Diesel Engine တလံုးအားျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြျခင္း
အပိုင္း( 5 )
အပိုင္း( 5 )
( 23 ). Bearings မ်ားႏွင့္ journals မ်ား ပြန္းစားျခင္း
*( Air system ) ပိုင္းတြင္
a. Air claner ႏွင့္ engine အၾကား ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
b. မသင့္ေလ်ာ္ေသာ starter ကို သံုးစြဲေသာေၾကာင့္ (သို႔) ျပင္ပေလထုအပူခ်ိန္ မေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္
b. မသင့္ေလ်ာ္ေသာ starter ကို သံုးစြဲေသာေၾကာင့္ (သို႔) ျပင္ပေလထုအပူခ်ိန္ မေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္
*( Lubricating system ) ပိုင္းတြင္
a. ေခ်ာဆီ filter ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔) အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
e. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီအမ်ိဳးအစားအား သံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔) အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
e. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီအမ်ိဳးအစားအား သံုးစဲြထားေသာေၾကာင့္
*( Operating & maintenance practices ) ပိုင္းတြင္
a. ေခ်ာဆီ filter ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအသစ္လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအသစ္လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. bearings clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. Crankshaft end clearance မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. Main bearing က်ယ္ေနေသာေၾကာင့္
d. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
e. Main bearing (သို႔) connecting rod bearing ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
f. Engine ႏွင့္တြဲဆက္ထားေသာ gear-box (သို႔) Generator ခ်ိန္သားမမွန္ေသာေၾကာင့္( alignment out ေနေသာေၾကာင့္)
b. Crankshaft end clearance မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. Main bearing က်ယ္ေနေသာေၾကာင့္
d. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
e. Main bearing (သို႔) connecting rod bearing ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
f. Engine ႏွင့္တြဲဆက္ထားေသာ gear-box (သို႔) Generator ခ်ိန္သားမမွန္ေသာေၾကာင့္( alignment out ေနေသာေၾကာင့္)
*******************************************
( 24 ). valves မ်ားႏွင့္ valve guides မ်ားပြန္းစားျခင္း
*( Air system ) ပိုင္းတြင္
a. Air cleaner ႏွင့္ engine အၾကား ေလယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
*( Lubricating system ) ပိုင္းတြင္
a. ေခ်ာဆီ filter ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအေပါက္မ်ား ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
c. ေခ်ာဆီအဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. crankcase ထဲတြင္ ေခ်ာဆီမ႐ွိေသာေၾကာင့္(သို႔)အျပင္သို႔ ယိုဖိတ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Operating & maintenance practices ) ပိုင္းတြင္
a. ေခ်ာဆီ filter ညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအသစ္လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
c. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
b. ေခ်ာဆီအသစ္လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
c. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. valve ဟာေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
c. Valves timing ႏွင့္ ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Valves timing ႏွင့္ ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 25 ). ဆီေခါက္သံ ၾကားျခင္း (ေပါက္ကဲြသံ ဆူညံျခင္း)
*( Air system ) တြင္
a. မသင့္ေလ်ာ္ေသာ starter ကို သံုးစြဲေသာေၾကာင့္ (သို႔) ျပင္ပေလထုအပူခ်ိန္ မေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. ဆီအရည္အေသြးမေကာင္းေသာေၾကာင့္
b. ဆီလိုင္းအတြင္း ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
c. Injector(nozzle) cup (သို႔) body ကဲြေနေသာေၾကာင့္
b. ဆီလိုင္းအတြင္း ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
c. Injector(nozzle) cup (သို႔) body ကဲြေနေသာေၾကာင့္
*( Cooling system ) ပိုင္းတြင္
a. အေအးေပးေရ အပူခ်ိန္နိမ္႔က်ေနေသာေၾကာင့္
*(Operating and maintenance practises ) ပိုင္းတြင္
a. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. valve timing ႏွင့္ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. Injector(Nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Injector(Nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 26 ) စက္မႈေခါက္သံ ၾကားရျခင္း(mechanical knock)
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Vibration damper (သို႔) flywheel balance မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. piston ring ပ်က္စီေနေသာေၾကာင့္(သို႔)က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
c. bearing clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
d. Crankshaft end clearance မ်ားေနေသာေၾကာင့္
e.main bearing bore alignment မမွန္ေသာေၾကာင့္
f. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
g. Main bearing (သို႔) connecting rod bearingပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
h. Timing gear မ်ားမွ gear အသြားမ်ား ပဲ႔ေန(သို႔)က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
i. Engine အထိုင္ bolt ႏွင့္ head bolt မ်ား ေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္
j. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
k. push rod (သို႔) cam က်ိဳးေန / ေကာက္ေနေသာေၾကာင့္
b. piston ring ပ်က္စီေနေသာေၾကာင့္(သို႔)က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
c. bearing clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
d. Crankshaft end clearance မ်ားေနေသာေၾကာင့္
e.main bearing bore alignment မမွန္ေသာေၾကာင့္
f. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
g. Main bearing (သို႔) connecting rod bearingပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
h. Timing gear မ်ားမွ gear အသြားမ်ား ပဲ႔ေန(သို႔)က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
i. Engine အထိုင္ bolt ႏွင့္ head bolt မ်ား ေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္
j. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
k. push rod (သို႔) cam က်ိဳးေန / ေကာက္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 27 ). Timing gear မ်ားထံမွညည္းသံ ထြက္ေပၚျခင္း
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. bearing clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. Crankshaft end clearance မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Timing gear မ်ားမွ gear အသြားမ်ား ပဲ႔ေန(သို႔)က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
e. Engine ႏွင့္တြဲဆက္ထားေသာ gear-box (သို႔)Generator ခ်ိန္သားမမွန္ေသာေၾကာင့္( alignment out ေနေသာေၾကာင့္)
b. Crankshaft end clearance မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Timing gear မ်ားမွ gear အသြားမ်ား ပဲ႔ေန(သို႔)က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
e. Engine ႏွင့္တြဲဆက္ထားေသာ gear-box (သို႔)Generator ခ်ိန္သားမမွန္ေသာေၾကာင့္( alignment out ေနေသာေၾကာင့္)
*******************************************
( 28 ). Engine တုန္ခါမႈလြန္ကဲျခင္း
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Vibration damper (သို႔) flywheel balance မမွန္ေသာေၾကာင့္
b.mainbearingbore ...alignment မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Engine ႏွင့္တြဲဆက္ထားေသာ gear-box (သို႔) Generator ခ်ိန္သားမမွန္ေသာေၾကာင့္( alignment out ေနေသာေၾကာင့္)
e. Engine အထိုင္ bolt ႏွင့္ head bolt မ်ား ေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္
b.mainbearingbore ...alignment မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Engine ႏွင့္တြဲဆက္ထားေသာ gear-box (သို႔) Generator ခ်ိန္သားမမွန္ေသာေၾကာင့္( alignment out ေနေသာေၾကာင့္)
e. Engine အထိုင္ bolt ႏွင့္ head bolt မ်ား ေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 29 ). ဆူညံသံမ်ား ထြက္ေပၚျခင္း
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. pump ဆီပန္းသြင္းမႈပမာဏ မမွန္ေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Vibration damper (သို႔) flywheel balance မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. valve ဟာေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Timing gear မ်ားမွ gear အသြားမ်ား ပဲ႔ေန(သို႔) က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
d. valve timing ႏွင့္ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
e. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
f. . push rod (သို႔) cam က်ိဳးေန / ေကာက္ေနေသာေၾကာင့္
b. valve ဟာေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Timing gear မ်ားမွ gear အသြားမ်ား ပဲ႔ေန(သို႔) က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
d. valve timing ႏွင့္ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
e. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
f. . push rod (သို႔) cam က်ိဳးေန / ေကာက္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 30 ).Crankcase pressure အလြန္အမင္းမ်ားေနျခင္း
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. piston ring ပ်က္စးီေနေသာေၾကာင့္(သို႔)က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္
b. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
c. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
b. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
c. piston မ်ားပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္ ၊ liner မ်ား အစင္းရာ အျခစ္ရာ ထင္ေနေသာေၾကာင့္
ဤတြင္ Diesel Engine တလံုးအား ျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြျခင္းၿပီးဆံုးပါၿပီ။
ပညာ႐ွင္အားလံုးအားေလးစားလ်က္
Credit
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ