ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

၀ါယာျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ျခင္းနည္းပညာ

၀ါယာျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ျခင္းနည္းပညာ


ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္၊ ေမာင္း သူမဲ့ကား နည္းပညာမ်ားေရပန္းစား လာေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ ၀ါယာျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ျခင္း
(Drive-by-Wire Technology) နည္းပညာမ်ား ကုိ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ကားမ်ဳိးစံုတြင္  က်ယ္ျပန္႔စြာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။
Drive-by-Wire နည္းပညာသည္ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာႏွင့္ အီလက္ ထရြန္နစ္ နည္းပညာမ်ားကုိ ေပါင္း စပ္၍ ကားတစ္စီး၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကုိ ၀ါယာမွတစ္ဆင့္ အီလက္ထရြန္နစ္နည္းျဖင့္ ထိန္း ခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
Drive-by-Wire နည္းပညာ သည္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ ထိိန္းခ်ဳပ္ ေရးနည္းပညာရပ္မ်ားကုိ အသံုးခ် ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အရပ္ဘက္ႏွင့္ စစ္ဘက္ ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းေရး ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္မ်ား၌ Fly-by-Wire နည္းပညာမ်ားကုိ (၁၉၉၀) ခုႏွစ္ ကတည္းက အသံုးျပဳလာခဲ့သည္။
ထုိ နည္းပညာမ်ားကုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးတြင္ အသံုး ခ်ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးအား  ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးသည္ လီဗာ၊ ကလပ္၊ ဘရိတ္၊ စတီယာရင္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္တို႔ကုိ တိုက္႐ိုက္ ဆက္သြယ္၍ လိုအပ္သလိုထိန္းခ်ဳပ္ သည္။
¤ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႔ထိန္းခ်ဳပ္ရာ တြင္ Mechanical အဆက္မ်ား၊ စတီးေကဘယ္လ္ႀကိဳးမ်ား၊ ဟိုက္ ေျဒာလစ္ ပုိက္လိုင္းမ်ားကုိအသံုးခ် သည္။
¤ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ တိုက္႐ိုက္ ခြန္အားစိုက္ထုတ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကုိ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေရြ႕လ်ားႏုိင္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း ေမာင္းႏွင္သည္။
〽ဘရိတ္နင္းရေသာ ခြန္အား စိုက္ထုတ္မႈသက္သာေစရန္ႏွင့္ ထိ ေရာက္ေစရန္ ဆာဗိုဘရိတ္ကုိအသံုး ခ်သည္။ စတီယာရင္ေခြ လွည့္ရာ တြင္လည္း အားစိုက္ရသက္သာေစရန္ ပါ၀ါစတီယာရင္ကို အသံုးခ်ခဲ့သည္။
● သို႔ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ခြန္ အားစိုက္ထုတ္ၿပီး လႈပ္ရွားရေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ကားစက္ ရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာႀကိဳးကုိ နင္းရသည္။
 Drive-by-Wire နည္းတြင္ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ခြန္အားစိုက္ထုတ္ရ ေသာ Mechanical အဆက္အသြယ္ မ်ား၊ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပိုက္လုိင္းမ်ား မပါ၀င္ေတာ့ပါ။
♤ ေခတ္ေဟာင္း ေရွး ႐ိုးစံထား ထိန္းခ်ဳပ္ေရးေနရာတြင္ ဆင္ဆာမ်ားမွ အာ႐ံုခံ၍ ကြန္ပ်ဴတာ သို႔ သတင္းပုိ႔ၿပီး အီလက္ထရြန္နစ္ နည္း၊ လွ်ပ္စစ္-စက္မႈနည္းမ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ခြန္အားစိုက္ ထုတ္မႈ၊ အဆက္အသြယ္မ်ားႏွင့္ တုိက္႐ိုက္ထိေတြ႔မႈမရွိေတာ့ဘဲ ၀ါယာ ႀကိဳးမ်ားကတစ္ဆင့္သာ အမိန္႔ႏွင့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကုိ ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္ယူနစ္သို႔ ေပးပုိ႔ျခင္းျဖစ္ သည္။ ၀ါယာႀကိဳးမ်ားမွ သြားေသာ ယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ သတင္းအခ်က္ လက္မ်ားသည္ အီလက္ထရြန္နစ္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားသာျဖစ္ သည္။
♻ယာဥ္လႈပ္ရွားရန္ အမိန္႔ႏွင့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားသည္ ၀ါယာႀကိဳး မ်ားမွ တစ္ဆင့္သြားျခင္းျဖစ္၍ တုံ႔ျပန္မႈ ပုိ၍ျမန္ဆန္သည္။ တိက် သည္။
♡ Mechanical Link အေတာ္ မ်ားမ်ားကုိ ဖယ္ရွားၿပီးျဖစ္၍ ယာဥ္ အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်သြားသည္။ ပြန္း စားမႈႏွင့္ ပ်က္စီးမႈျပႆနာမ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းသြားသည္။
➰Drive-by-Wire နည္းပညာ ကုိ သံုးစြဲျခင္းေၾကာင့္ ဘရိတ္၊ လီဗာ၊ စတီယာရင္ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနေသာ Mechanical အဆက္အသြယ္ႏွင့္ ပစၥည္းကိရိယာအစိတ္အပုိင္း အေတာ္ မ်ားမ်ားကို ထည့္သြင္းတပ္ဆင္စရာ မလိုေတာ့၍ အင္ဂ်င္ဒီဇုိင္းကုိ စိတ္ ႀကိဳက္ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္ႏိုင္ သည္။
ေခတ္ေဟာင္းကားမ်ားတြင္ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္ႏွင့္ Mechanical စနစ္မ်ား၌ အစိတ္အပုိင္းမ်ားစြာပါ၀င္ ေန၍ အင္ဂ်င္ခန္းတြင္း၌ ႐ႈပ္ေထြး ေနသည္။
▪ ဘရိတ္မာစတာ ဆလင္ဒါ၊
▪ ဘရိတ္ Booster ၊
▪ စတီယာရင္ေကာ္ လံ၊
▪ စတီယာရင္ဂီယာေဘာက္စ္၊
▪ စတီယာရင္ရွပ္၊
▪ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပုိက္ လိုင္းမ်ား၊ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးအဆက္ မ်ားသည္ ယခင္ေခတ္ေဟာင္းကား မ်ား၌ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အစိတ္ အပုိင္းမ်ားျဖစ္သည္။
Drive-by-Wire နည္းတြင္ ထုိအရာမ်ားအားလံုး ကုိ ေက်ာ္လႊားႏိုင္သည္။
Drive-by-Wire အမ်ဳိးအစားမ်ား
✳ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီး၏ Operation လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အဓိကအားျဖင့္ Drive-by-Wire အမ်ဳိးအစား (၃) မ်ဳိးခြဲျခားထားသည္။
(၁) Throttle-by-Wire
Throttle-by-Wire နည္းကုိ Acceleration-by-Wire နည္းဟု လည္းေခၚသည္။ ကားေလာကစကား ႏွင့္ ႐ိုး႐ိုးေျပာရလွ်င္ ႀကိဳးမဲ့လီဗာ ျဖစ္သည္။
ေခတ္ေဟာင္းကားမ်ား တြင္ လီဗာ ႏွင့္ ကာပ႐ိုက္တာ၊ သေရာ္တယ္ဗားတို႔ကုိ လီဗာ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္ ထားသည္။
• ယာဥ္ေမာင္းေျခဖ်ားမွ လီဗာနင္းသေလာက္ သေရာ္တယ္ဗား ပြင့္၍ အင္ဂ်င္အရွိန္ အနိမ့္ / အျမင့္ ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သည္။
Throttle-by-Wire နည္းတြင္ လီဗာႀကိဳးမပါ၀င္ေတာ့။ ဤစနစ္ တြင္
● Pedal Unit ႏွင့္
● Engine Management System တို႔ပါ၀င္ သည္။
》လီဗာယူနစ္ေခၚ Pedal Unit တြင္ (Sensor)ဆင္ဆာေခၚ အာ႐ံုခံ ကိရိယာတပ္ဆင္ထားသည္။ ယာဥ္ ေမာင္းသူက ကားအရွိန္ျမႇင့္ရန္ လီဗာ နင္းလိုက္ပါက Sensor က Engine Management System သို႔ သတင္းပုိ႔သည္။ Engine Management System သည္ ကြန္ပ်ဴတာပင္ျဖစ္သည္။
▪ လီဗာ နင္း သေလာက္ ကားအရွိန္ျမႇင့္ရန္ ကြန္ပ်ဴတာက လုိအပ္ေသာေလာင္စာ ဆီပမာဏႏွင့္ သေရာ္တယ္ဗားပြင့္ရ မည့္ပမာဏကုိ တြက္ခ်က္ဆံုးျဖတ္ ေပးသည္။
▪ ကြန္ပ်ဴတာအမိန္႔ေပး ခ်က္အတိုင္း Actuator က Electromechanicalနည္းျဖင့္ သေရာ္တယ္ဗားကုိ ဖြင့္ေပးသည္။
 ထုိ စနစ္ကုိ Electronic Throttle Control (ETC) ဟုလည္းေခၚသည္။
(၂) Brake-by-Wire
Brake-by-Wire နည္းတြင္ ဘရိတ္ေျခနင္းတံႏွင့္ ဘရိတ္ဆံုမ်ား ၾကားတြင္ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ထား ျခင္းမရွိ။ ဘရိတ္ေျခနင္းတံသည္ အီ လက္ထရြန္နစ္ ခလုတ္တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဘရိတ္နင္းေသာ အကြာ အေ၀းအတုိင္း ယာဥ္ေမာင္းသူဆႏၵရွိ ေသာ ဘရိတ္ဖမ္းအား (Brake Force)အတိုင္း ကားဘီးမ်ားေပၚသို႔ သက္ေရာက္မႈရွိေစရန္ Actuator မွ Electromechanical နည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။
ABS ဘရိတ္စနစ္သည္ Brake-by-Wire နည္းပညာ၏ ေရွ႕ ေျပးဘရိတ္ နည္းပညာျဖစ္သည္။ ABS ဘရိတ္စနစ္ကုိ ကားအေတာ္ မ်ားမ်ားတြင္ အသံုးျပဳထားသည္။ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္အေျခခံကုိ အသံုး ျပဳထားေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ အားစိုက္ထုတ္မႈမပါဘဲ ABS စနစ္ အလုပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းမရွိ ပါ။
¤ Brake-by-Wire စနစ္တြင္ လည္း ဘရိတ္ေျခနင္းသည္ ကြန္ပ်ဴ တာသို႔ အီလက္ထရြန္နစ္ သတင္း အခ်က္အလက္သာ ေပးပုိ႔သည္။
¤ ကြန္ပ်ဴတာ၏ ခုိင္းေစခ်က္ အတိုင္း Electromechanical Actuator က ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ ၍ ဘရိတ္ဖမ္းအားကုိ သက္ေရာက္ေစ သည္။
• Electronic Stability Control စနစ္၊
• Traction Control စနစ္ႏွင့္
• Automatic Braking စနစ္ မ်ားသည္လည္း Brake-by-Wire နည္းပညာႏွင့္ ေပါင္းစပ္၍ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တစ္စီး၏ တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ ေဘးကင္းလံုၿခံဳေရးတို႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ ေပးသည္။
Brake-by-Wire နည္းပညာ တြင္
♢ ဟိုက္ေျဒာလစ္အေျခခံဘရိတ္ စနစ္ႏွင့္
♢ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ (Electric Motor)စနစ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပား သည္။ Brake-by-Wire စနစ္၏ အေသးစိတ္ဒီဇုိင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ ဖြဲ႔စည္းပံုကြဲျပားျခားနားျခင္းသည္ ကားထုတ္လုပ္ေသာကုမၸဏီအလိုက္ ကြာျခားသည္။
(၃) Steer-by-Wire
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ားစုတြင္ စတီယာရင္စနစ္ကုိ Rack and Pinion ယူနစ္ (သို႔မဟုတ္) Worm and Sector ဂီယာေဘာက္စ္စနစ္ တို႔ကုိ အသံုးျပဳၿပီး စတီယာရင္ေခြ ႏွင့္ဆက္ထားသည္။ စတီယာရင္ ေခြကုိ လွည့္လိုက္ရင္  Rack and Pinion (သို႔မဟုတ္) Worm and Sector ယူနစ္တို႔လိုက္လည္သည္။
၎င္းတို႔ကုိ တိုက္ေရာ့ဒ္၊ ေဘာ္လ္ဂြၽိဳင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ထား သည္။ Steer-by-Wire စနစ္တြင္ Mechanical အဆက္အသြယ္မ်ား မရွိဘဲ စတီယာရင္အံု၏ လည္ပတ္မႈ ဒီဂရီကုိ ဆင္ဆာက အာ႐ံုခံၿပီး ကြန္ ပ်ဴတာသို႔ သတင္းအခ်က္အလက္ ပုိ႔ေပးသည္။
□ ကြန္ပ်ဴတာမွ Actuator  သို႔အမိန္႔ေပးၿပီး လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာကုိ လည္ပတ္ေစျခင္းျဖင့္ စတီယာရင္ကုိ ဘယ္ / ညာခ်ဳိးေကြ႔ေစသည္။
✔Drive-by-Wire နည္း၏ အားသာခ်က္မ်ား✔
 ေရွး႐ိုးစံထားကားမ်ားမွ မလို အပ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကုိ ဖယ္ ရွားထား၍ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ ပ်က္စီး မႈျပန္လည္ခ်ိန္ညိႇေပးရျခင္းဒုကၡမ်ားမွ ကင္းေ၀းသည္။
 အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်သြား၍ ဆီစားသက္သာသည္။
 အင္ဂ်င္ခန္းတြင္ ေနရာပုိ က်ယ္လာ၍ ဒီဇုိင္းစိတ္ႀကိဳက္ေျပာင္း လဲႏိုင္သည္။
 Mechanical Control ထက္ တံု႔ျပန္မႈအခ်ိန္ပုိမုိျမန္ဆန္ သည္။
♻Drive-by-Wire နည္းပညာ၏ အားသာခ်က္မ်ားသည္ ေမာင္းသူမဲ့ ကားနည္းပညာမ်ားကုိ ပိုမိုတိုးတက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳ ေပးသည္။ ေစ်းကြက္တြင္ နည္းပညာ အသာစီးရရွိေရးကုိ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနၾကရ ေသာ ယေန႔ကားကုမၸဏီႀကီးမ်ား သည္ Drive-by-Wire နည္းပညာမ်ား ကုိ ပိုမိုအသံုးျပဳ ထုတ္လုပ္လာၾက သည္။
 ထုိနည္းပညာကုိ အသံုးခ်ေသာ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားမွာ BMW, Mercedes-Benz, Land Rover, Toyota, Nissan, GM ႏွင့္ Volkswagon ကားကုမၸဏီႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။
♻အနာဂတ္တြင္ Drive-by-Wire နည္းပညာႏွင့္  Driveless Car  နည္းပညာမ်ား ေပါင္းစပ္၍ ကြန္ပ်ဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈရာႏႈန္းျပည့္ ပါ၀င္ေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္ကားမ်ား ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္။
☆ အီလက္ ထရြန္နစ္နည္းပညာႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာမ်ားေပါင္းစပ္မႈသည္ ပိုမို ေဘးကင္းလံုၿခံဳေသာ၊ ပုိမို၍ သက္ ေသာင့္သက္သာရွိေသာ၊ စြမ္းေဆာင္ ရည္ျပည့္၀ေသာ၊ သခင္အလိုက် ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေသာ အဆင့္ျမင့္  ကားမ်ားေပၚေပါက္လာေစ မည္ျဖစ္ပါသည္။


Credit》》
ကားခ်စ္သူ>>>>
မင္းသစ္ထူး(စက္မူ)

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html