ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Turbocharger တလံုး၏ ျပစ္​ခ်က္​ကို ႐ွာ​ေဖြျခင္​း(1)

Turbocharger တလံုး၏ ျပစ္​ခ်က္​ကို ႐ွာ​ေဖြျခင္​း

        ကမၻာ႔ ပထမဆံုး​ေသာ Turbocharger ကို 1878 ခုႏွစ္​တြင္​ Duglad Clerk (စ​ေကာ႔လူမ်ိဳး အင္​ဂ်ီနီယာ) ဆိုသူက 2 stroke engine အတြက္​ စတင္​ တီထြင္​ထုတ္​လုပ္​ သံုးစဲြခဲ႔သည္​။ ထို​ေခတ္​ထိုအခါ ကာလမ်ားဆီက turbocharger အား စြမ္​းအင္​ရ႐ွိ​ေစရန္​ engine ၏ out put shaft ျဖင္​့ ခ်ိတ္​ဆက္​၍ အသံုးျပဳ​ေမာင္​းႏွင္​ သံုးစြဲခဲ႔ၾကသည္​။ ထိုအခါ အဓိက ျပႆ     နာမွာ engine ၏ out put shaft ျဖင္​့ ခ်ိတ္​ဆက္​သံုးစြဲ​ေသာ​ေၾကာင္​့ engine မွ ထုတ္​လုပ္​​ေပးႏိုင္​​ေသာ power မွာ 15% ခန္​႔အထိ က်ဆင္​း​ေစသည္​။ ထို႔​ေနာက္​တြင္​မွ engine မွထြက္​႐ွိလာ​ေသာ Exhaust gas စြမ္​းအားအား အသံုးျပဳ​ေစ၍ turbocharger အား ​ေမာင္​းႏွင္​လည္​ပတ္​​ေစသည္​။

       Turbocharger မွ engine သို႔ ​ေလပံ႔ပိုး​ေပး​ေသာစနစ္​မွာ (၂) မ်ိဳး႐ွိသည္​-
၁။ constant pressure system ႏွင္​့
၂။ pulse system -
ဟူ၍ ​ေလ​ေပးပို႔​ေသာ စနစ္​ ၂မ်ိဳး႐ွိသည္​။

     ထို႔အျပင္​ Turbocharger သို႔ lube oil ​ေခ်ာဆီပံ႔ပိုး​ေပးသည္​့ စနစ္​မွာလည္​း  (၂) မ်ိဳး႐ွိသည္​-
၁။ own sump system ႏွင္​့
၂။ external lube oil supply system -
ဟူ၍ ​ေခ်ာဆီပံ႔​ေပးပို႔​ေသာ စနစ္​ ၂မ်ိဳး႐ွိသည္​။
     Own sump system  ကို ​ေရယာဥ္​ႀကီးမ်ား၏ turbocharger ႀကီးမ်ားတြင္​ အသံုးမ်ားသည္​။ကိုယ္​ပိုင္​ lube oil tank ပူးတဲြတည္​​ေဆာက္​ထည္​့သြင္​းထားသျဖင္​့ ​ေခ်ာဆီညစ္​ပတ္​မႈမွ​ေပး​ေသာ ဒုကၡ နဲပါးသည္​။
     External lube oil supply system ကို​ေတာ႔ engး အ​ေသးမ်ားတြင္​အသံုးမ်ားသည္​။ ယခုစနစ္​တြင္​ turbocharger အားပံ႔ပိုး​ေသာ ​ေခ်ာဆီကို engine ၏ ​ေခ်ာဆီစနစ္​ထဲမွ ယူသံုးထားသျဖင္​့ engine ၏ ​ေခ်ာဆီ ညစ္​ပတ္​သထက္​ ညစ္​ပတ္​လာ​ေလ turbocharger အတြက္​ဒုကၡ ​ေပး​ေလျဖစ္​သည္​။
       Turbocharger တလံုးသည္​ exhaust gas ၏ အ​ေထာက္​အကူျဖင္​့ အလုပ္​လုပ္​​ေဆာင္​​ေပးရ​ေသာ ပစၥည္​းတခုျဖစ္​သျဖင္​့ အပူဒဏ္​ကို အမ်ားဆံုးခံရ​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​းတခုျဖစ္​သည္​။ အနိမ္​႔ဆံုးအပူခ်ိန္​ခံစားရ​ေသာဒဏ္​သည္​ 950° Cအထိ႐ွိသည္​။ Turbocharger တလံုး၏ driven shaft အား အပူဒဏ္​ ႏွင္​့ ပြန္​းစားမႈဒဏ္​မွ ကာကြယ္​​ေပးရန္​ lube oil ပံ႔ပိုး​ေပး​ေရးသည္​ အ​ေရးပါသည္​။ ထိုအ​ေရးပါသည္​့ lube oil အား အျခားမလိုအပ္​သည္​့ အစိတ္​အပိုင္​းမ်ားသို႔ မ​ေရာက္​႐ွိ​ေစရန္​ lube oil အား ထိန္​းသိမ္​း​ေပးရမည္​့ labyrinth seal လိုအပ္​လာပါသည္​။ အဆိုပါ seal သည္​ turbocharger ထဲမွ ​ေခ်ာဆီမ်ားအား compressor blade ႏွင္​့ turbine blade မ်ားအတြင္​းသို႔ မ​ေရာက္​႐ွိရန္​ကာကြယ္​​ေပးရသည္​။ အဆိုပါ seal မွာ seal ဟု ဆိုရ​ေသာ္​လည္​း အမွန္​တကယ္​မွာ piston ring ႏွင္​့ အလားသ႑န္​တူ​ေသာ ring တမ်ိဳးပင္​ျဖစ္​သည္​။ အဆိုပါ sealing ring ကို အပူဒဏ္​ ႏွင္​့ အပြန္​းစားခံႏိုင္​ရန္​ gun metal ဟူ​ေသာ သတၱဳတမ်ိဳးျဖင္​့ျပဳလုပ္​ထားသည္​။အဆိုပါ sealing ringသည္​ ္turbocharger  ၏ compressor housing ထဲသို႔ ဝင္​​ေရာက္​လာ​ေသာ ​ေလမ်ားႏွင္​့ ​turbocharger ၏ အတြင္​းပိုင္​း႐ွိ ​ေခ်ာဆီတို႔ မထိ​ေတြ႔​ေစရန္​အဓိက ကာကြယ္​​ေပးရ​ေသာ ပစၥည္​းျဖစ္​သည္​။ compressor blade အတြင္​း ​ေခ်ာဆီ​ေရာက္​႐ွိသြားလ်င္​အဆိုပါ ​ေခ်ာဆီသည္​ engine ၏ cylinder အတြင္​း​ေရာက္​႐ွိၿပီး ​ေခ်ာဆီ + ​ေလ + ​ေလာင္​စာ​ေရာစပ္​​ေလာင္​ကြၽမ္​းၿပီး ထြက္​႐ွိလာမည္​့ exhaust gas မွာ အျပာ​ေရာင္​ သမ္​းလာ​ေပလိမ္​႔မည္​။ ထို႔အတူ turbine blade မ်ားအတြင္​းသို႔ ​ေခ်ာဆီ​ေရာက္​႐ွိလ်င္​ အဆိုပါ​ေခ်ာဆီမ်ားသည္​ exhaust ထြက္​႐ွိရာ funnel တ​ေလွ်ာက္​ ​​ေခ်ာဆီမ်ားျဖင္​့ရႊဲစို​ေနလိမ္​႔မည္​။ထိုအက်ိဳးဆက္​​ေၾကာင္​့ turbine housing ထဲတြင္​ cabon အနည္​ထိုင္​မႈမ်ားျပားလာၿပီး turbine blade မ်ားအား ထိခိုက္​ပ်က္​စီး​ေစႏိုင္​ပါသည္​။ ထို႔အျပင္​ exhaust လိုင္​းထဲတြင္​ carbon ဂ်ိဳးမ်ား​ေၾကာင္​့ exhaust လိုင္း က်ဥ္​း​ေျမာင္​းလာၿပီ engine အား exhaust back pressure ျဖစ္​စဥ္​ကို ျဖစ္​​ေပၚ​ေစႏိုင္​ပါသည္​။ထို႔​ေၾကာင္​့ exhaust gas အျပာ​ေရာင္​သမ္​းလာလ်င္​ / exhaust funnel ​ေခ်ာဆီမ်ားျဖင္​့ စိုရႊဲလာလ်င္​ အဆိုပါ sealing ring ပ်က္​စီးခ်ိဳ႕ယြင္​း​ေနၿပီျဖစ္​​ေၾကာင္​း သိသာႏိုင္​ပါသည္​။
         Turbocharger တလံုးသည္​ exhaust gas ကို အသံုးျပဳၿပီးလည္​ပတ္​ရသည္​့ အစိတ္​အပိုင္​းျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ အပူဒဏ္​ကို အမ်ားဆံုးခံရ​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​းျဖစ္​သည္​။ ထို႔အတူ ထိုအပူဒဏ္​႐ွိ​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​းတြင္​း ဝင္​​ေရာက္​လာ​ေသာ​ေလမ်ားသည္​လည္​း အပူကူးစက္​ခံစားၾကရသည္​ ။ ​ေလ၏ သ​ေဘာမွာ ပူလ်င္​ပြ၍ ​ေအးလ်င္​က်ံဳ ႕သည္​့သ​ေဘာ႐ွိသည္​့အတြက္​ combustion chamber အတြင္​း ​ေရာက္​႐ွိလာသည္​့​ေလမ်ားသည္​လည္​း ထုထည္​ပြလာၿပီး ​ေလရ႐ွိမႈနဲလာ​ေသာ​ေၾကာင္​့ combustion အတြက္​ အ​ေႏွာင္​့အယွက္​ျဖစ္​​ေစသည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့  combustion chamber အတြင္​း ​ေရာက္႐ွိလာမည္​့ ​ေလမ်ားအတြက္​ အ​ေအးခံ​ေပးရန္​ cooler တလံုးလိုအပ္​လာပါသည္​။ ​( ေလသည္​ ​ေအး​ေသာအခါ က်ံု႕၍ ထုထည္​သည္​လည္​း က်ံု႔လာပါသည္​ ၊ ထို႔​ေၾကာင္​့ combustion chamber အတြင္​း ​ေလ​ေရာက္​႐ွိရန္​ ပိုမိုလြယ္​ကူလာပါသည္​) ။ အဆိုပါ အစိတ္​အပိုင္​းကို charge aircooler (သို႔) aftercooler (သို႔) intercooler ဟု ​ေခၚ​ေဝၚသံုးစြဲပါသည္​။ ​ေရ​ေၾကာင္​းသံုး engine ႀကီးမ်ားတြင္​ အဆိုပါ cooler ကို engine ျဖင္​့တြဲဆက္​၍ sea water ျဖင္​့ အ​ေအးခံသံုးစဲြၾက​ေသာ္​လည္​း ၊ ​ေနရာ အခက္​အခဲႏွင္​့ အ​ေအးခံ​ေရ အခက္​အခဲ​ေၾကာင္​့ automobile ကားမ်ားတြင္​charge​aircooler ကို ​ေလျဖင္​့ပင္​ ျပန္​၍ အ​ေအး​ေပးၾကသည္​။ အခ်ိဳ႕​ေသာကားမ်ားတြင္​ radiator ​ေ႐ွ့တြင္​ fin မ်ားျဖင္​့ ​ေလအ​ေအးခံ​ေသာ cooler ပါ႐ွိလာၾကသည္​ကို ​ေတြ႔ႏိုင္​ပါသည္​။
           ႀကီးမား​ေသာ engine ႀကီးမ်ားတြင္​ turbocharger ၏ အလုပ္​လုပ္​​ေဆာင္​မႈသည္​ ​ေႏွး​ေကြး​ေသာ​ေၾကာင္​့ combustion အတြက္​ ​ေလရ႐ွိရန္​ အခက္​အခဲ႐ွိလာသည္​ ၊ ထိုအခါ combustion အတြက္​ ​scavengin box (သို႔) combustion chamber အတြင္​းသို႔ ​ေလကို ႀကိဳတင္​ပံ႔ပိုး​ေပး​ေသာ auxiliary blower fan မ်ားအား သီးျခားအသံုးျပဳၾကရသည္​။အဆိုပါ blower မ်ားအား engine မႏိႈးမွီတြင္​ ႀကိဳတင္​​ေမာင္​း​ေပးရၿပီး ၊ engine ႏိုးၿပီး၍ charge air pressure သတ္​မွတ္​ pressure ​ေရာက္​႐ွိမွသာ အလိုအ​ေလ်ာက္​ရပ္​တန္​႔သြားရန္​ ​ေဆာင္​ရြက္​ထားသည္​။ ထိုသို႔မဟုတ္​လ်င္​  manual ျဖင္​့ ရပ္​တန္​႔​ေပးရသည္​။

ဆက္​လက္​ ​ေဖာ္​ျပ​ေပးပါမည္​။

ပညာ႐ွင္​အားလံုးအား​ေလးစားလ်က္​

Credit
  ​ေအာင္​ျမင္​သူ - ဆားဗစ္​ အင္​ဂ်င္​နီယာ

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html