ကားတုန္ခါမႈ ျပႆသာနာမ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း
⚡⚡⚡⚡⚡
⚡⚡⚡⚡⚡
ကားေမာင္း၍ခရီးသြားေနစဥ္
သင့္ကားမွ ထူးျခားေသာအသံႏွင့္ တုန္ခါမႈမ်ား ျဖစ္တတ္သည္။
တုန္ခါမႈမ်ားသည္
ယာဥ္ေမာင္းသူကုိ စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစၿပီး
အႏၲရာယ္ ျဖစ္လာႏိုင္သလား ဆိုေသာ
စိုးရိမ္ ပူပန္မႈမ်ားႏွင့္ ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္းကုိျဖစ္ ေစသည္။
ပံုမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ အားနည္းေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္ ႐ုတ္တရက္ တုန္ခါမႈအသံမ်ား ထြက္ေပၚလာပါက ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ တတ္သည္။ တုန္ခါမႈသည္ မည္သည့္ အစိတ္အပုိင္းေနရာမွ လာသည္၊ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ကုိ ေရာဂါဇစ္ျမစ္ ရွာေဖြရသည္။ ျဖစ္ပြားရေသာ အေၾကာင္းတရားကို ရွာေဖြသိရွိမွ တုန္ခါမႈျပႆနာကုိ ကုစားႏိုင္မည္။
ကားတစ္စီးတြင္ တုန္ခါမႈ (Vibration) ျဖစ္ႏိုင္ေသာေနရာ အစိတ္အပုိင္းမ်ားမွာ
(၁) အင္ဂ်င္
(၂) ၀င္႐ိုးတန္း
(၃) ဂြၽိဳင္းရွပ္
(၄) ဘရိတ္
(၅) ဘီးေခြ
(၆) တာယာ တို႔ျဖစ္သည္။
(၂) ၀င္႐ိုးတန္း
(၃) ဂြၽိဳင္းရွပ္
(၄) ဘရိတ္
(၅) ဘီးေခြ
(၆) တာယာ တို႔ျဖစ္သည္။
☑ (၁) အင္ဂ်င္တုန္ခါမႈ ျပသနာ
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုးတြင္ ေလ၊ ေလာင္စာဆီ၊ မီးေပးစနစ္ အားလံုးညီၫြတ္မွ်တေနလွ်င္ အင္ဂ်င္ လည္ပတ္မႈ မွန္ကန္ေခ်ာေမြ႔ေနမည္။ လီဗာနင္းလွ်င္ နင္းသေလာက္ အင္ဂ်င္ဆြဲႏုိင္ၿပီး အင္ဂ်င္စြမ္းေဆာင္မႈ ေကာင္းသျဖင့္ လမ္းအေျခအေန အမ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ အေကာင္းဆံုး ေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည္။
ေလ၊ ေလာင္စာဆီ၊ မီးေပး စနစ္ (၃) မ်ဳိးထဲမွ တစ္ခုခုခ်ဳိ႔ယြင္း အားနည္းလာလွ်င္ အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တုန္ခါမႈျဖစ္ တတ္သည္။
ေလ၊ ေလာင္စာဆီ၊ မီးေပး စနစ္ (၃) မ်ဳိးထဲမွ တစ္ခုခုခ်ဳိ႔ယြင္း အားနည္းလာလွ်င္ အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တုန္ခါမႈျဖစ္ တတ္သည္။
• လီဗာနင္းလွ်င္ ဆက္ခနဲ သိမ့္ခနဲ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ တုန္ခါ သြားမည္။ Highway တြင္ အျမန္ႏႈန္း ွSpeed တင္ေမာင္း၍မရဘဲ အင္ဂ်င္ မဆြဲႏိုင္ျဖစ္မည္။ ကားစက္စတင္ႏုိး ခ်ိန္တြင္ ေကာင္းေနေသာ္လည္း ၾကာ ၾကာေမာင္းလွ်င္ အင္ဂ်င္တုန္ခါလာမည္။ ထုိလကၡဏာမ်ားသည္ အင္ဂ်င္ မူမမွန္ေသာ လကၡဏာျဖစ္သည္။ ဆီစစ္ဘူးပိတ္ေနသလား၊ ဆီ ထဲမွာ ေရပါေနသလား စစ္ေဆးပါ။ အင္ဂ်င္ဆီငတ္လွ်င္ ဆြဲအား႐ုန္းအား မေကာင္းပါ။
ထုိ႔အတူ Air Cleaner ေလစစ္တြင္ ဖုန္မ်ား၊ အမႈိက္မ်ား ပိတ္ဆို႔ေနပါက အင္ဂ်င္ေလဆြဲသေလာက္ မရႏိုင္ပါ။ ေလပိတ္ျခင္း သည္ ေအာက္ဆီဂ်င္ငတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္ဆီဂ်င္ႏွင့္ ေလာင္စာဆီ အခ်ဳိးက်မွန္ကန္စြာ ေရာစပ္မွ အေကာင္းဆံုး ေပါက္ကြဲေလာင္ကြၽမ္း မႈရရွိပါသည္။ ဓာတ္ဆီကားမ်ားတြင္ မီးေပးျခင္း (Ignition) မွန္ဖို႔အေရးႀကီးသည္။ Spark Plug ေကာင္းရမည္။ ပလပ္ ၀ါယာႀကိဳးႏွင့္ မီးကြိဳင္ေကာင္းရမည္။ ပလပ္မွ မီးပြား (Spark) အထြက္ ေကာင္း မေကာင္းစစ္ေဆးပါ။ ပလပ္ မေကာင္းလွ်င္ပလပ္ အသစ္လဲေပးပါ။
☑ (၂) Axle ၀င္႐ိုးျပသာနာ
လမ္းၾကမ္း၊ ခ်ဳိင့္ခြက္မ်ားေသာေနရာတြင္ အရွိန္ျပင္းေမာင္းမိပါက လမ္းအေဆာင့္ ဒဏ္မ်ားေၾကာင့္ ၀င္႐ိုး ေကာက္သြား တတ္သည္။ မသိမသာ ေကာက္ေနေသာ ၀င္႐ိုးသည္ ျမန္ႏႈန္း ျမင့္ေမာင္းႏွင္ပါက တုန္ခါမႈျဖစ္ေပၚ ေစသည္။
၀င္႐ိုးလိမ္ေကာက္ျခင္း ေသခ်ာေစရန္ ဂ်ဳိက္ေထာက္ၿပီး ကားဘီးကုိလွည့္ၾကည့္ပါ။ ကားဘီးအရွိန္ရလာလွ်င္ ဘီးခါရမ္း ၿပီး တုန္ခါလာမည္။ ဒူးဆစ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမာင္းေသာ ကားမ်ားတြင္ ဒူးဆစ္သဲကာမ်ား ေပါက္ၿပဲၿပီး ဒူးဆစ္ဆီ (အမဲဆီ)မ်ား ယုိစိမ့္ထြက္တတ္သည္။ ဒူးဆစ္ဆီမရွိဘဲ သဲမ်ား၊ ရႊံ႔မ်ား၀င္ကာ ဒူးဆစ္ပ်က္စီးတတ္သည္။ ဒူးဆစ္ ေဘာလ္မ်ား ပ်က္စီးၿပီး စား၍ေခ်ာင္ သြားတတ္သည္။ ပြန္းစား၍ ေခ်ာင္ေနေသာ ၀င္႐ိုးသည္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ လည္ ပတ္ခ်ိန္တြင္ တုန္ခါမႈျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဒူးဆစ္မွတုန္ခါမႈရွိ မရွိ ဂ်ဳိက္ ေထာက္ၿပီး စစ္ေဆးပါ။ ဒူးဆစ္စားၿပီး ေခ်ာင္ေနလွ်င္ အသစ္လဲေပးပါ။ သဲကာအမဲဆီမ်ား အသစ္ထည့္ပါ။
☑ (၃) ဂြၽိဳင္းရွပ္ တုန္ခါမႈျပသာနာ
ေနာက္ဆြဲကားမ်ားတြင္ ဂီယာေဘာက္စ္အထြက္မွ ေနာက္၀င္႐ိုးတန္း သို႔ ဂြၽိဳင္းရွပ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ထား သည္။ ဂြၽိဳင္းရွပ္တြင္ ဂြၽိဳင္းေဘာ္လ္ (ေခၚ) ယူနီဗာဆယ္ဂြၽဳိင္းအဆစ္ (၃) ခုမွ (၅) ခုအထိရွိတတ္သည္။ ဂြၽိဳင္း ေဘာ္လ္မ်ား အမဲဆီငတ္ၿပီး စား၍ ေခ်ာင္သြားတတ္သည္။ ဂြၽိဳင္းဆက္ ဖလန္းျပားကုိ ဂြၽိဳင္းနတ္မ်ားႏွင့္ ဖမ္း ထားသည္။ ဂြၽိဳင္းနတ္မ်ား ေခ်ာင္လွ်င္ ျမည္သံထြက္သည္။
ခါးဆြဲေဘာ္လ္အထုိင္ႏွင့္ ရာဘာေမာင္းတိန္းမ်ား စားသြားပါက ဂြၽိဳင္းရွပ္လည္လွ်င္ ခါရမ္းၿပီး အသံ ျမည္တတ္သည္။ ဂြၽိဳင္းမွ အသံထြက္လွ်င္ ဂြၽိဳင္းနတ္၊ ဂြၽိဳင္းေဘာလ္ႏွင့္ ခါးဆြဲေဘာလ္မ်ားကုိ စစ္ေဆးပါ။
ခါးဆြဲေဘာ္လ္အထုိင္ႏွင့္ ရာဘာေမာင္းတိန္းမ်ား စားသြားပါက ဂြၽိဳင္းရွပ္လည္လွ်င္ ခါရမ္းၿပီး အသံ ျမည္တတ္သည္။ ဂြၽိဳင္းမွ အသံထြက္လွ်င္ ဂြၽိဳင္းနတ္၊ ဂြၽိဳင္းေဘာလ္ႏွင့္ ခါးဆြဲေဘာလ္မ်ားကုိ စစ္ေဆးပါ။
☑ (၄) ဘရိတ္ျပသာနာ
:)
ဒစ္ဘရိတ္မ်ားတြင္ ဘရိတ္ၿငိ ၿပီး အပူလြန္ကဲကာ ဘရိတ္ Rotor လိမ္ေကာက္သြားတတ္သည္။ ဘရိတ္နင္းလိုက္လွ်င္ လိမ္ေနေသာ Rotor ေၾကာင့္တုန္ခါမႈသည္ Caliper ႏွင့္ Brake Pad အျပားမ်ားကုိ လာ၍တိုးသည္။
ဘရိတ္ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားကုိ ျပသ၍ ဘရိတ္မွ တုန္ခါမႈအသံထြက္ ျခင္းကုိစစ္ေဆးပါ။ ဒရမ္ဘရိတ္သံုးေသာ ကားမ်ားတြင္လည္း ၾကာလာလွ်င္ ဒရမ္အတြင္းပုိင္းမ်က္ႏွာျပင္မ်ား မညီမညာျဖစ္တတ္သည္။ မညီညာေသာဘရိတ္ဒရမ္ေပၚသို႔ ဘရိတ္ ႐ွဴးျခမ္းမ်ားႏွင့္ ပြတ္တိုက္ပါက တုန္ခါမႈ ျဖစ္ေပၚသည္။ ဘရိတ္ဒရမ္ အတြင္းပုိင္းကုိ စစ္ေဆး၍လိုအပ္ပါက တြင္ခံုတြင္ စက္ခုတ္စား ေပးရသည္။
ဘရိတ္ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားကုိ ျပသ၍ ဘရိတ္မွ တုန္ခါမႈအသံထြက္ ျခင္းကုိစစ္ေဆးပါ။ ဒရမ္ဘရိတ္သံုးေသာ ကားမ်ားတြင္လည္း ၾကာလာလွ်င္ ဒရမ္အတြင္းပုိင္းမ်က္ႏွာျပင္မ်ား မညီမညာျဖစ္တတ္သည္။ မညီညာေသာဘရိတ္ဒရမ္ေပၚသို႔ ဘရိတ္ ႐ွဴးျခမ္းမ်ားႏွင့္ ပြတ္တိုက္ပါက တုန္ခါမႈ ျဖစ္ေပၚသည္။ ဘရိတ္ဒရမ္ အတြင္းပုိင္းကုိ စစ္ေဆး၍လိုအပ္ပါက တြင္ခံုတြင္ စက္ခုတ္စား ေပးရသည္။
☑ (၅) ကားဘီးျပသာနာ
ဒစ္၀ွီးဘဲဥလုိက္ေနျခင္း၊ လိမ္ဖည္ေနျခင္းမ်ား ရွိပါက ကားဘီးတုန္ ခါမႈျဖစ္တတ္သည္။ ဒစ္၀ွီးအလုိင္းမင့္ ေအာက္ေနျခင္း၊ လိမ္ဖည္ေနျခင္းကုိ စက္ေပၚတင္၍ စစ္ေဆး ႏိုင္သည္။ ျပန္လည္ျပဳျပင္၍ရႏိုင္ေသာ ဒစ္၀ွီးေခြ မ်ားကုိ သံုးသင့္ေသာ္လည္း ျပဳျပင္၍ မရေသာ လိမ္ဖည္ေနေသာ ဒစ္၀ွီးေခြ မ်ားကုိ အစားထုိး လဲလွယ္ေပးသည္။
:)
ဘီး Hub Ball ေၾကာင့္လည္း ဘီးခါတတ္သည္။ Hub Ball စားေန ျခင္း၊ ေခ်ာင္ေနျခင္း၊ အလြတ္ကစား ေနျခင္းရွိ မရွိစစ္ေဆးပါ။ Hub Ball မ်ားကုိျဖဳတ္၍ စစ္ေဆးပါ။ အေျခအေန မေကာင္းေသာ Hub Ball မ်ားကုိ အသစ္ လဲေပးပါ။ လမ္းခရီးတြင္ Hub Ball ေၾကြ၍ေမာင္းမရေတာ့ပါက မ်ားစြာဒုကၡ ေရာက္ရသည္။
ဘီး Hub Ball ေၾကာင့္လည္း ဘီးခါတတ္သည္။ Hub Ball စားေန ျခင္း၊ ေခ်ာင္ေနျခင္း၊ အလြတ္ကစား ေနျခင္းရွိ မရွိစစ္ေဆးပါ။ Hub Ball မ်ားကုိျဖဳတ္၍ စစ္ေဆးပါ။ အေျခအေန မေကာင္းေသာ Hub Ball မ်ားကုိ အသစ္ လဲေပးပါ။ လမ္းခရီးတြင္ Hub Ball ေၾကြ၍ေမာင္းမရေတာ့ပါက မ်ားစြာဒုကၡ ေရာက္ရသည္။
ကားေရွ႕ဘီး တုန္ခါမႈျဖစ္ေစေသာ အျခား အေၾကာင္းတရားမွာ တိုက္ေရာ့၊ ေဘာ္လ္ဂြၽိဳင္း၊ ကားေအာက္ပုိင္းပစၥည္းမ်ား ေခ်ာင္ေနျခင္း၊ ကင္းပင္စားၿပီး ကင္းပင္ဘြတ္ ေခ်ာင္ေနျခင္း မ်ားေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။
တိုက္ေရာ့ေဘာလ္ဂြၽိဳင္းမ်ားကုိ ေခ်ာင္ မေခ်ာင္စစ္ေဆးပါ။ ထိန္းခ်ဳပ္ တန္းမ်ားမွ ရာဘာဘြတ္မ်ားေခ်ာင္ မေခ်ာင္စစ္ေဆးပါ။ မေကာင္းလွ်င္ အစားထုိးလဲလွယ္ေပးပါ။ Bulterfly ဘြတ္မ်ား စားေနပါက အသံထြက္ သည္။ ဘြတ္မ်ားအားလံုးစစ္ေဆး၍ အသစ္လဲပါ။ ေရွ႕ဘီး၊ ေနာက္ဘီး အလုိင္းမင့္ျပန္ခ်ိန္ပါ။
ကားေရွ႕ဘီးမ်ား တုန္ခါမႈသည္ စတီယာရင္ အဆက္မ်ားမွတစ္ဆင့္ စတီယာရင္ေခြသို႔ လာ၍တိုးတတ္ သည္။ စတီယာရင္အဆက္မ်ားႏွင့္ တုိက္ေရာ့၊ ေဘာလ္ဂြၽိဳင္းမ်ား အမဲဆီ ထုိးေပးပါ။ တင္းက်ပ္ေနပါေစ။ စတီယာရင္၊ ဂီယာေဘာက္စ္ အလြတ္ ကစားမႈသည္ ရွိသင့္သေလာက္သာရွိ သင့္သည္။ အလြတ္ကစားမႈမ်ားလွ်င္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ကားေမာင္းပါက စတီယာရင္တုန္ခါတတ္သည္။ စတီ ယာရင္ ဂီယာေဘာက္စ္တြင္ ဂီယာ၀ိုင္ စစ္ေဆးပါ။ အထုိင္နတ္မ်ားေခ်ာင္ မေခ်ာင္ စစ္ေဆးပါ။ စတီယာရင္ ေကာ္လံ ဖလန္း အဆက္ေနရာမွ ကြန္ပလိန္နတ္မ်ား ေခ်ာင္ မေခ်ာင္ စစ္ေဆးပါ။
ကားေရွ႕ဘီးမ်ား တုန္ခါမႈသည္ ဘီးအလုိင္းမင့္၊ တာယာ၊ Hub Ball ၊ တိုက္ေရာ့ေဘာ္လ္ဂြၽိဳင္း၊ စတီယာရင္ စေသာအခ်က္မ်ားစြာႏွင့္ သက္ဆုိင္ ေနပါသည္။
☑ (၆) တာယာျပသာနာ
တာယာေၾကာင့္လည္း တုန္ခါမႈျမည္သံ ထြက္ႏိုင္သည္။ အခ်ဳိ႔ေသာ စတီးတာယာမ်ားသည္ လိမ္ဖည္ေန တတ္သည္။ လိမ္ဖယ္ေနေသာ တာယာသည္ Speed ျမန္လာပါက တုန္ခါမႈ ျဖစ္ေစသည္။ တာယာ Balance ေအာက္ေနပါက တာယာ တုန္ခါမႈျဖစ္တတ္သည္။ တာယာ Balance ညီညာမႈရွိ / မရွိ Balancing စက္ေပၚတြင္ တင္၍ခ်ိန္ေပးပါ။
အခ်ဳိ႔တာယာမ်ားသည္ ပန္းသားပြန္းစားမႈ မညီမညာျဖစ္လာလွ်င္ တုန္ခါတတ္သည္။ အခ်ဳိ႔ဘဲဥလုိက္ေန ေသာတာယာမ်ား သည္လည္း ျမန္ႏႈန္း ျမင့္ေမာင္းလွ်င္ တုန္ခါတတ္သည္။ တာာယာမ်ားကုိ ေရွ႔ ေနာက္ ဘယ္ ညာ လွည့္သံုးေပးပါ။ တာယာေလေပါင္ဖိအား မွန္ပါေစ။ တာယာတပ္ဆင္လွ်င္ ဒစ္၀ွီးေခြ ႏွင့္တာယာအထုိင္ က်မွန္ပါေစ။ တာယာျဖဳတ္တတ္လွ်င္ ျဖဳတ္-တပ္စက္ (Tire Changer) ႏွင့္ တပ္ဆင္ပါ။ တာယာဘီးမ်ားကုိ အလုိင္းမင့္ပံုမွန္ခ်ိန္ပါ။ တာယာလဲ လွ်င္ ပန္းအမ်ဳိးအစားတူ အစံုလိုက္လဲ ပါ။ အခ်ဳိ႔တာယာမ်ားသည္ စက္႐ံုမွ ထုတ္လုပ္စဥ္အခ်ိန္ကပင္ အရည္အေသြး ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္ရွိတတ္သည္။ တာယာအသစ္လည္း Balance ခ်ိန္ဖို႔လိုပါသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးတြင္ ျဖစ္တတ္ေသာ တုန္ခါမႈျပႆနာ
(၆) မ်ဳိးကုိတင္ျပခဲ့ပါသည္။ အခ်ဳိ႔ျပႆနာ မ်ားသည္ အေရးမႀကီးေသာ္လည္း ၾကာၾကာ ထားလွ်င္ပုိမိုပ်က္စီးေစေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ဦးတည္သြားေန တတ္သည္။ ကားတစ္စီးသည္ပံုမွန္ အေနအထား အေျခအေန တြင္သာ အလုပ္ခုိင္းသင့္သည္။ မူမမွန္ေသာ တုန္ခါမႈမ်ားသည္ ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္ အျပစ္ရွိေသာ လကၡဏာမ်ားသာျဖစ္ သည္။
#ကားခ်စ္သူ
@
ရဲ ႏုိင္ ထြန္း
Credit》》
MoeZac Auto
copy ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္
မူရင္းpost creditေပးပါသည္
#psp#