Turbocharger ပါတဲ႔ သင့္ Engး မွာဒီလကၡဏာေတြ ေဖာ္ျပလာၿပီဆိုရင္ သင့္engး ၏ turbocharger ကို စစ္ေဆးၾကည့္ဖို႔ သတိရၾကပါ။
၁။ Engine running hot(engးေမာင္းႏွင္ေနစဥ္engးtemperature ျမင့္တက္လာျခင္း)
၂။ Poor transient response
(engးအား RPM တင္ေနစဥ္ေသာ္၄င္း၊ load တင္ေနစဥ္ေသာ္၄င္း engး ၏စြမ္းရည္က်ဆင္းလာျခင္း)
၃။ Smoke (မီးခိုးမ်ား အလြန္အမင္းထြက္ေပၚလာျခင္း)
၄။ Engine lacks power (engး power က်ဆင္းလာ ျခင္း)
၅။ Black exhaust smoke (exhaust မွ မီးခိုးမဲမ်ားထြက္ေပၚလာျခင္း)
၆။ Blue exhaust smoke (exhaust မွ မီးခိုးအျပာေရာင္ မ်ားထြက္ေပၚလာျခင္း)
၇။ High oil consumption (fuel oil(သို႔) lube oil ဆီစားမ်ားလာျခင္း)
၈။ Turbocharger noisy (turbocharger မွ ဆူညံသံမ်ားထြက္ေပၚလာျခင္း)
၉။ Cyclic sound from the turbocharger ( turbocharger ပတ္ပတ္လည္မွ အသံမ်ားထြက္ေပၚလာျခင္း)
၁၀။ Oil leak from the compressor seal (compressor ဘက္ျခမ္း seal မွ ဆီယိုစိမ္႔ထြက္လာျခင္း)
၁၁။ Oil leak from the turbine seal(turbine ဘက္ျခမ္း seal မွဆီယိုစိမ္႔ထြက္လာျခင္း)
စတဲ႔လကၡဏာေတြ ေဖာ္ျပလာေနၿပီဆိုရင္ turbocharger ကိုလည္းစစ္ေဆးၾကည့္ဖို႔ သတိျပဳမိႏိုင္ၾကပါေစ။အျခားေသာအေၾကာင္းအခ်က္မ်ားေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ဒီေနရာမွာကေတာ႔ turbocharger အေၾကာင္းတင္ျပခ်င္လို႔ သီးသန္႔ ေျပာရျခင္းပါ။
Turbocharger မွာ-
-Air cleaner နဲ႔တြဲဆက္ထားတဲ႔ဘက္အျခမ္းကို compressor side လို႔ေခၚပါတယ္၊
-Exhaust manifold နဲ႔တြဲဆက္ထားတဲ႔ဖက္အျခမ္းကို turbine side လို႔ေခၚပါတယ္။
Turbocharger မ်ား ပ်က္စီးရသည့္ 90% ခန္႔သည္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
*ျပင္ပမွ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား turbineႏွင့္ compressor ဘက္ျခမ္းသို႔ဝင္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္
*ညစ္ေပေသာ ေခ်ာဆီႏွင့္ အျခားအရာမ်ားေရာေႏွာပါဝင္ေသာေခ်ာဆီ(ဥပမာ ေရ၊ ဒီဇယ္)ေၾကာင့္
*ေခ်ာဆီေရာက္႐ွိမႈ မလံုေလာက္ေသာေၾကာင့္(ဥပမာ-ေခ်ာဆီဖိအား၊filter system ၊ engးႏိႈးျခင္း/ရပ္ျခင္းနည္းစနစ္မမွန္လ်င္)
*engး၏ exhaust အပူခ်ိန္ျမင့္မားလြန္းျခင္းေၾကာင့္(ဆီပန္းသြင္းမႈစနစ္မမွန္ကန္ ခ်ိဳ႕ယြင္းလ်င္)စသည့္အခ်က္မ်ားသည္ turbocharger ပ်က္စီးရျခင္း၏ အေျခခံအေၾကာင္းအရင္းအခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။
ပညာ႐ွင္အားလံုးအားေလးစားလ်က္
Credit
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ
No comments:
Post a Comment