ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြမွာ အသုံးမ်ားတဲ့ ဆင္ဆာ ၃ ခုရဲ႕ အေၾကာင္း

ဆင္ဆာေတြအေၾကာင္း
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြမွာ အသုံးမ်ားတဲ့ ဆင္ဆာ ၃ ခုရဲ႕ အေၾကာင္းကို ဒီပုိ႕စ္မွာ ေဖာ္ျပေပးသြားမွာပါ။ ေဖာ္ျပတဲ့အခါ ဆင္ဆာေတြရဲ႕ တည္ေဆာက္ပုံ၊ အလုပ္လုပ္ပုံ၊ အသုံးျပဳပုံ စသျဖင့္ ေဖာ္ျပေပးသြားပါမယ္။

၁။ Thermistors
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြအတြက္ အသုံးမ်ားတဲ့ ဆင္ဆာေတြထဲက တစ္ခုပါ။ ဟုိးပေ၀သဏီေခတ္ကတည္းက သုံးလာတဲ့ ဆင္ဆာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ Thermistors ေတြဟာ Semiconductors ပစၥည္းေတြနဲ႕ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ Thermistors ေတြရဲ႕ Electrons ေတြဟာ ျမင့္မားတဲ့ အပူခ်ိန္မွာ လြယ္ကူစြာ ေရြ႕လ်ားႏိုင္ၾကတယ္။ ဒီလိုေရြ႕လ်ားမႈေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ျမင့္လာေလ Thermistors ေတြရဲ႕ ခုခံအား Resistance နည္းလာေလျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဂုဏ္သတၱိေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြမွာ အပူခ်ိန္ကို တိုင္းတာဖို႕အတြက္ Thermistors ေတြကို အသုံးျပဳပါတယ္။ အပူခ်ိန္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ Thermistor Resistance ေျပာင္းလဲမႈကို တိုင္းတာရင္း အပူခ်ိန္ကို သိရွိႏိုင္ပါတယ္။ ကားအင္ဂ်င္ရဲ႕ အပူခ်ိန္ကို တိုင္းတာဖို႕ ကားအင္ဂ်င္ကို အေအးခံတဲ့ Coolant ရဲ႕ အပူခ်ိန္ကို တိုင္းတာတဲ့အခါ Thermistor ကို အသုံးျပဳပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားမွာ အသုံးျပဳတဲ့ Thermistors အမ်ားစုက NTC (negative temperature coefficient) အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ပူလာရင္ Resistance နည္းလာတဲ့ သေဘာတရားပါ။ Thermistor ေကာင္းမေကာင္းသိခ်င္ရင္ သူ႕ရဲ႕ ငုတ္ ၂ ခုကို Multimeter နဲ႕ ေထာက္ျပီး Resistance (ohm) ပမာဏကို တိုင္းတာျပီး အေျဖရွာႏိုင္ပါတယ္။ အပူခ်ိန္မ်ားလာရင္ Thermistor ရဲ႕ Resistance နည္းသြားရမွာျဖစ္ျပီး အပူခ်ိန္နည္းလာရင္ေတာ့ Thermistor ရဲ႕ Resistance မ်ားလာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ Thermistor ကို Engine coolant temperature sensor, Intake air temperature sensor, Ambient temperature sensor စသျဖင့္ အပူခ်ိန္တိုင္းတဲ့ ေနရာမ်ားမွာ အသုံးျပဳပါတယ္။

၂။ Inductive Sensors
ဒီ ဆင္ဆာ အမ်ိဳးအစားကလည္း Thermistor ေတြလိုပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာကတည္းက အသုံးမ်ားတဲ့ ဆင္ဆာတစ္ခုပါ။ Electrical Induction ဆိုတဲ့ သေဘာတရားေပၚမွာအေျခခံထားတဲ့ ဒီဆင္ဆာေတြကို တစ္စုံတစ္ခုရဲ႕ လည္ေနတဲ့ အလ်င္ပမာဏ (သို႕) တစ္စုံတစ္ခုရဲ႕ တည္ေနရာကို တိုင္းတာဖို႕ အသုံးျပဳပါတယ္။ သံလိုက္စက္ကြင္းကို အသုံးခ်တဲ့ ဆင္ဆာေတြျဖစ္လို႕ ဆင္ဆာမွာ သံလိုက္ပါတယ္။ ျပီးရင္ သံလိုက္အားေျပာင္းလဲမႈျဖစ္ေစဖို႕ လွ်ပ္ကူးတဲ့ ပစၥည္း တစ္ခုခုကို လည္ပတ္ေနတဲ့ အရာ၀တၳဳမွာတပ္ထားတယ္။ ျပီးရင္ သံလိုက္ပါတဲ့ ဆင္ဆာနဲ႕ လွ်ပ္ကူးပစၥည္း ကို နီးကပ္ေအာင္ ေတ့ထားေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ လည္ပတ္ေနတဲ့ အရာ၀တၳဳမွာ တပ္ထားတဲ့ လွ်ပ္ကူးပစၥည္းက လိုက္လည္ရင္ ဆင္ဆာက သံလုိက္မွာ Magnetic Flux ေပၚသြားလိုက္ေပ်ာက္သြားလိုက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လႈိင္းပုံစံမွတဆင့္ အရာ၀တၳဳရဲ႕ အလ်င္ကို တိုင္းတာပါတယ္။ Inductive Sensor အမ်ားစုရဲ႕ ဗို႕အားေျပာင္းလဲမႈ လိႈင္းပုံစံဟာ Sine Wave ပုံစံျဖစ္ေနပါတယ္။ Crankshaft Speed Sensor, ABS Wheel Speed Sensor, Camshaft Position Sensor စတဲ့ ဆင္ဆာေတြဟာ Inductive Sensors ေတြပါ။ ဒီဆင္ဆာေတြကို စစ္ေဆးခ်င္ရင္ AC Voltmeter ကို အသုံးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ - Crankshaft Speed Sensor ရဲ႕ ဗို႕အားအထြက္ေနရာမွာ AC Voltmeter ရဲ႕ ငုတ္ေတြေထာက္ထား၊ ျပီးရင္ စက္ႏိႈးလိုက္။ ဒါဆို AC Voltmeter မွာ Sine Wave ေပၚေနရမယ္။

၃။ Variable Resistance
ဒီပစၥည္းကေတာ့ အရမ္းကို ေရွးက်တဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းတစ္ခုေပါ့။ ေရဒီယိုေတြ၊ ကတ္ဆက္ေတြ၊ တီဗီ၊ ေရခဲေသတၱာ စသျဖင့္ ေနရာတိုင္းလိုလိုမွာကို ပါတယ္။ ဒီပစၥည္းကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြမွာ အဓိကထားအသုံးျပဳတဲ့ ေနရာ ၂ ခုရွိတယ္။ ေမာ္ဒယ္ေဟာင္းေတြမွာ သုံးတဲ့ Throttle Position Sensor နဲ႕ Air Flow Sensor ေတြဟာ Variable Resistance ေတြပါ။ ေဟာင္းေပမယ့္ ေကာင္းတယ္လို႕ေျပာရေလာက္ေအာင္ အရမ္းကို အသုံး၀င္တ့ဲ ဆင္ဆာေတြပါ။ ဒီဆင္ဆာေတြမွာ အသုံးျပဳတဲ့ ပစၥည္းက Ceramic ပစၥည္းကို အလြန္ျမင့္မားတဲ့ အပူခ်ိန္မွာ ေလာင္ကၽြမ္းေစျပီးမွ ထြက္လာတဲ့ Ceramic Metal Mixture ပါ။ Resistance ဟာ ပုံေသမရွိပဲ အျမဲေျပာင္းလဲတဲ့ သေဘာတရားကို ယူျပီး ဆင္ဆာအေနနဲ႕ အသုံးျပဳျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆင္ဆာကို အရာ၀တၳဳတစ္ခုမွာတပ္ထားျပီး ပုံေသဗို႕အားတစ္ခုေပးထားတယ္။ ဆင္ဆာရဲ႕ ခုခံအားေျပာင္းလဲတဲ့အခါ ဗို႕အားလည္း လိုက္ေျပာင္းတယ္။ ဒီလို ဗို႕အားေျပာင္းလဲမႈကေနတဆင့္ အရာ၀တၳဳတစ္ခုရဲ႕ အေနအထားကို သိရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ - Air Flow Sensor ဆိုပါေတာ့။ Vane Type Air Flow Meter ေတြဟာ Variable Resistance အမ်ိဳးအစား ဆင္ဆာကို အသုံးျပဳၾကတယ္။ အင္ဂ်င္ထဲ၀င္မယ့္ေလဟာ Vane Type Air Flow Meter ရဲ႕ Vane (ေလတံခါး) ကို သြားထိတယ္။ ဒီေတာ့ေလအားနဲ႕ ေလတံခါးကပြင့္လာတယ္။ ေလတံခါးပြင့္လာတာနဲ႕အမွ် အတြင္းမွာ ထည့္ထားတဲ့ Variable Resistance ရဲ႕ ခုခံအားေျပာင္းလဲတယ္။ ဒီေတာ့ Air Flow Sensor ကို ပုံေသေပးထားတဲ့ ဗို႕အား (Variable Resistance ကို ျဖတ္ျပီးစီးေနတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ 5 Volt ရွိတယ္) က လိုက္ေျပာင္းတယ္။ ေလအ၀င္ပမာဏမ်ားရင္ ခုခံအားပိုျပီးေျပာင္းလဲမွာျဖစ္လို႕ ဗို႕အား ပိုနည္းမယ္။ ေလအ၀င္နည္းရင္ေတာ့ ခုခံအားသိပ္မေျပာင္းလဲလို႕ ဗို႕အားက သိပ္မနည္းဘူးေပါ့။ Variable Resistance ကို အေျခခံအသုံးျပဳတဲ့ ဆင္ဆာေတြကို စစ္ေဆးခ်င္ရင္ Multimeter ရဲ႕ DC Voltmeter အပိုင္းကို အသုံးျပဳျပီးစစ္ေဆးႏုိ္င္တယ္။ ဥပမာ - Air Flow Sensor ဆိုပါေတာ့။ Multimeter ကို ဆင္ဆာနဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္ျပီး IG On မယ္၊ ေလတံခါးကို လက္နဲ႕ ေရႊ႕ေပးရမယ္။ ဒါဆို Multimeter ရဲ႕ DC Volt အားဟာ ေျပာင္းလဲေနရမယ္။ မေျပာင္းလဲရင္ ဆင္ဆာ မေကာင္းေတာ့ဘူးေပါ့။

ေနာက္ပို႕စ္ေတြမွာလည္း အလ်ဥ္းသင့္သလို ဆင္ဆာေတြ အေၾကာင္း အေသးစိတ္ ေရးပါမယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ 

Credit..
MV-TECH

No comments:

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html