ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

Turbocharger တလံုး၏ ျပစ္​ခ်က္​ကို ႐ွာ​ေဖြျခင္​း အပိုင္​း ( ၂ )

Turbocharger တလံုး၏ ျပစ္​ခ်က္​ကို ႐ွာ​ေဖြျခင္​း
              အပိုင္​း ( ၂ )

           Turbocharger ကို ဘာ႔​ေၾကာင္​့သံုးစြဲ​ေနၾကသနည္​း ? ။ Engine တလံုး combustion ျဖစ္​ရန္​အတြက္​ ​ေလ + ​ေလာင္​စာဆီ + အပူ ထို ၃ မ်ိဳး နည္​းစနစ္​က်စြာ ​ေပါင္​းစပ္​​ေပးႏိုင္​မွ complete combustion (ၿပီးျပည္​့စံု​ေသာ မီး​ေလာင္​​ေပါက္​ကြဲျခင္​း) တခု ျဖစ္​​ေပၚပါမည္​။ ထို ၃ မ်ိဳးထဲတြင္​ ​ေလာင္​စာဆီသည္​ ကန္​႔သတ္​မႈ(ပမာဏ အတိအက်) တခုျဖင္​့ combustion chamber ထဲ ​ေရာက္​႐ွိရသည္​ ၊ ထို႔အတူ အပူသည္​လည္​း piston ၏ ဖိက်စ္​မႈ​ေၾကာင္​့(bore + stroke ဧရိယာမ်ား​ေလ ပိုဖိက်စ္​ႏိုင္​​ေလ ပိုပူ​ေလျဖစ္​မည္​) ျဖစ္​​ေပၚလာမည္​့ တိက်သည္​့အပူတန္​ဘိုးတခု တည္​႐ွိလာသည္​။ ​ေလအတြက္​မူ တိက်သည္​့ ​ေပးသြင္​းမႈပမာဏမ႐ွိ ၊ ​ေလထုဖိအားအတြင္​းမွ ​ေလကို suction stroke တြင္​ piston မွ ဆြဲစုပ္​ယူသည္​့ ပမာဏအတိုင္​းပဲ chamber အတြင္​းယူသြင္​းရသည္​။ (​ေဆးထိုးအပ္​ႁပြန္​မွ ​ေဆးကိုစုပ္​သြင္​းယူသည္​့ အလားသ႑န္​အား ျမင္​​ေယာင္​ၾကည္​့ပါ)။ အဆိုပါ စုပ္​သြင္​းယူ​ေသာ ​ေလသည္​ air filter - inlet manifold - inlet valve စသည္​တို႔ကို ပြတ္​တိုက္​​ေက်ာ္​ျဖတ္​ၿပီးမွ chamber အတြင္​း ဝင္​​ေရာက္​ရသည္​ျဖစ္​၍ combustion အတြက္​ တိက်သည္​့ ​ေလထုပမာဏ ရ႐ွိရန္​ခဲယဥ္​းလာသည္​။ျဖတ္​သန္​းဝင္​​ေရာက္​ရသည္​့ အကြာအ​ေဝး ႐ွည္​လာ​ေလ​ေလ ပြတ္​တိုက္​မႈ​ေၾကာင္​့ ​ေလထုစီးဝင္​လာမႈ ဆံုး႐ွံဳ း​ရေလ​ေလ ျဖစ္​လာသည္​။ ထိုအခါ chamber အတြင္​းသို႔ pressure ျဖင္​့ ​ေ​လကိုဖိသိပ္​က်စ္​သြင္​း​ေပးမည္​့ အ​ေထာက္​အကူျပဳ ကိရိယာတခု လိုအပ္​လာသည္​။ ထို႔အတြက္​​ေၾကာင္​့ turbocharger ကို တည္​ထြင္​သံုးစြဲလာၾကသည္​။ တို​ေတာင္​းလွသည္​့ အခ်ိန္​အတြင္​း ျဖစ္​​ေပၚလာမည္​့ suction stroke ကာလသည္​ ခဏတာျဖစ္​သည္​့အတြက္​ ​ေလကို ပိုမိုရ႐ွိရန္​ အလြန္​အ​ေရးပါသည္​။ ထို turbocharger ကို တပ္​ဆင္​သံုးစြဲ​ေသာအခါ တျခား engine မ်ားႏွင္​့ ထုထည္​ အရြယ္​အစား တူညီသည္​့ engine ပင္​ျဖစ္​​ေသာ္​လည္​း ၊ ထုတ္​လုပ္​​ေပးသည္​့ engine power (တနည္​းအားျဖင္​့​ေျပာရလ်င္​ work-done) ပိုမို​ေကာင္​းမြန္​လာသည္​ကို​ေတြ႔ရသည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ turbocharger တပ္​ဆင္​ထား​ေသာ engine မ်ားသည္​ အျခားအရြယ္​အစား တည္​​ေဆာက္​ပံု တူညီသည္​့ engine မ်ားထက္​ power ပိုမ်ားလာရျခင္​း အ​ေၾကာင္​းရင္​းပင္​ ျဖစ္​သည္​။ ဥပမာ အ​ေနျဖင္​့ Cummins company မွထုတ္​လုပ္​​ေသာ အရြယ္​ပမာဏ တူညီသည္​့ engine model မ်ားျဖင္​့ ႏိႈင္​းယွဥ္​ျပသြားပါမည္​- - -

1. N    855 ( M )           215HP
2. NT  855 ( M )           295HP
3. NTA855 ( M )          355HP

အထက္​ပါ model မ်ားမွ အကၡရာႏွင္​့ ကိန္​းဂဏန္​းမ်ားကို အက်ယ္​တဝင္​့႐ွင္​းလင္​းျပရလ်င္​ -

1. N သည္​ engine serial model တမ်ိဳး ျဖစ္​ပါသည္​။
2. T သည္​ turbocharger တပ္​ဆင္​ထားသည္​ဆို​ေသာအဓိပၸါယ္​ ျဖစ္​ပါသည္​။
3. A သည္​ After cooler / charge air cooler /inter cooler တပ္​ဆင္​ထားသည္​ဆို​ေသာ အဓိပၸါယ္​ ျဖစ္​ပါသည္​။
4. 855 ဆိုသည္​မွာ engine ၏ ထုထည္​ပမာဏအရြယ္​အစားကို ကုဗလက္​မျဖင္​့ ​ေဖာ္​ျပျခင္​း ျဖစ္​ပါသည္​။
5. ( M ) ဆိုသည္​မွာ Marine use (​ေရ​ေၾကာင္​းသံုး)အမ်ိဳးအစားျဖစ္​သည္​ဟု ​ေဖာ္​ျပျခင္​း ျဖစ္​ပါသည္​။
6. ( 215 HP ) ( 295 HP ) ( 355 HP ) စသည္​့ ကိန္​းဂဏန္​းမ်ားသည္​ engine မွ အမွန္​တကယ္​ သံုးစြဲႏိုင္​သည္​့ ( brake horse power ) တန္​ဘိုးမ်ားျဖစ္​ပါသည္​။
အဆိုပါ engine မ်ား၏ bore ႏွင္​့ stroke မွာ ကိန္​းဂဏန္​းတန္​ဘိုးအ တူတူပင္​ျဖစ္​ပါသည္​။
Bore = 140 mm
Stroke=152 mm ျဖစ္​ပါသည္​။

အထက္​ပါ အရြယ္​အစားတူ အခ်ိဳးအစားတူ​ေသာ engine မ်ားမွ ထုတ္​လုပ္​​ေပး​ေသာ engine power (ျမင္​း​ေကာင္​​ေရ) မ်ားအား ႏိႈင္​းယွဥ္​ၾကည္​့လ်င္​ turbocharger ပါ​ေသာ engine သည္​ turbocharger မပါ​ေသာ engine ထက္​ power ပိုထုတ္​​ေပးႏိုင္​သည္​ကို​ေတြ႔ရ​ေပမည္​။ထို႔အတူ turbocharger ပါ​ေသာ္​လည္​း after cooler ပါလာ​ေသာ engine က power ပိုထုတ္​​ေပးလာႏိုင္​သည္​ကို သတိျပဳႏိုင္​​ေပလိမ္​႔မည္​။ ထို႔အတြက္​​ေၾကာင္​့ turbocharger ႏွင္​့ after cooler မ်ားကို engine power ပိုမိုထုတ္​လုပ္​​ေပးႏိုင္​ရန္​အတြက္​ တည္​ထြင္​ တပ္​ဆင္​ သံုးစြဲလာၾကျခင္​းျဖစ္​ပါသည္​။
          ဒီ​ေနရာမွာ အလ်ဥ္​းသင္​့၍ ႐ွင္​းျပလိုသည္​မွာ turbocharger ႏွင္​့ supercharger အ​ေၾကာင္​းပင္​ ျဖစ္​သည္​။ turbocharger ႏွင္​့ supercharger ႏွစ္​မ်ိဳးလံုးသည္​ engine အတြက္​ ​ေလကို​ေပးသြင္​း​ေပးရ​ေသာ ပစၥည္​းကိရိယာမ်ားပင္​ ျဖစ္​လင္​့ကစား တည္​​ေဆာက္​ပံုႏွင္​့ ဖြဲ႔စည္​းပံု အနဲငယ္​ကြာျခားသလို driven ​ေမာင္​းႏွင္​ခိုင္​း​ေစသည္​့​ေနရာလည္​းကြာျခားပါသည္​။ turbocharger ကို Exhaust မွထြက္​သည္​့ Exhaust gas ျဖင္​့ ​ေမာင္​းႏွင္​​ေစခိုင္​းၿပီး ၊ supercharger ကို​ေတာ႔ engine ျဖင္​့ တိုက္​႐ိုက္​ခ်ိတ္​ဆက္​၍ ​ေမာင္​းႏွင္​​ေစခိုင္​းပါသည္​။​ေမာင္​းႏွင္​​ေစခိုင္​းသည္​့ type က​ေတာ႔  gear type ၊ belt type စသည္​ျဖင္​့ ထုတ္​လုပ္​သူအ​ေပၚမူတည္​ၿပီး ကြဲျပားပါသည္​။ ထိုသို႔ engine ျဖင္​့ တိုက္​႐ိုက္​ခ်ိတ္​ဆက္​၍ သံုးစြဲရသျဖင္​့ engine ၏ power အား အနဲငယ္​က်ဆင္​း​ေစပါသည္​။ သို႔ပင္​​ေစကာမူ ၄င္​းမွထုတ္​လုပ္​​ေပး​ေသာ power ႏွင္​့ယွဥ္​ၾကည္​့လ်င္​ ထိုက်ဆင္​းမႈသည္​ မ​ေျပာပ​ေလာက္​​ေပ။ ထို႔အျပင္​ supercharger တပ္​ဆင္​ထား​ေသာ engine မ်ားတြင္​ turbocharger တပ္​ဆင္​ထား​ေသာ engine မ်ားထက္​ ၊ အားသာခ်က္​တခုမွာ engine စႏိႈးစဥ္​ကာလ၌ပင္​ engine အား စြမ္​းအင္​အျပည္​့ထုတ္​ယူသံုးစြဲႏိုင္​ျခင္​းပင္​ျဖစ္​သည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ စဦးအလ်င္​ (initial velocity) လိုအပ္​​ေသာ sport type ကားမ်ားတြင္​ အဆိုပါ supercharger ကို တပ္​ဆင္​သံုးစြဲလာၾကျခင္​း ျဖစ္​သည္​။ ( မင္​းသား Vann Diesel ပါဝင္​​သ႐ုပ္​​ေဆာင္​ထား​ေသာFast and furious ဇာတ္​ကားမ်ား၌ သံုးစြဲထား​ေသာ ကားမ်ားတြင္​ သတိျပဳႏိုင္​ပါလိမ္​႔မည္​။) supercharger တြင္​ထပ္​ဆင္​့၍ root blower ကို တပ္​ဆင္​သံုးစြဲၾက​ေသးသည္​။ ၄င္​း၏ မူလအလုပ္​မွ supercharger မွ​ေပးသြင္​း​ေသာ​ေလကိုပင္​ မုန္​႔ႀကိဳးလိမ္​ပံုစံ rotor shaft ျဖင္​့ ​ေလကိုဖိက်စ္​ တြန္​းသြင္​း​ေသာ အလုပ္​ပင္​ျဖစ္​သည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ အဆိုပါ supercharger သံုး​ထား​ေသာ ကားမ်ားတြင္​ engine ဖြဲ႔စည္​းပံု ႀကီးက်ယ္​ ပ်ံ႕ကားလာသည္​။ ထို႔အတြက္​​ေၾကာင္​့ ကားစက္​ခန္​း ​ေဘာနပ္​အဖံုး​ေပၚထိ ​ေနရာ​ေပး၍ ထုတ္​လုပ္​တပ္​ဆင္​ထားၾကရသည္​။
         ယ​ေန႔​ေခတ္​ကာလအထိ သံုးစြဲ​ေနၾကသည္​့ turbocharger system (5) မ်ိဳး႐ွိသည္​။ ၄င္​းတို႔မွာ -

1. VG Turbocharger system
2. VG Turbocharger system with variable compressor
3. Mechanical supercharger (S/C) +Turbocharger
4. Electrical compressor + Turbocharger
5. Variable Two - stage Turbocharger system......ဟူၿပီး system (5) မ်ိဳးအား တည္​ထြင္​ထုတ္​လုပ္​ သံုးစြဲ​ေနၾက​ေပၿပီ။
        Turbocharger တလံုးတြင္​ အဓိက ပ်က္​စီး​ေစႏိုင္​သည္​့ အစိတ္​အပိုင္​း ( ၅ ) ​ေနရာသာ႐ွိသည္​။ ၄င္​းတို႔မွာ -
1. Turbine blade
2. Compressor blade
3. Shaft
4. Bearing
5. Seal (compression seal )
စသည္​့ ( ၅ ) ​ေနရာတြင္​သာ အဓိက ပ်က္​စီး​ေလ႔႐ွိၾကသည္​။

ဆက္​လက္​ ​ေဖာ္​ျပ​ေပးပါမည္​။

ပညာ႐ွင္​အားလံုးအား​ေလးစားလ်က္​

Credit
  ​ေအာင္​ျမင္​သူ - ဆားဗစ္​ အင္​ဂ်င္​နီယာ

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html