ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

"Fuel valve testing ရဲ႔ လွ် ဳိ ့ဝွက္ခ်က္"

"Fuel valve testing ရဲ႔ လွ် ဳိ  ့ဝွက္ခ်က္"


Fuel valve testing အေၾကာင္းကို ေျပာလိုက္ရင္ ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာေတြအမ်ားစုက ကိုယ္တိုင္လုပ္ဖူးတဲ့ သူေတြမ်ားတဲ့အတြက္ သိၿပီးသားေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သတိမထားမိၾကတဲ့၊ လူသိနည္းတဲ့ လွ်ဳိ ့ဝွက္ခ်က္ဆိုတာ ဘာလဲ?

Fuel valve တပ္ထားတဲ့ Fuel injector ဆိုတာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ Combustion (ဆီေတာက္ေလာင္ေပါက္ကြဲမႈ) အတြက္ ေလာင္စာဆီေတြကို Atomization (အမံႈေသးေသးေလးေတြ) ျဖစ္ေအာင္ ျဖန္းေပးတဲ့ ပစၥည္းပါ။ Fuel valve ေတြ မေကာင္းလို ့ Atomization ျဖစ္ေအာင္ မျဖန္းေပးႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ေလာင္စာဆီေတြ ေကာင္းေကာင္း မေလာင္ကြ်မ္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ Fuel valve ေတြကို အင္ဂ်င္မွာ တပ္ဆင္ အသံုးမျပဳမီ Atomization ေကာင္း၊ မေကာင္း စမ္းသပ္စစ္ေဆးဖို ့ လိုပါတယ္။
သေဘၤာေပၚမွာေတာ့ ေယဘူယ်အားျဖင့္ Fuel valve testing machine ႏွစ္မ်ဳိးနဲ ့ ဒီဇယ္ဆီ သံုးၿပီး စမ္းသပ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ ့က ဟိုက္ေျဒာလစ္ဆီကို သံုးပါတယ္။ ပထမ Machine တစ္မ်ဳိးနဲ ့Test လုပ္မယ္ဆိုရင္ Stand မွာ Fuel injector ကို ၿငိမ္ေအာင္တပ္၊ ဒီဇယ္ဆီပန္ ့က ပိုက္နဲ ့ဆက္၊ ဒီဇယ္ဆီပန္ ့မွာရိွတဲ့ ေမာင္းတံ (Lever) ရွည္ကို လက္တစ္ဘက္နဲ ့ ဆုပ္ကိုင္ၿပီး ေအာက္ကို ဖိခ်လိုက္တဲ့အခါ Fuel injector ကို ေပးထားတဲ့ ဆီဖိအားက တက္လာပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Fuel valve ပြင့္ရမယ့္ ဖိအားကို ေရာက္ရင္  Fuel injector ထိပ္မွာရိွတဲ့ Fuel valve ရဲ  ့ Nozzle ႏႈတ္သီးက အေပါက္ေသးေသးေလးေတြ ကေန ဆီမံႈေတြပန္းထြက္ၿပီး Atomization ျဖစ္သြားပါတယ္။ တကယ္လို ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဖိအားမွာ Fuel valve မပြင့္ရင္ Fuel injector မွာရိွတဲ့ ဖိအားခ်ိန္ေပးတဲ့ ဝက္အူရစ္ (Adjusting screw) ကို လိုသလို လွည့္ခ်ိန္ၿပီး စမ္းသပ္ၾကည့္ရပါတယ္။
ေနာက္ Testing machine တစ္မ်ဳိးကေတာ့ ဒီဇယ္ဆီပန္ ့ကို လက္နဲ ့ ရိုက္ရတဲ့ အမ်ဳိးအစားမဟုတ္ပါဘူး။ Machine မွာပါတဲ့ ေမာင္းတံေသးေသးေလးကို လက္မေလးနဲ ့ မတင္ေပးလိုက္ယံုနဲ ့ ဒီဇယ္ဆီပန္ ့က ထေမာင္းလာၿပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဖိအားေရာက္ရင္ Fuel valve ပြင့္သြားပါတယ္။ ဆီမံႈဆီမႊားေတြပဲ ျဖန္းခနဲ ပန္းထြက္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းရပ္သြားရပါမယ္။ ဆီစက္ေတြ Fuel valve ရဲ  ့ Nozzle ထိပ္မွာ သီး မက်န္ရပါဘူး။ ႀကြက္ၿမီးတန္းလို ဆီေတြ က်မလာရပါဘူး။
ဒီမွာ တစ္ခု သတိထားရမွာက Nozzle ထဲမွာ Slide valve ေလးပါတဲ့ Fuel valve (B&W diesel engine) ေတြကို အေပၚက machine ေတြနဲ ့ စမ္းလို ့မရပါဘူး။ Slide ေတြ ညွပ္ၾကပ္သြားၿပီး Fuel valve ေတြ အလုပ္ မလုပ္တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီလို Fuel valve အမ်ဳိးအစားေတြအတြက္ စမ္းလို ့ရတဲ့ Testing machine ေတြ သပ္သပ္ရိွပါတယ္။ စက္ကို ေသခ်ာစစ္ေဆးၿပီးမွ စမ္းသပ္ေစလိုပါတယ္။ 
ခုေရးျပီးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက လုပ္ေနက်ဆိုေတာ့ အားလံုးသိၾကပါတယ္။
ႀကံဳဆံုခဲ့တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းသားေတြကို ေမးျဖစ္တာက Fuel valve ကို Testing machine နဲ ့စမ္းသပ္တဲ့အခါ ဆီဖိအားရဖို ့ ဒီဇယ္ဆီပန္ ့က ေမာင္းတံကို ဘယ္လို လက္နဲ ့ကိုင္ၿပီး အေပၚကေန ေအာက္ကို ဖိခ်ၾကသလဲ? ဒါမွမဟုတ္ ေမာင္းတံကို လက္မေလးနဲ ့ ဘယ္လို မ တင္သလဲ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ Fuel valve ပြင့္ဖို ့ ဘယ္လိုပံုစံနဲ ့ဖိအားေပးသလဲေပါ့။
အမ်ားစုက သတ္မွတ္ထားတဲ့ Fuel valve ပြင့္ရမယ့္ ဖိအားေရာက္ခါနီးအထိ ေမာင္းတံကို ကိုင္ၿပီး တစ္ခ်က္ခ်င္း ေအာက္ဖိရိုက္ခ်သြားပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ Fuel valve ပြင့္ရမွာက ဖိအား 230 Kg/cm2 ဆိုပါစို ့။ 227 Kg/cm2 ေလာက္ ေရာက္တဲ့အထိ ရိုက္သြားမွာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ေမာင္းတံကို ေပၚဆံုးအထိမၿပီး ဆတ္ခနဲ ဆြဲဖိရိုက္ခ်လိုက္တယ္လို ့ေျဖၾကပါတယ္။ သင္တို ့ေကာ ဘယ္လို စမ္းသပ္ၾကပါသလဲ။ ဒီအေျဖကို ကိုယ့္ဘာသာေျဖၿပီးမွ စာဆက္ဖတ္ေစလိုပါတယ္။
ဟုတ္ကဲ့ အထက္က ေျဖထားၾကတဲ့နည္းကိုသံုးခဲ့လို ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ကြ်န္ေတာ္ တတိယအင္ဂ်င္နီယာ (3/E) နဲ ့ ရာထူးတိုးၿပီး တက္ရတဲ့ သေဘၤာေပၚမွာ အႀကီးအက်ယ္ဒုကၡေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီသေဘၤာေပၚမတက္ခင္မွာ သိလိုက္ရတာက ေရွ ့က ဖိလစ္ပိုင္လူမ်ဳိး 3/E သေဘၤာေပၚေရာက္ၿပီး ၅ လအၾကာမွာ အလုပ္ျပဳတ္ၿပီး အိမ္ျပန္ရပါတယ္။ သေဘၤာေပၚမွာရိွေနတဲ့ ေဟာင္ေကာင္လူမ်ဳိး 3/E က ၆ လ ၾကာၿပီးေနာက္ အသြားအျပန္ေလယာဥ္ခ ႏွစ္ေၾကာင္းစာကို အေလ်ာ္ေပးၿပီး ကိုယ့္စာရိတ္နဲ ့ကိုယ္ အိမ္ျပန္သြားပါတယ္။ အဲဒီကာလက သေဘၤာကန္ထရိုက္သက္တမ္းစာခ်ဳပ္က တစ္ႏွစ္ပါ။
သေဘၤာေပၚေရာက္သြားေတာ့ ေဟာင္ေကာင္လူမ်ဳိး 3/E က Hand over အလုပ္လႊဲတဲ့အခါ စက္ေတြ အလုပ္ေတြကို လိုက္ျပပါတယ္။ ျပန္ျပဳျပင္ Recondition လုပ္ထားတဲ့ Main engine’s fuel injector ရဲ ့ spare ၁၂ လံုးကို တစ္လံုးၿပီး တစ္လံုး Testing machine မွာတပ္၊  ေမာင္းတံကို လက္နဲ ့အျမန္ဆံုးေဆာင့္ခ်ၿပီး တစ္ေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ ့စမ္းသပ္ျပပါတယ္။ အားလံုးေကာင္းတယ္ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း အေတြ ့အႀကံဳႏုနယ္ေသးသူမို ့ ေကာင္းတယ္လို ့ပဲ ယူဆပါတယ္။ Testing machine က ဒီဇယ္ဆီပန္ ့ရဲ ့ ေမာင္းတံကို လက္နဲ ့မၿပီး ဆြဲခ်ရတဲ့ စက္အမ်ဳိးအစားပါ။ Main engine ကေတာ့ UEC engine ပါ။
သေဘၤာထြက္တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး Main engine က အိတ္ေဇာ့အပူခ်ိန္ေတြ တက္လာၾကလို ့ေရာက္ရာဆိပ္ကမ္းေတြမွာ Fuel injectors ေတြကို တစ္လံုးၿပီး တစ္လံုး Spare နဲ ့လဲရပါေတာ့တယ္။ ျပႆနာက လဲလိုက္တဲ့ Reconditioned spare ေတြကလည္း ၾကာၾကာမခံဘဲ မေကာင္းလို ့ျပန္ျပန္လဲေနရပါတယ္  အဲဒီအခ်ိန္က Fuel valve ေတြကို    သေဘၤာေပၚက 3/E ေတြက Recondition လုပ္ေပးရပါတယ္။ အင္မတန္ မလြယ္ကူတဲ့အလုပ္ပါ။ မေကာင္းမခ်င္း ထုေထာင္းလွည့္ပြတ္ေသြး အလုပ္ေတြကို လုပ္ဖူးတဲ့သူေတြ သိၾကမွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း တစ္ေန ့တစ္ေန ့ ဒီ fuel valves ေတြကို ျပဳျပင္ေနရတာနဲ ့ပဲ ခ်ာလပတ္လည္ေနပါေတာ့တယ္။ ျဖဳတ္လဲထားတဲ့ Fuel valve ေတြကို စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခါ Valve seat ေတြေပၚမွာ အခ်ဳိမ့္ရာေလးေတြ ေတြ ့ေတြ ့ေနရပါတယ္။ Nozzle က ဆီပန္းထြက္တဲ့ အေပါက္ေလးတခ်ဳိ ့ကလည္း ပိတ္ေနလို ့ ပင္အပ္ေလးနဲ ့ေတ့ၿပီး ရိုက္ထုတ္တဲ့အခါ သံမံႈေလးေတြပိတ္ေနတာ သိလိုက္ရတယ္။ ေဟာင္ေကာင္လူမ်ဳိး ဒုတိယအင္ဂ်င္နီယာ 2/E ကို အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပ အသိေပးလိုက္တဲ့အခါ ေရွ  ့ဆိပ္ကမ္းေရာက္တာနဲ ့ Fuel injectors အဝင္က High pressure pipes ေတြ ျဖဳတ္ၿပီး ေလနဲ ့မႈတ္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ နံပါတ္ ၄ ယူနစ္ရဲ ့ High pressure pipe တစ္ပိုက္တည္းကေန သံမံႈေတြ ထြက္က်လာပါတယ္။ 2/E က မ်က္လံုးျပဴးသြားပါတယ္။ နံပါတ္ ၄ ယူနစ္ရဲ ့ fuel injection pump ကို ျဖဳတ္စစ္ေတာ့ သံမံႈေတြ အမ်ားႀကီးေတြ ့ရပါတယ္။ spare pump နဲ ့ ခ်က္ခ်င္းလဲလိုက္ပါတယ္။ ျဖဳတ္စစ္ထားတဲ့ High pressure pipe နဲ ့ Fuel injectors ကိုလည္း Spare နဲ ့လဲၿပီးတပ္ဆင္လိုက္ပါတယ္။ စိတ္ေအးၾကၿပီေပါ့။
သေဘၤာျပန္ထြက္ပါၿပီ။ ဒီလိုနဲ ့ ေနာက္ ၁၅ ရက္ေလာက္္ၾကာတဲ့ တစ္ေန ့ည ၁၀နာရီေလာက္မွာ Main engine က Scavenge space high temperature alarm နဲ ့ Slow down ဆြဲခ်သြားသလို တစ္ဆက္တည္း Scavenge space fire alarm လာပါေတာ့တယ္။ စက္ခန္းက အဖြဲ ့သားေတြအားလံုး စက္ခန္းထဲကို အေျပအလႊားဆင္းလာၾကပါၿပီ။ Scavenge space door တစ္ခုက Sight glass မွန္ဝိုင္းကေန ေခ်ာင္းၾကည့္ေတာ့ နံပါတ္ ၄ ယူနစ္ရဲ ့ Under piston space မွာ တစ္ေပေလာက္ျမင့္တဲ့ ဆီမီးေတာက္ကို ေတြ ့ရပါတယ္။ အဲဒီယူနစ္က Fuel injection pump ကို Fuel cut-out လုပ္ၿပီး ဆီျဖတ္လိုက္ပါတယ္။  ဒီသေဘၤာက Scavenge space မွာ မီးသတ္ဖို ့ Steam pipe တပ္ထားတာပဲ ရိွပါတယ္။ CO2 system တပ္ဆင္ထားတာမရိွပါဘူး။ Main engine က လံုးဝရပ္သြားတဲ့အခါက်မွ Steam valve ကို ဖြင့္ေပမယ့္ ေရေႏြးေငြ ့ Steam ေတြ ထြက္မလာပါဘူး။ Scavenge door ကို အနည္းငယ္ အသာဟၾကည့္ပါတယ္။ မီးက Under piston space တစ္ေနရာမွာပဲ ေလာင္ေနဆဲပါ။ မီးသတ္ေဆးဘူးနဲ ့ လွမ္းျဖန္းၿပီး မီးသတ္လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးတာနဲ ့ Engine’s turning gear ကို လွည့္ေပးပါတယ္။ မီးသတ္လို္က္ရတဲ့ Under piston space မွာေတာ့ အေပၚမွာရိွတဲ့ Fuel injector က ယိုက်တဲ့ဆီေတြက Piston နဲ ့ Liner ၾကားကေနတစ္ဆင့္ စီးက်လာရာက ေအာက္မွာ အမ်ားအျပားအိုင္ထြန္းေနတာေတြ ့လိုက္ရပါတယ္။
ပင္လယ္ထဲမွာ သေဘၤာက ေမ်ာေနတုန္းမွာ စက္အဖြဲ ့သားေတြက အလုပ္မ်ားၾကရပါေတာ့တယ္။ ဆီေတြအိုင္ေနတဲ့ နံပါတ္၄ ယူနစ္က Under piston space ကို သန္ ့ရွင္းေရးလုပ္ၾကရပါတယ္။ Heavy fuel oil ေတြနဲ ့ ေပက်ံေနလို ့ Piston rings ေတြ အလုပ္မလုပ္ေတာ့တဲ့ Piston ကို ဆြဲထုတ္ၿပီး Spare piston နဲ ့ လဲလိုက္ပါတယ္။ Piston rings နဲ ့ Stuffing box ကို Spare ေတြနဲ ့လဲေပးပါတယ္။ Stuffing box အေဟာင္းရဲ ့Springs ႀကိဳးေတြက မီးအပူေၾကာင့္ ျပတ္ထြက္ေနၾကပါတယ္။ Exhaust valve နဲ ့ Fuel injectors ေတြလည္း Spare နဲ ့လဲလိုက္ပါတယ္။
Fuel valve ယိုလို ့ Scavenge fire ျဖစ္တာသိသြားတဲ့အတြက္ တာ၀န္ရိွတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ကို အလုပ္ေသခ်ာလုပ္ဖို ့ ေဟာင္ေကာင္အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ (CEO)က ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းပါေတာ့တယ္။ Fuel valve ျပႆနာကို ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ေျပာျပၿပီး 2/E ကိုလည္း အသိေပးထားေၾကာင္း ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ နံပါတ္ ၄ ယူနစ္က High pressure pipe နဲ ့ fuel injection pump ကို ျဖဳတ္စစ္ေတာ့ သံမံႈေတြ ထြက္လာျပန္ပါတယ္။ CEO က Fuel injection pump အဝင္မွာရိွတဲ့ ဆီပိုက္တိုကို ဆက္ျဖဳတ္ခိုင္းပါတယ္။ အရင္က ဒီပိုက္ကို ျဖဳတ္မစစ္ဖူးပါ။ ဆီပိုက္တိုကို ျဖဳတ္ၿပီး လႈပ္ၾကည့္တဲ့အခါ ‘ဂေလာက္ ဂေလာက္’ အထဲက အသံထြက္ေနပါတယ္။ ပိုက္ကို သံျဖတ္လႊနဲ ့ တိုက္ျဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပိုက္အဖ်ားႏွစ္ဘက္မွာ Bolt for pipe joint အတြက္  ကြင္းပံုစံတပ္ထားတဲ့ ပိုက္ေခါင္းအတြင္းစ တစ္ဘက္က ျပတ္ထြက္ေနၿပီး ေဂၚလီလံုးေလာက္ရိွတဲ့ သံစေလးတစ္ခုက ပိုက္ထဲက ထြက္က်လာပါတယ္။ Main engine ေမာင္းတဲ့အခါ Heavy fuel oil ဆီရဲ ့ဖိအားေၾကာင့္ ဒီပိုက္ေခါင္းစေလးက ပိုက္အတြင္းနံရံကိုပြတ္တိုက္ၿပီး သံမံႈေတြ ထြက္ေနတာပါ။ ဒီျပႆနာက ျဖစ္ေနတာ ၾကာေနပံုရပါတယ္။ ဒီအျပစ္ကို မသိဘဲ Fuel injectors မေကာင္းဘူးဆိုတာနဲ ့Fuel valves ေတြ ျဖဳတ္လဲေနၾကတာေၾကာင့္ရိွသမွ် Fuel valves ေတြအားလံုးရဲ ့ Valve မ်က္ႏွာျပင္ေတြေပၚမွာ အခ်ဳိမ့္ေလးေတြျဖစ္ၿပီး က်န္တဲ့ယူနစ္ေတြကိုပါ ဒုကၡေပးေနတာေပါ့။ ေရွ  ့က ဆင္းသြားတဲ့ 3/E ႏွစ္ေယာက္လည္း ဒီျပႆနာေၾကာင့္ ျပန္သြားၾကရဟန္ တူပါတယ္။ Fuel injection pump အဝင္ ပိုက္ေကာက္က အပိုရိွတာေၾကာင့္ လဲတပ္ၿပီး Main engine စ ေမာင္းလို ့ သေဘၤာထြက္ႏိုင္ပါေတာ့တယ္။
သေဘၤာထြက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း CEO က Fuel valve တစ္လံုးယူၿပီး Recondition လုပ္ပါတယ္။ လုပ္လို ့ မရတာ သိသြားတဲ့အခါ ေဟာင္ေကာင္မွာရိွတဲ့ သေဘၤာရံုးက Superintendent engineer ကို အေျခအေနရွင္းျပၿပီး Fuel valve အသစ္ ၆လံုးမွာတာ ၃လံုးပဲ ေပးမယ္လို ့Telex နဲ ့အေၾကာင္းျပန္ပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းကပ္ေတာ့ CEO နဲ ့ Captain က ဆိပ္ကမ္းက ေအးဂ်င့္ရံုးကို အတူသြားၿပီး Super ထံ တယ္လီဖုန္းဆက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က သေဘၤာေပၚမွာ Email ေတြ၊ Satellite phone ေတြ မရိွပါဘူး။ Mobile Phone လည္း မေပၚေသးပါဘူး။ ေနာက္ၾကားရတာက CEO က တယ္လီဖုန္းနဲ ့ Super ကို မေအႏွမေတြနဲ ့ကိုင္တုတ္လိုက္မွ Fuel valves ၆ လံုးကို အျမန္ဆံုးပို ့ေပးလိုက္ပါတယ္။ သေဘၤာကုမၸဏီက ေတာ္ေတာ္ဆင္းရဲတယ္ ထင္ပါတယ္။
Fuel valve အသစ္ေတြေရာက္လာေတာ့ Fuel injector မွာ တပ္ၿပီး Test machine နဲ ့ Pressure test လုပ္ပါတယ္။ Fuel valve အသစ္နဲ ့ ပထမဆံုး စမ္းဖူးတာပါ။  ဒီဇယ္ဆီပန္ ့က ေမာင္းတံကို လုပ္ေနက်အတိုင္း ျမန္ျမန္ေဆာင့္ေဆာင့္ခ်တဲ့အခါ Fuel valve ထိပ္က ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ အသံမာမာနဲ ့ ေျဖာင္းေျဖာင္း အသံထြက္ၿပီး ဆီေတြ ပန္းထြက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆီပန္းထြက္တဲ့ Injection pressure ဖိအား အတိအက်ကို သိခ်င္ေတာ့ ဒီဆယ္ဆီပန္ ့က ေမာင္းတံကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းရိုက္ၿပီး ဖိအားကို တင္သြားပါတယ္။ ဆီပန္းထြက္ခါနီးဖိအားကိုေရာက္ေတာ့ ေမာင္းတံကိုအေပၚဆံုးထိမၿပီး ေအာက္ကို ျဖည္းႏိုင္သမွ် ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဖိခ်တဲ့အခါ ဆီပန္းထြက္ရမယ့္ဖိအားကို ေရာက္တာနဲ ့ေျဖာင္းဆိုၿပီး တစ္ခ်က္ပဲအသံျမည္လို ့ဆီပန္းထြက္သြားပါတယ္။ ပထမဆံုးေတြ ့ရတဲ့ အလွပဆံုး Atomization ျဖစ္သြားပံု ျမင္ကြင္းပါ။ ဒီအေတြ ့အႀကံဳတစ္ခ်က္က ေကာင္းတဲ့ fuel valve ရဲ  ့ ဆီပန္းတဲ့ Injection လုပ္ခ်ိန္မွာ ရိွေနရမယ့္ အေနအထားကို ေသခ်ာသိလိုက္ရတာပါပဲ။
ဒီအသိကို ရလိုက္တဲ့ေနာက္ အရင္က Recondition လုပ္ထားခဲ့တဲ့ Fuel injectors ေတြကို Test machine မွာ တပ္ၿပီး ေမာင္းတံကို ျဖည္းျဖည္းဆြဲခ်တဲ့နည္းနဲ ့စမ္းၾကည့္တဲ့အခါ Fuel injectors အားလံုးက Atomization ပံုစံနဲ ့ဆီပန္းမထြက္ဘဲ ၾကြက္ၿမီးတန္းသလို ယိုက်လာပါတယ္။ ဆီစက္ဆီေပါက္ေတြနဲ ့ ပန္းထြက္တာလည္း ေတြ ့လိုက္ရပါတယ္။ Fuel valve မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ အခ်ဳိမ့္ေတြရိွေနမွေတာ့ ဘယ္ေကာင္းေတာ့မွာလည္းေနာ့။ ဒါေပမယ္ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ထုေထာင္းပြတ္တိုက္ ေသြးၿပီး Recondition လုပ္ထားေတာ့ ေမာင္းတံကို အျမန္အားနဲ ့ေဆာင့္ခ်တဲ့အခါမွာေတာ့ ေျဖာင္းခနဲတစ္ခ်က္ျမည္ၿပီး ဆီပန္းထြက္ပါတယ္။ ဒါကို ေကာင္းတဲ့ Fuel valve လို ့ ေခၚမွာလား။ ယာယီသာေကာင္းၿပီး Maker က သတ္မွတ္ထားတဲ့ Running hour မေရာက္မီ Fuel valves ေတြက ယိုၿပီး ဒုကၡေပးပါလိမ့္မယ္။
ယခုေခတ္ 3/E ေတြက အင္မတန္ကံေကာင္းပါတယ္။ Fuel injector မွာ တပ္ဆင္ထားရတဲ့ Fuel valve ေတြက မေကာင္းေတာ့ဘူးဆိုရင္ ကုန္းေပၚမွအလုပ္ရံုေတြဆီပို ့ၿပီး Recondition လုပ္ၾကပါတယ္။ သေဘၤာေပၚမွာ လုပ္စရာမလိုေတာ့လို ့အေတာ္ေလး သက္သာသြားၾကပါတယ္။
3/E ေတြ တာဝန္ယူရတဲ့ မီးစက္ (Generator engine) မွာ တခါတရံ တခ်ဳိ ့ယူနစ္က အိတ္ေဇာ့အပူခ်ိန္ေတြ တက္ၿပီး ေခါင္းတိုင္က မီးခိုးေရာင္(အမဲႏုေရာင္) သို ့မဟုတ္ အမဲေရာင္မီးခိုးထြက္တတ္ပါတယ္။ ယူနစ္အားလံုးက Complete combustion ျဖစ္ေနရင္ ေခါင္းတိုင္ကေန ဘာမီးခိုးအမဲမွ မထြက္ရပါဘူး။
ပံုမွန္အားျဖင့္ Planning maintenance system (PMS) အရ Engine ကို Running hour အရ General overhaul, Top overhaul တို ့လို  ပစၥည္းလဲတန္လဲ၊ ျဖဳတ္ေဆးတန္ေဆး၊ Clearances တိုင္းတန္တိုင္း၊ ဆီလဲတန္လဲ၊ စစ္ေဆးသင့္တာေတြ စစ္ေဆးေနရင္ ျပႆနာသိပ္မရိွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုလုပ္ေနတဲ့ၾကားက ယူနစ္တစ္ခုက ေဖါက္ေဖါက္ၿပီး အိတ္ေဇာ့အပူခ်ိန္ေတြ တက္လာတတ္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ယူနစ္တစ္ခုရဲ ့ အပူခ်ိန္က တျခားယူနစ္နဲ ့အိတ္ေဇာ့အပူခ်ိန္ ၅၀ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ျခားနားသြားမွ စစ္ေဆး ျပဳျပင္ၾကပါတယ္။ အမွန္က ၂၀၊ ၃၀ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ေလာက္ျခားနားလာၿပီဆိုရင္ သတိထားရေတာ့မွာပါ။ အဲဒီလို အိတ္ေဇာ့အပူခ်ိန္ စတက္လာၿပီဆိုရင္ 3/E ကို Fuel injector ျဖဳတ္ၿပီး pressure test လုပ္ခိုင္းေလ့ရိွပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ 3/E ေတြ ထံက မၾကာမၾကာ ၾကားရတာက Fuel injector ကို လဲထားတာ မၾကာေသးဘူး။ Maker က Fuel injector ကို Pressure test လုပ္ဖို ့ သို ့မဟုတ္ ျဖဳတ္လဲဖို ့သတ္မွတ္ထားတဲ့ Running hour မေရာက္ေသးဘူး၊ ေရာက္ဖို ့ အေဝးႀကီးလိုေသးတယ္ စသျဖင့္ ျပန္ေျပာတာ ၾကားၾကားေနရပါတယ္။ Fuel injector ကို Pressure test လုပ္ၾကည့္ပါအံုးလို ့ ခိုင္းလိုက္လို ့ မေက်မနပ္နဲ ့ ျဖဳတ္စမ္းတဲ့အခါ မၾကာခဏ Fuel injector မွာ တပ္ထားတဲ့ fuel valve က ဆီပန္းမထြက္ေတာ့ပဲ ဆီစက္က်ေနတာ၊ ဆီယိုေနတာေတြ ့ရပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ရွင္းျပရပါတယ္။
သေဘၤာေပၚမွာရိွတဲ့ Fuel valves အေတာ္မ်ားမ်ားက ကုန္းေပၚမွအလုပ္ရံုကို ပို ့ၿပီး ျပန္ျပဳျပင္ (Recondition) ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြပါ။  Fuel valve အသစ္ရိွရင္လည္း တကယ္လိုအပ္မွ သံုးဖို ့ သိမ္းထားတတ္ပါတယ္။ မေကာင္းေတာ့တဲ့ Fuel valves အေဟာင္းေတြကို ကုန္းေပၚက အလုပ္ရံုပို ့ၿပီး Recondition လုပ္တာ ဘယ္ႏွႀကိမ္ရိွၿပီလဲ ေမးရင္ ဘယ္သူမွ မေျဖႏိုင္ၾကပါဘူး။ တခ်ဳိ ့စနစ္ေကာင္းတဲ့ သေဘၤာေတြမွာေတာ့ မွတ္တမ္းလုပ္ထားတာရိွေပမယ့္ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ့ မွတ္တမ္းမထားၾကပါဘူး။ ကုန္းေပၚမွအလုပ္ရံုေတြကလည္း သံုးလို ့ရသေလာက္ျပဳျပင္ေပးပါတယ္။ ဒီ Fuel valve ေတြကို Injector မွာ တပ္ၿပီး Test machine မွာ စမ္းၾကည့္ရင္ Atomization ျဖစ္ၿပီး ဆီပန္းတာေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ Recondition လုပ္ထားတဲ့ Fuel valve ေတြက အသစ္စက္စက္ေတြလို Maker က သတ္မွတ္ထားတဲ့ Running hour အထိ ေကာင္းေကာင္းအလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ကုန္းေပၚက အလုပ္ရံုကိုပို ့ Recondition လုပ္ထားတဲ့ Fuel valve ကေတာ့ ခံႏိုင္ရင္ ခံႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အမ်ားစုက Running hour အျပည့္ မခံႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
Maker ရဲ ့သတ္မွတ္ထားတဲ့ Running hour အျပည့္ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္၊ မလုပ္ႏိုင္ ႀကိဳတင္သိႏိုင္ပါတယ္။ Fuel injector ကို Pressure test လုပ္တဲ့အခါမွာ Test machine ရဲ ့ ေမာင္းတံကို Fuel valve ပြင့္ရမယ့္ pressure ေရာက္ခါနီးမွာ အျဖည္းႏိုင္ဆံုး ျဖည္းျဖည္းေလး ဖိခ်ေပးပါ။ Running hour ျပည့္ေအာင္ အလုပ္လုပ္ေနႏိုင္မယ့္ Fuel valve က ေျဖာင္းခနဲဆိုၿပီး လွလွပပ Atomization ျဖစ္ၿပီး ဆီပန္းထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ၾကာၾကာအလုပ္မလုပ္ႏိုင္တဲ့ Fuel valve က Atomization ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ပဲ ဆီယိုက်လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ လူအမ်ားလုပ္ေနက်အတိုင္း Test machine က ေမာင္းတံကို ခပ္ျမန္ျမန္ေဆာင့္ခ်တဲ့နည္းကိုသံုးၿပီး စမ္းလိုက္ရင္ ေျဖာင္းခနဲ ဆီပန္းထြက္လာပါလိမ့္မယ္။ မယံုတဲ့သူေတြ သေဘၤာေပၚမွ စမ္းၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီလို စမ္းသပ္ၿပီး သိသြားေပမယ့္ သေဘၤာေပၚမွာ ေစ်းႀကီးတဲ့ Fuel valve အသစ္ေတြပဲ သံုးဖို ့က မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ လက္ထဲရိွတဲ့ Recondition fuel valve ေတြကိုပဲ အင္ဂ်င္မွာ ထည့္သံုးရပါလိမ့္မယ္။ သတိထားဖို ့က Maker’s running hour အထိ မခံႏိုင္ဖူးဆိုတာ ႀကိဳသိထားေတာ့ ယူနစ္တစ္ခုက အိတ္ေဇာ့အပူခ်ိန္တက္လာတာနဲ ့ Fuel injector ကို ျဖဳတ္ၿပီး pressure test လုပ္စစ္ေဆးဖို ့ မေတြေဝေစခ်င္ပါဘူး။ Fuel injector ျဖဳတ္ၿပီး Pressure test လုပ္တာ တစ္နာရီထက္မၾကာပါဘူး။
သေဘၤာရဲ ့ အေရးႀကီးတဲ့ အဓိကစက္ေတြျဖစ္တဲ့ Main engine နဲ ့ Generator engine ေတြက Fuel valve မေကာင္းလို ့ ပင္လယ္ထဲ မလိုအပ္ပဲ ေမာင္းေနရင္တန္းလန္းထိုးရပ္ၿပီး လဲေနရတဲ့၊ Scavenge fire ျဖစ္ရတဲ့ ဒုကၡက ကင္းေဝးႏိုင္ၾကပါေစ။
(မွတ္ခ်က္။ ။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ အိတ္ေဇာ့အပူခ်ိန္တက္ရတဲ့ အျခားအေၾကာင္းအရာေတြအမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ Fuel valve ကို Pressure test လုပ္တာနဲ ့ပတ္သက္လို ့ Maker’s manual ေတြမွာ မပါတဲ့အေၾကာင္းအရာေလးနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေလးကို သီးသန္ ့တင္ျပေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။)



Cred..
အားလံုးကို ေလးစားစြာျဖင့္
သန္းလြင္ CEO
All photos are credit to original uploaders.






lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html