Torque ဆုိသည္မွာ
Torque ဆိုသည္မွာ အရာဝတၱဳတစ္ခုကို လည္ထြက္သြားေစသည့္အားကို ဆိုလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ မူလီတစ္ခုကို ခြတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ လွည့္သည္ဆိုပါစို႔။
ခြ၏ အစြန္းတစ္ဖက္မွ လက္ျဖင့္အားမ်ားမ်ားထည့္ၿပီး လွည့္မည္ဆိုလွ်င္ မူလီလည္မည္ျဖစ္ၿပီး သို႔မဟုတ္ ခြက ရွည္ေနမည္ဆိုလွ်င္လည္း လက္က အားသိပ္စုိက္စရာမလုိဘဲ လွည့္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုခြ၏ အရွည္ႏွင့္ လက္၏အား ေျမွာက္လဒ္က Torque အားသာျဖစ္ပါသည္။
ခြ၏ အလ်ားရွည္ေလ Torque အား ေကာင္းေလ၊ လက္၏ စုိက္အားျပင္းေလ Torque အားေကာင္းေလ၊ သို႕မဟုတ္ ခြလည္းရွည္မည္ လက္၏ စုိက္အားလည္း ျပင္းမည္ဆိုလွ်င္လည္း Torque
အားလည္းေကာင္းေလျဖစ္ပါမည္။
Engineering Terms မ်ားႏွင့္ ေဖာ္ျပရမည္ဆုိလွ်င္ ခြ၏ အရွည္က Movement Arm ျဖစ္ၿပီး ခြ၏ အစြန္းတစ္ဖက္တြင္ လက္ႏွင့္ ဆြဲလွည့္ရသည့္အားကို Force ဟု သတ္မွတ္ႏုိင္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ Torque ၏ ယူနစ္က အား (Force) ႏွင့္ အလ်ား (Length) ေျမွာက္ထားသည့္အတါက္ SI Unit မွာ Newton-meter(N-m) ျဖစ္ၿပီး Imperial Unit တြင္ Foot-pounds (ft-lbs သို႔မဟုတ္ lb-ft)
အျဖစ္ ေဖာ္ျပၾကပါသည္။
ဥပမာ- မူလီတစ္ခုကို ခြ (Wrench) တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ 100 ft-lbs Torque အားသံုးၿပီးလွည့္သည္ဆုိပါစို႔။
ခြ၏ အရွည္က တစ္ေပတိတိရွိၿပီး ခြ၏ တစ္ဖက္စြန္းမွ ေပါင္တစ္ရာ အတိရွိေသာ အေလးခ်ိန္ႏွင့္ ဆက္တုိက္ဖိလုိက္သည္ဟု သတ္မွတ္ႏုိင္ပါသည္။
ထိုအရာသည္ Torque ကုိ နားလည္ေအာင္ ဥပမာေပးထားျခင္းၿဖစ္ၿပီး Torque ကုိ ျမန္မာလုိအဓိပၸါယ္ျပန္ပါက လိမ္က်စ္အားဟု ျပန္ႏုိင္ေသာ္လည္း Torque ကို Torque ဟုသာ ေခၚေဝၚျခင္းက
ပိုေကာင္းပါသည္။
အင္ဂ်င္ထဲတြင္ရွိေသာ Torque အားကို ေလ့လာၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ အထက္က တင္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း ခြတစ္ဖက္စြန္းမွ အားက Piston မ်က္ႏွာျပင္တြင္ ျဖစ္ေပၚေသာ Combustion Force ေခၚ
ေပါက္ကြဲသားသာ ျဖစ္ပါသည္။
ခြ၏ အရွည္ (Movement Arm) က Crankweb ဝင္ရိုးမွ Connecting Rod တပ္ဆင္ထားသာ Crankweb ၏ အလယ္ဗဟိုအထိ အကြာအေဝးကို ဆိုလုိပါသည္။
ထို Crankshaft ဝင္ရုိးႏွင့္ Crankweb အလယ္ဗဟုိအကြာအေဝးက (Movement Arm အရွည္က) Stroke Length ႏွင့္ သက္ဆုိင္မႈ ရွိပါသည္။
Stroke Length ရွည္ေလ Movement Arm ရွည္ေလျဖစ္ၿပီး Movement Arm ရွည္ေလ Crankshaft ကုိ အလြယ္တကူ ဆြဲလွည့္ႏုိင္ေလျဖစ္ပါသည္။
ထို႔အတြက္ Piston မ်က္ႏွာျပင္လည္းက်ယ္မည္ဆိုလွ်င္ ေပါက္ကြဲအားပိုေကာင္းမည္၊ Stroke Length လည္းရွည္မည္ဆိုလွ်င္ Movement Arm ပိုရွည္ၿပီး Torque အားပိုေကာင္းႏုိင္ပါသည္။
Piston ႏွင့္ Crankshaft အသံုးျပဳထားေသာ အင္ဂ်င္မ်ားကုိ အသံုးျပဳပံုအေပၚမူတည္ၿပီး သံုးမ်ိဳးခန္႔ ခြဲျခားႏုိင္ပါသည္။
Square Engine၊ Over Square Engine ႏွင့္ Under Square Engine ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးခြဲျခား၍ ရပါသည္။
Square Engine ဆိုသည္က Cylinder Bore အခ်င္းႏွင့္ Stroke Length တူညီေသာ အင္ဂ်င္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
Torque ႏွင့္ HP ညီမွ်ေသာ အင္ဂ်င္မ်ားဟုလည္း ေျပာႏုိင္ေသာ္လည္း Bore ႏွင့္ Stroke လံုးဝတူညီေသာ အင္ဂ်င္မ်ားက အင္မတန္ကို ရွားပါးပါသည္။
Over Square Engine ဆိုသည္က Cylinder Bore အခ်င္းက Stroke Length ထက္ပိုရွည္ေသာ အင္ဂ်င္သာျဖစ္ၿပီး Short Stroke Engine ဟုလည္းေခၚဆုိၾကပါသည္။
Stroke Length အရမ္းတုိသည့္အတြက္ Piston က လ်င္ျမန္စြာ သြားလာႏုိင္ၿပီး RPM ျမင့္မားစြာလည္ပတ္ႏုိင္သျဖင့္ အိမ္စီးကားမ်ားႏွင့္ အျမန္ႏႈန္းကိုဦးစားေပးေသာ Sport ကားမ်ားတြင္ ေတြ႔ရပါသည္။
Under Square Engine မ်ားက Stroke Length က Cylinder Bore အခ်င္းထက္ ပုိၿပီး ရွည္ၾကပါသည္။
Long Stroke Engine ဟုလည္း ေခၚဆုိၾကၿပီး Pick-up၊ Turck ႏွင့္ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။
ဓာတ္ဆီေရာ ဒီဇယ္ႏွင့္ ပါေတြ႔ရေသာ္လည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ားက ပိုမ်ားပါသည္။
Torque ကို ဦးစားေပးၿပီး Stroke Length ရွည္သည့္အတြက္ RPM ျမင့္မားစြာ မလည္ပတ္ႏုိင္ဘဲ RPM အနိမ့္ေလးတြင္သာ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ လည္ပတ္ၿပီး ဝန္ကို ႀကိတ္ရုန္းသြားသည့္
အင္ဂ်င္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္တစ္လံုးတြင္ Displacement၊ Volume၊ Capacity လည္းမ်ားမည္၊ Stroke Length လည္း Bore အခ်င္းထက္ ပိုရွည္မည္ဆိုလွ်င္ ေသခ်ာေပါက္ ထိုအင္ဂ်င္သည္ Torque
အားေကာင္းပါသည္။
အားေကာင္းပါသည္။
Crrdit to
source:automobile
source:automobile
Goodluck