ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကားဘကၳီအေၾကာင္း.. ကားတစ္စီးမွာ ဘက္ထရီကလည္း အဓိက အေရးႀကီးတဲ့အရာ တစ္ခုပါ။

ကားတစ္စီးမွာ ဘက္ထရီကလည္း အဓိက အေရးႀကီးတဲ့အရာ တစ္ခုပါ။
🚨🚨🚨🚨🚨

🛠 ဘက္ထရီမေကာင္းရင္ ကားဆရာေတြ ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ ဘက္ထရီအၿမဲ ေကာင္းေနဖုိ႔ အားအျပည့္ရွိေနဖုိ႔၊ ထိန္းသိမ္းမႈေတြ လုပ္ရပါတယ္။ ကား ေမာင္းသြားေနရင္းကေန တစ္ခါတေလ ဘက္ထရီ ခ်ာဂ်င္မဝင္တဲ့ ျပႆနာမ်ဳိး ႀကဳံရတတ္ပါတယ္။ ကားဒက္ရွ္ဘုတ္မွာ ဘက္ထရီ icon ပုံကေလး မီးလင္းေနၿပီ ဆုိရင္၊ ဘက္ထရီခ်ာဂ်င္ မဝင္ေတာ့ဘူး ဆုိတာ သတိေပးတာပါပဲ။

🎁 ဘက္ထရီတစ္လုံးမွာ သုိေလွာင္ထားတဲ့ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ကုိ အၾကာႀကီးသုံးလုိ႔ မရပါဘူး။ ခ်ာဂ်င္မရေတာ့တာနဲ႔ ကားမီးေတြ၊ Air Con ေတြ ခ်က္ခ်င္း ပိတ္ပစ္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ညပုိင္းကားေမာင္းေနခ်ိန္မွာ ခ်ာဂ်င္မဝင္ေတာ့ရင္ ကားဆက္ေမာင္းလုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေန႔ပုိင္း ျဖစ္ရင္ေတာ့ ဒုိင္နမုိ၊ ေမာ္တာ၊ ဝါယာရိန္း ကားဝပ္ေရွာ့ ဆုိင္ တစ္ခုခုကုိ ကားေမာင္းသြားလို႔ ရပါ ေသးတယ္။
ဘက္ထရီခ်ာဂ်င္ မဝင္ေတာ့တဲ့ ျပႆနာ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာႏုိင္ဖုိ႔ ေလာေလာဆယ္ မ်က္ျမင္စစ္ေဆးပါ။

🔘ကားကုိအႏၲရာယ္ကင္းတဲ့ လမ္းေဘး တစ္ေနရာမွာ ခ်ရပ္ပါ။ စက္ဖုံးဖြင့္ၿပီး စစ္ေဆးပါ။ ဒုိင္နမုိပန္ကာႀကိဳး ျပတ္ထြက္တာလား၊ ပန္ကာႀကဳိးေခ်ာင္ၿပီး ျပဳတ္ထြက္တာလား။ ဒုိင္နမုိ ေဆာ့ကတ္ေတြ ေခ်ာင္ေနသလား။ လြတ္ေနသလား။ ဒုိင္နမုိ မိန္းႀကိဳးငုတ္မွာ ဖမ္းထားတဲ့ နတ္ေခါင္း ေခ်ာင္ေနတာလား။ အပူလြန္ၿပီး မိန္းႀကိဳး ပ်က္က်ေနတာလား။ မ်က္ျမင္စစ္ေဆးပါ။ အလင္းေရာင္ မေကာင္းရင္ေတာ့ LED ဓါတ္မီးတစ္လက္ လုိပါတယ္။ ဘက္ထရီကေန ယာယီဝါယာသြယ္ၿပီး မီးထြန္းတာမ်ဳိး မလုပ္ပါနဲ႔။ မီးအႏၲရာယ္ ရွိပါတယ္။

☉ အလြယ္တကူ မ်က္ျမင္စစ္ေဆးလုိ႔ ရႏိုင္တဲ့ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္ တစ္ခုခု ေတြ႕ေအာင္ရွာၾကည့္ပါ။ ဘာမဟုတ္တဲ့ ျပႆနာ ေသးေသးေလးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ပန္ကာႀကိဳးေခ်ာင္ၿပီး ဒုိင္နမုိ မူလီက ခုန္ထြက္သြားတာမ်ဳိး၊ ဒုိင္နမုိ ေဆာ့ကတ္ေခ်ာင္ၿပီး လြတ္ေနတာမ်ဳိး၊ ဒုိင္နမုိပန္ကာႀကဳိး ျပတ္ထြက္တာမ်ဳိး၊ ဒုိင္နမုိပန္ကာႀကဳိး ေခ်ာင္ၿပီး ျပဳတ္က် ေနတာမ်ဳိးပါ။ တစ္ခါတေလ ဒီလုိခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ကေလးေတြ ျပန္ျပင္ လုိက္ရင္ပဲ ျပန္ေကာင္း သြားတတ္ပါတယ္။
ဘက္ထရီေခါင္း ေခ်ာင္ေနရင္လည္း ခ်ာဂ်င္မဝင္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

🚘 ကားဆုိတာမ်ဳိးက အၿမဲတမ္း ေရြ႕လ်ား ေနရတာဆုိေတာ့ အင္ဂ်င္တုန္ခါမႈေတြ၊ လမ္းအေဆာင့္ ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ ဘက္ထရီေခါင္း၊ ဘက္ထရီ ႀကိဳးေတြ ေခ်ာင္လာ တတ္ပါတယ္။ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြ တစ္ခုမွ ရွာမေတြ႕ခဲ့ရင္ေတာ့ ခ်ာဂ်င္မဝင္တာ၊ ဒုိင္နမုိထဲမွာ တစ္ခုခု ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ကာဗြန္ တုိေနတာလား။ ကြိဳင္ေလာင္သြားတာလား။ ဒုိင္အုပ္ေတြ မေကာင္းေတာ့တာလား။ ကတ္ေတာက္၊ i.c မေကာင္းတာ လား။ ႐ုိတာထဲက ကြိဳင္ႀကိဳးျပတ္ ထြက္တာလား။ ႐ုိတာထိပ္က ေၾကးကြင္း တစ္ျခမ္းစား ေနတာလား။ ဒုိင္နမုိ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ေတြ ရွာေဖြဖုိ႔၊ ျပင္ဆင္ဖုိ႔၊ ဒုိင္နမုိဆားဗစ္ဆုိင္မွာ လုပ္ရမယ့္ အပုိင္းပါ။ ဒုိင္နမုိဆုိတာ တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ေတာ့ စစ္ေဆးဖုိ႔၊ ဆားဗစ္စင္ လုပ္ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။

✡AC/DC ဒုိင္နမုိ ေခၚ Alternator ဟာ ခ်ာဂ်င္ အားသြင္းစနစ္ရဲ႕အဓိက မ႑ဳိင္ပါ။ ကားတစ္စီးလုံး အတြက္ လုိအပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ကုိ ဒုိင္နမုိက ထုတ္လုပ္ ေပးပါတယ္။ အင္ဂ်င္မူလီနဲ႔ ဒုိင္နမုိမူလီကုိ ပန္ကာႀကိဳး V-Belt နဲ႔ ဆက္သြယ္ထား ပါတယ္။ အင္ဂ်င္လည္အားေၾကာင့္ ဒုိင္နမုိလည္ ၿပီး မီးထြက္တာပါ။ Alternator ကုိ AC/DC ဒုိင္နမုိလုိ႔ပဲ အလြယ္ ေခၚၾကပါတယ္။

🔩ဒုိင္နမုိဆုိတာ စက္မႈစြမ္းအင္ကုိ အသံုးခ်ၿပီး လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ထုတ္ လုပ္ေပးတဲ့အရာပါ။ ဒုိင္နမုိက ထြက္လာတာ A.C လွ်ပ္စစ္ပါ။ ကားမွာ သုံးတာ D.C လွ်ပ္စစ္ပါ။ A.C ကုိ D.C ျဖစ္ေအာင္ ဒုိင္အုပ္ေတြက ေျပာင္း ေပးပါတယ္။
ကားေလးေတြမွာ 12 volts သုံးၿပီး၊ ကားႀကီးေတြမွာ 24 volts သုံးပါတယ္။ ေမာ္တာနဲ႔ ဒုိင္နမုိကုိလည္း 12-V/24-V ဆုိၿပီး ခြဲျခားပါတယ္။ ဒုိင္နမုိတစ္လုံး ထုတ္လုပ္တဲ့ ဗုိ႔အားနဲ႔ လွ်ပ္စီးေၾကာင္း အမ္ပီယာ (Amp:) ကုိ I.C ကတ္ေတာက္က ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္။ ဒုိင္နမုိက ထုတ္လုပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ကုိ ကားတစ္စီးလုံး လုိအပ္တဲ့ ေနရာတုိင္းမွာ သုံးတဲ့အျပင္ ဘက္ထရီအုိးထဲမွာလည္း သိုေလွာင္ ထိန္းသိမ္းထား ပါတယ္။

🕯ကားတစ္စီးမွာ ဘက္ထရီ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ပါတယ္။ ဘက္ထရီ မေကာင္းရင္ မနက္ပုိင္း ကားစက္စႏႈိးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒုကၡေပးပါတယ္။ ခ်ာဂ်င္ေကာင္းေကာင္း မဝင္ရင္ ဘက္ထရီအား မျပည့္ပါဘူး။ ဘက္ထရီအား မေကာင္းရင္ စက္ႏႈိးရ ခက္ပါတယ္။ ဘက္ထရီေကာင္းမွ ေမာ္တာလည္တာ အားရွိပါတယ္။ ဘက္ထရီေဒါင္းသြား လုိ႔ ကားတြန္းႏႈိးရတဲ့ ဒုကၡ (ေအာ္တိုမဟုတ္ပါက) ၊ ဘက္ထရီ ဆိုင္မွာ ဘက္ထရီအိုး သြားမွာရတဲ့ဒုကၡ၊ ဒါမ်ဳိးေတြက ကင္းေဝးေအာင္ ဒုိင္နမုိနဲ႔ ဘက္ထရီကုိ ဂ႐ုစိုက္ထိန္းသိမ္း ရပါတယ္။ ကားသမားဆုိတာ၊ ကားေမာင္းေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးပါဘူး။ ကုိယ္ ေမာင္းတဲ့ကားကုိ ဂ႐ုစုိက္ထိန္းသိမ္း ရပါတယ္။

💡မနက္ပုိင္း ကားစက္ႏိႈးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘက္ထရီအားမရွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ ေမာ္တာ လည္တာ ေႏွးလြန္းေနရင္ ဘက္ထရီကုိ စစ္ေဆးရမယ္။ ခ်ာဂ်င္ အဝင္ေကာင္း၊ မေကာင္းလည္း စစ္ေဆးရမယ္။
ေမာ္တာလည္တာ အီေနရင္ ကားမီးႀကီး ဖြင့္ၾကည့္ပါ။ မီးအလင္းေရာင္ ျပင္းအား က်ေနမယ္။ ကား ဟြန္းသံလည္း တုိးေနမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဘက္ထရီ ေဒါင္းသြားတာ ေသခ်ာပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ မီးႀကီးျပင္း အားကလည္း ေကာင္းတယ္။ ဟြန္းသံကလည္း အက်ယ္ႀကီး ျမည္တယ္။ ဝုိင္ဘာေမာ္တာ ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့လည္း လည္ေနတာ အားေကာင္းတဲ့ အေန အထားမ်ဳိး ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘက္ထရီထဲမွာ အားေကာင္းေကာင္း ရွိတယ္ ဆုိတာေသခ်ာပါတယ္။

⬇ေမာ္တာအီေနၿပီး၊ ဆြဲအား မေကာင္းတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ ဘက္ထရီေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ စက္ႏႈိး ေမာ္တာစနစ္ မွာကုိ တစ္ခုခု မွားေနပါၿပီ။ ေမာ္တာ ေၾကးစိတ္ေခါင္းေတြစားၿပီး ကာဗြန္ တုိေနတာလား။ ဆုိလီႏြိဳက္ မေကာင္းတာလား၊ ဘက္ထရီေခါင္းေတြ၊ ဘက္ထရီေကဘယ္ ႀကိဳးအဆက္ေတြ ေခ်ာင္ၿပီး လြတ္ေနတာလား။ ေမာ္တာမွာ ခြၽတ္ယြင္း အားနည္းခ်က္ေတြ သိရေအာင္ ေမာ္တာျဖဳတ္ေဆး ၾကည့္ပါ။ ဆားဗစ္စင္ လုပ္ပါ။
ဘက္ထရီ အေျခအေနကုိ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ မီတာနဲ႔ ေထာက္တုိင္းၾကည့္ပါ။

📟 ဗုိ႔အားပမာဏ (12.66V) ရွိေနရင္ ဘက္ထရီ အားျပည့္ပါတယ္။ (12.45V) ဆုိရင္ေတာ့ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ အားရွိတယ္။ (12.24V) မွာ ျဖစ္ေနရင္ ေတာ့ ဘက္ထရီထဲမွာ သုိေလွာင္အား ထက္ဝက္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ဘက္ထရီဆုိင္ပုိ႔ၿပီး အားျပန္သြင္းပါ။ မုိးေရအက္ဆစ္ပါဝါနဲ႔ Level ကုိ စစ္ေဆးပါ။ အားအျပည့္ရွိတဲ့ ဘက္ထရီတစ္လုံးရဲ႕ အက္စစ္ျပင္းအားဟာ ဒီဂရီ (1.265) ရွိရပါတယ္။ အားေကာင္းတဲ့ ဘက္ထရီနဲ႔ စက္ႏိႈးေမာ္တာ ကုိဆြဲရင္ ေမာ္တာဆြဲအား ေကာင္းပါတယ္။ ''ေဒါက္-ဝူး'' တစ္ခ်က္တည္း နဲ႔ကုိ စက္ႏုိးႏုိင္ပါတယ္။

💥 ကားဘက္ထရီတစ္လုံးရဲ႕ အဓိက တာဝန္ကေတာ့ အားသြင္းစနစ္မွာ ဝါယာရိန္းစနစ္ေတြမွာ တည္ၿငိမ္တဲ့ ဗုိ႔အား ရွိေနေစဖုိ႔နဲ႔ ဒုိင္နမုိခ်ာဂ်င္ မသြင္းတဲ့ အေျခအေန (စက္ရပ္ထားျခင္း) မွာ သိုေလွာင္ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအားေတြကုိ လုိအပ္သလုိ ထုတ္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္တယ္။

📌 ဘက္ထရီတစ္လုံးရဲ႕သက္တမ္းဟာ ၂ ႏွစ္ကေန ၄ႏွစ္ေလာက္အထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ ခ်ာဂ်င္အားသြင္း စနစ္ေကာင္းၿပီး ဘက္ထရီကုိ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရင္ေတာ့ ၾကာၾကာအသုံးခံပါတယ္။
📌 ဘက္ထရီငုတ္ေတြ၊ ဘက္ထရီေခါင္းေတြ၊ အၿမဲသန္႔ရွင္းေအာင္ထားပါ။ အက္ဆစ္ရည္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး ဆားေပါက္ တတ္ပါတယ္။ ဘက္ထရီ ဆားေပါက္ရင္ ေဆာ္ဒါရည္နဲ႔ေဆးေပးပါ။
📌 ဘက္ထရီေကဘယ္ႀကိဳး အဆက္ေတြ၊ ဘက္ထရီေခါင္းေတြတင္း က်ပ္ေနပါေစ။
📌 ဘက္ထရီမုိးေရအက္ဆစ္ Level မၾကာခဏ စစ္ေဆးပါ။ အက္ဆစ္ အရည္ ခမ္းသြားလွ်င္ မုိးေရေရာပါ။
📌 ဘက္ထရီအုိးကြဲအက္ျခင္း၊ အက္ဆစ္ ယုိစိမ့္ေနတာေတြ ရွိ၊ မရွိ စစ္ေဆးပါ။
📌 ဘက္ထရီခ်ာဂ်င္သြင္းတာ မွန္ပါေစ။ ခ်ာဂ်င္အမ္ပီယာ မ်ားလြန္းရင္ ဘက္ထရီအုိး ပြက္ပြက္ဆူလာ တတ္ပါ တယ္။ ဘက္ထရီအုိးခ်ာဂ်င္ ဗုိ႔အား က (13.8V) ကေန (14.3V) ေလာက္ပဲ ရွိသင့္တယ္။
📌 ေနာက္ဆုံးကားသိမ္းလွ်င္ ကားမီးမ်ား၊ ခလုတ္မ်ား အားလုံးကုိ ပိတ္ၿပီးမွ ကားတံခါးကုိ Lock ခ်ပါ။
📌 ဘက္ထရီအုိးကုိ ဖမ္းထိန္းထားတဲ့ ဘရတ္ကတ္ေတြ၊ နတ္ေခါင္းေတြ တင္းက်ပ္ေနဖုိ႔ လုိပါတယ္။
📌 12V ဘက္ထရီတစ္လုံးမွာ cell အခန္းေပါင္း ၆ ခန္းပါရွိပါတယ္။ အက္ဆစ္ျပင္းအား သိပ္သည္းဆကုိ တစ္ခန္းခ်င္း တုိင္းၾကည့္ပါ။ cell အခန္း အားလုံး အက္ဆစ္ျပင္းအား တူညီေနဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အက္ဆစ္ Level လည္း တူညီဖုိ႔ လိုပါတယ္။
📌 ဘက္ထရီအုိးမွာ အက္ဆစ္ရည္ေတြ ခန္းေျခာက္ၿပီး ပလိပ္ျပားေတြ ေပၚလာတဲ့ အထိ မသုံးပါနဲ႔။ အက္ဆစ္ခန္းေျခာက္သြားရင္ ဘက္ထရီ မုိးေရကုိပဲ ထပ္ျဖည့္ေပးပါ။ ေရသန္႔ဘူးထဲက ေရေလာင္းထည့္ေပး လုိ႔ မရပါ။ ဘက္ထရီငုတ္နဲ႔ ဘက္ထရီေခါင္းၾကားမွာ ဆားပြင့္ တတ္ပါတယ္။ ဆားပြင့္ရင္ ေရေႏြးပူပူနဲ႔ ေလာင္းၿပီး ဘရတ္နဲ႔ ပြတ္တုိက္ ေဆးေၾကာေပးပါ။ ဘက္ထရီေကဘယ္ ႀကိဳးထိပ္က Cable Lug ေခါင္းေတြ ေခ်ာင္ေန တတ္ပါတယ္။ စစ္ေဆးၿပီး တင္းက်ပ္ေပးပါ။
📌 ဘက္ထရီ Earth ႀကိဳးက အင္ဂ်င္ ဘေလာက္မွာ တစ္ေခ်ာင္း၊ ကား ေဘာ္ဒီ၊ ဖရိန္မွာ တစ္ေခ်ာင္းရွိတတ္ ပါတယ္။ Earth ႀကိဳး ေခ်ာင္ေနရင္လည္း တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ႀကိဳးလြတ္သြားတတ္ ပါတယ္။
📌 ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရာမလုိတဲ့ Maintenance Free Battery ေတာင္ ဘက္ထရီေခါင္းေတြ၊ ဘက္ထရီ ေကဘယ္ ႀကိဳးေတြ၊ စစ္ေဆးတင္းက်ပ္ ဖုိ႔လိုပါတယ္။

🎁ကားဘက္ထရီတစ္လုံးဟာ ဒုိင္နမုိ ခ်ာဂ်င္ အားသြင္းတာလည္း မွန္မယ္။ ပုံမွန္လည္း ထိန္းသိမ္းတာ ဂ႐ုစုိက္ စစ္ေဆးတာေတြ လုပ္ေပးမယ္ ဆုိရင္ ဘက္ထရီ ဒုကၡကင္းေဝး ပါလိမ့္မယ္။
🚘🚘🚘🚘🚘

C/O credit
ကားခ်စ္သူ
Credit》》
# ခ႐ူဇာ(Auto-Trade)

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html