ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ကား အင္ဂ်င္ဝိုင္ ENGINE OIL

ဒီတစ္ေခါက္ ကား အင္ဂ်င္ဝိုင္ ENGINE OIL အေၾကာင္းေလးမွ်ေဝေပးပါမယ္
အလုပ္မ်ားေနေတာ့ မတင္ျဖစ္တာၾကာသြားတယ္ဗ်

အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆိုတာက ကားတြင္းစက္ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းမွာ အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္ပြန္းစားမႈ႕အနည္းဆံုးျဖစ္ေစရန္ ကားအင္ဂ်င္သက္တမ္းပိုၾကာၾကာခံေစရန္ထည့္သံုးရတဲ့ ေခ်ာဆီတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။အင္ဂ်င္ဝိုင္နဲ႔ကားေမာင္းသူတိုင္းမစိမ္းပါဘူး။ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူက သတ္မွတ္ kilo သံုးပီးတိုင္းလည္းေပးေနရလို႔ပါ။ မလည္းဘူးဆိုရင္ ကားတြင္းစက္ပစၥည္းမွာပြန္းစားကုန္ပီး မကုန္သင့္တာပိုကုန္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္းကားပိုင္ရွင္မ်ားကလည္း ဂရုတစိုက္လည္းေပးၾကပါတယ္။လည္းတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ဖို႔လည္းအေရးႀကီးပါတယ္ခဗ် ။ ဓာတ္ဆီ လား ဒီဇယ္လား Hybrid လား အစားစားရွိပါတယ္။ နားလည္တတ္ကြၽမ္းသူဆီမွာလည္းတာအေကာင္းဆံုးပါ။

ကဲဗဟုသုတေလးရသြားေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္ထားတဲ့ knowledge ေလးျပန္ share ပါမယ္။

ေခ်ာဆီအေကာင္းစား ဘယ္ေတာ့မွ ဆီမခန္းပါ။ ဆီအထူအပါးဆိုတာ ဥပမာ 5W, 10W ဆိုတာ ေအးသည့္ရာသီဥတု Winter grade သို႔မဟုတ္ အင္ဂ်င္စႏိႈးရင္ ေအးေနသည့္အခ်ိန္မွာ ႐ွိမည့္ ဆီအထူအပါးပါ။ အဓိက ပြတ္စားမႈ ျဖစ္ေပၚတာက တစ္ညလံုးရပ္ထားၿပီး ေခ်ာဆီေတြအားလံုး က႐ိုင္းေက့ crankcase oil pan ထဲမွာေရာက္ေနတယ္။ မနက္လင္းေတာ့ စက္ႏိႈးရင္ ေခ်ာဆီေတြ အင္ဂ်င္ထဲအႏွံံ႔ေရာက္ဖို႔ အခ်ိန္တစ္ခုလိုတယ္။ ဆီမေရာက္လာခင္ အင္ဂ်င္အတြင္း အစိတ္အပိုင္းေတြ ပြတ္စားမႈျဖစ္တာေပါ့။ Morning Starting Wear လို႔ေခၚပါသည္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဆီပါးရင္ သြက္သြက္ေလးလည္ေတာ့ အစိတ္အပိုင္းေတြထံသို႔ ေခ်ာဆီျမန္ျမန္ေရာက္ၿပီး ပြတ္စားမႈကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါသည္။ 5W က 10W ထက္ဆီပါးတယ္။ သို႔ေသာ္ အင္ဂ်င္ေဟာင္းရင္ ေခ်ာင္လာေတာ့ ဆီပါးရင္ မနက္စက္္ႏိႈးရင္ အင္ဂ်င္အသံပိုဆူႏိုင္ပါတယ္။

အေနာက္နံပတ္ကေတာ့ အင္ဂ်င္ပူလာရင္ ႐ွိမည့္ဆီအထူကို ေျပာတာပါ။ နံပတ္ႀကီးေလ ဆီထူေလပဲ။ 40 ဆီက ဥပမာ 5W40 က 30ဆီ 5W30 ထက္ ဆီပိုထူတယ္။ အင္ဂ်င္အထဲက စားလာလို႔ clearance အစိတ္အပိုင္းေတြၾကား ဟာလာရင္ ဆီအပါးသံုးရင္ ဆီေပ်ာက္တယ္။ ပင္စတင္ရိမ္း Piston ring ၾကားကေန၊ ဘားစီး Valve seal ကေနတဆင့္ မီးေလာင္ခန္းထဲေရာက္ၿပီး မီးခိုးႏွင့္အတူ အျပင္ေရာက္သြားပါေတာ့သည္။ ဆီပါသြားလို့ ေလ်ာ့လာတာကို ဆီခန္းသြားသည္ဟု ထင္ၾကသည္။ ေခ်ာဆီအေကာင္းစားသည္ အပူခ်ိန္ 200C (200 ဒီဂရီ) ေက်ာ္မွ အေငြ႔ပ်ံတာပါ။ Synthetic ဆီဆိုရင္ အႏွတ္ -30C ေက်ာ္သည္အထိ ဆီမခဲပဲ အပူခ်ိန္ 230-240C အထိ အေငြ႕မပ်ံပါ။ အင္ဂ်င္၏ အလုပ္လုပ္သည္႔ အပူခ်ိန္ 85-95C ၾကား ဘယ္ေတာ့မွ ဘယ္ေသာအခါမွ မခန္းပါဘူး။ ဆီေပ်ာက္ရင္ အေနာက္နံပတ္ ပိုထူတာကို ေျပာင္းသံုးသင့္ပါသည္။

ေခ်ာဆီအပ်စ္အက်ဲ kinematic viscosity ကို ထုတ္လုပ္သူမ်ားက 40C ဒီဂရိီႏွင့္ 100C ဒီဂရီမွာ တိုင္းၿပီး ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါသည္။ ျမန္မာျပည္ ရာသီဥတုဆိုရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္စႏွိုူးၿပီးမၾကာမွီရွိေနမည့္ အပ်စ္အက်ဲႏွင့္ အင္ဂ်င္ပူလာၿပီးရွိေနမည့္ အေနအထားတို႔ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးကို ေခ်ာဆီေလာကတြင္ ေဖာ္ျပပံုကို အမ်ားသိပါေစရန္ တင္ျပအပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ာ။

မနက္ေစာေစာ ကားကို Heavy မသံုးခင္ engine warm up ေလး ႏိုးထားၾကဖို႔လည္းမေမ့ၾကနဲ႔ေနာ့္ :)

Writer by
Ptt engine oil
Photo credit: Kewengineering U.K.

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html