Diesel Engine တလံုးအားျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြျခင္း
အပိုင္း( 4 )
အပိုင္း( 4 )
XVIII. ေခ်ာဆီဖိအား က်ဆင္းျခင္း
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. ဆီပိုက္လိုင္း အတြင္း(သို႔)အျပင္၌ ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
*( Lubricating system ) တြင္
a. Engine ၏အတြင္း(သို႔)အျပင္တြင္ ေခ်ာဆီယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီ filter ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
d. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. ေခ်ာဆီဖိအား ထိန္းညႇိ valve ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
f. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
g. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီအမ်ိဳးအစားအား သံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီ filter ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
d. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. ေခ်ာဆီဖိအား ထိန္းညႇိ valve ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
f. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
g. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီအမ်ိဳးအစားအား သံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္
*( Cooling system ) ပိုင္းတြင္
a. အေအးေပးအရည္ မလံုေလာက္ေသာေၾကာင့္(သို႔)ေရ pump ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
b. Thermostat ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေရပိုက္အဆက္မ်ား ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္(သို႔) belt
ႀကိဳး ေလ်ာ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ေရလိုင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. ေခ်ာဆီ cooler ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
f. Heat exchanger အတြင္းပိုင္း ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
g. ေရလိုင္းထဲတြင္ ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
h. ေရလိုင္းအျပင္ဖက္တြင္ ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
i. အေအးေပးေရ ေလ်ာ႔နဲေနေသာေၾကာင့္
j. Radiator ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Thermostat ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေရပိုက္အဆက္မ်ား ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္(သို႔) belt
ႀကိဳး ေလ်ာ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ေရလိုင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. ေခ်ာဆီ cooler ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
f. Heat exchanger အတြင္းပိုင္း ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
g. ေရလိုင္းထဲတြင္ ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
h. ေရလိုင္းအျပင္ဖက္တြင္ ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
i. အေအးေပးေရ ေလ်ာ႔နဲေနေသာေၾကာင့္
j. Radiator ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Operating & maintenance practises ) ပိုင္းတြင္
a. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Gasket ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. bearing clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Main bearing ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္(သို႔)Connecting bearing ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
d. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
b. bearing clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Main bearing ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္(သို႔)Connecting bearing ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
d. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
XIX. အေအးေပး ေရအပူခ်ိန္နိမ္႔က်ျခင္း
*( Cooling system ) ပိုင္းတြင္
a. Thermostat ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
*( Operating and maintenance practises ) ပိုင္းတြင္
a. Engး အား သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာေမာင္းႏွင္ထားေသာေၾကာင့္
*******************************************
XX. အေအးေပး ေရအပူခ်ိန္မ်ားလြန္းေနျခင္း
*( Air system ) တြင္
a. Exhaust back pressure မ်ားေနေသာေၾကာင့္
*( Lubricating system ) တြင္
a. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Cooling system ) ပိုင္းတြင္
a. အေအးေပးအရည္ မလံုေလာက္ေသာေၾကာင့္(သို႔)ေရ pump ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
b. Thermostat ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေရပိုက္အဆက္မ်ား ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္(သို႔) belt ႀကိဳး ေလ်ာ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ေရလိုင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Heat exchanger အတြင္းပိုင္း ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
f. ေရလိုင္းထဲတြင္ ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
g. ေရလိုင္းအျပင္ဖက္တြင္ ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
h. အေအးေပးေရ ေလ်ာ႔နဲေနေသာေၾကာင့္
i. Radiator ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Thermostat ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေရပိုက္အဆက္မ်ား ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္(သို႔) belt ႀကိဳး ေလ်ာ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ေရလိုင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Heat exchanger အတြင္းပိုင္း ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
f. ေရလိုင္းထဲတြင္ ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
g. ေရလိုင္းအျပင္ဖက္တြင္ ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
h. အေအးေပးေရ ေလ်ာ႔နဲေနေသာေၾကာင့္
i. Radiator ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Operation & maintenance ) ပိုင္းတြင္
a. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
b. Engine အျပင္ပိုင္းတြင္ ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine အျပင္ပိုင္းတြင္ ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
XXI. ေခ်ာဆီအပူခ်ိန္ ျမင့္လြန္းေနျခင္း
*( Lubricating system ) တြင္
a. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီ level မ်ားလြန္းေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီ level မ်ားလြန္းေနေသာေၾကာင့္
*( Cooling system ) ပိုင္းတြင္
a. အေအးေပးအရည္ မလံုေလာက္ေသာေၾကာင့္(သို႔)ေရ pump ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
b. Thermostat ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေရပိုက္အဆက္မ်ား ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္(သို႔) belt ႀကိဳး ေလ်ာ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ေရလိုင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Heat exchanger အတြင္းပိုင္း ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
f. ေရလိုင္းထဲတြင္ ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
g. ေရလိုင္းအျပင္ဖက္တြင္ ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
h. အေအးေပးေရ ေလ်ာ႔နဲေနေသာေၾကာင့္
i. ေခ်ာဆီ cooler ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
j. radiator ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Thermostat ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေရပိုက္အဆက္မ်ား ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္(သို႔) belt ႀကိဳး ေလ်ာ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ေရလိုင္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Heat exchanger အတြင္းပိုင္း ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
f. ေရလိုင္းထဲတြင္ ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
g. ေရလိုင္းအျပင္ဖက္တြင္ ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
h. အေအးေပးေရ ေလ်ာ႔နဲေနေသာေၾကာင့္
i. ေခ်ာဆီ cooler ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
j. radiator ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Operating&maintenance practises ) ပိုင္းတြင္
a. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
b. Engine အျပင္ပိုင္းတြင္ ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine အျပင္ပိုင္းတြင္ ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
XXII. Piston , liner ႏွင့္ rings မ်ားပြန္းစားျခင္း
*( Air system ) တြင္
a. Air cleaner ႏွင့္ engine အၾကား ေလယိုစိမ္႔ေသာေၾကာင့္
b. မသင့္ေလ်ာ္ေသာ starter ကို သံုးစြဲေသာေၾကာင့္ (သို႔)ျပင္ပေလထုအပူခ်ိန္ မေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္
b. မသင့္ေလ်ာ္ေသာ starter ကို သံုးစြဲေသာေၾကာင့္ (သို႔)ျပင္ပေလထုအပူခ်ိန္ မေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္
*( Lubricating system ) တြင္
a. Cylinder oil control ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
e. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီအမ်ိဳးအစားအား သံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
e. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီအမ်ိဳးအစားအား သံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္
*( Operating & maintenance ) ပိုင္းတြင္
a. ေခ်ာဆီ filter ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအသစ္လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအသစ္လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. valve ဟာေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
c. piston ring က်ိဳးေန ပဲ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
c. piston ring က်ိဳးေန ပဲ႔ေနေသာေၾကာင့္
d. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
ပညာ႐ွင္အားလံုးအားေလးစားလ်က္
Credit
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ