မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ :)
ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ားနွင့္ စက္ခန္းမွ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ Steering Gear System အေမးအေျဖမ်ား လြယ္ကူစြာေလ့လာနိုင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္မွ်ေဝပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
1, Hunting Gear Arrangement ဆိုတာဘာလဲ ? ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္သလဲ ?
- Follow Up System တြင္သာပါရွိသည္။
- Steering Gear ၏ Feedback Mechanism ျဖစ္သည္။
- Tiller သည္ Desire Position ေရြ႕လ်ာျပီးေသာအခါ Hyd; P/P ၏ Control Rod ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထား
ေသာ Floating Lever ကို Reposition လုပ္ေပးသည္။
- Steering Wheel ေရြ႕ေသာအခါ Hyd; P/P သည္ Oil Deliver လုပ္သည္။
- Steering Wheel Stop လုပ္ေသာအခါ Hunting Gear သည္ Pump Control Rod ကို Neutral Position
သို႔ Return ျဖစ္ေစျပီး Off Stroke ျဖစ္ေစသည္။
- ထို႔ေၾကာင့္ Wheel ကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျပန္မလွည့္မျခင္း Rudder ကိုေရာက္သည့္ Position တြင္
Maintain လုပ္ထားသည္။
- Follow Up System တြင္သာပါရွိသည္။
- Steering Gear ၏ Feedback Mechanism ျဖစ္သည္။
- Tiller သည္ Desire Position ေရြ႕လ်ာျပီးေသာအခါ Hyd; P/P ၏ Control Rod ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထား
ေသာ Floating Lever ကို Reposition လုပ္ေပးသည္။
- Steering Wheel ေရြ႕ေသာအခါ Hyd; P/P သည္ Oil Deliver လုပ္သည္။
- Steering Wheel Stop လုပ္ေသာအခါ Hunting Gear သည္ Pump Control Rod ကို Neutral Position
သို႔ Return ျဖစ္ေစျပီး Off Stroke ျဖစ္ေစသည္။
- ထို႔ေၾကာင့္ Wheel ကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျပန္မလွည့္မျခင္း Rudder ကိုေရာက္သည့္ Position တြင္
Maintain လုပ္ထားသည္။
2, Double Shock v/v ဘယ္နားမွာ တပ္ထားလဲ ?
- Pump မွ Ram (သို႔) Van သို႔အဝင္၊ အထြက္တြင္ Cross connection လုပ္ထားေသာ v/v ျဖစ္သည္။
- Shock v/v မ်ားကို Press; 100 Bar တြင္ Lift ျဖစ္ေအာင္ Setting လုပ္ထားသည္။
- Heavy Sea တြင္ Rudder Shock ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Power Unit Damage မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးသည္။
- Pump မွ Ram (သို႔) Van သို႔အဝင္၊ အထြက္တြင္ Cross connection လုပ္ထားေသာ v/v ျဖစ္သည္။
- Shock v/v မ်ားကို Press; 100 Bar တြင္ Lift ျဖစ္ေအာင္ Setting လုပ္ထားသည္။
- Heavy Sea တြင္ Rudder Shock ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Power Unit Damage မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးသည္။
3, Heavy Sea မွာ ဘယ္လိုအလုပ္ လုပ္သလဲ ?
• Heavy Weather တြင္ Rudder Shock ျဖစ္ေသာအခါ Double Shock v/v Lift ျဖစ္ျပီး
Tiller ေၾကာင့္ Hunting Gear ေရြ႕ကာ Pump ကို အလုပ္ လုပ္ေစျပီး Rudder ကို မူလ
Poistion သို႔ျပန္ေရာက္ေစသည္။
• Heavy Weather တြင္ Rudder Shock ျဖစ္ေသာအခါ Double Shock v/v Lift ျဖစ္ျပီး
Tiller ေၾကာင့္ Hunting Gear ေရြ႕ကာ Pump ကို အလုပ္ လုပ္ေစျပီး Rudder ကို မူလ
Poistion သို႔ျပန္ေရာက္ေစသည္။
4, Steering Pump ႏွစ္လုံးသုံးျပီး ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေမာင္းသလဲ ?
1. Maneuvering လုပ္ေသာအခ်ိန္
2. Narrow Channel ျဖတ္ေသာအခ်ိန္
3. Heavy Weather ျဖတ္ေမာင္းေသာအခ်ိန္ တို႔ျဖစ္သည္။
1. Maneuvering လုပ္ေသာအခ်ိန္
2. Narrow Channel ျဖတ္ေသာအခ်ိန္
3. Heavy Weather ျဖတ္ေမာင္းေသာအခ်ိန္ တို႔ျဖစ္သည္။
5, Hunting Gear Arrangement တြင္ ဘာေတြပါသလဲ ?
1. Floating Lever
2. Pump Control Rod
3. Buffer Spring ႏွင့္
4. Tiller တို႔ပါဝင္သည္။
1. Floating Lever
2. Pump Control Rod
3. Buffer Spring ႏွင့္
4. Tiller တို႔ပါဝင္သည္။
6, Buffer Spring ကဘာေတြလုပ္ေပးလဲ ?
- Floating Lever ႏွင့္ Tiller ကို ခ်ိတ္ဆက္ထားသည္။
- Control System Damage မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးသည္။
- Rudder တြင္ျဖစ္ေပၚေသာ Vibration ႏွင့္ Shock ကို Absorb လုပ္ေပးနိုင္သည္။
- Rudder လည္ေသာအခါ ျဖစ္ေပၚေသာ Control Lever Movement ကို Absorb လုပ္ေပးသည္
- Order Speed ႏွင့္ Follow Up Speed တို႔ၾကားမွ Difference ကို Absorb လုပ္ေပးႏိုင္သည္။
- Hydraulic P/P ရပ္သြားေသာအခါ Mishandle ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Steering Wheel ၏ Movement ကို Absorb
လုပ္ေပးသည္။
- Floating Lever ႏွင့္ Tiller ကို ခ်ိတ္ဆက္ထားသည္။
- Control System Damage မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးသည္။
- Rudder တြင္ျဖစ္ေပၚေသာ Vibration ႏွင့္ Shock ကို Absorb လုပ္ေပးနိုင္သည္။
- Rudder လည္ေသာအခါ ျဖစ္ေပၚေသာ Control Lever Movement ကို Absorb လုပ္ေပးသည္
- Order Speed ႏွင့္ Follow Up Speed တို႔ၾကားမွ Difference ကို Absorb လုပ္ေပးႏိုင္သည္။
- Hydraulic P/P ရပ္သြားေသာအခါ Mishandle ျဖစ္ခ့ဲလ်င္ Steering Wheel ၏ Movement ကို Absorb
လုပ္ေပးသည္။
7, Sterring Gear Safety Devices ေတြကဘာေတြလဲ ?
1. Motor Overload Alarm
2. Buffer Spring
3. Hydrauli Tank Low Level Alarm
4. Double Shock v/v
5. Relief v/v
6. Hunting Gear
7. Angle Adjusting Stopper ( Handover Position Lmit Switch )
1. Motor Overload Alarm
2. Buffer Spring
3. Hydrauli Tank Low Level Alarm
4. Double Shock v/v
5. Relief v/v
6. Hunting Gear
7. Angle Adjusting Stopper ( Handover Position Lmit Switch )
8, Main Steering System Breskdown ျဖစ္လ်င္ ဘယ္လို Action ယူမလဲ ?
- Auto Pilot ကိုျဖဳတ္ကာ Emergency Steering Gear အသုံးျပဳမည္။
- Telemotor Receiver ႏွင့္ ဆက္ထားေသာ Control Rod ၏ Change Over Pin ကိုျဖဳတ္မည္။
- ထို Control Rod ကို Hand Gear ျဖင့္ျပန္ဆက္ျပီး Pin ထိိုးမည္။
- Bridge ႏွင့္ Communication လုပ္ကာ Bridge မွေတာင္းေသာ Position အတိုင္း Local Rudder Angle
Indicator ကိုၾကည့္ျပီး လွည့္မည္။
( Hand Gear ကို Rudder ေရာက္သည့္ Position တြင္ Set လုပ္မည္။ )
- Auto Pilot ကိုျဖဳတ္ကာ Emergency Steering Gear အသုံးျပဳမည္။
- Telemotor Receiver ႏွင့္ ဆက္ထားေသာ Control Rod ၏ Change Over Pin ကိုျဖဳတ္မည္။
- ထို Control Rod ကို Hand Gear ျဖင့္ျပန္ဆက္ျပီး Pin ထိိုးမည္။
- Bridge ႏွင့္ Communication လုပ္ကာ Bridge မွေတာင္းေသာ Position အတိုင္း Local Rudder Angle
Indicator ကိုၾကည့္ျပီး လွည့္မည္။
( Hand Gear ကို Rudder ေရာက္သည့္ Position တြင္ Set လုပ္မည္။ )
ေနာက္တစ္နည္းေျဖရန္ ------
Bridge Control ကို Manual ေျပာင္းမည္။
Bridge ႏွင့္ Communication ယူမည္။
Port ႏွင့္ Starboard မွ Solenoid Buttom ကို Pin ထိုးျပီးလွည့္မည္။
( သတ္မွတ္ထားေသာ Position ေရာက္၊ မေရာက္Rudder Angle Indicator ကိုၾကည့္မည္။ )
Bridge Control ကို Manual ေျပာင္းမည္။
Bridge ႏွင့္ Communication ယူမည္။
Port ႏွင့္ Starboard မွ Solenoid Buttom ကို Pin ထိုးျပီးလွည့္မည္။
( သတ္မွတ္ထားေသာ Position ေရာက္၊ မေရာက္Rudder Angle Indicator ကိုၾကည့္မည္။ )
9, Steering Gear Power Failure ျဖစ္ရင္ ဘယ္လို Action ယူမလဲ ?
Pump အဝင္၊ အထြက္ v/v မ်ားကို ပိတ္မည္။
Hand P/P v/v မ်ားဖြင့္မည္။
Bridge ႏွင့္ Communication လုပ္မည္။
Rudder Angle Indicator ၾကည့္မည္။
Bridge မွေတာင္းေသာ Position အတိုင္း Hand Pump ရိုက္မည္။
( မဆြဲႏိုင္ခ့ဲလ်င္ Chain Block ၂ ခုျဖင့္ Rudder Tiller ကိုဆြဲမည္။ )
Pump အဝင္၊ အထြက္ v/v မ်ားကို ပိတ္မည္။
Hand P/P v/v မ်ားဖြင့္မည္။
Bridge ႏွင့္ Communication လုပ္မည္။
Rudder Angle Indicator ၾကည့္မည္။
Bridge မွေတာင္းေသာ Position အတိုင္း Hand Pump ရိုက္မည္။
( မဆြဲႏိုင္ခ့ဲလ်င္ Chain Block ၂ ခုျဖင့္ Rudder Tiller ကိုဆြဲမည္။ )
10, System အတြင္းမွာ ေလရွိရင္ ေလဘယ္လိုခ်ဴမလဲ ?
Air Vent မွ ေလခ်ဴမည္။
အကယ္၍ System အတြင္း ေလပမာဏမ်ားစြာ ဝင္ရာက္ေနခ့ဲလ်င္ System Oil ကို Totally Empty
လုပ္ျပီး Charging ျပန္လုပ္ေပးမည္။
Air Vent မွ ေလခ်ဴမည္။
အကယ္၍ System အတြင္း ေလပမာဏမ်ားစြာ ဝင္ရာက္ေနခ့ဲလ်င္ System Oil ကို Totally Empty
လုပ္ျပီး Charging ျပန္လုပ္ေပးမည္။
11, Emergency Steering Test ဘယ္အခ်ိန္ေတြမွာ လုပ္သလဲ ?
1. Every Voyage တိုင္းတြင္လုပ္သည္။
2. ၃လ အတြင္း အနည္းဆုံး (၁) ၾကမ္ လုပ္သည္။
3. Survey တြင္လုပ္သည္။ ( Test လုပ္လိုေသာအခါ Auto Pilot ကိုုျဖဳတ္ျပီးမွ လုပ္သည္။)
1. Every Voyage တိုင္းတြင္လုပ္သည္။
2. ၃လ အတြင္း အနည္းဆုံး (၁) ၾကမ္ လုပ္သည္။
3. Survey တြင္လုပ္သည္။ ( Test လုပ္လိုေသာအခါ Auto Pilot ကိုုျဖဳတ္ျပီးမွ လုပ္သည္။)
12, System ထဲမွာ ေလခိုေနရင္ ဘယ္လိုလကၡဏာေတြ ျပမလဲ ?
- Irregular Operation ျဖစ္မည္။
i. Tele-motor မေရြ႕မီ Steering Wheel Excessive Movement ျဖစ္မည္။
ii. Wheel လွည့္ေသာအခါ Initial Pressure မရဘဲ Wheel Slack ျဖစ္မည္။
- Jerky Operation ျဖစ္မည္။
- Pressure Gauge မ်ား Jumping ျဖစ္မည္။
- Irregular Operation ျဖစ္မည္။
i. Tele-motor မေရြ႕မီ Steering Wheel Excessive Movement ျဖစ္မည္။
ii. Wheel လွည့္ေသာအခါ Initial Pressure မရဘဲ Wheel Slack ျဖစ္မည္။
- Jerky Operation ျဖစ္မည္။
- Pressure Gauge မ်ား Jumping ျဖစ္မည္။
13, Steering Gear Control Test လုပ္ရတ့ဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေျပျပပါ။
Port to Port ၊ Voyage to Voyage တြင္ Safe Working Condition ျဖင့္ သေဘၤာေမာင္းႏွင္ႏိုင္
ရန္ျဖစ္သည္။
Port to Port ၊ Voyage to Voyage တြင္ Safe Working Condition ျဖင့္ သေဘၤာေမာင္းႏွင္ႏိုင္
ရန္ျဖစ္သည္။
14, Steering Gear Control Test လုပ္ျပပါ။
1. Steering Gear Room သို႔သြားကာ System ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ Oil Line မ်ား Leakage ရွိ၊ မရွိ
စစ္ေဆးမည္။
2. System Oil Level ကိုစစ္ေဆးမည္။
3. Steering Test လုပ္ရန္ Bridge သို႔သတင္းပို႔မည္။
4. Power ON ျပီး Motor တစ္လုံးကို ဦးစြာေမာင္းမည္။ Ampere စစ္မည္။
5. Port – STBD _ Mid-ship စမ္းမည္။
6. Satisfy ျဖစ္ေသာအခါ Running Motor ကိုရပ္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ Steering Gear Failure Alarm
လာမည္။ Indicator Lamp မွမီးလင္းရမည္။
7. ထို႔ေနာက္ က်န္ Motor ၁ လုံးေမာင္းျပီး Ampere စစ္မည္ Port ¬¬ STBD – Mid-ship စမ္းမည္။
Motor ရပ္သြားေသာအခါ Alarm လာရမည္။
8. ေနာက္ဆုံးတြင္ Motor ၂လုံးကိုေမာင္းကာ Test လုပ္မည္။အဆင့္တိုင္းတြင္ Rudder Actual Position
သည္ Bridge မွ Angle Indicator ႏွင့္ကိုက္ညီမႈ ရွိ၊ မရွိ Communication ယူကာစစ္ေဆးမည္။
( 12 Hr Before Departure အတြင္း Steering Gear ကို အလုံးစုံစစ္ေဆးကာ Test
လုပ္ေပးသင့္သည္။ )
1. Steering Gear Room သို႔သြားကာ System ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ Oil Line မ်ား Leakage ရွိ၊ မရွိ
စစ္ေဆးမည္။
2. System Oil Level ကိုစစ္ေဆးမည္။
3. Steering Test လုပ္ရန္ Bridge သို႔သတင္းပို႔မည္။
4. Power ON ျပီး Motor တစ္လုံးကို ဦးစြာေမာင္းမည္။ Ampere စစ္မည္။
5. Port – STBD _ Mid-ship စမ္းမည္။
6. Satisfy ျဖစ္ေသာအခါ Running Motor ကိုရပ္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ Steering Gear Failure Alarm
လာမည္။ Indicator Lamp မွမီးလင္းရမည္။
7. ထို႔ေနာက္ က်န္ Motor ၁ လုံးေမာင္းျပီး Ampere စစ္မည္ Port ¬¬ STBD – Mid-ship စမ္းမည္။
Motor ရပ္သြားေသာအခါ Alarm လာရမည္။
8. ေနာက္ဆုံးတြင္ Motor ၂လုံးကိုေမာင္းကာ Test လုပ္မည္။အဆင့္တိုင္းတြင္ Rudder Actual Position
သည္ Bridge မွ Angle Indicator ႏွင့္ကိုက္ညီမႈ ရွိ၊ မရွိ Communication ယူကာစစ္ေဆးမည္။
( 12 Hr Before Departure အတြင္း Steering Gear ကို အလုံးစုံစစ္ေဆးကာ Test
လုပ္ေပးသင့္သည္။ )
15, Ram Type ႏွင့္ Vane Type အေၾကာင္း ၾကိဳက္ရာတစ္ခုကို ေျပာျပပါ။ (သို႔)
မင္းစီးခ့ဲတ့ဲ သေဘၤာေပၚကဟာကို ေျပာပါ။
Ram Type ----
- Tiller ကို Rudder Stock ျဖင့္ Fixed လုပ္ထားသည္။
- Hyd; Rams မ်ားသည္ Tiller ကို Swivel Block အားျဖင့္ Operate လုပ္သည္။
- Swivel Block သည္ Ram ၏ Linear Movement ကို Tiller & Rudder တြင္ Rotary Movement
သို႔ေျပာင္းေပးသည္။
- Ram တစ္စုံစီကို Botted Together လုပ္ထားျပီး Joint End မ်ားသည္ Swivel Block ေပၚတြင္ Trunnion Arms
အျဖစ္ဖြဲ႕စည္းထားသည္။
မင္းစီးခ့ဲတ့ဲ သေဘၤာေပၚကဟာကို ေျပာပါ။
Ram Type ----
- Tiller ကို Rudder Stock ျဖင့္ Fixed လုပ္ထားသည္။
- Hyd; Rams မ်ားသည္ Tiller ကို Swivel Block အားျဖင့္ Operate လုပ္သည္။
- Swivel Block သည္ Ram ၏ Linear Movement ကို Tiller & Rudder တြင္ Rotary Movement
သို႔ေျပာင္းေပးသည္။
- Ram တစ္စုံစီကို Botted Together လုပ္ထားျပီး Joint End မ်ားသည္ Swivel Block ေပၚတြင္ Trunnion Arms
အျဖစ္ဖြဲ႕စည္းထားသည္။
16, Tele-motor System ႏွစ္မ်ိဳးရွိ ----
1. Hydraulic System ( Ram Type & Vane Type )
2. Electric System ( Ward Leonard System & Single Motor System )
1. Hydraulic System ( Ram Type & Vane Type )
2. Electric System ( Ward Leonard System & Single Motor System )
17, Steering Gear Stuck ျဖစ္ရေသာ အေၾကာင္းမ်ားကိုေျပာျပပါ။
Steering Gear Stuck ျဖစ္ေနိုင္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားမွာ -
1. Steering Wheel မွ Command က Control Box ကို မေရာက္ျခင္း။
2. Control Box ကေန Directional Control Valve ကို Power မေရာက္ျခင္း။
3. Directional Control Valve ကပ္ေနျခင္း။
4. Rudder Carrier Bearing သည္ Wear Down ျဖစ္ေနျခင္း။ (ဆီမရွိျခင္းေၾကာင့္ )
5. အျပင္ဘက္မွေန Rudder ကို ၾကိဳးမ်ားပတ္ေနျခင္း။ တို႔ေၾကာင့္ Stuck ျဖစ္နိုင္သည္။
Steering Gear Stuck ျဖစ္ေနိုင္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားမွာ -
1. Steering Wheel မွ Command က Control Box ကို မေရာက္ျခင္း။
2. Control Box ကေန Directional Control Valve ကို Power မေရာက္ျခင္း။
3. Directional Control Valve ကပ္ေနျခင္း။
4. Rudder Carrier Bearing သည္ Wear Down ျဖစ္ေနျခင္း။ (ဆီမရွိျခင္းေၾကာင့္ )
5. အျပင္ဘက္မွေန Rudder ကို ၾကိဳးမ်ားပတ္ေနျခင္း။ တို႔ေၾကာင့္ Stuck ျဖစ္နိုင္သည္။
18, Steering Alarm မ်ားကိုေျပာျပပါ။
1. Signal Phasing Alarm
2. Motor Over Load Alarm ( Over Current )
3. Power Failure Alarm
4. Hyd; Oli Low Level Alarm
5. Steering Room Bilge Well High Level Alarm
6. Auto Pilot Failure Alarm တို႔ျဖစ္သည္။
1. Signal Phasing Alarm
2. Motor Over Load Alarm ( Over Current )
3. Power Failure Alarm
4. Hyd; Oli Low Level Alarm
5. Steering Room Bilge Well High Level Alarm
6. Auto Pilot Failure Alarm တို႔ျဖစ္သည္။
19, Steering Room ထဲတြင္ ေန႔စဥ္ဘာေတြ စစ္မလဲ ?
Pump မ်ား၏ Pressure Gauge မ်ား Jerking ျဖစ္၊ မျဖစ္စစ္မည္။
Motor Ampere မ်ားပုံမွန္ ရွိ၊ မရွိ စစ္မည္။ Motor ပု၊ မပူလက္ျဖင့္ စမ္းၾကည့္မည္။
Noise ႏွင့္ Vibration ရွိ၊ မရွိ စစ္မည္။
Oil TK မ်ားရွိ Oil Level မ်ားကို စစ္မည္။
System တြင္ Leakage ရွိမရွိ စစ္မည္။
Linkage မ်ား Loose ျဖစ္၊ မျဖစ္စစ္မည္။
Rudder Carrier Bearing ကို Grease ထိိုးမည္။
Bottom Gland Seal ေကာင္း၊ မေကာင္း စစ္မည္။
Steering Room Bilge Level တက္၊ မတက္ စစ္မည္။
Pump မ်ား၏ Pressure Gauge မ်ား Jerking ျဖစ္၊ မျဖစ္စစ္မည္။
Motor Ampere မ်ားပုံမွန္ ရွိ၊ မရွိ စစ္မည္။ Motor ပု၊ မပူလက္ျဖင့္ စမ္းၾကည့္မည္။
Noise ႏွင့္ Vibration ရွိ၊ မရွိ စစ္မည္။
Oil TK မ်ားရွိ Oil Level မ်ားကို စစ္မည္။
System တြင္ Leakage ရွိမရွိ စစ္မည္။
Linkage မ်ား Loose ျဖစ္၊ မျဖစ္စစ္မည္။
Rudder Carrier Bearing ကို Grease ထိိုးမည္။
Bottom Gland Seal ေကာင္း၊ မေကာင္း စစ္မည္။
Steering Room Bilge Level တက္၊ မတက္ စစ္မည္။
20, C.P.P ဆိုတာ ဘာလဲ ? ရွင္းျပပါ။
- Controllable Pitch Propeller
- Propeller Boss ေပၚမွာတပ္ထားတ့ဲ Propeller Blade ေတြဟာအေသမဟုတ္ဘူး အရွင္ျဖစ္တယ္။
အဲဒီ Blade ေတြကို Angle ေျပာင္းလို႔ရတယ္။ “O” Angle ထားရင္ Shaft လည္ေနျပီးေတာ့ Thrust မရွိဘူး
ဘယ္ ညာ အလိမ္ေပးလို႔ရတယ္။ ဘယ္ ညာ အလိမ္ေပၚမူတည္ျပီး ေရွ႕သြားလို႔ရမယ္၊ ေနာက္သြားလို႔ ရမယ္။
Engine Speed ေျပာင္းစရာ မလိုဘူး။ အဲဒါကို C.P.P လို႔ေခၚသည္။ ရိုးရိုး Propeller ေတြက Fined Propeller
ေတြပဲ ။
- Controllable Pitch Propeller
- Propeller Boss ေပၚမွာတပ္ထားတ့ဲ Propeller Blade ေတြဟာအေသမဟုတ္ဘူး အရွင္ျဖစ္တယ္။
အဲဒီ Blade ေတြကို Angle ေျပာင္းလို႔ရတယ္။ “O” Angle ထားရင္ Shaft လည္ေနျပီးေတာ့ Thrust မရွိဘူး
ဘယ္ ညာ အလိမ္ေပးလို႔ရတယ္။ ဘယ္ ညာ အလိမ္ေပၚမူတည္ျပီး ေရွ႕သြားလို႔ရမယ္၊ ေနာက္သြားလို႔ ရမယ္။
Engine Speed ေျပာင္းစရာ မလိုဘူး။ အဲဒါကို C.P.P လို႔ေခၚသည္။ ရိုးရိုး Propeller ေတြက Fined Propeller
ေတြပဲ ။
21, C.P.P ေပါက္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ?
Ahead Position မွာထားျပီး Lock လုပ္ျပီးေမာင္းမယ္။ Engine မွာ Reverse လုပ္ဖို႔ Arrangement
ေတြပါတယ္။
Ahead Position မွာထားျပီး Lock လုပ္ျပီးေမာင္းမယ္။ Engine မွာ Reverse လုပ္ဖို႔ Arrangement
ေတြပါတယ္။
22, C.P.P ကို Emergency မွာ ဘာနဲ႔ Control လုပ္မလဲ ?
- Spillo v/v နဲ႔လုပ္မယ္။
- Spillo v/v နဲ႔လုပ္မယ္။
23, Steering Gear System တြင္ SOLAS Rule အရ လိုအပ္ခ်က္ေတြက ဘာေတြလဲ ?
1. သေဘၤာတိုင္းတြင္ Main နဲ႔ Auxiliary Steering Gear Service ရွိရမယ္။
2. Hydraulic System ေတြမွာ Relief v/v ပါရမယ္။
3. Nax; Speed Ahead ဒဏ္ကိုခံႏိုင္ရမယ္။
4. တစ္ဖက္ 35° မွ အျခားတစ္ဖက္ 35° လွည့္ႏိုင္ရပါမယ္။
5. Max; Ahead Speed နဲ႔ တစ္ဖက္ 35° မွ အျခားတစ္ဖက္ 30° ကို 28 sec အတြင္းလွည့္ႏိုင္ရမည္။
6. Aux; Steering Gear ( Emergency Steering Gear မွာ 15° to 15° ကို 60 sec 7 Knot Ahead Speed
ျဖစ္ရမယ္ )
7. GRT 10,000 ေက်ာ္ Tanker နဲ႔ GRT 70,000 ေက်ာ္ သေဘၤာတိုင္းမွာ Max; Steering Gear ကို
Power Unit ႏွစ္ေနရာအထက္ကေန ေပးနိုင္ရပါမယ္။
1. သေဘၤာတိုင္းတြင္ Main နဲ႔ Auxiliary Steering Gear Service ရွိရမယ္။
2. Hydraulic System ေတြမွာ Relief v/v ပါရမယ္။
3. Nax; Speed Ahead ဒဏ္ကိုခံႏိုင္ရမယ္။
4. တစ္ဖက္ 35° မွ အျခားတစ္ဖက္ 35° လွည့္ႏိုင္ရပါမယ္။
5. Max; Ahead Speed နဲ႔ တစ္ဖက္ 35° မွ အျခားတစ္ဖက္ 30° ကို 28 sec အတြင္းလွည့္ႏိုင္ရမည္။
6. Aux; Steering Gear ( Emergency Steering Gear မွာ 15° to 15° ကို 60 sec 7 Knot Ahead Speed
ျဖစ္ရမယ္ )
7. GRT 10,000 ေက်ာ္ Tanker နဲ႔ GRT 70,000 ေက်ာ္ သေဘၤာတိုင္းမွာ Max; Steering Gear ကို
Power Unit ႏွစ္ေနရာအထက္ကေန ေပးနိုင္ရပါမယ္။
24, Electrical Hydraulic System ရွိတ့ဲ Bridge နဲ႔ Steering Room မွာ Wire ျပတ္ေနလ်င္ ဘယ္လို
Test လုပ္မလဲ ?
- Voice Pipe နဲ႔ Test လုပ္မယ္။
Test လုပ္မလဲ ?
- Voice Pipe နဲ႔ Test လုပ္မယ္။
25, At Sea မွာ Tele-Motor System Pipe ေပါက္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ ?
Emergency Steering Gear ကိုေျပာင္းမယ္
Steering Flat ထဲသြားမယ္။
Tele-Motor ကေန Change Over Pin ကို Emergency Steering Gear ကိုေျပာင္းတပ္မယ္။
Emergency Steering Gear ကိုေျပာင္းမယ္
Steering Flat ထဲသြားမယ္။
Tele-Motor ကေန Change Over Pin ကို Emergency Steering Gear ကိုေျပာင္းတပ္မယ္။
26, Rudder ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ ?
1. Semi Balance Rudder 20% ( T/A ေရွ႕)
2. Balance Rudder 25% - 30% ( Tuming Axis ရဲ႕ေရွ႕မွာရွိ )
3. Unbalance Rudder ( Area အားလုံး T/A ရဲ႕ေနာက္မွာရွိ )
1. Semi Balance Rudder 20% ( T/A ေရွ႕)
2. Balance Rudder 25% - 30% ( Tuming Axis ရဲ႕ေရွ႕မွာရွိ )
3. Unbalance Rudder ( Area အားလုံး T/A ရဲ႕ေနာက္မွာရွိ )
Credit...
All photo credit : Google Image
All photo credit : Google Image
ေမတၱာျဖင့္
T.Y.M.M
T.Y.M.M