Toyota Transmission ဂီယာစနစ္
🚋🚃🚎🚌🚂🚊🚉🚕🚗🚘🚙🚓🚔🚒🚐🚑🚒🚒🚔🚓🚟🚠🚲🚑🚒🚔🚓🚇🚝🚋🚎🚍🚙
🚋🚃🚎🚌🚂🚊🚉🚕🚗🚘🚙🚓🚔🚒🚐🚑🚒🚒🚔🚓🚟🚠🚲🚑🚒🚔🚓🚇🚝🚋🚎🚍🚙
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီးမွာ
အေရးပါတဲ့ စက္ပစၥည္းအဖြဲ့အစည္းေပါင္း မ်ားစြာ
ေပါင္းစပ္ျပီးမွသာ
ယာဥ္တစ္စီးျဖစ္လာတာျဖစ္ပါတယ္။
ယာဥ္တစ္စီးအတြက္ အဓိက အက်ဆံုးက
အင္ဂ်င္လို့ ဆိုနုိင္ေပမဲ့
အင္ဂ်င္က ထုတ္ေပးနုိင္တဲ့ power ကို
သံုးစြဲဖို့ ခ်ိန္ညွိရာမွာေတာ့
Transmission လို့ေခၚတဲ့ ဂီယာေတြက
စြမ္းေဆာင္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။
လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာ သံုးစြဲေနျကတဲ့
အမ်ိဳးအစား ေတြျဖစ္တဲ့
Toyota,
Honda,
Nissan,Mazda နဲ့ Mitsubishi စတဲ့
ကားအမ်ိဳးအစားေတြမွာ
အင္ဂ်င္ ကြဲသြားတာနဲ့
ဂီယာေဘာက္ပါ လိုက္ကြဲသြားေလ့ရွိပါတယ္။
အခုေတာ့
တိုယိုတာ ကလက္ရွိ သံုးစြဲေနတဲ့ gear box
တနည္း
Transmission ေတြကို
အျကမ္းဖ်င္း သိရွိေအာင္ ေျပ ာျပပါရေစ။
တိုယိုတာက
အင္ဂ်င္နဲ့ တြဲဖက္သံုးဖို့ ဂီယာေဘာက္မ်ား ကို
သူ့ရဲ့ လက္ေအာက္ခံ ကုမၸဏီေတြ ျဖစ္တဲ့
Aisin, Denso, Hino စတဲ့ စက္ရုံေတြကို
ပံုစံအမ်ိဳးမိ်ဳးနဲ့ တည္ေဆာက္ခိုင္းေလ့ရွိပါတယ္။
လက္ရွိ မွာေတာ့
အမ်ိဳးကြဲ သံုး မ်ိဳး သာ ထုတ္လုပ္ထားပါတယ္။
Manual , Automatic နဲ့
CVT ( Continuous Variable Transmission) ဆိုျပီးေတာ့ပါ။
ကားပိုင္ရွင္ေတြ သတိျပဳရမွာကေတာ့
ဂီယာဝိုင္ အမ်ိဳးအစားဟာ မွားလို့ မရပါဘူး။
Manual အတြက္ သံုးတဲ့ ဂီယာဝိုင္ ကို
Automatic ထဲ ထည့္မရသလို့
Automatic အတြက္ ဂီယာဝိုင္ကိုလည္း
CVT ထဲထည့္မရပါဘူး။
မွားထည့္ မိရင္ေတာ့
ဂီယာေဘာက္ အသစ္ကေလး ရသြားပါလိမ့္မယ္။
Automatic ေအာ္တိုဂီယာ အမ်ိဳးအစားမွာေတာ့
A series နဲ့ U series နွစ္မ်ိဳး ခြဲထုတ္ပါတယ္။
A series ကေတာ့
4WD နဲ့ ေနာက္ယက္ ကားေတြအမ်ားစုအတြက္
(ေရွ့ယက္လည္းပါ) ျဖစ္ျပီးေတာ့ ,
U series ကေတာ့
ေရွ့ယက္ကားေတြ အတြက္သီးသန့္ ျဖစ္ပါတယ္။
A series ကေတာ့ နာမည္ျကီး ပါတယ္
1980 ေလာက္ကေန 2000 ေလာက္အထိ ထုတ္လုပ္ ခဲ့တဲ့
ေနာက္ယက္ သို့ မဟုတ္ ဖိုးဝွီးေတြမွာ
အမ်ားဆံုး ေတြ့ျမင္နုိင္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ အခါက
ေအာ္တိုဂီယာတပ္ ကားေတြကို
လူျကိဳက္မမ်ားေသးတဲ့ အတြက္
သိပ္အမ်ားျကီးေတာ့ ထုတ္လုပ္တပ္ဆင္ေပးနုိင္ျခင္း မရွိပါဘူး။
A စီးရီးမွာပဲ
A ရဲ့ေနာက္ဂဏန္း ကိုလိုက္ျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္နုိင္ပါေသးတယ္။
အမ်ားဆံုး ေတြ့နုိင္တာကေတာ့
Estima 2000 မွာ A46 ,
EE90 van မွာ A240,
ဖင္ေကာက္မွာ A241 နဲ့
နာမည္ျကီး 4A တို့ 7A တို့နဲ့တြဲလာေလ့ရွိတဲ့
A245E တို့ ျဖစ္ပါတယ္။
4WD ေမာ္ဒယ္ေတြျဖစ္တဲ့
land cruiser တို့လို့ SUV ေတြကေတာ့
A343 နဲ့ လာေလ့ရွိျပီး
လက္ရွိ လူျကိုက္မ်ားတဲ့
မတ္တူး ေရႊငါး/ crown 1990 တို့ေတြကေတာ့
A341 နဲ့ လာတာမ်ားပါတယ္။
land cruiser တို့လို့ SUV ေတြကေတာ့
A343 နဲ့ လာေလ့ရွိျပီး
လက္ရွိ လူျကိုက္မ်ားတဲ့
မတ္တူး ေရႊငါး/ crown 1990 တို့ေတြကေတာ့
A341 နဲ့ လာတာမ်ားပါတယ္။
A6xx,A7xx,A8xx အင္ဂ်င္ပါဝါ 3.0 နဲ့
အထက္ေတြမွာသာ ေတြ့ရပါတယ္။
U series ကားေတြကေတာ့
2000 ေမာ္ဒယ္ရဲ့ အထက္ ေတြမွာ အသံုးမ်ားပါတယ္။
Ipsum, RAV4, Alphard နဲ့ Camry လို ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ U241 ကို သံုးေလ့ရွိျပီး
U241 ရဲ့ ေနာက္မွာပါတဲ့ စာလံုးေပၚမူတည္ျပီး
ဂီယာ ratio ကြဲျပားသြားေပမယ့္
တည္ေဆာက္ပံု အားလံုးတူညီတဲ့ ဂီယာေဘာက္ပါ။
V6 အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ေတာ့
U250 နဲ့ U660 ကို သံုးေလ့ရွိပါတယ္။
အထက္ေတြမွာသာ ေတြ့ရပါတယ္။
U series ကားေတြကေတာ့
2000 ေမာ္ဒယ္ရဲ့ အထက္ ေတြမွာ အသံုးမ်ားပါတယ္။
Ipsum, RAV4, Alphard နဲ့ Camry လို ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ U241 ကို သံုးေလ့ရွိျပီး
U241 ရဲ့ ေနာက္မွာပါတဲ့ စာလံုးေပၚမူတည္ျပီး
ဂီယာ ratio ကြဲျပားသြားေပမယ့္
တည္ေဆာက္ပံု အားလံုးတူညီတဲ့ ဂီယာေဘာက္ပါ။
V6 အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ေတာ့
U250 နဲ့ U660 ကို သံုးေလ့ရွိပါတယ္။
CVT
Continuous Variable Transmission ပံုစံဟာ
လက္ရွိ ေနာက္ဆံုးေပၚ
လူျကိုက္အမ်ားဆံုး ဂီယာစနစ္ ျဖစ္ေနပါျပီ။
2005 ခုနွစ္က စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့တဲ့
ဒီစနစ္ကိုေတာ့
ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာတပ္ဆင္ေပးထားပါတယ္။
လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာ အေတြ့မ်ားတဲ့
Wish 05, Voxy 2007, Fielder 06,
Ractis 2007 စတဲ့ကားေတြမွာ
K110 CVT တပ္ဆင္ပါတယ္။
MarkX, Vanguard,
Alphard, Estima 2006 ေတြအထက္ကေတာ့
K112 နဲ့ လာေလ့ရွိပါတယ္။
Vitz, Belta, iQ တို့ကေတာ့
K410 or K41 နဲ့ လာပါတယ္။
Continuous Variable Transmission ပံုစံဟာ
လက္ရွိ ေနာက္ဆံုးေပၚ
လူျကိုက္အမ်ားဆံုး ဂီယာစနစ္ ျဖစ္ေနပါျပီ။
2005 ခုနွစ္က စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့တဲ့
ဒီစနစ္ကိုေတာ့
ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာတပ္ဆင္ေပးထားပါတယ္။
လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာ အေတြ့မ်ားတဲ့
Wish 05, Voxy 2007, Fielder 06,
Ractis 2007 စတဲ့ကားေတြမွာ
K110 CVT တပ္ဆင္ပါတယ္။
MarkX, Vanguard,
Alphard, Estima 2006 ေတြအထက္ကေတာ့
K112 နဲ့ လာေလ့ရွိပါတယ္။
Vitz, Belta, iQ တို့ကေတာ့
K410 or K41 နဲ့ လာပါတယ္။
ခိုင္းေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့
Probox / Succeed / Bb/ IST တို့ကေတာ့
K310 နဲ့ လာပါတယ္
(၂၀၀၈ အထက္ပါ)။ Prius လို
hybrid gearbox ကေတာ့
P စီးရီးအေနနဲ့ ကြဲထြက္သြားပါတယ္။
အျခား CVT အားလံုးကေတာ့
K series ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။
2010 ေနာက္ပိုင္းမွာ e-CVT လို့ေခၚတဲ့ စနစ္ကို လည္း Hybrid ေမာ္ဒယ္ကားေတြမွာ တပ္ဆင္ေနပါျပီ။
CVT-i လို့ေခၚတဲ့ 7 speed ဂီယာကိုေတာ့
2009 model ေတြရဲ့ အထက္မွာ ေတြ့ရေလ့ရွိပါတယ္။
Probox / Succeed / Bb/ IST တို့ကေတာ့
K310 နဲ့ လာပါတယ္
(၂၀၀၈ အထက္ပါ)။ Prius လို
hybrid gearbox ကေတာ့
P စီးရီးအေနနဲ့ ကြဲထြက္သြားပါတယ္။
အျခား CVT အားလံုးကေတာ့
K series ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။
2010 ေနာက္ပိုင္းမွာ e-CVT လို့ေခၚတဲ့ စနစ္ကို လည္း Hybrid ေမာ္ဒယ္ကားေတြမွာ တပ္ဆင္ေနပါျပီ။
CVT-i လို့ေခၚတဲ့ 7 speed ဂီယာကိုေတာ့
2009 model ေတြရဲ့ အထက္မွာ ေတြ့ရေလ့ရွိပါတယ္။
Manual
မန္နဴရယ္ ဂီယာကေတာ့ 1930 ေလာက္ကတည္းက
ကားနည္းပညာ / အင္ဂ်င္နည္းပညာ ေတြနဲ့ အတူ
အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ့ခဲ့တဲ့ ဂီယာအမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့ အတြက္
က်ယ္ျပန့္လြန္းလွပါတယ္။
ယခု ေတာ့ ---
အမ်ိဳးအစားနဲ့ အသံုးျပုခဲ့တဲ့ သို့
အသံုးျပဳဆဲ စီးရီးေလးေတြကိုသာ ေကာက္နႈတ္ျပပါရေစ။
C series - ကေတာ့
Corolla KE90/100 လိုကားေတြမွာ
အဓိက သံုးခဲ့တဲ့ ဂီယာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ျပီး
C4x or C14x ဆိုရင္ ဂီယာ ၄ ခ်က္ နဲ့
C5x or C15x ဆိုရင္ ဂီယာ ၅ ခ်က္ပါေလ့ရွိပါတယ္။
E series- ကေတာ့
2000 ေမာ္ဒယ္အထက္ကားေတြမွာ
အဓိကထား တပ္ဆင္ခဲ့ျပီး
ဂီယာ ၅ ခ်က္ နဲ့ အင္ဂ်င္ရုန္းအားေကာင္းတဲ့
တာဘို ပါ ေသာ ကားေတြမွာ ေတြ့ရေလ့ရွိပါတယ္။
EB series ကေတာ့
ဂီယာ ၆ ခ်က္နဲ့ 4WD ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ
တပ္ဆင္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။
G and H series - ေတြကေတာ့
သိပ္မ်ားမ်ား သံုးတာ မေတြ့ရပါဘူး။
K series - ကေတာ့
ဟိုးအရင္ တိုယိုတာေတြမွာ
အမ်ားဆံုး သံုးခဲ့တဲ့ ဂီယာေဘာက္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆြဲကား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ
K40, K50 ဂီယာေဘာက္နဲ့ တြဲလာေလ့ရွိပါတယ္။
K40 ကေတာ့
ဂီယာ ၄ ခ်က္ နဲ့ K50 ကေတာ့ ၅ ခ်က္ပါ။
P series - ကေတာ့
ဂီယာ ၅ ခ်က္နဲ့ 1970-1980 ဝန္းက်င္မွာ သာ သံုးခဲ့ပါတယ္။
R series- ကေတာ့
နာမည္ အျကီးဆံုး နဲ့ အေကာင္းဆံုး လို့ေတာင္
အျမဲခ်ီးမြန္း ခံရေလ့ရွိတဲ့ ဂီယာေဘာက္ေတြပါပဲ။
ဂီယာ ၅ ခ်က္ နဲ့
ထူးထူးျခားျခား အရုန္းအဆြဲ အားသာေလ့ ရွိတဲ့
ဒီ အမ်ိဳးအစားေတြကိုေတာ့
Land cruiser , Prado, 4Runner,
Surf, Hilux ,Tacoma နဲ့ Hiace ေတြမွာ
ယေန့အခ်ိန္ထိ တပ္ဆင္ေပး ေနတုန္းရွိပါေသးတယ္။
R151 နဲ့ R154 တို့ဟာ
အထူးနာမည္ျကီး transmission ေတြပါ။
R စီးရီးမွာေတာ့
ေရွ့ယက္ကား မရွိပါဘူး
ေနာက္ယက္ သို့ ဖိုးဝွီးသာရွိပါတယ္။
RA, RC ဆိုရင္ေတာ့
ဂီယာ ၆ ခ်က္ေတြ ျဖစ္သြားပါတယ္။
S series - ကေတာ့
S50 ကေန S55 ထိ ရွွိျပီး
Carina ကားေတြမွာ တပ္ဆင္တာအမ်ားဆံုးပါပဲ။
2000 ေမာ္ဒယ္ ေနာက္ပိုင္း မွာ မထုတ္ေတာ့ပါဘူး။
T series - ကေတာ့
1980 ဝန္းက်င္ထုတ္ TRD လို racing car ေတြမွာ
တပ္ဆင္ျပီး သံုးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
W series -ကေတာ့
truck ကားေတြ အတြက္ အသံုးမ်ားပါတယ္။
V series -ကေတာ့
V160&V161 ဆိုျပီးထုတ္ေပမယ့္
တိုယိုတာရဲ့ ျပိဳင္ကား supra မွာသာ
တပ္ဆင္ေပးေလ့ရွိတဲ့ သီးသန့့္ အမ်ိဳးအစားပါ။
မန္နဴရယ္ ဂီယာကေတာ့ 1930 ေလာက္ကတည္းက
ကားနည္းပညာ / အင္ဂ်င္နည္းပညာ ေတြနဲ့ အတူ
အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ့ခဲ့တဲ့ ဂီယာအမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့ အတြက္
က်ယ္ျပန့္လြန္းလွပါတယ္။
ယခု ေတာ့ ---
အမ်ိဳးအစားနဲ့ အသံုးျပုခဲ့တဲ့ သို့
အသံုးျပဳဆဲ စီးရီးေလးေတြကိုသာ ေကာက္နႈတ္ျပပါရေစ။
C series - ကေတာ့
Corolla KE90/100 လိုကားေတြမွာ
အဓိက သံုးခဲ့တဲ့ ဂီယာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ျပီး
C4x or C14x ဆိုရင္ ဂီယာ ၄ ခ်က္ နဲ့
C5x or C15x ဆိုရင္ ဂီယာ ၅ ခ်က္ပါေလ့ရွိပါတယ္။
E series- ကေတာ့
2000 ေမာ္ဒယ္အထက္ကားေတြမွာ
အဓိကထား တပ္ဆင္ခဲ့ျပီး
ဂီယာ ၅ ခ်က္ နဲ့ အင္ဂ်င္ရုန္းအားေကာင္းတဲ့
တာဘို ပါ ေသာ ကားေတြမွာ ေတြ့ရေလ့ရွိပါတယ္။
EB series ကေတာ့
ဂီယာ ၆ ခ်က္နဲ့ 4WD ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ
တပ္ဆင္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။
G and H series - ေတြကေတာ့
သိပ္မ်ားမ်ား သံုးတာ မေတြ့ရပါဘူး။
K series - ကေတာ့
ဟိုးအရင္ တိုယိုတာေတြမွာ
အမ်ားဆံုး သံုးခဲ့တဲ့ ဂီယာေဘာက္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆြဲကား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ
K40, K50 ဂီယာေဘာက္နဲ့ တြဲလာေလ့ရွိပါတယ္။
K40 ကေတာ့
ဂီယာ ၄ ခ်က္ နဲ့ K50 ကေတာ့ ၅ ခ်က္ပါ။
P series - ကေတာ့
ဂီယာ ၅ ခ်က္နဲ့ 1970-1980 ဝန္းက်င္မွာ သာ သံုးခဲ့ပါတယ္။
R series- ကေတာ့
နာမည္ အျကီးဆံုး နဲ့ အေကာင္းဆံုး လို့ေတာင္
အျမဲခ်ီးမြန္း ခံရေလ့ရွိတဲ့ ဂီယာေဘာက္ေတြပါပဲ။
ဂီယာ ၅ ခ်က္ နဲ့
ထူးထူးျခားျခား အရုန္းအဆြဲ အားသာေလ့ ရွိတဲ့
ဒီ အမ်ိဳးအစားေတြကိုေတာ့
Land cruiser , Prado, 4Runner,
Surf, Hilux ,Tacoma နဲ့ Hiace ေတြမွာ
ယေန့အခ်ိန္ထိ တပ္ဆင္ေပး ေနတုန္းရွိပါေသးတယ္။
R151 နဲ့ R154 တို့ဟာ
အထူးနာမည္ျကီး transmission ေတြပါ။
R စီးရီးမွာေတာ့
ေရွ့ယက္ကား မရွိပါဘူး
ေနာက္ယက္ သို့ ဖိုးဝွီးသာရွိပါတယ္။
RA, RC ဆိုရင္ေတာ့
ဂီယာ ၆ ခ်က္ေတြ ျဖစ္သြားပါတယ္။
S series - ကေတာ့
S50 ကေန S55 ထိ ရွွိျပီး
Carina ကားေတြမွာ တပ္ဆင္တာအမ်ားဆံုးပါပဲ။
2000 ေမာ္ဒယ္ ေနာက္ပိုင္း မွာ မထုတ္ေတာ့ပါဘူး။
T series - ကေတာ့
1980 ဝန္းက်င္ထုတ္ TRD လို racing car ေတြမွာ
တပ္ဆင္ျပီး သံုးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
W series -ကေတာ့
truck ကားေတြ အတြက္ အသံုးမ်ားပါတယ္။
V series -ကေတာ့
V160&V161 ဆိုျပီးထုတ္ေပမယ့္
တိုယိုတာရဲ့ ျပိဳင္ကား supra မွာသာ
တပ္ဆင္ေပးေလ့ရွိတဲ့ သီးသန့့္ အမ်ိဳးအစားပါ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့
တိုယိုတာရဲ့ ဂီယာေဘာက္ေတြ အေျကာင္း
အနည္းငယ္ သိရွိေလာက္ပါျပီ။
တိုယိုတာရဲ့ ဂီယာေဘာက္ေတြ အေျကာင္း
အနည္းငယ္ သိရွိေလာက္ပါျပီ။
ဗဟုသုတအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္
Credit to ေဝယံ
Photo internet
ကက ်ေနာ္ကေတာ့ ဒီWebsite ရဲ႕ စီစဥ္သူ
Adim web desiner -- MAHARLUTHAR ပါ
ဒီ POSTS ေတြ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပေနတယ္ဆိုတာ
ကိုယ္တိုင္လဲ ေလ့လာ
လူအမ်ားလဲ ဗဟုသုတ ရေစရန္ ရည္႐ြယ္ပါတယ္---
Photo internet
ကက ်ေနာ္ကေတာ့ ဒီWebsite ရဲ႕ စီစဥ္သူ
Adim web desiner -- MAHARLUTHAR ပါ
ဒီ POSTS ေတြ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပေနတယ္ဆိုတာ
ကိုယ္တိုင္လဲ ေလ့လာ
လူအမ်ားလဲ ဗဟုသုတ ရေစရန္ ရည္႐ြယ္ပါတယ္---
No comments:
Post a Comment