Diesel Engine တလံုးအားျပစ္ခ်က္႐ွာေဖြျခင္း (1)
Engine တလံုး ေကာင္းမြန္စြာ လည္ပါတ္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေစရန္ ေအာက္ပါ အခ်က္(6)နဲ႔ အေျခခံ သက္ဆိုင္ေနပါတယ္။ ၄င္းတို႔မွာ-
1. Air system ပိုင္း
2. Fuel system ပိုင္း
3. Lubricating system ပိုင္း
4. Cooling system ပိုင္း
5. Operating and maintenance practices ႏွင့္
6. Mechanical adjustments OR repair ပိုင္း
စသည့္အခ်က္တို႔ႏွင့္ အဓိက သက္ဆိုင္ပါတယ္။
1. Air system ပိုင္း
2. Fuel system ပိုင္း
3. Lubricating system ပိုင္း
4. Cooling system ပိုင္း
5. Operating and maintenance practices ႏွင့္
6. Mechanical adjustments OR repair ပိုင္း
စသည့္အခ်က္တို႔ႏွင့္ အဓိက သက္ဆိုင္ပါတယ္။
( 1 ) . Engine အႏိႈးရခက္ျခင္း(သို႔)မႏိုးျခင္း
*( Air system ) ပိုင္းတြင္
a. Starter motor မေကာင္းေသာေၾကာင့္(သို႔)ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုအပူခ်ိန္နိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
a. Starter motor မေကာင္းေသာေၾကာင့္(သို႔)ပတ္ဝန္းက်င္ေလထုအပူခ်ိန္နိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. ဆီအဝင္/အထြက္လိုင္း ပိတ္ထားမိေသာေၾကာင့္
b. ဆီအရည္အေသြးမေကာင္းေသာေၾကာင့္
c. ဆီလိုင္းအတြင္း ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
d. ဆီ return line ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Injector(nozzle) ဆီေပါက္မ်ားပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
f. Fuel pump driven shaft ကဳ်ိ းေနေသာေၾကာင့္
g. Fuel pump မွ gear အသြားမ်ားပဲ႔ေနေသာေၾကာင့္
h. Injector(nozzle)ဆီအဝင္/အထြက္လိုင္းေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္
i.Injector(nozzle)body(or) cup ကဲြေနေသာေၾကာင့္
j. ဆီထဲတြင္ ေရပါေနေသာေၾကာင့္
a. ဆီအဝင္/အထြက္လိုင္း ပိတ္ထားမိေသာေၾကာင့္
b. ဆီအရည္အေသြးမေကာင္းေသာေၾကာင့္
c. ဆီလိုင္းအတြင္း ေလခိုေနေသာေၾကာင့္
d. ဆီ return line ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Injector(nozzle) ဆီေပါက္မ်ားပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
f. Fuel pump driven shaft ကဳ်ိ းေနေသာေၾကာင့္
g. Fuel pump မွ gear အသြားမ်ားပဲ႔ေနေသာေၾကာင့္
h. Injector(nozzle)ဆီအဝင္/အထြက္လိုင္းေခ်ာင္ေနေသာေၾကာင့္
i.Injector(nozzle)body(or) cup ကဲြေနေသာေၾကာင့္
j. ဆီထဲတြင္ ေရပါေနေသာေၾကာင့္
*( Operating and maintenance practises ) ပိုင္းတြင္
a. Engး အား သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြေမာင္းႏွင္ထားေသာေၾကာင့္
a. Engး အား သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြေမာင္းႏွင္ထားေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustments OR repair ) ပိုင္းတြင္
a. valve ဟာေနေသာေၾကာင့့္(သို႔)valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. piston ring က်ိဳ း/ပဲ႔ေနေသာေၾကာင့္
c. valve timing ႏွင့္ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
d. Engး အား Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္ *******************************************
a. valve ဟာေနေသာေၾကာင့့္(သို႔)valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. piston ring က်ိဳ း/ပဲ႔ေနေသာေၾကာင့္
c. valve timing ႏွင့္ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
d. Engး အား Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္ *******************************************
( 2 ). သာမန္စက္လည္ႏႈန္းတြင္ မီးခိုးမဲေနျခင္း
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. fuel return line ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
b. fuel အဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
c. Injector (nozzle)ဆီပန္းေပါက္ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
d. Injector (nozzle) tip ပ်က္ဆီးေနေသာေၾကာင့္
e. Iniector (nozzle) body ကြဲေနေသာေၾကာင့္
a. fuel return line ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
b. fuel အဝင္လိုင္း ပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
c. Injector (nozzle)ဆီပန္းေပါက္ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
d. Injector (nozzle) tip ပ်က္ဆီးေနေသာေၾကာင့္
e. Iniector (nozzle) body ကြဲေနေသာေၾကာင့္
*( Lubricating system ) ပိုင္းတြင္
a. Cylinder မွ oil control seal ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
a. Cylinder မွ oil control seal ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
*( Operating&maintenance ) ပိုင္းတြင္
a. သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေမာင္းေနေသာေၾကာင့္
a. သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေမာင္းေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Gasket ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Piston ring က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Liner (သို႔) piston ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္(သို႔) အစင္းထင္ေနေသာေၾကာင့္
e. Nozzle ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
**************************************
( 3 ). သာမန္စက္လည္ႏႈန္းတြင္ မီးခိုးျဖဴ ေနျခင္း
a. Gasket ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. Piston ring က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Liner (သို႔) piston ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္(သို႔) အစင္းထင္ေနေသာေၾကာင့္
e. Nozzle ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
**************************************
( 3 ). သာမန္စက္လည္ႏႈန္းတြင္ မီးခိုးျဖဴ ေနျခင္း
*( Air system ) ပိုင္းတြင္
a. Starter motor မေကာင္းေသာေၾကာင့္(သို႔)ေလထုအပူခ်ိန္နိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
a. Starter motor မေကာင္းေသာေၾကာင့္(သို႔)ေလထုအပူခ်ိန္နိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. ေလာင္စာဆီ အရည္အေသြး နိမ္႔ေသာေၾကာင့္
b. Injector (nozzle) tip ပ်က္ဆီးေနေသာေၾကာင့္
c. Injector (nozzle) body (သို႔) cup ကြဲေနေသာေၾကာင့္
a. ေလာင္စာဆီ အရည္အေသြး နိမ္႔ေသာေၾကာင့္
b. Injector (nozzle) tip ပ်က္ဆီးေနေသာေၾကာင့္
c. Injector (nozzle) body (သို႔) cup ကြဲေနေသာေၾကာင့္
*( Cooling system ) ပိုင္းတြင္
a. အေအးခံအရည္ အပူခ်ိန္နိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
a. အေအးခံအရည္ အပူခ်ိန္နိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
*( Operating&maintenance ) ပိုင္းတြင္
a. သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေမာင္းေနေသာေၾကာင့္
a. သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေမာင္းေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Valve timing ႏွင့္ ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. Injector (nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 4 ). Engine ၌ ဝန္မ႐ွိပဲ မီးခိုးအလြန္အမင္းထြက္ေနျခင္း
a. Valve timing ႏွင့္ ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
b. Injector (nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 4 ). Engine ၌ ဝန္မ႐ွိပဲ မီးခိုးအလြန္အမင္းထြက္ေနျခင္း
*( Air system ) ပိုင္းတြင္
a. ေလလိုင္းပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
b. Exhaust back pressure မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. ပူေသာရာသီဥတုတြင္ ေလ၏ထုထည္ ပါးေနေသာေၾကာင့္
d. Turocharger မွ compressor ညစ္ပတ္ေနေသာ
ေၾကာင့္
a. ေလလိုင္းပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
b. Exhaust back pressure မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. ပူေသာရာသီဥတုတြင္ ေလ၏ထုထည္ ပါးေနေသာေၾကာင့္
d. Turocharger မွ compressor ညစ္ပတ္ေနေသာ
ေၾကာင့္
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. fuel return line ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. ေလာင္စာဆီ အရည္အေသြး နိမ္႔ေသာေၾကာင့္
c. fuel အဝင္လိုင္း ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
d. Injector (nozzle)ဆီပန္းေပါက္ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
e. Injector (nozzle) tip ပ်က္ဆီးေနေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) body (သို႔) cup ကြဲေနေသာေၾကာင့္
g. fuel pump ဆီေပးပို႔ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္
h. Injector (nozzle) ဆီပန္းပံု မမွန္ျခင္းေၾကာင့္
a. fuel return line ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. ေလာင္စာဆီ အရည္အေသြး နိမ္႔ေသာေၾကာင့္
c. fuel အဝင္လိုင္း ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
d. Injector (nozzle)ဆီပန္းေပါက္ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
e. Injector (nozzle) tip ပ်က္ဆီးေနေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) body (သို႔) cup ကြဲေနေသာေၾကာင့္
g. fuel pump ဆီေပးပို႔ပံု မမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္
h. Injector (nozzle) ဆီပန္းပံု မမွန္ျခင္းေၾကာင့္
*( Operating&maintenance ) ပိုင္းတြင္
a. သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေမာင္းေန ေသာေၾကာင့္
a. သာမန္စက္လည္ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေမာင္းေန ေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Gasket ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. valve ဟာေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. piston ring က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္(သို႔)ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
d. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
e. Valve timing ႏွင့္ ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
a. Gasket ျပတ္ေနေသာေၾကာင့္
b. valve ဟာေနေသာေၾကာင့္ (သို႔) valve ခ်ိန္ညႇိပံု မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. piston ring က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္(သို႔)ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
d. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
e. Valve timing ႏွင့္ ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္လိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္
*******************************************
( 5 ). ေလာင္စာဆီ အစားမ်ားေနျခင္း
*( Air system ) ပိုင္းတြင္
a. ေလလိုင္းပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
b. Exhaust back pressure မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. Turocharger မွ compressor ညစ္ပတ္ေနေသာ
ေၾကာင့္
a. ေလလိုင္းပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
b. Exhaust back pressure မ်ားေနေသာေၾကာင့္
c. Turocharger မွ compressor ညစ္ပတ္ေနေသာ
ေၾကာင့္
*( Fuel system ) ပိုင္းတြင္
a. fuel return line ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
b. ဆီအရည္အေသြး နိမ္႔က်ေနေသာေၾကာင့္
c. ဆီလိုင္းပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ဆီပိုက္လိုင္း အတြင္း(သို႔)အျပင္၌ ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Injector (nozzle)ဆီပမ္းေပါက္ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) tip ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
g. Injector (nozzle) body ကဲြေနေသာေၾကာင့္
h. Injector O ring seal ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
i. fuel pump ဆီေပးပို႔မႈပမာဏ မမွန္ေသာေၾကာင့္
j. Injector (nozzle) ဆီပန္းသြင္းမႈ မမွန္ေသာေၾကာင့္
a. fuel return line ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
b. ဆီအရည္အေသြး နိမ္႔က်ေနေသာေၾကာင့္
c. ဆီလိုင္းပိတ္ဆို႔ေနေသာေၾကာင့္
d. ဆီပိုက္လိုင္း အတြင္း(သို႔)အျပင္၌ ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
e. Injector (nozzle)ဆီပမ္းေပါက္ပိတ္ေနေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) tip ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
g. Injector (nozzle) body ကဲြေနေသာေၾကာင့္
h. Injector O ring seal ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္
i. fuel pump ဆီေပးပို႔မႈပမာဏ မမွန္ေသာေၾကာင့္
j. Injector (nozzle) ဆီပန္းသြင္းမႈ မမွန္ေသာေၾကာင့္
*( Lubricating system ) ပိုင္းတြင္
a. ေခ်ာဆီ level ပမာဏ မ်ားလြန္းေနေသာေၾကာင့္
a. ေခ်ာဆီ level ပမာဏ မ်ားလြန္းေနေသာေၾကာင့္
*( Operating&maintenance ) ပိုင္းတြင္
a. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
a. Engine ဝန္ပိေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. Gasket ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
b. bearing clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Engine overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Engine ႏွင့္ gearbox တြဲဆက္ပံုမမွန္ေသာေၾကာင့္
e. Valve timing ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္ လိုေနေသာေၾကာင့္
a. Gasket ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္
b. bearing clearance မမွန္ေသာေၾကာင့္
c. Engine overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. Engine ႏွင့္ gearbox တြဲဆက္ပံုမမွန္ေသာေၾကာင့္
e. Valve timing ဆီ timing မမွန္ေသာေၾကာင့္
f. Injector (nozzle) ခ်ိန္ညႇိရန္ လိုေနေသာေၾကာင့္
( 6 ). ေခ်ာဆီအစားမ်ားေနျခင္း
*( Lubricating system ) ပိုင္းတြင္
a. Engးအတြင္း/အျပင္ေခ်ာဆီလိုင္းယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
b.Cylinder oil control seal ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
c. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီသံုးစဲြမိေသာေၾကာင့္
d. ေခ်ာဆီ level မ်ားေနေသာေၾကာင့္
a. Engးအတြင္း/အျပင္ေခ်ာဆီလိုင္းယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
b.Cylinder oil control seal ပ်က္စီးေနေသာေၾကာင့္
c. ရာသီဥတုႏွင့္မကိုက္ညီေသာ ေခ်ာဆီသံုးစဲြမိေသာေၾကာင့္
d. ေခ်ာဆီ level မ်ားေနေသာေၾကာင့္
*( Cooling system ) ပိုင္းတြင္
a. အတြင္းေရလိုင္း ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
a. အတြင္းေရလိုင္း ယိုစိမ္႔ေနေသာေၾကာင့္
*( Mechanical adjustment or repair ) ပိုင္းတြင္
a. gasket ေပါက္္ေနေသာေၾကာင့္
b. piston ring က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္(သို႔) ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. piston(သို႔)liner ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
*****************************
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
a. gasket ေပါက္္ေနေသာေၾကာင့္
b. piston ring က်ိဳးေနေသာေၾကာင့္(သို႔) ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
c. Engine Overhaul ျပဳလုပ္ရန္လိုေနေသာေၾကာင့္
d. piston(သို႔)liner ပြန္းစားေနေသာေၾကာင့္
*****************************
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
Credit..
ပညာ႐ွင္အားလံုးအားေလးစားလ်က္
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ
ပညာ႐ွင္အားလံုးအားေလးစားလ်က္
ေအာင္ျမင္သူ - ဆားဗစ္ အင္ဂ်င္နီယာ