မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။
လွ်ပ္စစ္နွင့္ပတ္သတ္တဲ့ အေမးအေျဖ ေလးေတြပါ ( အပိုင္း -၃)
101, Armature Reaction ဆိုတာ ဘာလဲ?
- Main Field ႏွင့္ Armature Conductor တြင္ Current စီးေသာအခါ ျဖစ္ေပၚလာေသာ Magnetic Reaction
ေၾကာင့္ Field Coil တြင္ Week ျဖစ္သြားျခင္းကိုေခၚသည္။
- Generated EMF က်ကာ Field Coil အတြင္း Current က်သြားမည္။
- Armature တြင္ Load မ်ားေသာအခါ Armature Reaction ျဖစ္တတ္သည္။
102, Battery Room Maintenance ဘာေတြလုပ္မလဲ>
- Charging Rectifier ေကာင္းမြန္ေစရန္ ပုံမွန္စစ္မည္။
- Battery Room အတြင္းေျခာက္ေသြ႕ေစရန္ သန္႔ရွင္းေအာင္ထားမည္။
- Battery Room Temp; သည္ 15 ~ 25°C အတြင္းရွိရမည္။
- Electrolyte မ်ားကိုင္တြယ္ရာတြင္ အသုံးျပဳရမည့္ Rubber Gloves ႏွင့္ Goggles မ်ားကို သတ္မွတ္ေနရာမွာ
ထားရွိမည္။
- Battery First Aid Equipment မ်ားကို Battery Compartment ၏ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနရာတြင္ထားမည္။
- Battery Room Ventilation ေကာင္းမြန္ေအာင္ထားမည္။
- Battery Charging သြင္းေနစဥ္ Hydrogen Gas မ်ားထြက္ေသာေၾကာင့္ Room အတြင္းသို႔ Naked Light
မ်ား မယူေဆာင္လာရန္ တားျမစ္ Poster မ်ားကပ္ထားရမည္။
- Lead Acid Battery ထားေသာေနရာအနီးရွိ Steel Structure မ်ားကို Acid Proof Paint သုတ္ေပးမည္။
Ni –Card cell မ်ားအနီးတြင္မူ Alkali Resisting သုတ္ေပးရမည္။
103, Battery Maintenance ဘာေတြလုပ္မလဲ ?
- Acid Level ကို စစ္မည္။
( Battery Plates ျပားမ်ား ေလႏွင့္ထိေတြ႕ျခင္းသည္ Plates ျပားမ်ား၏ သက္တမ္းကို တိုေစေသာေၾကာင့္
Plates မ်ားကို Acid ထဲတြင္ နစ္ျမဳပ္ေအာင္ထားရမည္။)
- Hydrometer ကို အသုံးျပဳ၍ Electrolyte ၏ S.G ကို ပုံမွန္စစ္ေဆးမည္။ )
- Battery Out Put Power ကို စစ္မည္။ )
- Terminal Nut Connections မ်ား Loose ျဖစ္၊ မျဖစ္ စစ္ေဆးမည္။
( Nut မ်ား Corrosion မျဖစ္ေစရန္ Petroleum Jelly သုတ္ေပးထားသည္။)
- Battery Top မ်ားကို ေျထာက္ေသြ႕သန္႔ရွင္းေအာင္ထားမည္။
- တိုင္းတာရရွိေသာ တန္ဖိုးမ်ားကို Battery Log တြင္ Record လုပ္မည္။
( Class Surveyor ႏွင့္ Ship’s Inspector မ်ားသည္ Battery Log ကို စစ္ေဆးေလ့ရွိသည္ )
104, Battery Power ကို အသုံးျပဳေသာေနရာမ်ားကို ေျပာျပပါ။
1. Life Boat Engine, Rescue Boat Engine ႏွင့္ Emergency G/E Starting
2. Emergency Lighting
3. Navigation Lighting System
4. Alarm Systems ( General and Fire )
5. Fire Detection System
6. Communication System
7. Call Up System
105, Specific Gravity ( S.G ) ကို ဘာလို႔တိုင္းရတာလဲ ?
S.G ကိုတိုင္းတာၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ Battery အတြင္းရွိ Distilled Water ႏွင့္္ Acid တို႔၏ အေျခအေနကို သိနိုင္သည္။
S.G Condition
1.25 – 1.28 - Acid ပုံမွန္ျဖစ္သည္။ ( Distilled Water ျဖည့္ရန္သာလိုသည္ )
1.3 - Acid မ်ားသည္။ ( Distilled Water ျဖည့္ရန္လိုသည္ )
1.15 – 1,10 - Acid နည္းသည္။ ( Acid ျထည့္ရန္လိုသည္ )
♥ လိုအပ္ေသာ Acid (သို႔ ) Distilled Water ျဖည့္ျပီးေသာအခါ S.G သည္ 1.25 – 1.28 အတြင္းရွိရမည္။
106, Battery overcharge ျဖစ္ေၾကာင္း ဘယ္လိုသိနိုင္မလဲ ?
- Hydrometer ကို အသုံးျပဳ၍ Electrolyte ၏ S.G ကို စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ သိနိုင္သည္။
- Electrolyte Surface တြင္ Bubbles မ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းရွိ မရွကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိနိုင္သည္။
107, Battery Capacity က်ရေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားကို ေျပာျပပါ။
- Battery အတြင္း Short Circuit Cell ရွိေနေသာေၾကာင့္
- Electrolyte Weak ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
- Electrolyte သတ္မွတ္ Level ေအာက္နည္းေနေသာေၾကာင့္
- Plates မ်ား၏ Active Material Loss ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
- Room Temp; အရမ္းပူေသာေၾကာင့္
- Battery သက္တမ္းကုန္သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
108, Battery Order မွာေသာအခါ ပါဝင္ရမည့္ အခ်က္မ်ားကို ေျပာျပပါ။
1. အသုံးလိုေသာ Battery ၏ Voltage
2. Battery ၏ Ampere /Hour (Ah)
3. Battery ၏ Size ( Length , Wide , High )
4. Battery Type ( Lead Acid or Alkaline )
109, Safety Valve ႏွင့္ Relief Valve ကြာျခားခ်က္က ဘာေတြလဲ ?
Safety Valve
၁။ Safety Valve ၏ Opening Pressure သည္ Not More Than 3% Above Design Pressure
၂။ Set Pressure ေရာက္သည္ႏွင့္ Direct Lift ကို အျပည့္ ဖြင့္သည္။
၃။ Mass & Pressure ကို Release လုပ္သည္။
၄။ Easing Gear သုံး၍ Manual ဖြင့္၍ ရသည္။
၅။ Desire Pressure ေရာက္မွသာ ျပန္ပိတ္သည္။
Relief Valve
၁။ Relief Valve ၏ Set Pressure သည္ 10% Above Working Pressure ျဖစ္သည္။
၂။ Set Pressure တြင္ စပြင့္ျပီး ေအာက္မွ Pressure တက္လာသည္ႏွင့္ တိုးတိုးျပီးပြင့္သည္။
၃။ Pressure ကိုသာ Release လုပ္သည္။
၄။ Manual ဖြင့္၍ မရ။
၅။ Working Pressure ေအာက္ေရာက္မွသာ ျပနပိတ္သည္။
110, သေဘၤာေပၚရွိ Navigation Light မ်ားကို ေျပာျပပါ။
1. Fore Mast Light ( No.1 & 2 / Up & Down ) [ 112.5 Angle Light ]
2. Main or Aft Mast ( No.1 & 2 / Up & Down ) [ 225° Angle Light ]
3. Stern Light ( No.1 & 2 / Up & Down ) [ 135° Angel Light ]
4. Port Light ( No.1 & 2 / Up & Down ) [ 112.5 Light ] Red Colour
5. Starboard Light ( No.1 & 2 / Up & Down ) [ 112.5 Light ] Green Colour
6. Forward Anchor Light ( 360° All – Round Light )
7. Aft Anchor Light ( 360° All – Round Light )
111, Navigation Light မ်ားကိုအတြက္ လိုအပ္ေသာ Power ကို မည္သည့္ေနရာမွ ရသလဲ ?
1. Main G/E
2. Emergency G/E
3. Battery တို႔မွ ရရွိသည္။
112, Navigation Light Panel Requirement ေတြက ဘာေတြလဲ ?
1. Navigation Light မ်ားကို သီးသန္႔ Distribution Board ျဖင့္သာ Power Supply ေပးရမည္။
2. Main Power Failure ျဖစ္ေသာအခါ Main Power Supply မွ Emergency Supply သို႔ အလြယ္တကူ ေျပာင္းနိုင္ေသာ Changer Over Switch ကိုတပ္ဆင္ထားရွိသည္။
3. Navigation Light ႏွင့္ Light CKT Failure ျဖစ္ေၾကာင္းသိန္ုင္ရန္ Audible And Visual Alarm ကို တပ္ဆင္
ထားသည္။
4. အသုံးျပဳေနေသာ Navigation Light ကြ်မ္းသြားေသာအခါ STB Navigation Light သို႔ အလြယ္တကူေျပာင္း
သုံးနိုင္ရန္ Change Over Switch ကို တပ္ဆင္ထားသည္။
5. High Current ျဖတ္စီးမႈကို ကာကြယ္ရန္ Fuse ကိုလည္း တပ္ဆင္ထားသည္။
113, Emergency Light ေတြကို ဘယ္ေနရာေတြမွာေတြ႕နိုင္လဲ?
1. Engine Room
2. Bridge Passage Way ႏွင့္ Embarkation Deck
3. Steering Gear Room ႏွင့္ Muster Station
114, Emergency Light ေတြကို ဘယ္လို Maintenance လုပ္မလဲ ?
- Saturday Routine တိုင္းတြင္ လိုက္လံ စစ္ေဆးမည္။
- ယင္းတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ Battery မ်ားကို Full Charge ျဖစ္ေအာင္အားသြင္းထားျပီး STB ထားမည္။
- ကြ်မ္းေနေသာ မီးလုံးမ်ားကို အသစ္လဲမည္။
115, Navigation Light ကြ်န္းေသာအခါ ဘယ္လို Action ယူမလဲ ?
- Navigation Light မ်ားတြင္ Use ႏွင့္ Stand – By ဟူ၍ ၂ မ်ိဳးရွိသည့္အနက္ Use မီးလုံးကြ်မ္းသြားေသာ
အခါ Stand – By သို႔ Change Over Switch ႏွင့္ေျပာင္းသုံးမည္။
- ကြ်မ္းသြားေသာ မီးလုံးကို အသစ္လဲမည္။
116, Navigation Light မ်ား၏ Range မ်ားကို ေျပာျပပါ။
- Fine Weather တြင္ Mast Light ( Fore and Aft ) ကို ( 6 Nm ) မွျမင္နိုင္ရမည္။
- အျခား Navigation Light မ်ားကိုမူ ( 3 Nm ) မွ ျမင္နိုင္ရမည္။
117, Navigation Light Failure Alarm စမ္းျပပါ။
- Navigation Light Panel ရွိ Fuse ကိုျဖဳတ္မည္။ Audible And Visual Alarm လာလ်င္ေကာင္းသည္။
118, Emergency Light ႏွင့္ Ordinary Light မ်ားကို ဘယ္လိုခြဲျခားမလဲ ?
- အခ်ိဳ႕သေဘၤာမ်ားတြင္ 1/2” ရွိေသာ ‘E’ စာလုံးကိုအနီေရာင္ျဖင့္ေရးထားျပီး Cover ကို ေဆးအနီသုတ္ထား
ျခင္းသည္ Emergency Light ျဖစ္ျပီး၊ Cover ကို ေဆးအျဖဴသုတ္ထားျခင္းသည္ Ordinary Light ျဖစ္သည္။
- အခ်ိဳ႕တြင္ Emergency Light Cover ေပၚတြင္ အစိမ္းေရာင္ Stivker အပိုင္းကို ကပ္ထားသည္။
119, Magnetic Contactor အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
- Electro Magnetic ႏွင့္ အလုပ္လုပ္သည္။
- Coil ကို Power Supply ေပးလိုက္လ်င္ Energize ျဖစ္၍ Control Contact မ်ားသည္ N.C < > N.O သို႔
ခ်က္ျခင္းေျပာင္းလဲျပီး Power Line Contac သည္ N.C သို႔ခ်က္ျခင္းေျပာင္းလဲသည္။
120, Relay အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
- Electro Magnet နဲ႔ပဲ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။
- Only Control CKT အတြက္ပဲ သုံးပါတယ္။
- Coil ကို Power Supply ေပးလ်င္ N.C < > N.O သို႔ ခ်က္ျခင္းတျပိဳင္နက္ ေျပာင္းသည္။
- ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ Inter Lock လုပ္ခ်င္လို႔ပဲ။
- Magnetic Contactor ( M C ) ဆီသြားမယ့္ Power Supply ကို Cut – In / Cut – Out လုပ္ေပးသည္။
- Type အေနနဲ႔ကေတာ့ ( 8 Pin ကိုသုံးတယ္ )
( 14 Pin ကိုေတာ့ Contactor Point ေတြမ်ားရင္ သုံးတယ္ )
121, Magnetic Contactor ႏွင့္ Relay တူညီခ်က္နဲ႔ ကြာျခားကိုေျပာျပပါ။
- တူညီခ်က္ Electro – Magnetic နဲ႔ အလုပ္ လုပ္ၾကတာခ်င္း တူတယ္။
- မတူညီခ်က္ Relay ကို Power Line တြင္မသုံးပါ။ Control Line မွာပဲ သုံးတယ္။
Magnetic Contactor ကေတာ့ Power Line ေရာ Control Line ေရာ (၂) ခုလုံး သုံးတယ္။
122, Switch Board ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ၊ ဘာေတြလဲ ?
Switch Board (4) မ်ိဳးရွိသည္။
1. Main Switch Board ( Alternator ရဲ႕ Switch Board )
2. Emergency Switch Board ( Emergency G/E ရဲ႕ Switch Board )
3. Section Switch Board ( 440, 220, 110 V Panel Board )
4. Distribution Board ( Motor Stater Panel, Lighting Panel ႏွင့္ Fedder Panel တို႔ျဖစ္သည္)
123, Main Switch Board ကို ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲျခားထားလဲ ရွင္းျပပါ။
1. Dead Front Board
Terminals မ်ား Bus Bars မ်ားႏွင့္ Breaker အစရွိေသာ ဓါတ္လိုက္ေစေသာအရာမ်ားကို Insulation
လုပ္ကာ Board ထဲသို႔ထည့္ထားေသာ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။
2. Live Front Board
Terminals မ်ား Bus Bars မ်ားႏွင့္ Breaker အစရွိေသာ ဓါတ္လိုက္ေစေသာအရာမ်ားကို Insulation
မလုပ္ဘဲ ထားရွိေသာ Board အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။
3. Dead Board
မည္သည့္ Power မွ်မေပးထားဘဲ STB အျဖစ္ထားရွိေသာ Board အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။
124, Watch Keeping ဆိုတာဘာလဲ >
- Engine Room အတြင္းရွိ Running Machinery မ်ားႏွင့္ ၄င္း၏ Accessories မ်ားသည္ Normal မွာ ရွိ မရွိ
Checking လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
- အကယ္၍ Normal Condition မရွိခ့ဲလ်င္ Maintenance လုပ္ရမည္။
125, Navigation Light ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ ?
- အျခားသေဘၤာမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းတို႔ကို ထင္သာျမင္သာရွိေစေသာ အခ်က္ျပမီးေပးရန္ႏွင့္
- သေဘၤာမ်ား မေတာ္တဆမႈျဖင့္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားနိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။
126, SOLAS Requirement အရ Navigation Light Panel Board မွာ ဘာေတြရွိရမလဲ ?
1. Navigation Light မ်ားကို သီးသန႔္ Distribution Brand ျဖင့္သာ Power Supply ေပးရမည္။
2. Change-Over Switch တပ္ဆင္ရမည္။ (For Ordinary Power and Emergency )
3. Audible And Visual Alarm ကိုတပ္ဆင္ထားရမည္။
4. အသုံးျပဳေနေသာ Navigation Light ကြ်မ္းသြားေသာအခါ STB Navigation Light သို႔ အလြယ္တကူ
ေျပာင္းသုံးနိုင္ရန္ Change-Over Switch ကို တပ္ဆင္ထားရမည္။ ( For Main & Sub )
5. High Current ျဖတ္စီးမႈကိုလည္း ကာကြယ္ရန္ Fuse ကိုလည္းတပ္ဆင္ထားရမည္။
6. Navigation Light Switch Board သည္ Duty Officer ႏွင့္ Watch Keeper မ်ား အလြယ္တကူ ဖြင့္နိုင္
ပိတ္နိုင္ အသုံးျပဳနိုင္ေသာ ေနရာတြင္ထားရွိရမည္။
127, Motor Starter ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ ?
- To Reduce Starting Load ( Current )
- To Reduce Spark Hazard
- To Start And Stop For Many Time
128, Auto X’mer Starter အေၾကာင္းေျပျပပါ။
- Reduce Voltage Starting ျဖစ္တယ္
- Auto X’mer အားျဖင့္ Volt ကိုေျပာင္းေပးတယ္။
- Alternator ရဲ႕ “Surging” ကိုေလ်ာ့နည္းေစတယ္။
- Expensive ျဖစ္တယ္
- Bow Thruster, Cargo P/P For Tanker, Main Feed P/P Motor For Crane, Windlass & Moring Winch
ေတြက Large Motor ေတြမွာ Auto X’mer Starter ကို သုံးၾကတယ္။
129, D.O.L ႏွင့္ Star – Delta ဘယ္လိုခြဲျခားမလဲ ?
- Motor Supply က
♥ (3) Terminal ဆိုရင္ D.O.L Starter
♥ (6) Terminal ဆိုရင္ Υ - ∆ Starter ျဖစ္သည္။
( 6 terminal ေတြ႕တုိင္းေတာ့ Υ - ∆ မဟုတ္ပါ )
Ф Star – Delta Starter မွာ Star ကေန Delta သို႔မေျပာင္းရင္ Winding Over Heat ျဖစ္ျပီး
Burn Out ျဖစ္တတ္သည္။
130, Keep Relay အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
- Power Supply Failure ျဖစ္လ်င္ Power ျပန္လည္ရရွိေသာ အခ်ိန္၌ Manual Reset လုပ္စာမလိုဘဲ
Auto Start ျပန္လုပ္ခ်င္ေသာေနရာတြင္ သုံးသည္။
- Auto Start ျဖစ္ခ့ဲလင္ Timer သုံး၍ Sequential Start Operate လုပ္သည္။
● For E.g --- Steering Motor, L.O ump, Blower, ect _ _ _
131, Sequential Start ဆိုတာဘာလဲ?
- Keep Relay ႏွင့္ Timer တို႔ကို ေပါင္းသုံးထားတာ ျဖစ္တယ္
- Black out ျဖစ္ျပီးလို႔ G/E ျပႏိႈုးခ့ဲရင္ Steering Gear, Blower,L.O Pump, Cooling Pump မ်ား
စသည္တို႔သည္ တျပိဳင္နက္ထလည္ခ့ဲလ်င္ G/E ျမန္ျမန္ Load က်သြားမည္ ျဖစ္သည္။
- ထို႔ေၾကာင့္ G/E ႏိႈးျပီးလ်င္ Steering Motor, L.O Pump မ်ားတျပိဳင္နက္ ထမလည္ေစရန္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု
- (၃) စကၠန္႔ (သို႔) (၆) စကၠန္႔ ျခားျပီး Auto Start ျဖစ္ေစျခင္းကို Sequential Start ဟုေခၚသည္။
132, Timer ႏွင့္ Relay ဘာေတြတူျပီး ဘာေတြမတူလဲ ?
- မတူတ့ဲ အခ်က္
Power Supply ေပးရင္ ခ်က္ျခင္း ေျပာင္းတာက Relay. Power Supply ရေပမယ့္ Time Setting ေရာက္မွ ေျပင္းတာက Timer
- တူေသာအခ်က္
Timer ေရာ Relay ပါ Control Circuit မွာသာသုံးတယ္။
133, Timer အေၾကာင္းေျပျပပါ.
- Electro Magnrtic ျဖင့္ အလုပ္လုပ္သည္။
- Unit (or) Coil ကို Supply ေပးလ်င္ N.C N.O သို႔ခ်က္ျခင္းမေျမာင္းေသးဘဲ သတ္မွတ္ Time Setting
ေရာက္မွ အလုပ္လုပ္သည္။ ေျပာင္းလဲသည္။
- Only Control CKT အတြက္သာ သုံးသည္။
- Timer (၂) မ်ိဳးရွိသည္။
(1) ON Delay Timer ( Power Supply ေပးျပီးသတ္မွတ္ Setting Time ေရာက္မွေျပာင္းလဲသည္ )
(2) OFF Delay Timer ( Power Supply ျဖတ္လိုက္ေသညာ္လဲ Setting Time ေရာက္မွ ေျပာင္းလဲသည္ )
134, Trip ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ဘာေတြလဲ ?
Trip (3) မ်ိဳးရွိသည္။
(1) Long Time Trip
(2) Short Time Trip
(3) Instantaneous Trip တို႔ျဖစ္သည္။
135, Star – Delta ဘယ္လိုေျပာင္းလဲ ?
Timer ႏွင့္ Relay မ်ားခံ၍ Nagnetic Contactor အားျဖင့္ Start – Delta ကိုေျပာင္းသည္။
136, Star မွ Delta ကိုမေျပာင္းလ်င္ ဘာျဖစ္နိုင္သလဲ ?
- Motor Over Load ျဖစ္၍ Burn Out ျဖစ္မည္
- Reduce Voltage ျဖင့္ေမာင္း၍ Power နည္းျပီး Motor Load ကို မဆြဲနိုင္ေတာ့၍ Burn Out ျဖစ္ရသည္။
137, Delta ကေန Star သို႔ ျပန္ေျပာင္းတ့ဲ Starter ရွိပါသလား?
- ရွိပါတယ္။
- Pole Change Motor မ်ားတြင္ Variable Speed အတြက္သုံးပါတယ္
- E.g --- Grinder Motor ( Universal Motor A.C / D.C သုံး )
Windlass Motor ( Anchor Winch Motor )
138, Universal Motor ဆိုတာဘာလဲ ?
A.C ေရာ D.C ပါ သုံးလို႔ရတ့ဲ Motor ျဖစ္ပါတယ္။
139, Electric Motor ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Electrical Energy မွ echnical Energy သို႔ ေျပာင္းေပးေသာ ( Device ) ကိရိယာ ျဖစ္သည္။
140, Alternator ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Mechnical Energy မွ Electrical Energy သို႔ေျပာင္းေပးေသာ ( Device ) ကိရိယာ ျဖစ္သည္။
141, Rotory Converter ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Alternator တြင္ Field Excition အတြက္ D.C Current ရရန္ A.C မွ D.C သို႔ေျပာင္းေပးေသာ
3 Phase Doide Bridge ကိုေခၚသည္။
142, Battery Charging သြင္းနည္း ဘယ္ႏွစ္နည္းရွိသနည္း?
- Charging သြင္းနည္း (၅) နည္းရွိသည္။
1. Initial Charge
2. Normal Charge
3. Equalizing Charge
4. Floating Charge
5. Fast Charge
143, Control တစ္ခုရဲ႕ Sensitivity ဆိုတာဘာလဲ ?
- Narrow Limit အတြင္းမွာ သတ္မွတ္ထားတ့ဲ အခ်ိန္အတြင္း Out-Put Signal တစ္ခုကို ျပန္၍ Control
လုပ္နိုင္တ့ဲ အရည္အခ်င္းကိုေခၚသည္။
144, A.V.R အမ်ိဳးအစားေတြကို ေဖၚျပေပးပါ။
1. Carbon Pile Regulator
2. Vibrating Contact Regulator
3. Static AVR
4. Rotating Sector
5. Multi Contact
6. Magnetic Amplifier
7. Electronic Amplifier တို႔ျဖစိသည္။
အလြတ္က်က္ရန္
145, Diode ဆိုတာဘာလဲ ?
- အဓိကအားျဖင့္ A.C မွ D.C သို႔ ေျပာင္းေပးေသာ Electronic Device ျဖစ္သည္။
( A.C current မွာဆို Reverse Leakage Current အနည္းငယ္ရွိသည္ )
- D.C Current အား Anode မွ Cathode သို႔om စီးေစသည္။
- Rectifier မ်ားတြင္သုံးသည္။ ( A.C ~ D.C Convetor ဟုလည္းေခၚသည္ )
146, Ziner Doide ဆိုတာဘာလဲ ?
- Contact Output Signal ကို Maintain လုပ္ေပးတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ အသုံးမ်ားလဲဆိုရင္
* AVR ႏွင့္ Generator Circuit မ်ားတြင္ အသုံးမ်ားသသည္။
147, Excitation ဆိုတာဘာလဲ ?
- Generator မွ လိုအပ္ေသာ Out- put A.C Voltage ထြက္ေစရန္ ၄င္း၏ Rotor Field Winding သို႔
Connect D.C Current ျဖင့္ Supply And Control လုပ္ေပးျခင္း Process ျဖစ္သည္။
- Constant Rate Of Magneytic Flux ထုတ္ေပးနိုင္ေသာေၾကာင့္ D.C ကိုသုံးသည္။
148, Excitation Method ေတြကိုေျပာျပပါ။
- Separtaed Excitation Method ( external D.C source မွ ေပးျခင္း )
- Self Excitation Method တို႔ျဖစ္သည္။
149, Motorizing ျဖစ္တယ္ဆိုတာဘာလဲ ?
- Alternator (၂) လုံး Parallel လုပထားတ့ဲအခ်ိန္မွာ တစ္လုံးက Load က်လာမယ္ ( Under Voltage )
ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ က်န္တ့ဲတစ္လုံးဆီက Reverse Power ဝင္လာခ့ဲရင္ Alternator ကေန Motor Action
ျဖစ္တာကို Motorizing ျဖစ္တယ္လို႔ေခၚတယ္။
- တစ္နည္းအားျဖင့္ Reverse Power Relay ေတြ အလုပ္နလုပ္လို႔ျဖစ္တယ္။
150, D.C Excitation Current ကို ဘယ္ကရလဲ ?
- AVR & Battery တို႔မွရသည္။
ေမတၱာျဖင့္
T.Y.M.M
No comments:
Post a Comment