Drive Trainအေျကာင္း
ကားေတြကို2WD (2 wheel drive ) ႏွင့္4WD
(Wheel drive) ဆိုျပီး drive train ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ဘီးေတြကိုေရႊးလ်ားေစပါတယ္ ။
2WD ဆိုတာကေတာ့ ကားဘီးေလးဘီးထဲက ႏွစ္ဘီးသာလည္ျပီး ႏွစ္ဘီးယက္ျဖင့္ကားကိုေရႊ ့လ်ားေစပါတယ္
က်န္တဲ့ႏွစ္ဘီးကေတာ့ freeအလြတ္လိုက္လည္ေစျခင္းျဖစ္ပါ
တယ္ ။ 2WD မွာ differential ကေရာင္း (အရပ္အေခၚအေဝၚ) တစ္ခုသာရိွပါတယ္ 2WD ကားေတြဟာ ဆီစားသက္သာပါတယ္2WD ကို ( ၄)မ်ိဳးထပ္ခြဲထားပါတယ္။
Front Engine Front Driveေရွ ့အင္ဂ်င္ေရွ ့ယက္
Rear Engine Rear Drive ေနာက္အင္ဂ်င္ေနာက္ယက္
Front Engine Rear Drive ေရွ ့အင္ဂ်င္ ေနာက္ယတ္
Mid Engine Rear Drive အလယ္အင္ဂ်င္ေနာက္ယတ္
တို ့ျဖစ္ပါတယ္ ။
Front Engine Rear Driveမွာ Engineသည္ကားေရွ ့ ပိုင္းမွာတည္ရိွျပီး Engineရဲ ့တြန္းအားကို ေနာက္ဘီးေတြနဲ ့ခ်ိတ္ဆတ္ထားတဲ့အတြက္ေျကာင့္ေနာက္ wheelေတြရဲ ့forceေျကာင့္ ေရွ ့wheelႏွစ္ခုကိုေရႊ ့လ်ားေစပါတယ္။
Transmission ဂီယာေဘာက္ သည့္ကားရဲ ့Center မွာရိွေနတဲ့အတြက္ Weight Balanceျဖစ္ေစပါတယ္။
Rear Engine Rear Driveမွာ Engineႏွင့္Transmissionသည္ကားရဲ ့ေနာက္ဘက္မွာရိွေနသည့္အတြက္ ေနာက္ဘီးႏွစ္ဘီးကသာလည္ပတ္ျပီးကားကို ေရႊ ့လ်ားေစပါတယ္
Bus ႏွင့္Expressကားမ်ားတြင္ေတြ ့ႏိုင္ပါတယ္။
Front Engine Front Driveမွာ Engineႏွင့္ Transmission သည္ ကားေရွ ့ဘက္မွာတည္ရိွေနတဲ့အတြက္ ေရွ ့ဘီးေတြသာယက္ျပီးလည္ပတ္
ေစျပီးေရွ ့ဘီးစတင္ေရႊ ့လ်ားတဲ့အရိွန္ေျကာင့္ေနာက္ Wheel
ေရႊ ့လ်ားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေရွ ့အင္ဂ်င္ ေရွ ့ယတ္မွာ propeller shaft , drive Axleတို ့မပါဝင္ဘဲ Transaxleကို တပ္ဆင္ထားပါတယ္။
Mid Engine Rear Driveကို ျပိဳင္ကားေတြမွာအသံုးျပဳထား
ပါတယ္ ။ Engine ႏွင့္ Transmissionကို တစ္ခ်ိဳ ့ကားေတြမွာ အလ်ားလိုက္တပ္ဆင္ထားသလိုတစ္ခ်ိဳ ့ကားေတြမွာေတာ့ ေဒါင္လိုက္တပ္ဆင္ထားတာကိုေတြ ့ရပါတယ္
Weight Dynamic နဲ ့ေနာက္ဘီးယွက္မွာ tractionကိုျဖစ္ေစလို ့ျပိဳင္ကားေတြမွာအသံုးျပဳတပ္ဆင္ျခင္း
ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကားတာယာေတြဟာ Engineအေရွ ့ဘက္မွာရိွရင္ အေရွ ့ဘီးႏွစ္ဘီး၏တာယာသည္ ေနာက္ဘီးထက္တာယာပိုစားပါတယ္။Engineအေနာက္ဘက္မွာရိွတဲ့ကားကေတာ့ အေနာက္တာယာ
ပိုစားပါတယ္
4 WD (4 Wheel Drive) ဆိုတာေလးဘီးယတ္ဘီးေလးဘီး
စလံုးအလုပ္လုပ္ျပီးေရႊ ့လ်ားေစတယ္ ။ 4WD သည္ 2WDထက္ အဆြဲ အရုန္းေကာင္းတယ္ ဆီလည္းပိုစားတယ္
4WD မွာ Differential ကေရာင္း ႏွစ္ခုပါပါတယ္ တစ္ခ်ိဳ ့ကားေတြမွာေတာ့ Differentialသံုးခုပါဝင္သည့္အျပင္
Transfer ဂီယာေဘာက္လည္းတပ္ဆင္ထားပါတယ္
4WD ကို ေလးခြဲထားပါေသးတယ္ PART TIME 4WD FULL TIME 4WD , Automatic 4Wheel ႏွင့္ All Wheel Driveဆိုျပီး ေလးမ်ိဳးရိွပါတယ္
Part time 4 wheel ရဲ ့အားသာခ်က္က 2 wheelႏွင့္ေမာင္းႏွင္လို ့ရသလို ရႊံ ့ႏြံ ေတာင္ကုန္းေတာင္တက္လမ္းေတြမွာဆိုရင္ 4 wheelေျပာင္းျပီး
ေမာင္းလို ့ရပါတယ္ ။ Part time 4 wheel မွာ 2 wheel ႏွင့္ 4 wheelေျပာင္းျပီးေရြးခ်ယ္လို ့ရေအာင္ Gear တံႏွစ္ခုပါတဲ့ ကားေတြရိွသလို တစ္ခ်ိဳ ့ကားေတြမွာ 2 wheel
4 wheelေျပာင္းရန္ ခလုတ္ႏွိပ္ျပီးေရြးခ်ယ္ေမာင္းႏွင္ လို ့ရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ Part Time 4 wheel ေတြမွာ Center Differential မပါဘူးFull Time 4 wheel driveႏွင္ ့All wheel
driveသည္ အျမဲတမ္းဘီးေလးဘီးယတ္ျပီးအခ်ိန္တိုင္း4 wheelျဖစ္ေမာင္းႏွင္ေစတယ္ ။ Automatic 4 wheel drive စနစ္မွာေတာ့ လမ္းေျဖာင့္ျဖဴးေကာင္းမြန္တဲ့အေျခအေနမွာ
2 wheelႏွင့္ေမာင္းႏွင္ေနျပီးလမ္းဆ္ုးတဲ့အေျခအေန ေတာင္းကုန္းေတာင္းတက္ေတြမွာဆို 4 wheelကိုအလိုအေလ်ာက္ေျပာင္းေလးေပးပါတယ္။
Credit ျပည့္ၿဖိဳးေက်ာ္
No comments:
Post a Comment