၀ါယာျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ျခင္းနည္းပညာ
ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္၊ ေမာင္း သူမဲ့ကား နည္းပညာမ်ားေရပန္းစား လာေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ ၀ါယာျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ျခင္း
(Drive-by-Wire Technology) နည္းပညာမ်ား ကုိ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ကားမ်ဳိးစံုတြင္ က်ယ္ျပန္႔စြာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။
Drive-by-Wire နည္းပညာသည္ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာႏွင့္ အီလက္ ထရြန္နစ္ နည္းပညာမ်ားကုိ ေပါင္း စပ္၍ ကားတစ္စီး၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကုိ ၀ါယာမွတစ္ဆင့္ အီလက္ထရြန္နစ္နည္းျဖင့္ ထိန္း ခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
(Drive-by-Wire Technology) နည္းပညာမ်ား ကုိ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ကားမ်ဳိးစံုတြင္ က်ယ္ျပန္႔စြာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။
Drive-by-Wire နည္းပညာသည္ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာႏွင့္ အီလက္ ထရြန္နစ္ နည္းပညာမ်ားကုိ ေပါင္း စပ္၍ ကားတစ္စီး၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကုိ ၀ါယာမွတစ္ဆင့္ အီလက္ထရြန္နစ္နည္းျဖင့္ ထိန္း ခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
Drive-by-Wire နည္းပညာ သည္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ ထိိန္းခ်ဳပ္ ေရးနည္းပညာရပ္မ်ားကုိ အသံုးခ် ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အရပ္ဘက္ႏွင့္ စစ္ဘက္ ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းေရး ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္မ်ား၌ Fly-by-Wire နည္းပညာမ်ားကုိ (၁၉၉၀) ခုႏွစ္ ကတည္းက အသံုးျပဳလာခဲ့သည္။
ထုိ နည္းပညာမ်ားကုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးတြင္ အသံုး ခ်ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိ နည္းပညာမ်ားကုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးတြင္ အသံုး ခ်ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးအား ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးသည္ လီဗာ၊ ကလပ္၊ ဘရိတ္၊ စတီယာရင္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္တို႔ကုိ တိုက္႐ိုက္ ဆက္သြယ္၍ လိုအပ္သလိုထိန္းခ်ဳပ္ သည္။
¤ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႔ထိန္းခ်ဳပ္ရာ တြင္ Mechanical အဆက္မ်ား၊ စတီးေကဘယ္လ္ႀကိဳးမ်ား၊ ဟိုက္ ေျဒာလစ္ ပုိက္လိုင္းမ်ားကုိအသံုးခ် သည္။
¤ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ တိုက္႐ိုက္ ခြန္အားစိုက္ထုတ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကုိ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေရြ႕လ်ားႏုိင္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း ေမာင္းႏွင္သည္။
¤ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႔ထိန္းခ်ဳပ္ရာ တြင္ Mechanical အဆက္မ်ား၊ စတီးေကဘယ္လ္ႀကိဳးမ်ား၊ ဟိုက္ ေျဒာလစ္ ပုိက္လိုင္းမ်ားကုိအသံုးခ် သည္။
¤ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ တိုက္႐ိုက္ ခြန္အားစိုက္ထုတ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကုိ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေရြ႕လ်ားႏုိင္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း ေမာင္းႏွင္သည္။
〽ဘရိတ္နင္းရေသာ ခြန္အား စိုက္ထုတ္မႈသက္သာေစရန္ႏွင့္ ထိ ေရာက္ေစရန္ ဆာဗိုဘရိတ္ကုိအသံုး ခ်သည္။ စတီယာရင္ေခြ လွည့္ရာ တြင္လည္း အားစိုက္ရသက္သာေစရန္ ပါ၀ါစတီယာရင္ကို အသံုးခ်ခဲ့သည္။
● သို႔ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ခြန္ အားစိုက္ထုတ္ၿပီး လႈပ္ရွားရေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ကားစက္ ရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာႀကိဳးကုိ နင္းရသည္။
● သို႔ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ခြန္ အားစိုက္ထုတ္ၿပီး လႈပ္ရွားရေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ကားစက္ ရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာႀကိဳးကုိ နင္းရသည္။
Drive-by-Wire နည္းတြင္ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ခြန္အားစိုက္ထုတ္ရ ေသာ Mechanical အဆက္အသြယ္ မ်ား၊ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပိုက္လုိင္းမ်ား မပါ၀င္ေတာ့ပါ။
♤ ေခတ္ေဟာင္း ေရွး ႐ိုးစံထား ထိန္းခ်ဳပ္ေရးေနရာတြင္ ဆင္ဆာမ်ားမွ အာ႐ံုခံ၍ ကြန္ပ်ဴတာ သို႔ သတင္းပုိ႔ၿပီး အီလက္ထရြန္နစ္ နည္း၊ လွ်ပ္စစ္-စက္မႈနည္းမ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
♤ ေခတ္ေဟာင္း ေရွး ႐ိုးစံထား ထိန္းခ်ဳပ္ေရးေနရာတြင္ ဆင္ဆာမ်ားမွ အာ႐ံုခံ၍ ကြန္ပ်ဴတာ သို႔ သတင္းပုိ႔ၿပီး အီလက္ထရြန္နစ္ နည္း၊ လွ်ပ္စစ္-စက္မႈနည္းမ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ခြန္အားစိုက္ ထုတ္မႈ၊ အဆက္အသြယ္မ်ားႏွင့္ တုိက္႐ိုက္ထိေတြ႔မႈမရွိေတာ့ဘဲ ၀ါယာ ႀကိဳးမ်ားကတစ္ဆင့္သာ အမိန္႔ႏွင့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကုိ ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္ယူနစ္သို႔ ေပးပုိ႔ျခင္းျဖစ္ သည္။ ၀ါယာႀကိဳးမ်ားမွ သြားေသာ ယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ သတင္းအခ်က္ လက္မ်ားသည္ အီလက္ထရြန္နစ္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားသာျဖစ္ သည္။
♻ယာဥ္လႈပ္ရွားရန္ အမိန္႔ႏွင့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားသည္ ၀ါယာႀကိဳး မ်ားမွ တစ္ဆင့္သြားျခင္းျဖစ္၍ တုံ႔ျပန္မႈ ပုိ၍ျမန္ဆန္သည္။ တိက် သည္။
♡ Mechanical Link အေတာ္ မ်ားမ်ားကုိ ဖယ္ရွားၿပီးျဖစ္၍ ယာဥ္ အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်သြားသည္။ ပြန္း စားမႈႏွင့္ ပ်က္စီးမႈျပႆနာမ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းသြားသည္။
♡ Mechanical Link အေတာ္ မ်ားမ်ားကုိ ဖယ္ရွားၿပီးျဖစ္၍ ယာဥ္ အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်သြားသည္။ ပြန္း စားမႈႏွင့္ ပ်က္စီးမႈျပႆနာမ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းသြားသည္။
➰Drive-by-Wire နည္းပညာ ကုိ သံုးစြဲျခင္းေၾကာင့္ ဘရိတ္၊ လီဗာ၊ စတီယာရင္ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနေသာ Mechanical အဆက္အသြယ္ႏွင့္ ပစၥည္းကိရိယာအစိတ္အပုိင္း အေတာ္ မ်ားမ်ားကို ထည့္သြင္းတပ္ဆင္စရာ မလိုေတာ့၍ အင္ဂ်င္ဒီဇုိင္းကုိ စိတ္ ႀကိဳက္ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္ႏိုင္ သည္။
ေခတ္ေဟာင္းကားမ်ားတြင္ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္ႏွင့္ Mechanical စနစ္မ်ား၌ အစိတ္အပုိင္းမ်ားစြာပါ၀င္ ေန၍ အင္ဂ်င္ခန္းတြင္း၌ ႐ႈပ္ေထြး ေနသည္။
▪ ဘရိတ္မာစတာ ဆလင္ဒါ၊
▪ ဘရိတ္ Booster ၊
▪ စတီယာရင္ေကာ္ လံ၊
▪ စတီယာရင္ဂီယာေဘာက္စ္၊
▪ စတီယာရင္ရွပ္၊
▪ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပုိက္ လိုင္းမ်ား၊ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးအဆက္ မ်ားသည္ ယခင္ေခတ္ေဟာင္းကား မ်ား၌ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အစိတ္ အပုိင္းမ်ားျဖစ္သည္။
Drive-by-Wire နည္းတြင္ ထုိအရာမ်ားအားလံုး ကုိ ေက်ာ္လႊားႏိုင္သည္။
▪ ဘရိတ္မာစတာ ဆလင္ဒါ၊
▪ ဘရိတ္ Booster ၊
▪ စတီယာရင္ေကာ္ လံ၊
▪ စတီယာရင္ဂီယာေဘာက္စ္၊
▪ စတီယာရင္ရွပ္၊
▪ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပုိက္ လိုင္းမ်ား၊ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးအဆက္ မ်ားသည္ ယခင္ေခတ္ေဟာင္းကား မ်ား၌ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အစိတ္ အပုိင္းမ်ားျဖစ္သည္။
Drive-by-Wire နည္းတြင္ ထုိအရာမ်ားအားလံုး ကုိ ေက်ာ္လႊားႏိုင္သည္။
Drive-by-Wire အမ်ဳိးအစားမ်ား
✳ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီး၏ Operation လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အဓိကအားျဖင့္ Drive-by-Wire အမ်ဳိးအစား (၃) မ်ဳိးခြဲျခားထားသည္။
(၁) Throttle-by-Wire
Throttle-by-Wire နည္းကုိ Acceleration-by-Wire နည္းဟု လည္းေခၚသည္။ ကားေလာကစကား ႏွင့္ ႐ိုး႐ိုးေျပာရလွ်င္ ႀကိဳးမဲ့လီဗာ ျဖစ္သည္။
ေခတ္ေဟာင္းကားမ်ား တြင္ လီဗာ ႏွင့္ ကာပ႐ိုက္တာ၊ သေရာ္တယ္ဗားတို႔ကုိ လီဗာ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္ ထားသည္။
• ယာဥ္ေမာင္းေျခဖ်ားမွ လီဗာနင္းသေလာက္ သေရာ္တယ္ဗား ပြင့္၍ အင္ဂ်င္အရွိန္ အနိမ့္ / အျမင့္ ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သည္။
ေခတ္ေဟာင္းကားမ်ား တြင္ လီဗာ ႏွင့္ ကာပ႐ိုက္တာ၊ သေရာ္တယ္ဗားတို႔ကုိ လီဗာ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္ ထားသည္။
• ယာဥ္ေမာင္းေျခဖ်ားမွ လီဗာနင္းသေလာက္ သေရာ္တယ္ဗား ပြင့္၍ အင္ဂ်င္အရွိန္ အနိမ့္ / အျမင့္ ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သည္။
Throttle-by-Wire နည္းတြင္ လီဗာႀကိဳးမပါ၀င္ေတာ့။ ဤစနစ္ တြင္
● Pedal Unit ႏွင့္
● Engine Management System တို႔ပါ၀င္ သည္။
》လီဗာယူနစ္ေခၚ Pedal Unit တြင္ (Sensor)ဆင္ဆာေခၚ အာ႐ံုခံ ကိရိယာတပ္ဆင္ထားသည္။ ယာဥ္ ေမာင္းသူက ကားအရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာ နင္းလိုက္ပါက Sensor က Engine Management System သို႔ သတင္းပုိ႔သည္။ Engine Management System သည္ ကြန္ပ်ဴတာပင္ျဖစ္သည္။
▪ လီဗာ နင္း သေလာက္ ကားအရွိန္ျမႇင့္ရန္ ကြန္ပ်ဴတာက လုိအပ္ေသာေလာင္စာ ဆီပမာဏႏွင့္ သေရာ္တယ္ဗားပြင့္ရ မည့္ပမာဏကုိ တြက္ခ်က္ဆံုးျဖတ္ ေပးသည္။
▪ ကြန္ပ်ဴတာအမိန္႔ေပး ခ်က္အတိုင္း Actuator က Electromechanicalနည္းျဖင့္ သေရာ္တယ္ဗားကုိ ဖြင့္ေပးသည္။
ထုိ စနစ္ကုိ Electronic Throttle Control (ETC) ဟုလည္းေခၚသည္။
● Pedal Unit ႏွင့္
● Engine Management System တို႔ပါ၀င္ သည္။
》လီဗာယူနစ္ေခၚ Pedal Unit တြင္ (Sensor)ဆင္ဆာေခၚ အာ႐ံုခံ ကိရိယာတပ္ဆင္ထားသည္။ ယာဥ္ ေမာင္းသူက ကားအရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာ နင္းလိုက္ပါက Sensor က Engine Management System သို႔ သတင္းပုိ႔သည္။ Engine Management System သည္ ကြန္ပ်ဴတာပင္ျဖစ္သည္။
▪ လီဗာ နင္း သေလာက္ ကားအရွိန္ျမႇင့္ရန္ ကြန္ပ်ဴတာက လုိအပ္ေသာေလာင္စာ ဆီပမာဏႏွင့္ သေရာ္တယ္ဗားပြင့္ရ မည့္ပမာဏကုိ တြက္ခ်က္ဆံုးျဖတ္ ေပးသည္။
▪ ကြန္ပ်ဴတာအမိန္႔ေပး ခ်က္အတိုင္း Actuator က Electromechanicalနည္းျဖင့္ သေရာ္တယ္ဗားကုိ ဖြင့္ေပးသည္။
ထုိ စနစ္ကုိ Electronic Throttle Control (ETC) ဟုလည္းေခၚသည္။
(၂) Brake-by-Wire
Brake-by-Wire နည္းတြင္ ဘရိတ္ေျခနင္းတံႏွင့္ ဘရိတ္ဆံုမ်ား ၾကားတြင္ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ထား ျခင္းမရွိ။ ဘရိတ္ေျခနင္းတံသည္ အီ လက္ထရြန္နစ္ ခလုတ္တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဘရိတ္နင္းေသာ အကြာ အေ၀းအတုိင္း ယာဥ္ေမာင္းသူဆႏၵရွိ ေသာ ဘရိတ္ဖမ္းအား (Brake Force)အတိုင္း ကားဘီးမ်ားေပၚသို႔ သက္ေရာက္မႈရွိေစရန္ Actuator မွ Electromechanical နည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။
ABS ဘရိတ္စနစ္သည္ Brake-by-Wire နည္းပညာ၏ ေရွ႕ ေျပးဘရိတ္ နည္းပညာျဖစ္သည္။ ABS ဘရိတ္စနစ္ကုိ ကားအေတာ္ မ်ားမ်ားတြင္ အသံုးျပဳထားသည္။ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္အေျခခံကုိ အသံုး ျပဳထားေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ အားစိုက္ထုတ္မႈမပါဘဲ ABS စနစ္ အလုပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းမရွိ ပါ။
¤ Brake-by-Wire စနစ္တြင္ လည္း ဘရိတ္ေျခနင္းသည္ ကြန္ပ်ဴ တာသို႔ အီလက္ထရြန္နစ္ သတင္း အခ်က္အလက္သာ ေပးပုိ႔သည္။
¤ ကြန္ပ်ဴတာ၏ ခုိင္းေစခ်က္ အတိုင္း Electromechanical Actuator က ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ ၍ ဘရိတ္ဖမ္းအားကုိ သက္ေရာက္ေစ သည္။
¤ Brake-by-Wire စနစ္တြင္ လည္း ဘရိတ္ေျခနင္းသည္ ကြန္ပ်ဴ တာသို႔ အီလက္ထရြန္နစ္ သတင္း အခ်က္အလက္သာ ေပးပုိ႔သည္။
¤ ကြန္ပ်ဴတာ၏ ခုိင္းေစခ်က္ အတိုင္း Electromechanical Actuator က ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ ၍ ဘရိတ္ဖမ္းအားကုိ သက္ေရာက္ေစ သည္။
• Electronic Stability Control စနစ္၊
• Traction Control စနစ္ႏွင့္
• Automatic Braking စနစ္ မ်ားသည္လည္း Brake-by-Wire နည္းပညာႏွင့္ ေပါင္းစပ္၍ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တစ္စီး၏ တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ ေဘးကင္းလံုၿခံဳေရးတို႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ ေပးသည္။
• Traction Control စနစ္ႏွင့္
• Automatic Braking စနစ္ မ်ားသည္လည္း Brake-by-Wire နည္းပညာႏွင့္ ေပါင္းစပ္၍ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တစ္စီး၏ တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ ေဘးကင္းလံုၿခံဳေရးတို႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ ေပးသည္။
Brake-by-Wire နည္းပညာ တြင္
♢ ဟိုက္ေျဒာလစ္အေျခခံဘရိတ္ စနစ္ႏွင့္
♢ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ (Electric Motor)စနစ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပား သည္။ Brake-by-Wire စနစ္၏ အေသးစိတ္ဒီဇုိင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ ဖြဲ႔စည္းပံုကြဲျပားျခားနားျခင္းသည္ ကားထုတ္လုပ္ေသာကုမၸဏီအလိုက္ ကြာျခားသည္။
♢ ဟိုက္ေျဒာလစ္အေျခခံဘရိတ္ စနစ္ႏွင့္
♢ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ (Electric Motor)စနစ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပား သည္။ Brake-by-Wire စနစ္၏ အေသးစိတ္ဒီဇုိင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ ဖြဲ႔စည္းပံုကြဲျပားျခားနားျခင္းသည္ ကားထုတ္လုပ္ေသာကုမၸဏီအလိုက္ ကြာျခားသည္။
(၃) Steer-by-Wire
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ားစုတြင္ စတီယာရင္စနစ္ကုိ Rack and Pinion ယူနစ္ (သို႔မဟုတ္) Worm and Sector ဂီယာေဘာက္စ္စနစ္ တို႔ကုိ အသံုးျပဳၿပီး စတီယာရင္ေခြ ႏွင့္ဆက္ထားသည္။ စတီယာရင္ ေခြကုိ လွည့္လိုက္ရင္ Rack and Pinion (သို႔မဟုတ္) Worm and Sector ယူနစ္တို႔လိုက္လည္သည္။
၎င္းတို႔ကုိ တိုက္ေရာ့ဒ္၊ ေဘာ္လ္ဂြၽိဳင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ထား သည္။ Steer-by-Wire စနစ္တြင္ Mechanical အဆက္အသြယ္မ်ား မရွိဘဲ စတီယာရင္အံု၏ လည္ပတ္မႈ ဒီဂရီကုိ ဆင္ဆာက အာ႐ံုခံၿပီး ကြန္ ပ်ဴတာသို႔ သတင္းအခ်က္အလက္ ပုိ႔ေပးသည္။
□ ကြန္ပ်ဴတာမွ Actuator သို႔အမိန္႔ေပးၿပီး လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာကုိ လည္ပတ္ေစျခင္းျဖင့္ စတီယာရင္ကုိ ဘယ္ / ညာခ်ဳိးေကြ႔ေစသည္။
□ ကြန္ပ်ဴတာမွ Actuator သို႔အမိန္႔ေပးၿပီး လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာကုိ လည္ပတ္ေစျခင္းျဖင့္ စတီယာရင္ကုိ ဘယ္ / ညာခ်ဳိးေကြ႔ေစသည္။
✔Drive-by-Wire နည္း၏ အားသာခ်က္မ်ား✔
ေရွး႐ိုးစံထားကားမ်ားမွ မလို အပ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကုိ ဖယ္ ရွားထား၍ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ ပ်က္စီး မႈျပန္လည္ခ်ိန္ညိႇေပးရျခင္းဒုကၡမ်ားမွ ကင္းေ၀းသည္။
အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်သြား၍ ဆီစားသက္သာသည္။
အင္ဂ်င္ခန္းတြင္ ေနရာပုိ က်ယ္လာ၍ ဒီဇုိင္းစိတ္ႀကိဳက္ေျပာင္း လဲႏိုင္သည္။
Mechanical Control ထက္ တံု႔ျပန္မႈအခ်ိန္ပုိမုိျမန္ဆန္ သည္။
♻Drive-by-Wire နည္းပညာ၏ အားသာခ်က္မ်ားသည္ ေမာင္းသူမဲ့ ကားနည္းပညာမ်ားကုိ ပိုမိုတိုးတက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳ ေပးသည္။ ေစ်းကြက္တြင္ နည္းပညာ အသာစီးရရွိေရးကုိ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနၾကရ ေသာ ယေန႔ကားကုမၸဏီႀကီးမ်ား သည္ Drive-by-Wire နည္းပညာမ်ား ကုိ ပိုမိုအသံုးျပဳ ထုတ္လုပ္လာၾက သည္။
ထုိနည္းပညာကုိ အသံုးခ်ေသာ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားမွာ BMW, Mercedes-Benz, Land Rover, Toyota, Nissan, GM ႏွင့္ Volkswagon ကားကုမၸဏီႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။
ထုိနည္းပညာကုိ အသံုးခ်ေသာ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားမွာ BMW, Mercedes-Benz, Land Rover, Toyota, Nissan, GM ႏွင့္ Volkswagon ကားကုမၸဏီႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။
♻အနာဂတ္တြင္ Drive-by-Wire နည္းပညာႏွင့္ Driveless Car နည္းပညာမ်ား ေပါင္းစပ္၍ ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈရာႏႈန္းျပည့္ ပါ၀င္ေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္ကားမ်ား ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္။
☆ အီလက္ ထရြန္နစ္နည္းပညာႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာမ်ားေပါင္းစပ္မႈသည္ ပိုမို ေဘးကင္းလံုၿခံဳေသာ၊ ပုိမို၍ သက္ ေသာင့္သက္သာရွိေသာ၊ စြမ္းေဆာင္ ရည္ျပည့္၀ေသာ၊ သခင္အလိုက် ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေသာ အဆင့္ျမင့္ ကားမ်ားေပၚေပါက္လာေစ မည္ျဖစ္ပါသည္။
☆ အီလက္ ထရြန္နစ္နည္းပညာႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာမ်ားေပါင္းစပ္မႈသည္ ပိုမို ေဘးကင္းလံုၿခံဳေသာ၊ ပုိမို၍ သက္ ေသာင့္သက္သာရွိေသာ၊ စြမ္းေဆာင္ ရည္ျပည့္၀ေသာ၊ သခင္အလိုက် ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေသာ အဆင့္ျမင့္ ကားမ်ားေပၚေပါက္လာေစ မည္ျဖစ္ပါသည္။
Credit》》
ကားခ်စ္သူ>>>>
မင္းသစ္ထူး(စက္မူ)
ကားခ်စ္သူ>>>>
မင္းသစ္ထူး(စက္မူ)