ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

လွ်ပ္​စစ္​နွင္​့ပတ္​သတ္​​ (အပိုင္​း-၄)

မဂၤလာပါခင္​ဗ်ာ။

လွ်ပ္​စစ္​နွင္​့ပတ္​သတ္​​ေသာ အ​ေမး၊အ​ေျဖမ်ား (အပိုင္​း-၄)

151, A.C  Induction Motor ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္သလဲ ?
- Stator ကို 3Ф A.C Supply ေပးေသာအခါ Stator Rotating Flux ေတြျဖစ္လာတယ္။
- အဲဒီေနာက္ Rotor ရွိ Conductor ကို Cut လုပ္ေသာအခါ Rotor မွာ Induce E.M.F ျဖစ္လာျပီး
Rotor Current ထုတ္ေပးတယ္။
- Rotor Current ေၾကာင့္ Magnetic Flux ျဖစ္လာျပီး Stator Rotating ကို Interact ျဖစ္ကာ သူတြန္း
ကိုယ္တြန္းနဲ႔ အျပန္အလွန္လုပ္ရင္း Ball Bearing ေပၚမွာရွိတ့ဲ Rotor တြင္ Torque ျဖစ္၍ Motor ကို
လည္ေစပါတယ္။

152, Emergency Switchboard တပ္ဆင္ထားရေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုေျပာျပပါ။
- Main Power Failure ျဖစ္ေသာအခါ Emergency G/E မွ ထုတ္ေပးသည့္ Power မ်ားကို Emergenct
Load မ်ားအတြက္ Distribute လုပ္ႏိုင္ရန္ျဖစ္သည္။
- ( 440 or 380 ) Volt ႏွင့္ ( 220 or 110 ) Volt ဟူ၍ Section 2 ခုပါရွိသည္။
- အခ်ိဳ႕သေဘၤာမ်ား၌ Electeic Shore Connection ယူေသာအခါ Emergency Switchboard မွတဆင့္
Main Switchboard သို႔ Power မ်ားကို Back Feed ေပးရန္ျဖစ္သည္။

153, Emergency Switchboard Safety Device မ်ားကိုေျပာျပပါ။
1. Breaker
2. Fuses
3. Meter ( Ammeter , Voltmeter , Frequency Meter , _ _ _ _ _ )
4. Indicator Lamp
5. Space Heter
6. Inter Lock
7. Battery Charging Equipment
8. 440 V , 220 V Power Supply

154, Emergency Power ရရွိႏိုင္ေသာ ေနရာမ်ားကိုေျပာျပပါ။
- Emergency Generator
- Emergency Battery တို႔ျဖစ္သည္။

155, Emergency Generator ဆိုတာဘာလဲ ?
- Main Power Supply Failure ျဖစ္သြားေသာအခါ Emergency Power ( Load ) ေပးေသာ G/E ျဖစ္သည္။

156, Emergency Generator ကို ဘယ္ေနမွာထားလဲ ?
- Engine Room ရဲ႕အျပင္ဘက္မွာရွိတယ္။
- Boat Deck ( Weather Deck ) ရဲ႕ အျမင့္ဆုံးေနရာမွာထားတယ္။

157, Emergency G/E အေၾကာင္း သိသေလာက္ေျပာျပပါ။
1. Emergency G/E မွထုတ္ေပးေသာ Power ကို သေဘၤာအရြယ္အစားေပၚ မူတည္ကာ ထားရွိသည္။
2. Small Vessel မ်ားတြင္ KW နည္းေသာ Emergency Lighting အတြက္သာ ထားရွိသည္။
3. Large Vessel မ်ားတြင္မူ Essential Services မ်ားအတြက္လိုပ္ေသာ Power ထုတ္ေပးနိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ျပီးထားရွိသည္။
            4. Emergency G/E သည္ Main G/E ႏွင့္ Operation and Conctruction ပိုင္းတို႔တြင္တူညီသည္။ AVR ႏွင့္
           Starter ပါရွိသည္။
5. Out-Put Voltage ကို Main G/E အတိုင္း ( 440V, 60HZ , 3PH A.C ) ထုတ္ေပးနိုင္သည္။
6. Emergency G/E ကုိ ပုံမွန္အားျဖင့္ တစ္လတြင္ (၂) နာရီခန္႔ Full Load ျဖင့္ Test လုပ္ေပး၇မည္။
7. Passanger Ship မ်ားတြင္ 36 Hr ( 45 Sec အတြင္း ) ၊Cargo Ship မ်ားတြင္ 18Hr ေတာက္ေလ်ာက္
            Power ေပးနိုင္ရမည္။
8. Passanger Ship မွာ F.O TK Capacity က ( 36Hr ) အတြက္ရွိပါတယ္.
9. Cargo Ship မွာ F.O TK Capaicity က ( 18Hr ) အတြက္ထားရွိပါတယ္။

158, Emergency G/E ႏွင့္ Main G/E တို႔ Load Sharing လုပ္လို႔ရပါသလား ?
- မရပါ။
- Interlock ထားရွိတ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္
- Out Put Power မတူတ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ Load ဆြဲတင္ေသာအခါ Generator Power က၍ Reverse Power
ဝင္တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

159,  Space Heater ကို ဘယ္မွာ တပ္ထားသလဲ ?
- Space Heater Coil ကို Alternator ၏ Stator Winding မ်ားၾကားတြင္ Coil အေသးမ်ားကို Embedded လုပ္
ထားသည္။ ( Internal or External Space Heater ကိုသုံးသည္ )
- ACB Control ႏွင့္ Space Heater Control ၾကားတြင္ Interlock လုပ္ထားသည္။
- Space Heater ကို Manual  ON/Off လုပ္၍လဲ ရသည္။

160, ၄ ေပမီးေခ်ာင္းက Choke ကို ၂ ေပမီးေခ်ာင္းမွာ သုံးလို႔ရပါသလား ?
- ရပါသည္။

161, Dead Man’s Alarm ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- U.M.S သေဘၤာေတြမွာ သုံးသည္။
- Time Delay ျဖင့္အလုပ္ လုပ္၍ E.O သည္ Time Delay Setting ခ်ိန္ညွိရသည္။
- Setting ခ်ိန္၍ Press Button ကိုႏွိပ္ခ့ဲရသည္။ ႏွိပ္ျပီးလ်င္ Time Delay Setting လုပ္ထားသည့္ အခ်ိန္အတြင္း
အမွီျပန္လာျပီးႏွိပ္ရသည္။
- ထိုသို႔မႏွိပ္လ်င္ Time Delay Seeting ေက်ာ္သြားပါက Alarm လာမည္။
- ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ Watchkeeping တြင္ Personal Safety အတြက္ တပ္ဆင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

163, Rectifier အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
- A.C မွ D.C သို႔ေျပာင္းေပးသည္။ Diode မ်ားသုံးထားသည္။
- A.C Supply ေပး၍ D.C သုံးေသာ Load မ်ားမွာ Rectifier သုံးသည္။
Type Of Rectifier
1. Half Wave Rectifier ( 1 Diode )
2. Full Wave Rectifier ( 2  or 4 Diode )
4 Diode သုံးရင္ Bridge Rectifier ဟုေခၚသည္။

164, Resistor Value ကို ဘယ္လိုသိနိုင္မလဲ ?
       ۩ Colour Code ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း
       ۩ Formula                      အရသိနိုင္တယ္။
          

165, Transducer ဆိုတာဘာလဲ ?
- Transducer ဆိုတာ Sensor  ပါပဲ။
- Transducer ကို Electrical Component ေတြနဲ႔တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။
- Non Electrical Signal                    Electrical Signal
Temp;
Press;                                                                                                          Digital
Flow
Level

166, Static Inverter ဆိုတာဘာလဲ ?
       ۩  D.C မွ A.C သို႔ေျပာင္းလဲေပးသည္။
       ۩  Thyristor မ်ား အသုံးျပဳထားသည္။
       ۩  Shaft Denerator မ်ားတြင္ သုံးသည္။
       ۩  Constant Frequency ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။

167, Incandescent Lamp မီးလုံး ဘယ္လိုလင္းသလဲ ?
- Supply Voltage ေပးလိုက္ေသာအခါ Tungsten Wire အတြင္း Curreny စီးေသာအခါ Temperature
3000°C Raise ျဖစ္လာျပီး အလင္းထုတ္ေပးကာ လင္းလာသည္။
- Nitrogen (N2) ၊ Argon Gas မ်ားျဖည့္ထားျခင္းျဖင့္ Filament Evaporation Reduce ျဖစ္ေစျပီး
Long Life ျဖစ္ေစပါသည္။

168, Choke ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ?
- Load ဆြဲရင္ေဆာင့္တက္လာမယ့္ Surge Current ကို Control လုပ္ေပးတာျဖစ္တယ္။
- Back E.M.F ထုတ္ေပးတယ္။
169, Starter ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ ?
- To Complete Circuit At Starting ( မီးေခ်ာင္း စတင္အလုပ္ လုပ္ခ်ိန္၌ ျပည့္သုံေသာလွ်ပ္စီးပတ္လမ္းရရန္ )

170, မီးေခ်ာင္းလယ္လို လင္းလာသလဲ ?
- Supply Voltage ေပးလိုက္ေသာအခါ Choke အတြင္း Current စီးသြားျပီး
Starter မွ Complete CKT ကိုျဖစ္ေစသည္။
- ၄င္းအခ်ိန္တြင္ Choke Coil မွ Induce e.m.f ကိုထုတ္ေပးျပီး Circuit တြင္ Voltage  အားျမင့္လာသည္။
- ထို႔ေၾကာင့္ Electrode ၂ ခုၾကားမွာ Arc Striking ျဖစ္ေပၚလာျပီး မီးေခ်ာင္းလင္းလာသည္။
- ၄င္းေနာက္ Starter သည္ Open ျဖစ္သြားသည္။

171, Dash Pot ဆိုတာဘာလဲ ?
- Over Load Trip တြင္တပ္ဆင္ထားတ့ဲ ကိရိယာျဖစ္တယ္။
- Over Load ျဖစ္လ်င္ ခ်က္ျခင္း Trip မျဖစ္ေစဘဲ Time Delay Action တစ္ခုဖန္တီးေပးသည္။
- ခဏတာ Current တက္လာျခင္းေၾကာင့္ မလိုအပ္ဘဲ Over Load Trip မျဖစ္ေစရန္ ကာကြယ္ေပးသည္။

172, Dash Pot ကို ဘယ္ေနရာမွာေ တြမွာ တပ္ဆင္ထားသလဲ ?
- Over Load Trip
- Under Voltage Trip
- Perferential Trip ေတြမွာ တပ္ဆင္ထားသည္။

173, Armature Reaction ဆိုတာဘာလဲ ?
       ۩  Main Field ႏွင့္ Armature Conductor တြင္ Current စီးေသာအခါ ျဖစ္ေပၚလာေသာ Magnetic Reaction
           ေၾကာင့္ Field Coil တြင္ Week ျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္သည္။
           ( Armature Reaction ျဖစ္လ်င္ Generator E.M.F က်၍ Field Coil အတြင္း Current က်မည္။ )
           ( Armature တြင္ Load မ်ားလ်င္လည္း Armature Reactuon ျဖစ္တတ္သည္။ )

174, Armature Reaction မျဖစ္ေစရန္ Prevention အေနနဲ႔ ဘာလုပ္မလဲ ?
- Main Pole ၾကား Interpole ထည့္ထားမယ္။
- Neturalizing Winding ထည့္မယ္။

175, Bridge ေပၚမွာသုံးထားတ့ဲ D.C Motor တစ္ခုကို ေျပာျပပါ။
- Wiper Motor ျဖစ္သည္။

176, Motor Over Heat ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ ?
1. Cooling Fan မေကာင္းေသာေၾကာင့္
2. Ventilation မေကာင္းေသာေၾကာင့္
3. Single Phasing ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
4. Motor Over Load ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
5. Motor Bearing Wear-Down ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
6. Shaft Misalignment ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

177, Circuit Breaker ႏွင့္ Thermal Over Load Relay တို႔တြင္ ဘယ္အရာက အရင္အလုပ္လုပ္မလဲ ?
- Normal ဆိုရင္ သတ္မွတ္ Setting ေရာက္တာနဲ႔ Thermal Over Load Relay က အရင္ Action
ယူမယ။ ျပီးမွ Circuit Breaker က အလုပ္လုပ္မယ္။
- Thermal Over Load Relay က ျဖဳတ္မခ်ဘူးဆိုရင္လည္း Circuit Breaker က ျဖဳတ္ခ်မယ္။

178, D.C Only သုံးတ့ဲ Load  ေတြကိုေျပာျပပါ။
       ● M/E & G/E Control Console
       ● Navigation & Communication System
       ● Fire Detector & Alarm System
179, Refrigeration System တြင္ Defrosting System ဘယ္ႏ်စ္မ်ိဳးရွိသလဲ ?
1. Water Wash Defrosting
2. Hot Gas Defrosting
3. Electric Defrosting
4. Manual Shut Down Defrosting
5. Warm Brine Defrosting တို႔ျဖစ္သည္.

180, AVR ေကာင္းမေကာင္း ဘယ္လိုစစ္မလဲ ?
 AVR ေကာင္းမေကာင္းကို Workshop မွာ Simulated Gen Set နဲ႔စစ္ေလ့ရွိပါတယ္။
 အကယ္၍ ၄င္းကိရိယာမရွိရင္ေတာ့ တစ္ျခားနည္းလမ္းျဖင့္ စစ္ေဆးနိူင္ပါတယ္။
 ဘာမွအေျပာင္းအလဲ မလုပ္ခင္ မူလ  Seeting ေတြကိုမွတ္ထားပါ။
 110V မီးလုံးတစ္လုံးကို AVR ရဲ႕ excitation out put terminal ( F+, F- ) မွာဆက္ပါ။
 AVR ကို Power Supply ဆက္ေပးပါ။ 220V လား 440V လား မွန္ေအာင္ဆက္ပါ။
 Stability ကို အ့မင့္ဆုံးမွာထားပါ။
 မီးမလင္းလ်င္ Volt Setting ကိုတင္ပါ။
 မီးလင္းလ်င္ Voltage Setting ကို တစ္ျဖည္းျဖည္းမီးျငိမ္းသည္အထိ ေလ်ာ့ခ်ပါ။
 မီးျငိမ္းတ့ဲေနရာမွာ အတင္အခ် နည္းနည္းေရြ႕ၾကည့္ပါ။မီးက ျဖက္ကနဲ ဖြင့္လိုက္ ပိတ္လိုက္ျဖစ္ေနနမယ္။
 ေနာက္ Stability ကို အနိ့္ဆုံးေရႊ႕ပါ။
 မီးအဖြင့္အပိတ္ ထပ္ကစားၾကည့္ပါ။ မီးက မ်က္ေတာင္တဖ်က္ဖ်က္ ခတ္ေနပါလိမ့္မယ္။
 ဒါဆို AVR Function အလုပ္ လုပ္တယ္လို႔ ယူဆနိုင္တယ္။

181, Motor Overhaul လုပ္ျပပါ။
 သက္ဆိုင္ရာ Motor ရဲ႕ Breaker ကိုခ်ကာ Lock လုပ္မည္။ Men On Work စာခ်ိတ္မည္။
 Motor သို႔ အဝင္ Connection မ်ားကို အမွတ္အသားျပဳကာ Tape ႏွင့္ပတ္ထားမည္။
 ျပီးလ်င္ Fan Cover ဖြင့္မည္။ Fan ကိုျဖဳတ္ျပီး Shaft မလည္ေစရရန္ Lock လုပ္မည္။
 တစ္ဖက္မွ End Cover ကိုဖြင့္ျပီး Rotor ကို ထုတ္မည္။
 Ball Bearing ကိုလွည့္ၾကည့္ကာ စစ္ေဆးမည္။
 Bearing မေကာင္းလ်င္ Puller ျဖင့္ျဖဳတ္ကာ အသစ္လဲမည္။
 Fan Blade မ်ား က်ိဳး မက်ိဳး စစ္မည္။
 Rotor ကို စစ္မည္။
 Winding ကို IR Test လုပ္ၾကည့္မည္။
 စစ္ေဆးျပီး အားလုံးေကာင္းမြန္လ်င္ ျပန္လည္တပ္ဆင္ကာ Test Run လုပ္ၾကည့္မည္။

182, Docking တြင္ Shore Power Connection ယူျပပါ။
 Dock မွ Earth Point နဲ႔ သေဘၤာရဲ႕ Body ကို Earth ဖမ္းမယ္။
 System ကိုစစ္မယ္ ( 3Ф,3 Wire (or) 3Ф, 4 Wire )
 Cable Colour မ်ားကို မွန္ကန္စြာ Connection ယူမည္။
 Shore Side မွ Power Supply ကို ON ခိုင္းမည္။
 Switch အဝင္မွာ Voltage & Frequency မွန္ မမွန္ တိုင္းၾကည့္မည္။
 Phase Sequence ကို Shore Connection Box ေပၚရွိ Indicator Lamp ကိုၾကည့္၍ Check လုပ္မည္။
 အားလုံး မွန္ပါက Shore Connection Box မွ Shore Power Breaker ကို ON မည္။
 အားလုံးျပည့္စုံ မွန္ကန္စြာ Power ယူျပီးေနာက္ Shore Side ရွိ Kwhr Meter မွ Unit နံပါတ္မ်ားကို Record ယူထားရမည္။
183, Motor ေရျမဳပ္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ ?
• ပထမဦးစြာ ေရျမဳပ္ေနေသာ Motor ကို Power ေပးထားတ့ဲ Breaker ကိုခ်ကာ Lock လုပ္ထားမည္။
• Breaker တြင္ Men ON Work စာခ်ိတ္မည္။
• Motror ၏ Terminal Box မွာရွိတ့ဲ Cable ေတြကို ေသခ်ာစြာ မွတ္သားျပီး Disconnect လုပ္မည္။
• Motor ၏ Mounting Nut ေတြကို ျဖဳတ္မည္။
• Motor ၏ Statot ႏွင့္ Rotor တို႔ကို မထိခိုက္ေစရန္ ဂရုိုက္၍ ဆြဲထုတ္မည္။
• မ်က္ျမင္အေနအထားအတိုင္း ေသခ်ာစြာစစ္ေဆးမည္။
• ျပီးလ်င္ ေအးေနေသာ Fresh Water ႏွင့္ အထပ္ထပ္ေဆးရမည္။
• ျပီးလ်င္ ေႏြးေနေသာ Fresh Water ( 60°C ) ေရႏွင့္ ထပ္မံ၍ ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ရမည္။
• ထို႔ေနာက္ Heater သုံးျပီး အေျခာက္ခံရမည္။
• ေရခိုေရေငြ႕ေတြ ထြက္သြားႏိုင္ရန္ ေလဝင္ေလထြက္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးရမည္။
• IR Test လုပ္မည္ Result ကို Record ယူမည္။ ( 1MΩ အထက္ရွိလ်င္ ပိုေကာင္းသည္ )
• Ir တန္ဖိုးေတြ ျမင့္တက္လာျပီး စိတ္နိုင္းက်ျပီးဆိုရင္ေတာ့ Insulation Vernish ကို Low Coated ေလာင္းမည္။ျပီးလ်င္ Heater ျဖင့္အေျခာက္ခံမည္။
• ထို႔ေနာက္ Earth Test, Turn Short Test, Continuty Test မ်ားျပဳလုပ္စစ္ေဆးမည္။
• အားလုံးေကာင္းလ်င္ ျပန္လည္ဆပ္ဆင္မည္။  

184, Emergency Steering Gear ဘယ္လိုေမာင္းမလဲ ?
  Bridge Control ကို Menual ေျပာင္းမည္
  Bridge ႏွင့္ Communication ယူမည္။
  Hydraulic System အတြက္ Motor ကို Local Panel မွ Run လုပ္မည္။
  Motor ၏ Ampere Rating စစ္မည္။
  Port ႏွင့္ STBD တို႔ကို Button အား Pin ထိုးျပီးလွည့္မည္။
  သတ္မွတ္ထားေသာ Position ေရာက္ မေရာက္ Rudder Angle Indicator ကိုၾကည့္မည္။
  Steering Room ႏွင့္ Bridge တို႔၏ Rudder Angle Indicator တို႔ တူ မတု စစ္ေဆးမည္။
  Steering Unit NO.1 ေကာင္းပါက NO.2 ကိို ဆက္စစ္မည္။

185, Excitation Lose ျဖစ္ျပီး G/E Out-Put Voltage မထြက္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ ?
 A.V.R ၏ Excitation Volt ထြက္ မထြက္ စစ္မည္။
 Excitation Volt မထြက္ပါက A.V.R ၏ Sensing Voltage ကို စစ္မည္။
 ထို Sensing Voltage သည္ Stator Winding မွ ထြက္လာေသာ Initial Voltage ျဖစ္သည္။
 NO Signal Voltage ဆိုရင္ေတာ့ G/E တြင္ Residual Magnetism ေပ်ာက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
 အကယ္၍ Initial Vtg; မေပ်ာက္ပါက Rotary Converter မွ Diode ေတြကို စစ္ရမည္။

186, A.C Motor Speed ကို Control နိုင္ေသာ အဓိက ပုံစံႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
1. Pole Changing Methord ႏွင့္
2. Continuously Variable Speed Control Methord တို႔ျဖစ္သည္။

187, A.C.B ဘာေၾကာင့္ ON မရတာလဲ ?
1. Roughness Of Contact’s Surface
2. Discharge Spring
3. Cut Off Clasing Coil
4. Defect In Control Circuit
5. Abnormal  UVT
 Abnormal Control Source
 Cut or Short Of Coil
 Defect in control device of UVT
6. Abnormal SHT
 Abnormal Position Of Moving Core
 Change In Moving Core Stroke
7. Roughness Of Moving Parts Caused Insufficient Grease
8. Abnormal Position Of Open Pedlock Lever

188, Refrigeration System မွ Deforst Timer အလုပ္လုပ္ပုံကို ေျပာျပပါ။
- Deforst Timer သည္ ၈နာရီ တစ္ခါ ON သည္။
- တစ္ေန႔ကို သုံးၾကိမ္ အလုပ္လုပ္သည္။
- တစ္ခါ ON လ်င္ မိနစ္ ၂၀ မွ်ၾကာသည္။
- Only For Meat Room & Fish Room  Not For Vegrtable Room

189, Motor ဆိုတာဘာလဲ ?
• Electrical Energy မွ Rotational Mechnical Energy သို႔ေျပာင္းေပးေသာ Device ျဖစ္သည္။

190, 3 Phase A.C Motor ၂ မ်ိဳးကို ေျပာျပပါ။
1. Synchronous Motor
- Alternator Speed  ( Synchronous Speed : Ns ) အတိုင္း လိုက္လည္နိုင္သည္။
2. Induction Motor
- Alternator Speed ( Synchronous Speed : Ns ) အတိုင္းလိုက္၍ မလည္နိုင္ပါ။ Slip ရွိသည္။

191, Slip ဆိုတာဘာလဲ ?
- Slip သည္ Synchronous Speed ႏွင့္ Rotor Speed တို႔၏ျခားနားမႈျဖစ္သည္။ Slip ကို Synchronous
Speed ၏ Percentage (%) ျဖင့္ေဖၚျပေလ့ရွိသည္။
- Induction Motor တြင္ Friction မ်ားေၾကာင့္ Synchronous Speed အတိုင္း NO Load တြင္ပင္လိုက္၍
မလည္နိုင္ပါ။

192, Auto X’mer ၏ အားသာခ်က္ႏွင့္ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေျပာျပပါ။
       အားသာခ်က္မ်ား
1. Auto x’mer တြင္ လိုအပ္ေသာ Torque ကို x’mer ေပၚရွိ Tapping မ်ားကို ေရႊ႕ကာေရြးခ်ယ္နိုင္သည္။
2. 3 Terminations ၊ 6 Terminations ႏွင့္ 9 Terminations မ်ားတြင္ အသုံးျပဳႏိုင္သည္။
3. Star – Delta Starting မွာက့ဲသို႔ Contactor ကပ္ကာ Full Turn Short မျဖစ္နိုင္ပါ။
4. Auto x’mer တြင္ High Temp; Protection ပါရွိေသာေၾကာင့္ အလြယ္တကူ Protection လုပ္နိုင္သည္။
အားနည္းခ်က္
1. Expensive ျဖစ္သည္။

193, Single Phase A.C Motor ေလးမ်ိဳးကို ေျပာျပပါ။
1. Slip Phase Motor
2. Capacitor Start / Run Motor
3. Shaded Pole Motor
4. Auto – Transformer Motor

194, Pump ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- ျပင္ပ Energy တစ္ခုအားျဖင့္ လည္ပတ္ေစျပီး Liquid ကို Pressure ရေစကာ Level တစ္ခုမွ အျခား Level
တစ္ခုသို႔ ပို႔ေပးေသာ Machine ျဖစ္သည္။

195,  Pump နဲ႔ Motor Alignment ခ်ိန္ျပပါ။
- Pump ႏွင့္ Motor ၾကားရွိ Coupling ကို မူလအတိုင္း ျပန္တပ္မည္။
- Bolts မ်ားကို Cross Method ျဖင့္ တိုက္မည္။
- Coupling (2) ခုၾကား (4) ေနရာကို Feeler Gauge ျဖင့္ ထိုးတိုင္းေသာအခါ ညီေနရမည္။
- Coupling (2) ခုေပၚသို႔ Steel Ruler  ကိုတင္ကာ Coupling ကို တစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ လွည့္ၾကည့္
ေသာအခါ အနိမ့္ အျမင့္တူေနရမည္။
- အကယ္၍ မတူခ့ဲလ်င္ Shim ျပားခုကာ Adjust လုပ္မည္။

196, Armature Reaction ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ထားသလဲ ?
1. Main Pole မ်ားတြင္ Neutralizing ( Compensating Winding ) ကို ထည့္သြင္းပတ္ထားသည္။
2. Main Pole မ်ားၾကားတြင္ Interpole ကိုထည့္သြင္းထားသည္။
3. Carbon Brush Rocker ကို တပ္ထားသည္။

197, Interpole ဆိုတာ ဘာလဲ ?
- Main Pole မ်ားၾကားတြင္ ထည့္ထားေသာ Pole ျဖစ္သည္။
- Interpole ကိုထည့္သြင္းထားျခင္းျဖင့္ ----
i. File Coil ၏ Magnetic Fiel Distortion ကိုေလ်ာ့နည္းေစသည္။
ii. G.E Side   A.C မွ D.C သို႔ေျပာင္းေသာ Commutation ကိုျဖစ္ေပၚေစသည္။
iii. Brush မ်ားမွ Spark ထြက္ျခင္းကို ေလ်ာ့နည္းေစသည္။

198, Brush မ်ားမွ Spark ထြက္ရေသာ အေၾကာင္းကိုေျပာျပပါ။
1. Brush မ်ား၏ Poistion မမွန္ေသာေၾကာင့္
2. Brush မ်ား Grade မမွန္ေသာေၾကာင့္
3. Brush မ်ားေပၚသို႔ တက္ေရာက္ေနေသာ Spring Pressure မမွန္ေသာေၾကာင့္
4. Brush အသစ္တပ္ရာတြင္ အထိုင္မက်ေသာေၾကာင့္
5. Overloading ဒဏ္ခံရေသာေၾကာင့္
6. Commutators မ်ားညစ္ပတ္ေနေသာေၾကာင့္ ။

199, Position Displacement Pump ဆိုတာဘာလဲ ?
- Pump တစ္ပတ္လည္တိုင္း Definite Volume Of Liquid Amount ကိုထုတ္ေပးသည္။
- Discharhe Side ရွိ Resistance ေပၚ မူတည္မႈမရွိပါ။
- Rotory Type ႏွင့္ Reciprocating Type ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
Rotary Type
1 Gear Pump
2 Lobe Pump
3 Screw Pump
4 Vane Pump -----

Reciprocating Type
1. Piston Pump
2. Plunger pump
3. Diaphragm Pump

200, Governor ဆိုတာဘာလဲ ?
- Engine Speed ကို Measure လုပ္ကာ Engine သို႔ Correct Amount Of Fuel ရရွိေစရန္
Automatically Control လုပ္ေပးေသာ Device ျဖစ္သည္။

​ေမတၱာျဖင္​့
T.Y.M.M

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html