ေအာ္တိုဂီယာေမာင္းႏွင္သည့္သူမ်ားအတြက္ သိထားသင့္သည့္ ATF ပါဝါဆီ
ေအာ္တိုဂီယာႏွင့္ မန္ႏ်ဴရယ္ ဂီယာ ၂ မ်ိဳးတြင္ ေအာ္တုိက ကားေမာင္း
ရေသာလူ သက္သာျခင္းေၾကာင့္ ပိုၿပီး လူႀကိဳက္မ်ားပါသည္။
ရေသာလူ သက္သာျခင္းေၾကာင့္ ပိုၿပီး လူႀကိဳက္မ်ားပါသည္။
လူစီးကားမ်ားထဲတြင္ ေအာ္တိုဂီယာပါေသာကားမ်ား မ်ားျပားလာပါသည္။
လူစီးကားမ်ားထဲတြင္ မန္ႏ်ဴရယ္ဂီယာတြင္ဆိုလွ်င္ ကလပ္ပလိပ္အံုႏွင့္ ကလပ္ဆံုမ်ားပါေနပါသည္။
ကလပ္ဝါရွာေပါက္ျခင္း ကလပ္ပလိပ္ျပားလဲရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အလုပ္ပိုလွပါသည္။
ကလပ္ျပႆနာမ်ားက မၾကာခဏဆိုသလုိျဖစ္ေပၚတက္ၿပီး ကားေမာင္းသည့္အခါတြင္လည္း ကလပ္ေျခနင္းတံကုိ အျမဲနင္းၿပီးမွ ဂီယာေျပာင္းလုိ႔႔ရပါသည္။
ၿမိဳ႕ထဲတြင္ ကားက်ပ္ေသာ အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ကလပ္ ခဏခဏ နင္းေနရသည့္အတြက္ ၾကာလွ်င္ ဒူးဆစ္မ်ား၊ ေျခေထာက္မ်ားေညာင္းလာၿပီး လူကိုပင္ပန္းေစပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္တြင္ ကလပ္၏ အလုပ္တာဝန္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္အလုပ္တာဝန္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို အလုိအေလ်ာက္ေဆာင္ရြက္ေပးပါသည္။
ATF (Automatic Transmission Fluid) ပါဝါဆီ မွန္မွန္လဲေပးရံုျဖင့္ ကားေမာင္းရသည့္လူသက္သာေစသည့္အျပင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္သက္သာေစပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အစိတ္အပိုင္းသံုးမ်ိဳးပါဝင္ပါသည္။
၎တို႔မွာ ေတာ့ကြန္ဗာတာ (Torque Converter)၊ ပလန္နက္ထရီဂီယာ (Planetary Gear Unit)၊ ဟုိက္ေျဒာလစ္ထိန္းခ်ဳပ္ယူနစ္ (Hydraulic Control Unit)
စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ေတာ့ကြန္ဗာတာ (Torque Converter)
ေတာ့ကြန္ဗာတာ (Torque Converter) မွာ ေအာ္တုိဂီယာ ေဘာက္စ္စနစ္၏ အဓိကေမာင္းႏွင္အား ယူနစ္ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔အျပင္ သပိတ္ပံုစံႏွင့္တူေသာေၾကာင့္ ကားေမာင္းႏွင္သူမ်ားက “ သပိတ္လံုး” ဟု အလြယ္ေခၚၾကပါသည္။
ေတာ့ကြန္ဗာတာဆုိသည္မွာ ဟုိက္ေျဒာလစ္ပါဝါဆီတြန္းအားႏွင့္ အင္ဂ်င္လည္အား (Torque) ကုိ ကူးေျပာင္းေပးႏုိင္ေသာ ကိရိယာျဖစ္ပါသည္။
ေတာ့ကြန္ဗာတာတြင္ Pump Impeller, Turbine Runner ႏွင့္ Stator မ်ားပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။
Impeller ႏွင့္ Turbine ၾကားတြင္ Stator ရွိပါသည္။
ေတာ့ကြန္ဗာတာအတြင္းပုိင္းတြင္ Auto ဂီယာ၏ အသက္ျဖစ္သည့္ ATF ဟုေခၚေသာ ပါဝါဆီရွိပါသည္။
အင္ဂ်င္ဖလိုင္းဝွီးလည္ပါက Impeller ပါလုိက္လည္ၿပီး Impeller တြင္ ပါဝါဆီကို ခတ္ေပးႏုိင္ေသာ ဒလတ္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။
Impeller လည္လွ်င္ ပါဝါဆီမ်ားလုိက္ၿပီးလည္သည့္အျပင္ Impeller လည္အားေၾကာင့္ ပါဝါဆီမ်ားသည္ Stator ကိုျဖတ္ၿပီး Runner တာဘုိင္ ဒလက္မ်ားကို
ရိုက္ခတ္မိျခင္းေၾကာင္ Runner တာဘုိင္ပါလုိက္ၿပီး လည္ပါသည္။
Torque
အင္ဂ်င္ Torque လည္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္ဖလုိင္းဝွီးကလည္း တစ္ပတ္ခ်င္းလည္ေနသည့္အတြက္ ကြန္မာတာအံုထဲတြင္ရွိေသာ ပါဝါဆီ၏ တြန္းအား၊ ဖိအားသည္
အားနည္းေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္တြင္ ကြန္ဗာတာအလုပ္မလုပ္ေပ၊ လီဗာနင္းၿပီး အင္ဂ်င္စက္ရွိျမင့္တက္လာသည္ႏွင့္ ကြန္ဗာတာစၿပီး အလုပ္လုပ္ပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္တြင္ အင္ဂ်င္ရုန္းအားလွည့္အား (Torque) ကို ေတာ့ကြန္ဗာတာမွတစ္ဆင့္ ေအာ္တိုဂီယာအံုကို လည္ပတ္ေစျခင္း၊ ATF ပါဝါဆီစီးဆင္းမႈ
တြန္းအားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ေတာ့ကြန္ဗာတာတြင္ အင္ဂ်င္လွည့္အားကို လႊဲေျပာင္းေပးျခင္းတြင္ ATF ပါဝါဆီ၏ တြန္းအားသည္ အဓိကျဖစ္ပါသည္။
Impeller တြင္ Blades ဒလက္မ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီး Impeller လည္ပတ္လွ်င္ Blade မ်ား၏ ရုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ပါဝါဆီမ်ားလိုက္လည္ပါသည္။
ပါဝါဆီမ်ားက Stator ကို ျဖတ္စီးၿပီးတြင္ ရွိေသာ တာဘုိင္ဒလက္မ်ားကို သြားရိုက္ပါသည္။
ပါဝါဆီမ်ား Stator ကုိျဖတ္သန္းခ်ိန္တြင္ Oill Flow မ်ား ပိုၿပီးအားေကာင္းလာသျဖင့္ ပါဝါဆီမ်ား လိုက္လည္ၿပီး Converter လည္ပတ္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
Auto Gear စနစ္တြင္ အင္ဂ်င္လည္အား၊ ရုန္းအား (Torque) ကို ပို႔လႊတ္ရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ဆပြားတုိးၿပီး အားပုိမိုေကာင္းလာေစရန္ျဖစ္ေစ၊ အဓိက
လုပ္ေဆာင္ေပးေသာအရာမွာ ATF ဟုေခၚေသာ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပါဝါဆီျဖစ္ပါသည္။
Impeller ႏွင့္ Turbine ၾကားတြင္ရွိေသာ Stator ၏ တာဝန္က Impeller ႏွင့္ Turbine ႏွစ္ခုၾကားတြင္ရွိေသာ Oil Flow Circuit ကိုျမင့္တင္ေပးရန္ျဖစ္ပါသည္။
အင္ဂ်င္လည္ပတ္သည္ႏွင့္ Impeller လုိက္လည္ၿပီး ဟုိက္ေျဒာလစ္ပါဝါဆီမ်ားကို Impeller ဒလက္မ်ားက တြန္းပါသည္။
Impeller ႏွင့္ Turbine ၾကားတြင္ Stator ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ တြန္းပို႔လုိက္ေသာ ပါဝါဆီမ်ားကို ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလဲသြားၿပီး ပါဝါဆီ၏ Oil Flow စီဆင္းမႈႏွင့္
ဖိအားကို တိုးပြားေစပါသည္။
ထုိကဲ့သို႔ စြမ္းေဆာင္ရည္တိုးပြားေစျခင္းေၾကာင့္ ကြန္ဗာတာ၏ စြမ္းအားျမင့္တင္ေပးႏိုင္မႈသည္ ၂ ဆေက်ာ္တိုးလာပါသည္။
Impeller ၏ လည္ပတ္မႈ ၉၀% ကိုTurbineသို႔ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ၿပီး ေအာ္တုိဂီယာစနစ္တြင္ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ATF (ေခၚ) ဟိုက္ေျဒာလစ္
ပါဝါဆီသည္ အဓိကက်ျပီး အေရးၾကီးပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္ ပ်က္စီးခၽြတ္ယြင္းရသည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ားထဲတြင္ ပါဝါ Level က်ျပီး ဆီနည္းလြန္းေနျခင္းမ်ိဳး၊ ပါဝါအရည္အေသြးက်တာမ်ိဳး၊ ပါဝါဆီသစ္လဲမေပး
ဘဲႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာသံုးေနျခင္းမ်ိဳး၊ ATF ဆီမ်ိဳးအစားေရြးခ်ယ္မႈမွားေနျခင္းမ်ိဳး စသည့္အခ်က္မ်ားက ေအာ္တိုဂီယာ ပ်က္စီးေစေသာ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ATF ပါဝါဆီဆိုသည္မွာ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ ဂီယာသြားမ်ား၊ ပင္နယံမ်ား လည္ပတ္ေနသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား၊ ေဘာလ္ဘယ္ရင္မ်ားအတြက္ ေခ်ာဆီျဖစ္ပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္စ္ အလုပ္လုပ္လည္ပတ္ရာမွ အပူမ်ား ထြက္လာၿပီး အပူခ်ိန္ျမင့္တက္မလာရန္ ATF ပါဝါဆီက အေအးခံေပးပါသည္။
အင္ဂ်င္က ရုန္းအားကိုေတာ့ ကြန္ဗာတာမွတဆင့္ဂီယာေတြအဆင့္မဆင့္ခံျပီးေနာက္ဆံုးDrive Train သို႔ေရာက္ေစတဲ့အရာကလည္းATFပါဝါဆီပါဘဲ။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာထိန္းခ်ဳပ္မႈအပိုင္းကို ေဆာင္ရြက္ေပးေသာ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္ျဖစ္သည့္အျပင္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္အတြင္းတြင္ ဘရိတ္မ်ား၊ ကလပ္မ်ား၊
အလုပ္လုပ္ေစျခင္းကလည္း ATFပါဝါဆီဖိအားသာျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္တြင္ ATF ပါဝါဆီသည္ အဓိကက်ေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
Manual Gear တြင္ အသံုးျပဳျခင္း ၾကာသြားလွ်င္ ကလပ္ပလိပ္ လိုက္နာမ်ားစားျပီး ကလပ္ပလိပ္ေခ်ာ္ရာမွ ကလပ္ပလိတ္ေလာင္သြားႏိုင္ပါသည္။
ကလပ္ေညွာ္နံ႔မ်ား ထြက္ျပီး အင္ဂ်င္ဆြဲအား၊ ရုန္းအားကို ဂီယာေဘာက္စ္ေရာက္ေအာင္မပို႔ႏုိင္ျခင္းမ်ိဳးကို ကလပ္စလစ္ျဖစ္သည္ဟု ေခၚပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာမွာလည္း ထိုကဲ့သို႔ စလစ္ျဖစ္တက္ပါသည္။
ဂီယာက္ို N မွ D ကို ေျပာင္းထိုးလီဗာနင္းၾကည့္လိုက္ပါက အသံထူးထူးျခားျခားျမည္လာျပီး ကားမဆြဲဘဲ တုန္ဆိုင္းတုန္ဆိုင္းျဖစ္ခ်င္သည့္ လကၡဏာမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္ထဲတြင္ ATF ပါဝါဆီနည္းျပီး ဆီ Level က်ေနခဲ့လွ်င္ ပါဝါဆီဖိအားက်ဆင္ျပီး စလစ္ျဖစ္တက္ပါသည္။
ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္ထဲမွာ ATF ပါဝါဆီကိုစစ္ေဆးသည့္အခါ ပါဝါဆီနည္းသြားလွ်င္ ကြန္ဗာတာက ဆီဖိအားအျပည့္အဝမရေတာ့ဘဲ တုန္ဆိုင္းေနပါလိမ့္မည္။
ပါဝါဆီ Level တိုင္းသည့္ ဒုတ္တံႏွင့္ ဆီ Level တိုင္းၾကည့္ၿပီး ဆီေလ်ာ့ေနလွ်င္ ဆီထပ္ျဖည့္ပါ။ ဆီထည့္တာမ်ားသြားရင္Level ေက်ာ္သြားတာလဲမျဖစ္ေစရန္ ဂရုျပဳရပါမည္။
ATF ပါဝါဆီ၏ အေရာင္အေသြးကိုစစ္ၾကည့္သည့္အခါ အနီေရာင္(သို႔မဟုတ္) နီညိဳေရာင္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ရွိေနလွ်င္ ဆီအေျခအေနေကာင္းေနၿပီး ဆီအေရာင္မည္းညစ္ညစ္ျဖစ္ေနျပီးဆိုလွ်င္
ပါဝါဆီေဖာက္ခ်ျပီး အသစ္ လဲလွယ္ လိုက္သင့္ပါသည္။
ေအာတိုဂီယာစနစ္တြင္ လည္ပတ္ေနေသာ ATF ပါဝါဆီသည္ ဖိအားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ျမွင့္တက္လာပါသည္။
ATF ပါဝါဆီမ်ား၏ အပူမ်ားကို Oil Cooler ကအေအးခံေပးၿပီး Oil Cooler ကို အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္ႏွင့္တြဲဖက္ပါသည္။
အကယ္၍ ATF ပါဝါဆီ၏ အေရာင္သည္ ႏို႔ေရာထားသည့္ အညွိေရာင္မ်ိဳးေျပာင္းေနျပီးဆိုလွ်င္ ပါဝါဆီထဲတြင္ ေရေရာက္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ေရေရာေနသည့္ ပါဝါဆီသည္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္အတြက္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားေသာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းေဖာက္ခ်ၿပီး ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းၿပီးမွ ဆီသစ္ထည့္ရပါမည္။
၂၀၀၉ ေအာက္ဆိုလွ်င္ ကီလုိ ၅၀၀၀၀ ခန္႔ သံုးၿပီးတုိင္း ATF ပါဝါဆီလဲလွယ္ေပးသင့္ၿပီး မိုဒယ္ ၂၀၁၀ အထက္ဆိုလွ်င္ ပံုမွန္ကီလို ၁ သိန္းဝန္းက်င္ခန္႔သံုးၿပီးလွ်င္ လဲသင့္ပါသည္။
ATF ပါဝါဆီကို ထုတ္လုပ္သူညႊန္ၾကားထားေသာ ဆီအမ်ိဳးအစားကိုသာ အသံုးျပဳသင့္ပပါသည္။
ပိုင္ရွင္ လက္စြဲစာအုပ္တြင္ ATF ပါဝါဆီအမ်ိဳးအစားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည့္အျပင္ ဆီတုိင္းသည့္ ဒုတ္တံ (Dipstick) တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ေအာ္တုိဂီယာစနစ္တြင္ ATF ပါဝါဆီမ်ား အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ယိုစိမ့္ႏုိ္င္ၿပီး ဆီနည္းသြားလွ်င္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္ ပ်က္စီးသြားပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆီ Level၊ ဆီအေရာင္မ်ားကို ဂရုတစိုက္စစ္ေဆးသင့္အျပင္ မိုင္ ၃၀၀၀၀ အထက္ပိုမသံုးသင့္သည့္အျပင္ ဆီသစ္လဲေပးလွ်င္လည္း အမ်ိဳးအစားမွန္သည့္ ဆီကိုသာ သံုးသင့္ပါသည္။
ေအာ္တုိဂီယာပ်က္လွ်င္ျပင္သံုး၍ မရေသာေၾကာင့္ အလံုးလုိက္အသစ္လဲေပးရပါသည္။
သက္တမ္းၾကေနၿပီျဖစ္သည့္ 1999, 2000, 2001, 2002 မိုဒယ္ကားမ်ားတြင္ ATF ပါဝါဆီကုိ ဂရုစုိက္ေပးရပါမည္။
Used ကားဝယ္လွ်င္ ATF ပါဝါဆီကုိ စစ္ေဆးၿပီး လုိအပ္ပါက ဆီအသစ္လဲလွယ္ေပးသင့္ပါသည္။
အင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ အသက္သည္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေအာ္တိုဂီယာတစ္လုံုး၏ အသက္သည္လည္း ATF ပါဝါဆီသာျဖစ္ပါသည္။
Cred
Automobile
Source:accumulated valuable artical
Automobile
Source:accumulated valuable artical