ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

လွ်ပ္စစ္အေျခခံအေၾကာင္းေလးနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ဖတ္ေစခ်င္မိတာ

မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။

လွ်ပ္စစ္အေျခခံအေၾကာင္းေလးနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ဖတ္ေစခ်င္မိတာ

လွ်ပ္စစ္ကို Ohm's Law အုမ္း၏ နိယာမ နဲ႔ အစျပဳပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ပတ္လမ္းတစ္ခုအတြင္းမွာ စီးဆင္းေနတဲ့ current (လွ်ပ္စီး) ဟာ ပတ္လမ္းထဲမွာ သက္ေရာက္ေနတဲ့ လွ်ပ္စစ္တြန္းအား(voltage ) နဲ႔ တိုက္ရိုက္အခ်ိဳးက်ၿပီး ခုခံမႈ ( resistance) နဲ႔ ေျပာင္းျပန္အခ်ိဳးက်ပါတယ္။

လွ်ပ္စစ္တြန္းအား (voltage) = E = V
လွ်ပ္စီး (current) amperes = I
လွ်ပ္စစ္ခုခံမႈ (Resistance)  = R = Ohms

Amperes = Volts / Ohms

လွ်ပ္စီး = လွ်ပ္စစ္တြန္းအား / ခုခံမႈ

လွ်ပ္စစ္နဲ႔ပတ္သတ္လို႔ Control circuit diagram ေတြ ဆြဲမယ္ဆိုရင္ မရွိမျဖစ္သိရမွာက ၄မ်ိဴးရွိပါတယ္။ သိရမယ္၊ နားလည္ဖုိ႔လိုတယ္၊ဖတ္တက္ရမယ္။
1) One Line Diagram
2) Contact Diagram
3) Wireless Diagram
4) Schematic Diagram ဒီ ၄ မ်ိဳးကို သိဖုိ႔လိုတယ္။
ELECTRONIC အပိုင္း မဟုတ္ဘဲ Electrical ပိုင္းဆိုရင္ Magnetic Contactor အေၾကာင္းေလး သိဖုိ႔လိုတယ္။ဘာေၾကာင့္သုံးတယ္။ ဘယ္လိုစစ္မလဲ? ဘယ္လိုမ်ိဴးအလုပ္လုပ္သလဲ ?

Magnetic Contactor ေတြမွာ Holding Coil, Main Contact နဲ႔ Auxillary Contact ေတြ ပါပါတယ္။
Holding Coil ကို Power supplyေပးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ Main Contact ေတြကပ္ၿပီးေတာ့ Auxillary Contact ေတြအထဲက ကပ္ေနတဲ့ conact ေလးေတြျပန္ကြာၿပီး ကြာေနတဲ့ Contact ေလးေတြက ကပ္သြားပါလိမ့္မယ္။
Main Contact ေတြကို 1,3,5 နဲ႔  2,4,6 လို႔ေခၚတဲ့ နပါတ္ေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီအထဲကမွ 1,3,5 ျဖစ္တဲ့ `မ´ ဂဏန္းေတြက အဝင္ျဖစ္ၿပီး၊ 2,4,6 ဆိုတဲ့ `စံု´ ဂဏန္းေတြက အထြက္ျဖစ္ပါတယ္။

Auxillary Contact ေတြကိုေတာ့ ကိန္းဂဏန္း ၂လုံးနဲ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ 13,21,31,43 နဲ႔ 14,22,32,44 စတဲ့ ဂဏန္း ၂လုံးတြဲေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ Auxillary Contact ေတြက နပါတ္ေတြကို Main Contact ေတြက နံပါတ္ေတြ အတိုင္းဘဲ 13,21,31,43  ` မ´ ဂဏန္းေတြက အဝင္ျဖစ္ၿပီး၊ 14,22,32,44 ဆိုတဲ့ `စံု´ ဂဏန္းေတြက အထြက္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆို အဝင္ အထြက္ ေလးေတြနဲ႔ Magnetic Contactor မွာပါတဲ့ နံပါတ္ေလးေတြကိုသိၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။

Magnetic Cntactor ေတြကို စစ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
Magnetic Contactor မွာ Main Contact အေပၚ ၃ခုနဲ႔ ေအာက္ ၃ခု ပါပါတယ္။
Auxillary Contact လည္း အေပၚ ၃ခု နဲ႔ ေအာက္ ၃ခု ပါပါတယ္။ အဲ့ဒီ contact ေတြကို အဓိက ထားၿပီး စစ္ေဆးၾကည့္ရပါမယ္။ စစ္ေဆးတဲ့အခါမွာ power supply ကို ေသခ်ာ ပိတ္ပါ။Log off Tag off လုပ္ပါ။Men at work စာတမ္းခ်ိတ္ပါ။ၿပီးရင္ေတာ့  Multimeter ေခၚတဲ့ မ်ိဳးစုံတိုင္း Digital Multimeter ကို Continutity test mode မွာ ထားၿပီး continutity ရွိမရွိ တနည္းအားျဖင့္ (N.O) normally open ျဖစ္မျဖစ္တိုင္းတာရပါတယ္။ ပုံမွန္ အေနအထား normal position မွာ main cotact နဲ႔ Auxillary contact ေတြ အေပၚနဲ႔ေအာက္  normally open လို႔ေခၚတဲ့ open loop အေနအထားမွာ ရွိရပါမယ္။ magnetic contactor ရဲ႕ contact coil ေလးမွာပါတဲ့ အလယ္က ခလုပ္ေလးကို လက္နဲ႔ထိုးၿပီး အေပၚ ေအာက္ စမ္းၾကည့္တဲ့ အခါမွာေတာ့ (N.C) normally close ျဖစ္သြားတဲ့ အေနအထားေလးကိုMultimeter မွာ ျပေနပါလိမ့္မယ္။ Multimeter ရဲ႕ continutity test mode မွာက မ်ားေသာအားျဖင့္ buzzer ေလးက အသံျမည္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတယ္ေပါ့။
အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ သေဘၤာေတြေပၚမွာသုံးတဲ့ magnetic contactor ေတြဟာ ၃ နွစ္ ၄ နွစ္ေက်ာ္ရင္ ပ်က္တက္တာမ်ားပါတယ္။ ဘယ္လိုပစၥည္းေတြက ပက္သလဲဆိုေတာ့ ၾကာၾကာေမာင္းထားတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ခဏခဏ မရပ္မနားေမာင္းတဲ့ FreshWater Hydrophore လို ေမာ္တာေတြနဲ႔ Chiler / Freezer ေတြရဲ႕ Control circuit ေတြမွာတပ္ဆင္ထားတဲ့ Magnetic Contactor ေတြ အပ်က္မ်ားပါတယ္။ ဒါ ဘာလို႔ပ်က္သလဲဆိုေတာ့ Material life လို႔ေခၚတဲ့ ပစၥည္း သက္တမ္းေၾကာင့္ပါ၊ Magnetic Contactor လို ပစၥည္းေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ အႀကိမ္အေရအတြက္ ျပည့္သြားတဲ့ အခါေတြနဲ႔ overload လို႔ေခၚတဲ့ ဝန္ပိုထမ္းေစျခင္းေတြေၾကာင့္ ေလာင္ကြၽမ္း ပ်က္စီးပါတယ္။
M.C  ေတြမွွာ အမ်ား အားျဖင့္ O.L overload relay ေတြ တပ္ထားပါတယ္။ overload trip ျဖစ္တိုင္း reset ခ်က္ခ်င္းျပန္မလုပ္သင့္တာေတြနဲ႔ O.L setting ( ဥပမာ ၊ 3Amp ကို 5Amp သို႔ ခ်က္ခ်င္း မတင္သင့္ေၾကာင္းေတြ လြန္ခဲ့တဲ့လက တင္ဖူးပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ဒီ​ေအာက္​က LINK ​ေပးထားတဲ့ ပိုစ္​့​ေလးမွာ  တပ္​ၿပီးဖတ္ၾကည့္ေစလုိပါတယ္။ :)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1744846432283059&id=100002731568119

ပုံေလးေတြနဲ႔ ေလ့လာပါခင္ဗ်ာ။

All photo are credit to Google Image.
Photo are used for just sharing knowledge.

ေမတၱာျဖင့္
T.Y.M.M

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html