ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

အင္ဂ်င္ကြန္ပရက္ရွင္း ျပသာနာမ်ား

အင္ဂ်င္ကြန္ပရက္ရွင္း ျပသာနာမ်ား



 ကားအင္ဂ်င္တစ္လံုး အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ အင္ဂ်င္လံုရပါတယ္။ အင္ဂ်င္လံုတယ္ ဆုိတာ အင္ဂ်င္ကြန္ပရက္ရွင္း (Compression) ေကာင္းတဲ့အေျခအေန ကိုေျပာတာပါ။ 

Compression က်ေနတဲ့ အင္ဂ်င္တစ္လံုးဟာ လည္ပတ္မႈ မတည္ၿငိမ္ ေတာ့ဘူး။ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ က်လာၿပီး ဆြဲအား မေကာင္းေတာ့ဘဲ ဆီပိုကုန္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ရဲ႕ Fuel Efficiency က်ဆင္းလာပါတယ္။ အင္ဂ်င္ Preformance လည္း က်ဆင္းလာ ပါတယ္။  အင္ဂ်င္၀ိုင္ ပိုစားမယ္။ မီးခုိးထြက္မယ္။


 ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အင္ဂ်င္ Compression 100 psi (Pound Per Square Inch) အနည္းဆံုး လုိအပ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ဒီဇုိင္း အရြယ္အစားနဲ႔ ထုတ္လုပ္သူရဲ႕ ပံုစံကိုလုိက္ၿပီး ကြန္ပရက္ရွင္း ဖိအား Pressure 140 psi ကေန 220 psi ေလာက္အထိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ဆုိလွ်င္ Compression Ratio ပိုျမင့္တာေၾကာင့္ Pressure ပိုမ်ားပါတယ္။ Compression Pressure 350 psi နဲ႔ အထက္မွာပဲရွိပါတယ္။


 Four Stroke အင္ဂ်င္ အမ်ိဳးအစားမွာ (Valves) ဗား အဖြင့္အပိတ္ တုိင္မင္ (Timing) ကို ကမ္ရွပ္ (Camshaft) က ေဆာင္ရြက္ေပး ပါတယ္။ Intake Stroke မွာ အင္ဂ်င္ ဆလင္ဒါထဲကို ေလနဲ႔ ဓာတ္ဆီ အေရာအေႏွာေတြက ဗား ပြင့္ေနတာေၾကာင့္ ၀င္လာပါတယ္။ Intake Stroke မွ Inlet Valve က ပြင့္ေနၿပီး Compression Stroke စၿပီး မၾကာခင္မွာ ဗားျပန္ပိတ္သြား ပါတယ္။ ဆလင္ဒါထဲ၀င္လာတဲ့ ေလနဲ႔ ေလာင္စာ အေရာအေႏွာကို ပစၥတင္က ဖိသိပ္ၿပီး တြန္းတင္လုိက္တာေၾကာင့္ ထုထည္ ေသးသြားပါတယ္။ ဓာတ္ေငြ႕တစ္ခုကို ထုထည္ ေသးေအာင္ ဖိသိပ္လုိက္လွ်င္ ဖိအား Pressure တက္လာ ပါတယ္။ အပူခ်ိန္လည္း ျမင့္တက္သြား ပါတယ္။ Compression Stroke ဆံုးခါနီး အခ်ိန္မွာ မီးပလပ္က မီးပြားပြင့္သြားတာနဲ႔ ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ၿပီး ပစၥတင္ကို တြန္းကန္ခ် လုိက္ပါတယ္။


 ဒီလုိမ်ိဳး အင္ဂ်င္အတြင္းမွာ ေပါက္ကြဲၿပီး ပစၥတင္ကို တြန္းလုိက္တဲ့အားေၾကာင့္ က႐ုိင္းရွပ္ကို လည္ေစ ပါတယ္။ လည္အားကို ဖလုိင္း၀ွီး (Fly Wheel) က အားထိန္းထားၿပီး ဆလင္ဒါမ်ားကို Firing Order တုိင္မင္အတုိင္း တစ္လံုးၿပီး တစ္လံုး ေပါက္ကြဲလည္ပတ္ ေစပါတယ္။ ဆလင္ဒါအတြင္းမွာ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ဖုိ႔ အင္ဂ်င္ Compression ေကာင္းရ ပါတယ္။ အင္ဂ်င္၀ုိင္စား၊ ဆီစားၿပီး က်ေနတဲ့ အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ ကြန္ပရက္ရွွင္း က်ေနတတ္ ပါတယ္။


 အင္ဂ်င္တစ္လံုးမွာ ဆလင္ဒါ ေလးလံုး ရွိတယ္ ဆုိပါစို႔။ အသံုးျပဳတာ သက္တမ္းၾကာလာလွ်င္ Compression ဖိအားက ဆလင္ဒါ တစ္လံုးနဲ႔ တစ္လံုး မတူညီႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဆလင္ဒါ တစ္လံုးခ်င္းစီရဲ႕ ဖိအား ကြာျခားေနတာ (၁၅) ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ မပိုသင့္ဘူး။ ဒါကိုစစ္ေဆးဖုိ႔ အင္ဂ်င္ Compression Test လုပ္ဖုိ႔လုိလာ ပါတယ္။ အင္ဂ်င္က်ဴးနင္း Tune-up လုပ္ရတဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ အင္ဂ်င္ Compression စစ္ေဆးတာလည္း အေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုပါပဲ။ Compression Test လုပ္ၾကည့္မွ အင္ဂ်င္ရဲ႕အေျခအေနကို အၾကမ္းအားျဖင့္ သိႏုိင္မယ္။
ယာဥ္ပုိင္ရွင္ လက္စြဲစာအုပ္ Owner's Manual ထဲမွာ အင္ဂ်င္ Tune-up လုပ္သင့္တဲ့ ကာလ အပုိင္းအျခား Intervals ကို ေဖာ္ျပထားေလ့ရွိပါတယ္။


 ကားအင္ဂ်င္တစ္လံုး ဘာေၾကာင့္ Compression က်တာလဲ။ အင္ဂ်င္လံုတယ္ဆုိတာ ဘာလဲ။ အင္ဂ်င္က်ရင္ ဘာျဖစ္ႏုိင္သလဲ။


 အင္ဂ်င္တစ္လံုး Compression ပံုမွန္ရွိၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ပံုမွန္ လည္ပတ္ေနတဲ့ အင္ဂ်င္၊ မီးခုိးမလုိက္တဲ့ အင္ဂ်င္၊ ဆီစားမမ်ားတဲ့ အင္ဂ်င္ကုိ အင္ဂ်င္လံုတယ္ လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္လံုတယ္ ဆုိတာ Compression ေကာင္းတဲ့ အေျခအေနပါပဲ။ ဗားေတြလံုရတယ္။ ဂတ္စ္ကတ္လံုရတယ္။ ပစၥတင္ Ring ကြင္းနဲ႔ ဆလင္ဒါ စလစ္ လံုရတယ္။ အင္ဂ်င္ Compression Pressure ရွိရပါတယ္။


 အင္ဂ်င္အသံုးျပဳတဲ့ သက္တမ္းၾကာလာရင္ Piston Rings ကြင္းေတြစားၿပီး ဆလင္ဒါနံရံေတြ စားလာပါတယ္။ Ring ကြင္းနဲ႔စလစ္ၾကားမွာ ကြာဟခ်က္ မ်ားလာရင္ ေလမလံုႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး အင္ဂ်င္ Head ထဲမွာရွိတဲ့ Intake Valve ေတြနဲ႔ Exhaust Valves ေတြပါ။ ဗားဆီး၊ ဗားဂိုက္ေတြစားၿပီး ေခ်ာင္မယ္။ ဗားအထိုင္ မ်က္ႏွာျပင္ေတြ ပြန္းစားၿပီး ေလမလံုေတာ့ရင္ အင္ဂ်င္ Compression က်ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အင္ဂ်င္ဘေလာက္နဲ႔ အင္ဂ်င္ Head ၾကားမွာ Seal ျဖစ္ေစဖို႔ ရွိေနတဲ့အရာက ဂတ္စ္ကတ္ Gasket ပါ။ ဂတ္စ္ကတ္မလံုရင္လည္း အင္ဂ်င္ Compression က်ႏုိင္ပါတယ္။


 ေနာက္တစ္ခ်က္က ဗားေတြကို အဖြင့္အပိတ္ လုပ္ေပးတဲ့ ကမ္ရွပ္ (Camshaft) တုိင္မင္နဲ႔ ဗားေရာ့ကာအမ္း ေတြပါပဲ။ ဗားအဆံုးအထိ မပြင့္တာ၊ ဗားေထာက္ေနတာ၊ ဗားေကာက္ေနတာ ေတြေၾကာင့္လည္း အင္ဂ်င္ Compression က်ႏုိင္ပါတယ္။ Air Cleaner ေလစစ္ပိတ္ေနလုိ႔ အင္ဂ်င္ အသက္႐ႈက်ပ္ ေနရင္လည္း အင္ဂ်င္ Compression က်ႏိုင္ ပါတယ္။ Spark Plug အထိုင္၀ါရွာ မေကာင္းလုိ႔ အရစ္ တင္းက်ပ္တာ ေလ်ာ့ေနလုိ႔လည္း အင္ဂ်င္ Compression က်ႏုိင္ပါေသးတယ္။


 အင္ဂ်င္ Comrpession Pressure ဖိအား ဘယ္ေလာက္က် ေနၿပီလဲ။ ဘာေတြျခားနား ေနသလဲ။ ဘာေတြထူးျခား ေနသလဲ။ Compression ဖိအားက မက်ဘဲနဲ႔ ပိုၿပီး မ်ားေနသလား။ ဆလင္ဒါ ေလးလံုး (သို႔မဟုတ္) ေျခာက္လံုးမွာ ဘယ္အလံုးက Pressure လံုး၀ က်ေနတာလဲ။ ဒါေတြကိုသိဖုိ႔ ဆလင္ဒါ တစ္လံုးခ်င္းကို Compression Test လုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ Compression စစ္ေဆးၾကည့္မွ အင္ဂ်င္ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနကို သိႏုိင္ပါတယ္။


 ကားအင္ဂ်င္မွာရွိတဲ့ တခ်ိဳ႕ဆလင္ဒါေတြ Compression က်ေနၿပီး ဆလင္ဒါ တစ္လံုး ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား Compression ဖိအား အလြန္ျမင့္တက္ေနတယ္ ဆုိရင္ တစ္ခုခုမွား ေနလုိ႔ပါ။ အင္ဂ်င္ Combustion Chamber ထဲမွာ ကာဗြန္ခ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီး ကပ္ေနတာ ေၾကာင့္ Compression ဖိအား ျမင့္တက္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။


 ကာဗြန္ခ်ိဳး ဘာေၾကာင့္တက္တာလဲ။
️️️️ ပလပ္မီးအား မေကာင္းတာလည္း ပါတယ္။ သံုးတဲ့ဓာတ္ဆီက အရည္အေသြး ညံ့တာလည္း ပါတယ္။ အျပည့္အ၀ မီးေလာင္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေပၚေတာ့ ကာဗြန္ေတြ ခ်ိဳးကပ္တာ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာတယ္။ ဒီလုိျဖစ္တာ အင္ဂ်င္အတြက္ မေကာင္းတဲ့ လကၡဏာပါ။ Compression  ဖိအားဆုိတာ မ်ားတုိင္းလည္း မေကာင္းဘူး။ နည္းေနရင္လည္း မေကာင္းဘူး။ ရွိသင့္တဲ့ ဖိအားေလာက္ပဲ ပံုမွန္ရွိေနသင့္တယ္။


️⚙️ Compression ဖိအား မ်ားတာေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တဲြ အက်ိဳးဆက္က အင္ဂ်င္ မီးေခါက္သံ Detonation ျဖစ္မယ္။ Preignition လုိ႔ေခၚတဲ့ ပလပ္က မီးပြား မပြင့္ခင္ ကတည္းက ႀကိဳတင္ၿပီး ေပါက္ကြဲမီးေလာင္တာမ်ိဳး ျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္အတြင္း အပူခ်ိန္ျမင့္တက္လာမယ္။


️ အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈ ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တုန္ခါၾကမ္းတမ္း ေနမယ္။ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ က်ဆင္းမယ္။ မီးေခါက္သံထြက္တာ၊ အင္ဂ်င္ အပူလြန္ကဲတာ ေတြျဖစ္ရင္ အင္ဂ်င္အတြင္းပုိင္း ပစၥည္းေတြ ပ်က္စီး ထိခုိက္ သြားႏုိင္တယ္။

️⚙️ အင္ဂ်င္ Compression ျမင့္တက္လြန္းေနတဲ့ ဆလင္ဒါထိပ္က မီးေလာင္ေပါက္ကြဲခန္း ထဲမွာရွိတဲ့ ကာဗြန္ခ်ိဳးေတြ အရည္ေပ်ာ္သြားေအာင္ Decarbonizing ဓာတုေဆးရည္ Chemical ေတြသံုးၿပီး ကုစား ရပါတယ္။ Head ဖြင့္ၿပီး Head Service လုပ္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။

 အင္ဂ်င္ Compression Test ဘယ္လုိ စစ္ေဆးမလဲ။
️ Compression Test လုပ္ဖို႔ Compression Gauge တစ္စံုလိုပါတယ္။ အင္ဂ်င္ ေအးေနရင္ စစ္ေဆးမႈ မမွန္ႏုိင္ပါဘူး။ အင္ဂ်င္ပူေနတဲ့ အေျခအေနမွာ ရွိရပါတယ္။ အင္ဂ်င္၀ုိင္ ေခ်ာဆီလည္း ပူေနၿပီး အင္ဂ်င္အတြင္းပုိင္းမွာ လည္ပတ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္။ အင္ဂ်င္ Compression Test လုပ္ေနစဥ္ ဆလင္ဒါ တစ္လံုးခ်င္းကို ဖိအား Pressure ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ ဆုိတာ တုိင္းတာၾကည့္ၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္ စစ္ေဆးတာပါ။


️⚙️ အင္ဂ်င္ဆလင္ဒါတုိင္းမွာ ရွိတဲ့ Plug မ်ားကို Plug Spanner နဲ႔ ခြၽတ္ပါ။ Spark Plug တပ္ဆင္တ့ဲ အေပါက္မွာပဲ Compression Gauge ကို တပ္ဆင္ၿပီး အင္ဂ်င္ က႐ုိင္းရွပ္ကို လွည့္ေပး ရပါတယ္။

➽  ဓာတ္ဆီ အင္ဂ်င္ျဖစ္တာေၾကာင့္ မီးအႏၲရာယ္ ကင္းေအာင္ ဂ႐ုစုိက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အင္ဂ်င္မီးေပးစနစ္က မီးပြား မထြက္ေအာင္ Ignition Fuse ကို ျဖဳတ္ထားပါ။ Ignition Control Module ကို ၀ါယာ အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ေတာက္ထားပါ။
➽  Fuel System အလုပ္ မလုပ္ႏုိင္ေအာင္ ဓာတ္ဆီပန္႔ Fuel Pump ဖ်ဴးစ္ကိုျဖဳတ္ထားပါ။

➽  သေရာ္တယ္တံခါးကို အဆံုးဖြင့္ထားပါ။
➽  ကားေသာ့ဖြင့္ၿပီး စက္ႏႈိးေမာ္တာဆြဲ၍ အင္ဂ်င္ကုိ ဆယ္ပတ္ခန္႔ လည္ေအာင္ လွည့္ေပးပါ။ ဆလင္ဒါ တစ္လံုးခ်င္းစီ၏ ဖိအား ပမာဏကို မွတ္သားထားပါ။

➽  ဆလင္ဒါတစ္လံုးခ်င္းစီ၏ Compression ဖိအား ကြာျခားမႈသည္ (၁၀) ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ မပုိသင့္ပါ။

➽  Compression ဖိအားသည္ အနည္းဆံုး 100 psi ရွိရပါမည္။ ထိုပမာဏထက္ နည္းေနပါက အင္ဂ်င္ မလံုေတာ့ပါ။
️️ တစ္ခါတစ္ရံ Compression ဖိအား လံုး၀ မျပေသာ အေျခအေနမ်ိဳးႏွင့္ ႀကံဳရတတ္သည္။

အင္ဂ်င္ Compression လံုး၀ က်ဆင္းေနေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားမွာ


➽  ပစၥတင္ပ်က္စီးေနျခင္း
➽  ဗားမလံုျခင္း၊ ဗားေကာက္ေနျခင္း၊ ဗားေထာက္ေနျခင္း။
➽  ဗားစပရိန္က်ိဳးေနျခင္း။
➽  ပစၥတင္ Rain ကြင္းက်ိဳးေနျခင္း။
➽  ဂတ္စ္ကတ္မလံုျခင္း၊ ပ်က္ေနျခင္း။
➽  အင္ဂ်င္ Head Bolt ေခ်ာင္ေနျခင္း။
➽  ကမ္ရွပ္ Camshaft ပြန္းစားမႈမ်ားလြန္း၍ ဗားမပြင့္ႏုိင္ျခင္း။
➽  ဗား Seat အထုိင္ လံုး၀မလံုေတာ့ျခင္း။
️⚙️ အင္ဂ်င္တစ္လံုး Compression က်ျခင္း၊ မမွန္ျခင္း Compression Pressure ျမင့္တက္ေနျခင္း မ်ားသည္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ အားနည္းခ်က္ ရွိေသာ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မမွန္ေတာ့ဘဲ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ စြမ္းအားမ်ားသည္ က်ဆင္း ေနပါမည္။ Compression Test လုပ္ၾကည့္မွသာ ခ်ဳိ႕ယြင္း အားနည္းခ်က္မ်ားကို သိႏုိင္ၿပီး လုိအပ္တာေတြကို ျပဳျပင္ေပးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


Cd,co
ကားခ်စ္သူ
Credit》》
ခ႐ူဇာ (Auto-Trade)


lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html