ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကားတစ္စီးရဲ႕ ဆလင္ဒါဟက္မွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ျပႆနာမ်ား

သင့္ရဲ့ ကား  အဆြဲအ႐ုန္း  မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္နိုင္ဖို႔ ဆိုရင္  အင္ဂ်င္ရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဆလင္ဒါဟက္(cylinder head) ေကာင္းမြန္ ေနဖို႔ကလည္း  အေရးႀကီးပါတယ္။ 


ဒါ ေၾကာင့္ ဆလင္ဒါဟက္မွာ ျဖစ္တတ္တဲ့  ျပႆနာေတြကို သိရွိထားဖို႔ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆလင္ဒါဟက္ဆိုတာ ကားအင္ဂ်င္ရဲ့ ဆလင္ဒါထိပ္ဖ်ားမွာရွိၿပီး ဆလင္ဒါကို လုံေအာင္ပိတ္ဆို႔ထားတဲ့ အရာျဖစ္တယ္။  အင္ဂ်င္လည္ပတ္မွုကို ျဖစ္ေစတဲ့ ပစ္စတင္  (piston)  ကို အထက္ေအာက္ လွုပ္ရွားမွုကို ဆလင္ဒါအတြင္းမွာ ျဖစ္ေစတယ္။ ပစ္စတင္လွုပ္ရွားဖို႔ လုံေလာက္တဲ့ ဖိအားရရွိေစဖို႔  ေလာင္စာဆီ၊ ေလတို႔ ေပါင္းစပ္ေပါက္ကြဲတဲ့  ျဖစ္စဥ္ကို ဆလင္ဒါအတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။


Head gasket က ဆလင္ဒါ နဲ႔ ဆလင္ဒါဟက္အၾကားကေန  coolant အရည္ဒါမွမဟုတ္  ဆီ (oil)  ေတြ ဆလင္ဒါထဲ ဝင္ေရာက္မွုမရွိေအာင္ကာကြယ္ေပးထားတယ္။


ဘယ္လိုစီစဥ္တပ္ဆင္
ဆလင္ဒါကို အေျခခံအေနနဲ႔အေနအထားပုံစံသုံးမ်ိဳးနဲ႔ တပ္ဆင္ထားတယ္။  ဆလင္ဒါေျခာက္လုံးထိုး အထိကို Inline အင္လိုင္းပုံစံတပ္ဆင္တယ္။ အဲဒါက ဆလင္ဒါေတြကို အတန္းလိုက္ တပ္ဆင္တဲ့ပုံစံျဖစ္တယ္။


ဆလင္ဒါ ရွစ္လုံးနဲ႔ အထက္ေတြကိုေတာ့ အတန္းလိုက္ ႏွစ္တန္းကို အဂၤလိပ္ အကၡရာဗီ (v) ပုံ႑ာန္တပ္ဆင္ပါတယ္။ ဖလက္(flat)ပုံစံကိုေတာ့ ဆလင္ဒါ ၁၂ လုံး နဲ႔ အထက္ ကို တပ္ဆင္တယ္။

ကားအမ်ားစုဟာေလးလုံးထိုး  ဆလင္ ဒါမ်ားပါတယ္။ အဆင့္ ျမင့္ ဇိမ္ခံကားေတြက ဆလင္ဒါ ေျခာက္လုံးထိုးကေန ရွစ္လုံး ထိုးအထိ ရွိတယ္။  ၿပိဳင္ကားေတြကေတာ့ ဆလင္ဒါ  ဆယ္လုံးကေန ၁၂ လုံးထိုးအထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြမွာ ေတာ့ ဆလင္ဒါ  ၁၂ လုံးထိုး က ေန  ၁၆ လုံး ထိုးအထိ ရွိပါတယ္။  ဆလင္ဒါ အေရအတြက္ မ်ားေလအင္ဂ်င္ရဲ့ စြမ္းရည္ ပိုမိုျမင့္မားေလ ျဖစ္တယ္။

အနံ႔ျပင္းျပင္း ထြက္လာတာ
ကားေမာင္းေနစဥ္ အင္ဂ်င္က ေရာ္ဘာေညႇာ္နံ႔လိုမ်ိဳး အနံ႔ျပင္းျပင္းေတြ ထြက္လာၿပီဆိုရင္ ဆလင္ဒါဟက္မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းမွု  ရွိေနတာပါ။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္  အေနနဲ႔ ကၽြမ္း က်င္တဲ့ ဝပ္ေရွာ့ဆရာကို အျမန္ေခၚယူ ျပဳ ျပင္သင့္တာ ျဖစ္တယ္။အဲဒါဟာ coolant အရည္ေတြ  ဆလင္ဒါထဲကို ယိုစိမ့္ဝင္တာ ျဖစ္တယ္။


မီးခိုးထြက္တာ
ကား အိတ္ေဇာ ပိုက္ထဲ က အ ညိဳ ေရာင္မီးခိုး(grey smoke) ေတြ  မွုတ္လႊတ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့  ကားဆလင္ဒါေတြထဲမွာ ျပႆနာရွိေနတာပါ။ အဲသည္မီးခိုးေတြက အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲမွု ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို ျပသေနတဲ့လကၡဏာ
ျဖစ္ပါတယ္။


ယိုစိမ့္တာ
ကားအင္ဂ်င္ရဲ့ ေအာက္ေျခမွာ အရည္ေတြ  အိုင္ထြန္းေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကူးလင့္အရည္လယ္ဗယ္ကို စစ္ေဆးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကားဆလင္ဒါမွာ ျပႆနာရွိေနတာ ျဖစ္ၿပီး ဆလင္ဒါဟက္မွာ ရွိတဲ့ ဂတ္စကက္ (gasket) အက္ကြဲတာ
ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။

အင္ဂ်င္မီးမကူးတာ
ပုံစံသုံးမ်ိဳးနဲ႔ ရွိတဲ့ အင္ဂ်င္တိုင္းမွာ မီးမကူးတဲ့ ျပႆနာကဆလင္ဒါ၊  ဆလင္ဒါ ဟက္နဲ႔ ဂတ္စကတ္တို႔ တစ္ခုခုခ်ိဳ႕ယြင္းလို႔ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ မကၠင္းနစ္နဲ႔ စစ္ေဆးရမွာပါ။ ဆလင္ဒါမွာ ျပႆနာမရွိရင္ေတာ့ မီးပြားပလပ္(spark plugs)၊ ပစ္စတင္(pistons)နဲ႔ အျခား  အင္ဂ်င္အစိတ္ အပိုင္းေတြမွာ ျပႆနာရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။


Credit to
Author ေအာင္ထြန္းဦး

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html