Exhaust Sytem အေၾကာင္း အက်ယ္တဝင့္ သိၿပီးၿပီလား ?
အင္ဂ်င္ထဲတြင္
ဆီ ၊ေလႏွင့္ မီး အခ်ိဳးက် ေရာစပ္ ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္
ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆိုက္ ဓာတ္ေငြ႕ဟုေခၚသည့္
မီးခိုးမ်ား ထြက္လာပါသည္။
ထို ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ဓာတ္ေငြ႕သည္
အပူခ်ိန္ အလြန္မ်ားျပီး ကားထဲမွ ေလထုထဲကို
စနစ္တက် စြန္႕ထုတ္ပစ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ အင္ဂ်င္ထဲက ထြက္လာေသာ
အိတ္ေဇာ ဓာတ္ေငြ႕သည္
TURBULENT FLOW ဟုေခၚေသာ
စီးဆင္းမႈလမ္းေၾကာင္းျဖင့္ random wavelength မ်ားႏွင့္
ေျပးထြက္လာေသာေၾကာင့္ အသံလည္း
ေတာ္ေတာ္က်ယ္ပါသည္။
ထုိအသံကိုသာ ျငိမ္သက္သြား ေအာင္မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုလွ်င္ ကားကို ေမာင္းႏွင္အသံုးျပဳသည့္အခါ ေတာ္ေတာ္ အဆင္မေျပျဖစ္ပါလိမ့္မည္ျဖစ္သျဖင့္ အသံတုန္ခါႏႈန္းကိုလည္း ေလ်ာ့ခ်ဖို႕လိုပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပဳလုပ္ရမည့္အခ်က္မွာ ကားထဲမွ စနစ္တက်စြန္ထုတ္ရန္ႏွင့္ အသံၿငိမ္သြားေစရန္ျဖစ္ပါသည္။
ပံုမွန္ အိမ္စီးကားတစ္စီး၏ Exhaust System ထဲပါ၀င္တဲ့ ပစၥည္းမ်ား
Exhaust system တြင္ပါဝင္ေသာ ပစၥည္းမွာ
1. အင္ဂ်င္တံုးႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္ထားေသာ Exhaust manifold (or) header ဟုေခၚသည့္ ပို္က္မ်ားျဖစ္ၿပီး အလြန္ အပူခ်ိန္ျပင္းသျဖင့္ Heatshield သံဖံုးႏွင့္ ကာထားသည့္အျပင္ လက္၀ါးပံုေလးကို
အမွားျခစ္ထားသည့္ ပံုေလးပါတတ္သည္။
2. Exhaust manifold အဆံုးနားတြင္ အိတ္ေဇာဓာတ္ေငြ႕ထဲမွာ ေအာက္စီဂ်င္ရာခိုင္ႏႈန္း မည္မွ်ပါဝင္သည္ကို တိုင္းတာသည့္ Oxygen Sensor
3. ေလထုညစ္ညမ္းမႈကို ျဖစ္ေစေသာ ဟုိက္ဒရိုကာဗြန္ဓာတ္ေတြကို စစ္ခ်ေပးသည့္ ေက်ာက္ဇကာဟုေခၚေသာ Catalytic converter
4. RPM အျမင့္မ်ားထိ လီဗာကို နင္းသည့္အခါမွာ အိတ္ေဇာသံက်ယ္ေလာင္မႈ(sound vibration wavelength) မ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ေပးေသာ Resonantor
5. ေနာက္ဆံုးအိုးမွာ Mufflerဟုေခၚေသာ အသံအားလံုးကို ဝပ္ခ်သြားေအာင္ လုပ္ေပးသည့္ ဘူး
6. ထို႔ေနာက္မွ ထြက္ေနေသာ Tail Pipe ဟုေခၚေသာ ပိုက္အတိုေလး
စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
Crrfit automobile
Goodluck