ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းရေသာ အေၾကာင္းမ်ား

အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းရေသာ အေၾကာင္းမ်ား



 အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းရျခင္းမွာ ယခုေခတ္ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားမ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အဂ်ၤင္အား Electronic Control Uint ေခၚ ဆင္ဆာမ်ား ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္မ်ားျဖင့္ အဂ်ၤင္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မွန္ မမွန္ကို ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းခ်ဳပ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းခ်ဳပ္ရာတြင္ အဂ်ၤင္၏ ပံုမွန္ ရိွသင့္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား မွန္ မမွန္ကို ECU Box မွ ေစာင့္ၾကည့္လွ်က္ရိွျပီး
ဆင္ဆာမ်ား 
အဂ်ၤင္၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မမွန္ျခင္း
ေရအပူမမွန္ျခင္း
အဂ်ၤင္ဝိုင္ပံုမွန္မရိွျခင္း
အဂ်ၤင္စက္သံမမွန္ျခင္း
ဂီယာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွေသာအခါ အဂ်ၤင္ခ်က္မီး လင္းပါသည္။

 အဂ်ၤင္၏ အာရံုခံဆင္ဆာတစ္ခုျဖစ္ေသာ MAF (Mass Air Flow) ေလအဝင္ အာရံုခံ ဆင္ဆာသည္ အဂ်ၤင္၏ပစၥတင္သို႔ အင္းတက္ (Intake) ဘားမ်ားမွ ေလစုပ္ယူေသာ ပမာဏနွင့္ ေလအပူခ်ိန္ကိို ECU သို႔သတင္းပို႔ပါသည္။

အင္ဂ်င္ကြန္ထရိုးေဘာက္မွ  MAF မွ ေပးပို႔ေသာ ေလပမာဏနွင့္ ေလအပူခ်ိန္တို႔ကိုလက္ခံရယူကာ အဂ်ၤင္၏ အျခားဆင္ဆာမ်ားမွ ေပးပို႔ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားနွင့္ အတူ တြက္ခ်က္ကာ
အဂ်ၤင္အား ဆီေပးျခင္း၊
မီးျမွင့္ေပးျခင္း
ဗားတိုင္ပင္ျမင့္ေပးျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ပါသည္။ ထိုသို႔ ပံုမွန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ MAF ၏ရိွသင့္ ရိွထိုက္ေသာ အတိုင္းအတာမ်ားမွာ အဂ်ၤင္စလိုး (Idle Speed) တြင္ အဂ်ၤင္အားအလိုက္ မည္မွ်ရိွရမည္၊အဂ်ၤင္အပတ္ေရ ၂၀၀၀ တြင္ ဘယ္မွ်ရိွရမည္ကို သူ႔သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း ရိွျပီးသားျဖစ္ပါသည္။

 MAF ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာ သတ္မွတ္ေဘာင္အတြင္း ပံုမွန္ရိွေနပါက အဂ်ၤင္ကြန္ထရိုးေဘာက္သည္ အခ်က္အလက္မ်ားအား လက္ခံကာ ပုံမွန္ ဆီေပးမီးျမွင့္ေပး  အလုပ္ကို လုပ္ေဆာင္ပါသည္။ထိုက႔ဲသို႔ MAF ဆင္ဆာ၏ ပံုမွန္ ေပးပို႔ခ်က္မ်ားမွ သတ္မွတ္ေဘာင္အတြင္း မရိွေတာ့ဘဲ နည္းသြားျခင္းေသာ္၎၊ မ်ားသြားျခင္းေသာ္၎ ျဖစ္လာပါက အဂ်ၤင္ကြန္ထရိုးေဘာက္သည္ W (Warning) ဟုေခၚေသာ မီးၾကိဳးေလးမွတဆင့္ မီးေပးပို႔ကာ ဒိုင္ခြက္အတြင္းရိွ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးကို လင္းေစပါသည္။

 ဥပမာ
တိုယိုတာ 1500cc အဂ်ၤင္တြင္ အဂ်ၤင္စလိုး အပတ္ေရ ၆၅၀ မွ ၇၅၀ အတြင္းတြင္
1.75 မွ 2.5 gm/sec ရိွေနပါက ပံုမွန္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း အင္းတက္ ေလ အဝင္လိုင္းတြင္ ဟာေနေသာေၾကာင့္ 3.0 အထက္တြင္ျပေနပါက MAF မွေပးပို႔ေသာ အခ်က္အလက္သည္ မ်ားေနျပီး
အဂ်ၤင္အပတ္ေရ ၆၅၀ မွ ၇၅၀ တြင္ ဝင္ေရာက္ရမည့္ ေလထက္မ်ားေနသျဖင့္ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးကို လင္းေစပါသည္။

☀ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးမွာ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္ ျပဳျပင္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ဆင္ဆာမ်ား ဝါယာရိန္းမ်ား ျဖဳတ္ထားခ်ိန္ျပီး ျပန္တတ္ခ်ိန္တြင္လည္း လင္း တတ္ပါသည္။ ထိုက႔ဲသို႔ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးမ်ိဳးမွာ Scanner စက္ျဖင့္ Reset လုပ္ကာ ေဖ်ာက္လို႔ရေသာ္လည္း...
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းနွင္ရင္းေသာ္၎၊
စက္နိဳးခ်ိန္လင္းလွ်င္ေသာ္၎၊
ကားေမာင္းေနခ်ိန္ အျမဲလင္းေနလွ်င္ေသာ္၎
ပံုမွန္မဟုတ္သျဖင့္ နီးစပ္ရာ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္ သြားေရာက္စစ္ေဆးကာ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းေသာ ျပစ္ခ်က္ကို ျပဳျပင္ျပီး၍ Reset လုပ္မွသာ ခ်က္မီးျငိမ္းကာ
ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္မည္ျဖစ္ပါသည္။

 မိတ္ေဆြမ်ားမွ အျမဲေမးေနက်ျဖစ္ေသာ
" အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းေနလို႔ ဘာကိုျပဳျပင္ရမလဲ" ဟူေသာ ေမးခြန္းမွာ
ဘာကိုျပဳျပင္ရမည္ ဆိုတာ ကၽြမ္းက်င္ေသာ မကၠင္းနစ္မ်ားမွာ ေျဖဆိုတတ္မည္မဟုတ္ပါ...
 စက္ျဖင့္ စစ္ၾကည့္၍ Error code ထြက္လာ မွသာလွ်င္ ဘာေတြ ဘာကိုျပင္ရမည္ ဆိုတာကိုသာ ေျပာနိဳင္မွာျဖစ္ပါသည္။
 အထက္ပါေမးခြန္းေအာက္မ်ားတြင္ ေတြ႔ေနက်ျဖစ္ေသာ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းရင္ ပလပ္လဲလိုက္ပါလား ေလစစ္လဲလိုက္ပါလား ေလာင္စာဆီစစ္လဲလိုက္ပါလား ဆိုေသာ အေျဖမ်ားမွာ ေသခ်ာ မသိမကၽြမ္းက်င္ ေသာေၾကာင့္ ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုၾက ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းရေသာ ျပစ္ခ်က္ကုတ္မ်ားမွာ မ်ားစြာရိွေပရာ ကားတစ္စီးနွင့္ တစ္စီးျပစ္ခ်က္ကုတ္ မတူပါက အထက္ကေျပာေသာ အရာမ်ား လုပ္ေသာ္လည္း ေပ်ာက္မည္ မဟုတ္သလို ေငြ နွစ္ခါကုန္ ျဖစ္တတ္ပါသည္။

 အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းေန၍ ဆက္ေမာင္း၍ ရလား ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ိဳးမွာလည္း  ေမးတတ္ေသာ ေမးခြန္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
 အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းေသာ ျပစ္ခ်က္မ်ားတြင္ ကားဆက္ေမာင္း၍  ရေသာ ျပစ္ခ်က္မ်ားရိွသလို ဆက္ေမာင္းရန္ မသင့္ေသာ ျပစ္ခ်က္မ်ားလည္း ရိွပါသည္။

⛔ ဆက္ေမာင္းရန္မသင့္ေသာ  ျပစ္ခ်က္မ်ားမွာ....
✒ ေရအပူခ်ိန္မ်ား၍ လင္းေသာျပစ္ခ်က္မ်ား
✒ အဂ်ၤင္ဝိုင္နည္း၍ ခမ္း၍ ျပလာေသာ ျပစ္ခ်က္မ်ား
✒ စက္သံၾကမ္း (Knock) ၍ ျပလာေသာ ျပစ္ခ်က္မ်ား
✒ ခ်ာဂ်င္ အဝင္မမွန္ေသာေၾကာင့္ျပေသာ ျပစ္ခ်က္မ်ားမွာ
ဆက္္ေမာင္းရန္ မသင့္ေတာ္ပါ...
 ေရအပူခ်ိန္မ်ား၍ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းေသာ ျပစ္ခ်က္ျဖစ္လွ်က္ ဂရုမစိုက္ဘဲ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ပါက
ေရဆူကာ ဂက္စကက္ျပတ္ျခင္း၊
အဂ်ၤင္အပူခ်ိန္မ်ားကာ ထိုးရပ္ျခင္းတို႔ျဖစ္ကာ
အဂ်ၤင္ပ်က္စီး တတ္ပါသည္။
⏳ အဂ်ၤင္ဝိုင္နည္း၍ ခမ္း၍ အဂ်ၤင္ခ်က္မီး လင္းေသာ ျပစ္ခ်က္ျဖစ္ေနလွ်က္ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ပါက ဘယ္ရင္ေပ်ာ္ကာ အဂ်ၤင္ပ်က္စီးျပီး ထိုးရပ္တတ္ပါသည္။

 စက္သံၾကမ္း ( Knock) ၍ လင္းေသာ ျပစ္ခ်က္ျဖစ္လွ်က္ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ပါက လည္း ကြန္နတင္းေခါက္ေနျခင္း၊
ပစၥတင္စား၍ အစင္းျဖစ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါက လမ္းတြင္ အဂ်ၤင္ထိုးရပ္တတ္ပါသည္။

 ခ်ာဂ်င္အဝင္မမွန္ေသာေၾကာင့္ ျပေသာျပစ္ခ်က္မွာ ခ်ာဂ်င္အနည္းငယ္ဝင္ေနပါက ဘကၳရီအိုးပံု ခ်ာဂ်င္မီးအနီေလး မျပတတ္ပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္သြားပါက
အဲယားကြန္း၊ ေရွ႔မီးၾကီးမ်ားဖြင့္ကာ ေမာင္းနွင္သြားခ်ိန္တြင္ ဘကၳရီအားကုန္ကာ ထိုးရပ္တတ္ပါသည္။

 က်န္ ျပစ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ေသာ ဆီနည္းျခင္း၊ဆီမ်ားျခင္း၊ ဆင္ဆာမ်ား မမွန္ျခင္း၊ဂီယာျပစ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လင္းျခင္းသည္လည္း ဆက္လက္ေမာင္းနွင္၍ ရေသာ္လည္း အခန္႔မသင့္ပါက ထိုးရပ္တတ္ပါေသးသည္။ထိုျပစ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ထိုးရပ္ပါက စက္ျပန္နိဳး၍ ရပါက ဆက္လက္ေမာင္းနွင္၍ ရပါသည္။

 အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းလာပါက မိမိကားအား
ေရဆူျခင္း  ရိွ မရိွ၊ အဂ်ၤင္အပူခ်ိန္ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုပူေနျခင္း  ရိွ မရိွ၊ အဂ်ၤင္ဝိုင္ ရိွ မရိွ၊စက္သံၾကမ္း မၾကမ္း၊ စက္သံ မွန္ မမွန္တို႔ကို ပထမဦးစြာ မျဖစ္မေန စစ္ေဆးသင့္ပါသည္။
 ေရအပူခ်ိန္ပံုမွန္၊ အဂ်ၤင္အပူခ်ိန္ပံုမွန္၊အဂ်ၤင္ဝိုင္ပံုမွန္ရိွ၊ စက္သံမၾကမ္း၊စက္သံမွန္ပါက  ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ျပီးနီးစပ္ရာ ကၽြမ္းက်င္ေသာဝပ္ေရွာ့တြင္အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းေနေၾကာင္း ဝင္ေရာက္ျပသစစ္ေဆးသင့္ပါသည္။

 မကၠင္းနစ္မွ မိမိကားအားစစ္ေဆး ျပီးခ်ိန္တြင္ဆက္လက္ေမာင္းနွင္၍ ရေသးေၾကာင္း၊ယခုခ်က္ခ်င္း ျပင္သင့္သည့္ ျပစ္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရွင္းျပေပးပါက မကၠင္းနစ္နွင့္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးကာ စစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္ပါသည္။ 



Credit》》
ေဒါက္တာတိုး or ကိုတိုး(အြန္လိုင္းကားဝပ္ေရွာ့)


lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html