေရ ဘယ္လုိလုပ္ရင္ အဆင္ေျပမလဲတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း နည္းနည္းေတာ့ ကပ္ျပီးေျပာတာေပါ့၊ ၁စကၠန္ ့၊ ၂စကၠန္ ့ေလာက္နဲ ့ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးလို ့၊ ဒါနဲ ့ ကုန္းခ်ဳပ္က ဝင္ေျပာတယ္ တစ္ခုခုဆုိရင္ ဓာတ္ျကိုး တာဝန္ယူမလားတဲ့၊ အဲ့ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္နဲ ့ ကုန္းခ်ဳပ္စေတြ ့ေတာ့တာပဲ ဒီတာဝန္ေတြကို ယူရဲလုိ ့သေဘၤာေပၚတက္လာတာပါ ကုန္းခ်ဳပ္ရာ ဒီျပႆနာ မေျဖရွင္းႏုိင္လည္း ရုံးက ကၽြန္ေတာ့္ကိုဘဲ ေမးျမန္းမွာ ျဖစ္သလုိ  ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက လွ်ပ္စစ္ျဖစ္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ပဲ ေျဖရွင္းေပးရမွာျဖစ္လုိ ့ သန္းေခါင္ထက္ေတာ့ ညဥ့္မနက္ေတာ့ပါဘူး ကုန္းခ်ဳပ္ရယ္။ ဒီလုိေျပာလုိက္မွ ကုန္းခ်ဳပ္လည္း ဆက္မေျပာေတာ့ဘဲ မင္းတာဝန္ယူရင္ျပီးတာတဲ့။
ဒါနဲ ့ဘဲ 24VDC M.C.B ေတြတစ္ခုျခင္းလုိက္ပိတ္ၾကည့္တယ္ Galley လုိ ့ ေခၚတဲ့ စားဖုိခန္းက Exhaust Fan ကို Emergency Fire Satuation မွာ  shut down လုပ္ဖုိ ့ Fire Damper ကို 24VDC power supply ေပးထားတဲ့လုိင္းက ျဖစ္ေနမွန္းေတြ ့လုိ္က္တယ္။ ဒါနဲ ့ဒီ breaker ကို ပိတ္လုိ ့၊ P.A က စကားေျပာတဲ့ Microphone ကေန Talk ဆိုတဲ့ ခလုပ္ေလးကိုႏွိပ္ၾကည့္ေတာ့ 24VDC low insulation က ထပ္ျပီးေပၚလာတယ္။ ဒါနဲ ့ဘဲ P.A control unit က Speaker ေတြ နဲ ့ Talk Back စနစ္ကို သံသယရွိတာနဲ ့ စစ္ေဆးဖုိ ့ဆုံးျဖတ္လုိက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ speaker ေတ နဲ ့ Talk Back စနစ္ကို စစ္ေဆးဖုိ ့ ဆုံးျဖတ္သလဲဆုိတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ P.A system မွာ fault အမ်ားဆုံးေပးႏုိင္တာက Speaker ျဖစ္ေနလုိ ့ပါဘဲ။ အဲ့ဒီေနရာမွာ speaker ေတြကမ်ားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ စာေရးသူရဲ ့သေဘၤာက လူ၂၀၀ ဆန္ ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူ၂၀၀ ေနဖုိ ့ အိပ္ခန္းေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ ရွိတာမို ့ စစ္ေဆးဖုိ ့ အခ်ိန္ယူရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ Short cut ျဖတ္လမ္းနည္းသုံးျပီးေတာ့ Main P.A control panel မွာ ဝင္ထားတဲ့ speaker signal ျကိုးေတြကို ျဖဳတ္ပါတယ္။ ဒါနဲ ့level 3 STBD က အခန္းေတြရဲ ့ Speaker လုိင္းက 24VDC low insulation က်ေနတာကိုေတြ ့ေလေတာ့ ျကိုးကိုျဖဳတ္ျပီးစမ္းၾကည့္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း P.A talk back system ကေတာ့ အဆင္ေျပ ေနတာမုိ ့ ျကိုးေတြျပန္ဝင္ျပီး စစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ ့ P.A ေနရာမတူတဲ့ location ေတြက ထပ္စစ္ေဆးပါတယ္။ Bridge FWD ကေတာ့ အဆင္ေျပေနေပမယ့္ AFT console ကေတာ့တကြ်ီကြ်ီျမည္ေနဆဲမုိ ့ panel ကိုထပ္စစ္ၾကည့္ေတာ့ 3Amp fuse ၂လုံးက blow ျဖစ္ေနတာကို ေတြ ့ရေတာ့ အစားထုိးဖုိ ့လုိက္ရွာတာမေတြ ့တာနဲ ့ ယာယီ ဝါယာနန္းျမွင္အေသးစားေလးကို တစ္ပါတ္ရစ္ျပီး တပ္ၾကည့္ေတာ့ low insulation တက္လာပါတယ္။ ဒါနဲ ့ဘဲ Electronic PCB card ရဲ ့ 24VDC input/ output ကိုတုိင္းတာၾကည့္ေတာ့ output မထြက္တာမို ့ P.C.B ေပၚက condenser ေတြနဲ ့ IC ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာရယ္ inverter transformer အေသးစားေလးေတြရယ္ေၾကာင့္ Card ပ်က္ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရုံးကိုသတင္းပို ့ျပီး Card အသစ္မွာမလား၊ ျပဳျပင္သူ ပုိ ့ေပးမလားဆုိတာေလး ေမးရင္းပဲ ကိုယ္စြမ္းသေလာက္ေတာ့ ျကိုးစားျပီး P.A system ျကီး လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ့ Level 3 STBD ကလြဲလုိ ့ က်န္တဲ့ေနရာေတြ အလုပ္ျပန္လုပ္သြားခဲ့ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ဒီအေၾကာင္းအရာေလးမွာ အဓိက ေရးသားျခင္တာေလးတစ္ခုက မိမိတာဝန္ယူတဲ့အပိုင္းမွာ မိမိတက္ႏုိင္တဲ့ တာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ဖုိ ့ရယ္နဲ ့ ယာယီ ဘယ္လုိေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္မလဲ၊ ကိုယ္တုိင္လုပ္လုိ ့အဆင္မေျပႏုိင္ တက္ေယာင္ငါး မလုပ္ဘဲနဲ ့ အရွိကိုအရွိအတုိင္း ပြင့္လင္းစြာေျပာႏုိ္င္ဖုိ ့က အေရးျကီးပါတယ္။ ဓာတ္ျကိုးမ်ား ရဲ ့ တာဝန္က operation & maintenance ျဖစ္တာမို ့ စက္ပစၥည္းေတြ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ဖုိ ့ရယ္နဲ ့၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏို္င္သေလာက္ေတာ့ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တက္ေစဖုိ ့ပါဘဲ။
စာေရးသူအေနနဲ ့ေတာ့ Electronic ဘာသာရပ္ကုိ စိတ္ဝင္စားမႈနည္းပါးတာရယ္ ကၽြမ္းက်င္မႈမရွိတာေၾကာင့္ Electronic P.C.B card ကုိေတာ့ ဆက္မျပင္ေတာ့ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ညီအစ္ကို ဓာတ္ျကိုးမ်ား အေနနဲ ့ေတာ့ ျပဳျပင္ၾကတယ္ဆုိတာ ဟုိးယခင္ ကတည္းက ၾကားဖူးျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ တက္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ျပင္ပါ၊ မတက္ႏုိင္ရင္ေတာ့ သတင္းပုိ ့ပါ။ အဆင္ေျပၾကပါေစခင္ဗ်ာ။


Credit..
ေမတၱာျဖင့္
T.Y.M.M
ေခတၱကမ္းလြန္ေရနံ




lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html