ကားအင္ဂ်င္စက္ႏိႈးမရလွ်င္
🔥🔥🔥🔥🔥
🚌ခရီးထြက္ဖို႔၊ လည္ပတ္ဖို႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရတဲ့အလုပ္ေတြထဲမွာ အဓိကက်တာကေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကားဘဲ။ ကားေကာင္းမွ စိတ္ခ်မ္းခ်မ္း သာသာနဲ႔ ေလွ်ာက္လည္လို႔ရမယ္။ သႀကၤန္မွာ ကားေတြအျဖစ္မ်ားတဲ့ျပ ႆနာကေတာ့ စက္ႏိႈးမရတဲ့ အခက္ အခဲဘဲ။ ကားေတြကက်ပ္၊ လမ္းေတြ ကပိတ္၊ ကားစက္ကႏိႈးမရ။ ကားတြန္း ၿပီးစက္ႏိႈးဖို႔ေတာင္မလြယ္။ ကားတန္း ႀကီးကအရွည္ႀကီး။ ကားတြန္းဖို႔လူ အင္အားေကာင္းရင္ ေတာ္ပါေသးတယ္။
🚌ကားစက္ႏိႈးမရတဲ့အခက္အခဲမ်ိဳး ကို ကားဆရာတိုင္းႀကံဳဖူးၾကပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး စက္ႏိႈးမရတဲ့ျပႆနာက မနက္ေစာေစာ ကားစက္စႏိႈးႏိႈးျခင္းမွာ အျဖစ္မ်ားတယ္။ မိုးေရႀကီးတဲ့လမ္း မွာျဖတ္ေမာင္းလာလို႔ စက္ေသသြား တာမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သႀကၤန္မွာ ေရ ပတ္ခံထြက္ရင္းနဲ႔ စက္ေသသြားၿပီး၊ စက္ျပန္ႏိႈးမရတာမ်ိဳးလည္းျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကားတစ္စီးရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ အလုပ္ လုပ္ပံုအေၾကာင္းေတြကို အေျခခံက် က်နားလည္းထားၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားတဲ့ကားဆရာေတြကေတာ့ ဒီလို စက္ႏိႈးမရတဲ့ အခက္အခဲကို အလြယ္တကူေျဖရွင္းတက္ၾကပါတယ္။ အခုမွ ကားေမာင္းတတ္ကာစလူငယ္ေတြ အတြက္ေတာ့ ကားစက္ႏိႈးမရတဲ့ျပႆ နာက အေတာ္ေခါင္း႐ႈတ္စရာေကာင္းပါတယ္။
♈ဓာတ္ဆီကားတစ္စီး စက္ႏိႈးႏိုင္ ဖို႔၊ အဓိကအခ်က္ ၃ ခ်က္ျပည့္စံု ေကာင္းမြန္ဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ ေတြကေတာ့
📍 စက္ႏိႈးေမာ္တာစနစ္(Starting System)၊
📍 ေလာင္စာဆီ ပို႔စနစ္ (Fuel System) နဲ႔
📍 မီးေပးစနစ္ (Ignition System) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
♌ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တစ္လံုး စက္ စတင္ႏိႈးလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပါဝင္တဲ့ ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းေတြ၊ ဘာလို႔လႈပ္ ရွားေနသလဲ။ ဒီျဖစ္စဥ္က ဘာေတြ လုပ္ေနသလဲၾကည့္ရေအာင္။
ကားေသာ့အံုထဲကို ကားေသာ့ တံ (Key) ထည့္ၿပီးလွည့္လိုက္တယ္။ ေသာ့တံႏွစ္ဆင့္လွည့္လိုက္တာနဲ႔ ဘက္ထရီကပါဝါေတြ ကားတစ္စီးလံုး ကိုေရာက္သြားၿပီး ကားစက္ႏိႈးရမယ့္ အဆင္သင့္အေနအထားကိုေရာက္ေန ပါတယ္။ အဆင္သင့္အေနအထားဆို တာ မီးစနစ္၊ ဆီပို႔စနစ္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနတာကို ဆိုလိုပါတယ္။ မီးကြိဳင္ ေတြ မီးပလပ္ေတြက မီးပြား (Spark) ပြင့္ေပးဖို႔ Ready ျဖစ္ေနတာကိုေျပာတာပါ။
🅰စတာဒါေမာ္တာ (Starter Motor) စဆြဲဖို႔ ကားေသာ့ကို “start” အေနအထားေရာက္ေအာင္လွည့္ လိုက္တာနဲ႔ ေမာ္တာစ႐ုန္းပါတယ္။ ဘက္ထရီလည္း အားအျပည့္အဝရွိ မယ္။ ေမာ္တာလည္းေကာင္းမယ္ဆိုရင္ စက္ႏိုးေမာ္တာ႐ုန္းတာ အားေကာင္းပါတယ္။ ဘက္ထရီအားမ ျပည့္ရင္ေတာ့ ေမာ္တာအိပ္ ေနပါ လိမ့္မယ္။ ဘက္ထရီအားအျပည့္ရွိၿပီး ေမာ္တာမွာ အားနည္းခ်က္တစ္ခုခုရွိ ထားရင္လည္း ေမာ္တာ႐ုန္းတာအား မေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။
♍ကားေသာ့လွည့္လိုက္တာနဲ႔ ဘက္ထရီက လွ်ပ္စီးေၾကာင္းမွာ Battery Relay ကိုေရာက္မယ္။ ၿပီး ေတာ့ ေမာ္တာဆိုလိုႏြိဳက္ (Solenoid) လႈပ္ရွားလာၿပီး point ၂ ခုထိ ကပ္သြားတာနဲ႔ အားအလြန္ေကာင္း တဲ့ ဘက္ထရီေကဘယ္လ္ႀကိဳးက လွ်ပ္စီးေၾကာင္းဟာ ေမာ္တာထဲေျပး သြားၿပီး ေမာ္တာကိုအားျပည့္နဲ႔ လွည့္ ေပးပါတယ္။ ေမာ္တာက Drive Pinionက အင္ဂ်င္ဖလိုင္းဝွီး Ring Gear ကိုခ်ိတ္မိၿပီး အင္ဂ်င္ ကိုအား ေကာင္းေကာင္းနဲ႔လည္ပတ္ေစပါတယ္။ စက္ႏိႈးတဲ့အခ်ိန္မွာ အႏၱရာယ္ကင္း ေအာင္ Neutral Safety Switch တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ တကယ္လို႔ စက္ႏိႈးမဲ့အခ်ိန္မွာ ဂီယာဝင္ေနရင္ ကားစက္ႏိုးသြားတာနဲ႔ ကားကေရွ႕ကို ေဆာင့္ၿပီးထြက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို မ်ိဳးမျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ Safety Switch က ကာကြယ္ေပးပါတယ္။
♎ကားေသာ့လွည့္တယ္။ ေမာ္တာ ဆြဲၾကည့္တယ္။ ေမာ္တာလံုးဝမလည္ ဘူး။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ရတဲ့အ ေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့
📌 ဘက္ထရီအားမရွိတာလား။ (ဘက္ထရီမေကာင္းတာလား၊ ခ်ာဂ်င္ အားလံုးဝမဝင္တာလား)
📌 ဘက္ထရီေကဘယ္လ္ႀကိဳး နဲ႔ ဘက္ထရီေခါင္းအဆက္ေခ်ာင္ေန လား။
📌 Starter Relay ဝါယာလြတ္ ေနတာလား။
📌 ကားေသာ့အံု (Ignition Switch) ကိုကမေကာင္းတာလား။ (ကားသစ္ေတြေတာင္ ေသာ့အံုမ ေကာင္းလို႔ Recall ျပန္လုပ္ေနရတယ္။ ဆိုတာ နမူနာရွိပါတယ္။)
📌 Neutral Safety Switch မေကာင္းတာလား။
📌 Starter Motor မွာ ကာဗြန္ စားၿပီတိုေနသလား။ အာေမခ်ာေၾကး စိတ္ေခါင္းေတြစားၿပီး ခ်ိဳင့္ဝင္ေနသ လား။ (ကာဗြန္နဲ႔ေၾကးစိတ္ေခါင္းမထိ ရင္ လွ်ပ္စစ္မစီးႏိုင္တာေၾကာင့္ ဆာ ဗစ္စင္မလုပ္တာၾကာေနၿပီလား။
ေမာ္တာဆားဗစ္စင္မလုပ္တာ ၾကာေနၿပီလား။
📌 တိုင္ပင္ Belt ႀကိဳးျပတ္ၿပီး အင္ဂ်င္ဂ်မ္းျဖစ္သြားရင္လည္း ေမာ္တာလံုးဝလွည့္လို႔မရေတာ့ဘူး။
📌 ေနာက္ျပႆနာတစ္မ်ိဳးက Air Cleaner အေပါက္က ေရေတြဝင္ သြားၿပီး အင္ဂ်င္ထဲကိုပါ ေရေရာက္ သြားရင္ Hydrolock က်သြားပါတယ္။ ဂတ္စ္ကတ္ေပါက္ၿပီး ေရေတြ ဆလင္ ဒါထဲဝင္ေနရင္လည္း Hydrolock က် ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ရင္ အင္ဂ်င္က်ပ္ေနၿပီး ေမာ္တာလံုးဝမလည္ ႏိင္ေတာ့ပါဘူး။
♈ဘက္ထရီနဲ႔ေမာ္တာမွာ ဘာျပ ႆနာမွမရွိဘဲ ေမာ္တာလည္တယ္။ အင္ဂ်င္ပါလိုက္လည္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေမာ္တာဆြဲတာဘယ္ေလာက္ၾကာ ၾကာ စက္ႏိႈးမလာဘူး။ ဆီေၾကာင့္ လား။ မီးေပ်ာက္ေနတာလား။
✒ဆီေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အားနည္းခ်က္ေတြ၊ စက္ႏိႈးမရတဲ့အေၾကာင္းအ ရင္းေတြကေတာ့
📍 ဆီပန္႔ (Fuel Pump) မလည္ တာလား။ Relay ေတြမ ေကာင္းလို႔ ဆီပန္႔အလုပ္မလုပ္တာ လား။
📍 ဆီတိုင္ကီမွာ ဆီလက္က်န္ နည္းေနတာလား။ ဆီထဲမွာ ေရနဲ႔ အညစ္အေၾကးအမိႈက္ေတြရွိသလား။
📍 ဆီစစ္ဘူး၊ ဆီလိုင္းေတြပိတ္ ေနသလား။
📍 ဆီဖိအားထိန္း Regulator မေကာင္းတာလား။
📍 Fuel Injector ကို မီးမေရာက္ လို႔ Injector အလုပ္မလုပ္တာလား။
📍 Injector မွာ ဆီပိတ္ေနသ လား။
📍 ဆင္ဆာေတြမေကာင္းတာ လား။ (Crankshaft Position Sensor မေကာင္းရင္ Injector အလုပ္မ လုပ္ပါ)
📍 အင္ဂ်င္ေလအဝင္လိုင္းမွာ Vaccum Leak ျဖစ္ေနသလား။
📍 EFI စနစ္သံုးတဲ့ကားေတြမွာ Anti-theft System နဲ႔ အင္နားရွား Fuel Shut-Of Safety Switch စနစ္ေတြနဲ႔ ကာကြယ္ထားပါတယ္။ ကားသူခိုးမွန္က Anti-theft စနစ္က သိတာနဲ႔ ကားစက္ႏိႈးမရေအာင္လုပ္ ထားတာပါ။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ယာဥ္တိုက္မႈျပင္းထန္ခဲ့ရင္ ဆီပန္႔ကို အလို အေလ်ာက္ပိတ္ပစ္တဲ့စနစ္က ကားမီး ေလာင္မႈမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပး ထားပါတယ္။
♋ေမာ္တာလည္းေကာင္းတယ္။ ဆီလည္းေရာက္တယ္။ ဆီလည္းမွန္ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားစက္မႏိုးဘူး။ မီး ေပ်ာက္တာဘဲျဖစ္ရမယ္။ ဓာတ္ဆီ အင္ဂ်င္မွာ ဆီလည္းမွန္ရမယ္။ မီးလဲ မွန္ရမယ္။
🅾 မီးေပးစနစ္အားနည္းခ်က္ ေတြကိုၾကည့္ရေအာင္
📌 ေခတ္ေပၚကားေတြရဲ႕ မီးစနစ္ ကို အရင္ေျပာမယ္။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာ သံုးတဲ့ေခတ္ကုန္သြားၿပီး။ ကြန္ပ်ဴတာ က မီးစနစ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ မီးကြိဳင္ က အရင္တုန္းကတစ္လံုးတည္းသံုး တာ ဒီေခတ္မွာ t-coil စနစ္ ပလပ္တစ္လံုးကို Coil တစ္လံုး ဒါမွမဟုတ္ရင္ Ignitor တစ္လံုးသံုးတယ္။ မီးတိုင္ပင္ေစာတာ၊ ေနာက္က်တာ အားလံုး ကြန္ပ်ဴတာ (PCM) ကထိန္း ခ်ဳပ္ထားပါတယ္။
📌ဘယ္ piston ကို မီးေပးရမ လဲဆိုတာ Crank Shaft Position ဆင္ဆာကသတင္းပို႔တဲ့အခ်က္ျပကို အေျခခံၿပီး PCM ကအမိန္႔ေပးတယ္။ အဲ့ဒီဆင္ဆာမေကာင္းရင္ မီးမထြက္ ဘူး။
📌 Ignition Coil ဒါမွမဟုတ္ Ignitor မေကာင္းရင္ ပလပ္ကိုမီးမ ေရာက္ဘူး။
📌 ပလပ္ထိပ္ေတြမီးစားေနမယ္။ ညစ္ပတ္ေနမယ္ဆိုရင္ ပလပ္မခုတ္ ဘူး။ မီးမကူးဘူး။
📌 ပလပ္ဝါယာသံုးေနေသးတဲ့ ကားေတြမွာ ပလပ္ဝါယာမေကာင္းရင္ မီးေပ်ာက္ေနမယ္။
📌 ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာေဟာင္းေတြ သံုးေနေသးတဲ့ ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ ကားေတြမွာ Braker-Point မေကာင္း ရင္ မီးမထြက္ဘူး။ Cap ဖံုးမွာ ေရစို သြားရင္ ပလပ္ႀကိဳးေတြမေကာင္းရင္ မီးေပ်ာက္ပါတယ္။ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာက ေရေၾကာက္ပါတယ္။ ေရႀကီးေနတဲ့ ကားလမ္းမွာေမာင္းတာနဲ႔ မီးေပ်ာက္ ပါတယ္။
📌 သႀကၤန္မွာ ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာ သံုး အန္းတိတ္ကားေတြ သတိထား ပါ။ ေရဝင္တာနဲ႔ မီးေပ်ာက္ၿပီး စက္ ႏိႈးလို႔မရေတာ့ပါဘူး။
📌 Ignition Switch (ကားေသာ့ အံု) မေကာင္းတာ ဖ်ဴးျပတ္တာRelayဗူးမေကာင္းတာေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
📌 ဒစ္စႀတီဗ်ဴတာစနစ္သံုး မီးကြိဳင္ေတြကပူလာရင္ အလုပ္မလုပ္ ပါဘူး။ ဒီကြိဳင္ေတြကညံ့ပါတယ္။ ကြိဳင္တစ္လံုးထဲသံုးတဲ့အတြက္ မီး ထြက္အားနည္းပါတယ္။
📌 တစ္ခ်ိဳ႕ကားေတြမွာ ပြိဳင့္မသံုး ေတာ့ဘဲ IC (ေက်ာပိုးအိတ္) စနစ္ကို သံုးပါတယ္။ IC မေကာင္းေတာ့ရင္ လည္း မီးေပ်ာက္ႏိုင္ပါတယ္။
မီးရ၊ မရ ပလပ္တစ္လံုးခ်င္း မီးစမ္းၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ ပလပ္ႀကိဳး ေတြ၊ ပလပ္ေတြလည္း အားလံုး ေကာင္းေနမွ မီးစနစ္ေကာင္းပါတယ္။
မီးေတြ၊ ဆီေတြအားလံုး မွန္ တယ္။ ေမာ္တာလည္းေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ စက္ႏိုးရတာခက္ေနေသးတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္ဖိသိပ္အား (Compression) က်ေနလို႔ျဖစ္ပါလိမ့္ မယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အိတ္ေဇာ စနစ္ပိတ္ေနရင္လည္း Back Pressure ျဖစ္ၿပီး စက္ႏိုးက ခက္ပါတယ္။
ေလွ်ာက္လည္မယ္ဆို ရင္ သံုးမဲ့ကားကို စိတ္ခ်ေနေအာင္ ႀကိဳတင္ျပဳျပင္ထားပါ။
ဘက္ထရီဒိုင္ နမို၊ မီးစနစ္၊
ပလပ္၊ ပလပ္ႀကိဳး၊ ကြိဳင္၊
ဆီပို႔စနစ္အားလံုးကို စစ္ေဆးပါ။ အင္ ဂ်င္က်ဴးနင္းလုပ္ထားပါ။ တာယာနဲ႔ ဘရိတ္ေတြလည္းေကာင္းဖို႔လိုပါတယ္။
🚘🚘🚘🚘🚘
Credit》》
ဆရာ KMA
(သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ)
No comments:
Post a Comment