ကားေမာင္းေနရင္း ဘရိတ္ခြ်တ္ယြင္းခဲ့ရင္ လုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့အခ်က္ ၁၀ ခ်က္
==================
==================
ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ ဆင္ေျခေလွ်ာလမ္းလိုအေနအထား ပေစာက္ေကြ႕၊ တံေတာင္ဆစ္ခ်ိဳးေကြ႕ေတြေနေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးမွာ ႐ုတ္တရက္ ဘရိတ္ဖမ္းလို႔ မမိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ယာဥ္ ေမာင္းသူအေနနဲ႔ တုန္လႈပ္သြားမွာပါပဲ၊ ဘရိတ္ခြ်တ္ယြင္းတာဟာ ေၾကာက္လန္႔ တဲ့စိတ္ကို ျဖစ္ေစၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွားတဲ့ အႏၱရာယ္က်ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ကားေမာင္းေနရင္း ဘရိတ္ခြ်တ္ယြင္းခဲ့ရင္ မွန္ကန္တဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
(၁) ေၾကာက္စိတ္ေတြ မဝင္ပါေစနဲ႔။
ေၾကာက္စိတ္မႊန္ၿပီး လြန္လြန္ကဲကဲ လုပ္ေဆာင္မိတာေတြက ႀကီးမားတဲ့ အႏ ၱရာယ္ကို ျဖစ္ေစတယ္။ သည္အခ်ိန္မွာ စိတ္တည္ၿငိမ္ေစဖို႔က အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္။
(၂) သင့္ေျခေထာက္ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈကို ရပ္တန္႔ထားၿပီး Cruise Control System ခလုတ္ကို ပိတ္ပါ။
ခ႐ုစ္ကြန္ထ႐ိုးစနစ္ ဖြင့္ထားတာက သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္တာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘရိတ္ စနစ္ခြ်တ္ယြင္းတာနဲ႔ ခ႐ုစ္ကြန္ထ႐ိုးစနစ္ကို အေသအခ်ာပိတ္ရပါမယ္။ ခလုတ္ပိတ္ ၿပီးၿပီးခ်င္း ေျခေထာက္က ဘရိတ္ကို ထိထားရပါမယ္။
(၃) ဘရိတ္ကို ဘယ္လိုနင္းရမလဲ။
ဘရိတ္နင္းတာက ၾကမ္းျပင္ဆီကို ညင္ညင္သာသာနင္းတာမ်ိဳးျဖစ္ေစၿပီး ဘရိတ္ဆီ စီးဆင္းတာကို က်ဆင္းေစတယ္။ ဘရိတ္စနစ္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ျဖစ္ေစတယ္။ အဲဒါဟာ မာစတာဆလင္ဒါ ဒါမွမဟုတ္ ဒရမ္၊ ကလစ္ပါး(master cylinder or drums or calipers) တစ္ခုခု ခြ်တ္ယြင္းတာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းသူအေနနဲ႔ ဘရိတ္ရဲ႕တြန္းအား (pumping the brakes) နဲ႔ ဘရိတ္ဖိအား ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္တာျဖစ္ တယ္။ေျခေထာက္က ဘရိတ္ကို ခပ္ျပင္း ျပင္းဖိနင္းထားၿပီး မေရႊ႕မေရြ႕လ်ားေစဘဲေနတာက ဘရိတ္ေျခနင္းရဲ႕ေအာက္မွာ ပိတ္ဆို႔တာမ်ိဳး ျဖစ္ေစပါတယ္။
(၄) ရပ္တန္႔ႏိုင္ဖို႔ ဘရိတ္ကို ဖိအားေပးတာ။
အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ဘရိတ္ကို ဖိတြန္းထားတာက ဘရိတ္စနစ္ရဲ႕ လံုေလာက္တဲ့ ဖိအား (enough pressure) ကို ရရွိၿပီး ရပ္တန္႔မႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။
(၅) ဂီယာကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါ။
ဂီယာကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတာက အင္ဂ်င္ လည္ပတ္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးၿပီး ကား ရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ခ်တာျဖစ္တယ္။ ေအာ္တိုဂီယာျဖစ္ရင္ နံပါတ္တစ္မွာ ထားတာ မ်ားပါတယ္။ မန္ႏ်ဴရယ္မွာေတာ့ ကားရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းေႏွးသြားတဲ့အထိ ဂီယာကို အ ဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲရပါမယ္။
(၆) Emergency Brake အသံုးျပဳပါ။
Emergency Brake ေခၚ ပါကင္ ဘရိတ္ (parking brake) ကို အသံုးျပဳၿပီး ကားကို ရပ္တန္႔ႏိုင္ပါတယ္။ အဲသည္အခါ မွာ ပံုမွန္ထက္ အခ်ိန္ပိုၾကာၿပီးမွ ရပ္တန္႔ပါ တယ္။ အဲသည္ဘရိတ္ကို အသံုးျပဳတဲ့အ ခါ ေရွ႕ကိုဆြဲတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ကို တြန္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မွန္မွန္သာ ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
(၇) သတိထားၾကည့္႐ႈၿပီး ဆက္ေမာင္းပါ။
ကားရဲ႕ ေရွ႕ပတ္ဝန္းက်င္ျမင္ကြင္းကို အထူးသတိျပဳေမာင္းႏွင္ရပါမယ္။ ႀကီးမားတဲ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြ၊ ျဖတ္သြား ျဖတ္လာေတြ၊ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အတားအဆီးေတြကို လွည့္ပတ္လမ္း ေၾကာင္းေျပာင္းၿပီး ေမာင္းႏွင္ရပါမယ္။
(၈) သတိေပးပါ။
ကားရဲ႕ အႏၱရာယ္အခ်က္ျပမီးကို ဖြင့္ထားပါ။ ကိုယ့္မွာ ျပႆနာရွိေနတာ အျခားယာဥ္ေတြသိရွိေစဖို႔ ဟြန္းတီးၿပီး အခ်က္ျပသတိေပးတာကိုလည္း အဆက္ မျပတ္ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
(၉) လမ္းေၾကာရဲ႕ တစ္ဖက္စီ
ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေနတဲ့ ကားရဲ႕အရွိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ လမ္းရဲ႕ဘယ္ညာတစ္ဖက္စီကို ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ လွည့္ပတ္ေမာင္းႏွင္တာက ပြတ္အားကိုျဖစ္ေစၿပီး ကားရဲ႕ အျမန္ႏႈန္း ကို ေလွ်ာ့ခ်ေစတာျဖစ္တယ္။ အျမန္ႏႈန္း က သိပ္ျမင့္မားေနရင္ အရွိန္လြန္တိမ္းေမွာက္ႏိုင္လို႔ ဂ႐ုစိုက္ေမာင္းႏွင္ရပါမယ္။
(၁၀) ယာဥ္ရဲ႕အရွိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ပါ။
ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္မွာ ဘရိတ္စနစ္ကို အသံုးျပဳလို႔မရေတာ့ဘူး ဆိုရင္ အျမန္ဆံုးဘယ္လိုရပ္တန္႔ရမလဲဆို တာကိုပဲ စဥ္းစားရပါမယ္။ အေရးေပၚဘ ရိတ္တို႔လို ေခတ္မီနည္းစနစ္ေတြက အသံုးမတည့္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ အဲသည္နည္း စနစ္ေတြ ကိုယ့္ရဲ႕ကားမွာ မပါရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဘီးေလးဘီးရဲ႕ ကားလမ္းရဲ႕ ပြတ္တိုက္အား မ်ားမ်ားသံုးၿပီး ကားရဲ႕အရွိန္ေလွ်ာ့ခ်ရပ္ တန္႔ႏိုင္ဖို႔ သဘာဝနည္းလမ္းေတြကိုပဲ အသံုးျပဳရပါမယ္။
အဲသည္အတြက္ လမ္းေဘးမွာရွိတဲ့ ျမက္ခင္းေတြ၊ ၿခံဳပုတ္ငယ္ေတြရွိတဲ့ ဆီကို အထူးဂ႐ုစိုက္ၿပီး ဆင္းသက္ေမာင္းႏွင္သင့္ပါတယ္။
Author / ေအာင္ထြန္းဦး
===========
Kumudra
No comments:
Post a Comment