ကိန်းဝပ်ခိုင်မြဲ ​Car Tyres Sale And Services

ဗဟုသုတ နည်းပညာ အတတ်ပညာ လေ့လာရန်

မင်္ဂလာပါ Hey.... all my friend... thank you for yours Vistors..---လာရောက် အားပေးသူအားလုံးကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ် -
.

မိိမိ​ေမာင္းေနတဲ့ကား ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ ဆိုတာ သိနားလည္ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား

မိိမိ​ေမာင္းေနတဲ့ကား ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ
:):):):):):):):)

လိုင္​စင္​ကားဝယ္​မည္​ဆို စာဖတ္​ဖို႔လိုမယ္​။Withoutကားဆို
မိိမိသ​ေဘာရိွ ​ေ႐ြးျခယ္​ပါ။
ကားဆရာ တစ္ေယာက္ဟာ ကားေမာင္းေနစဥ္မွာ အာ႐ံုငါးပါးကို အသံုးခ်ၿပီး ကားတစ္စီးရဲ႔ ထူးျခားမႈ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ အၿမဲဂ႐ုစိုက္ရပါတယ္။ အင္ဂ်င္ အပူတက္ေနၿပီလား။ ဘယ္ နားက ေညႇာ္နံရေနတာလဲ။ ဘာေတြ ေညႇာ္ေနတာလဲ။ ဒီအသံက ထူးျခား တယ္။ သာမန္ၾကားေနက် အသံ မဟုတ္ဘူး။ ကလပ္ခ်္ကလား၊ ဘရိတ္ ကလား၊ အင္ဂ်င္ကလား။ တုန္ေန တာ၊ ခါေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ တာယာဘီးကလား၊ ကားေအာက္ ပုိင္းကလား။ ကား လူးေနတယ္။ စတီ ယာရင္ခ်ဳိးလို႔ မေကာင္းဘူး။ အိတ္ေဇာ က ဘာသံထြက္ေနတာလဲ စသည္ျဖင့္ ေပါ့။ ကုိယ္ကုိင္ေနတဲ့ကားကုိ ဂ႐ု တစိုက္ စစ္ေဆးေနရပါတယ္။ထူးျခား မႈျဖစ္စဥ္ဆိုတာ ကားတစ္စီး ခြၽတ္ ယြင္းေတာ့မယ့္ ေရွ႔ေျပးလကၡဏာပါ ပဲ။ ဒီလိုထူးျခားတာမ်ဳိးကုိ ဂ႐ုစိုက္ တတ္မွ အာ႐ံုခံတတ္မွတကယ့္ကား ဆရာ ၀ါရင့္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ပေရာ္ဖယ္ရွင္နယ္ ဒ႐ိုင္ဘာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ကားကုိ ဂ႐ုစိုက္ထိန္းသိမ္း တတ္မွ ကားသက္သမ္းရွည္ပါတယ္။ ကားပဲေမာင္းတတ္ၿပီး ကားဘာျဖစ္ေန တယ္ဆိုတာ နားမလည္ခဲ့ရင္ ဒီကား ကုိ ဒီဒ႐ိုင္ဘာလက္ထဲအပ္လိုက္တာ နဲ႔ ျမန္ျမန္ပ်က္စီးသြားႏုိင္ပါတယ္။
ကားဆိုတဲ့အမ်ဳိးက စနစ္ေပါင္းမ်ား စြာနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ယႏၲရားအစု အေ၀းႀကီးပါ။ စနစ္တစ္ခု ခြၽတ္ယြင္း ပ်က္စီသြားရင္ က်န္တဲ့ဆက္ႏႊယ္ေန တဲ့ စနစ္တစ္ခုကုိ သြားၿပီးထိခိုက္တတ္ ပါတယ္။ ကားဆရာတစ္ဦးဟာ ကား တစ္စီးကုိ ပံုမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ကားအံုနာမွာ လည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။
ကားဆိုတဲ့ စက္ယႏၲရားအစု အေ၀းဟာ အခ်ိန္တန္ရင္ ပြန္းစား ပ်က္စီးသြားတာ သဘာ၀ပါပဲ။ ကား အင္ဂ်င္တစ္လံုး ေခ်ာေမြ႔စြာလည္ပတ္ ဖို႔ေခ်ာဆီပုိ႔စနစ္က အင္ဂ်င္၀ိုင္ေတြကုိ ဖိအားတစ္ခုနဲ႔ ဆီလုိင္းေတြအားလံုးကုိ ေရာက္ေအာင္ တြန္းပုိ႔ေပးပါတယ္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေခ်ာဆီပုိ႔ စနစ္မွာ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းမႈေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ အင္ဂ်င္ဆီငတ္တဲ့ ျပႆနာျဖစ္လာပါတယ္။ ေခ်ာဆီ ငတ္ရာကေန အင္ဂ်င္အစိတ္အပုိင္းေတြ ပြတ္တိုက္ ပြန္းစားေခ်ာင္သြား တတ္ ပါတယ္။
လည္ပတ္ေစခုိင္းေနတဲ့ အင္ဂ်င္ တစ္လံုးက ထူးျခားတဲ့ ဆူညံသံ (Noise)ေတြၾကားရရင္ သတိထား ၿပီး စစ္ေဆးပါ။ အင္ဂ်င္အသံပံုမွန္ ရွိေနရာကေန အသံေျပာင္းသြားတာ ထူးျခားမႈတစ္ခုခုရွိေနလို႔ပါပဲ။ ဒီ အသံ ဘယ္ကလာတာလဲ၊ အင္ဂ်င္ ံံHead အေပၚပုိင္း Camshaft အဖံုး ကလား၊ အင္ဂ်င္ထဲကလား၊ ဘယ္လို အေျခအေနမွာ ဒီလိုမ်ဳိးမူမမွန္တဲ့အသံ ကုိၾကားေနရတာလဲ၊ အင္ဂ်င္လည္ ပတ္ႏႈန္း (Speed) ကို အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းၿပီးလွည့္ၾကည့္ပါ။ အင္ဂ်င္ ျမန္ရင္ အသံပုိက်ယ္လာတာလား။
အင္ဂ်င္ Clicking Noise ဆူညံသံ
ကားစက္ႏိုးၿပီး လီဗာတျဖည္း ျဖည္းနင္း၍ အင္ဂ်င္ Speed ကုိ ျမႇင့္ လိုက္ပါက ဗားတိုက္ပစ္တိုက္သံ ]ကလစ္}၊ ]ကလစ္} ဟူေသာ ျမည္သံ ထြက္ေနလွ်င္ မူမမွန္ေသာ အသံျဖစ္ ပါတယ္။ ပထမဆံုး စစ္ေဆးၾကည့္ ရမွာက Camshaft နဲ႔ Valve ေတြ အထိ အင္ဂ်င္၀ိုင္တက္ ^မတက္ပါပဲ။ Oil Pump က တြန္းပုိ႔တဲ့ ဆီဖိအား နည္းေနတာလား။ အင္ဂ်င္ဆီခံခြက္ (Oil Pan)ထဲမွာကုိက အင္ဂ်င္၀ုိင္ Level က်ေနတာလား။
ဆီတိုင္းတဲ့ ေထာက္တံနဲ႔ တိုင္းၾကည့္ပါ။ ဆီလိုင္း တစ္ေလွ်ာက္တစ္ေနရာမွာ ဆီပိတ္ေန တာလား။ Oil Pump မေကာင္းလို႔ ဆီတြန္းပုိ႔ေပးတဲ့ Pressure မျပည့္ တာလား။ အင္ဂ်င္၀ုိင္ေတြ ေစးပ်စ္ လြန္းေနတာလား။ အင္ဂ်င္၀ုိင္အစစ္ ဘူးမွာ ပိတ္ေနတာလား။ Oil Cooler သံုးတဲ့အင္ဂ်င္ဆိုရင္ Oil Cooler မွာ ဆီေခ်းေတြ အနယ္ထုိင္ၿပီး ပိတ္ဆို႔ေန တတ္ပါတယ္။
OHC အင္ဂ်င္ေတြမွာ Camshaft ႏွင့္ Valve Train ကုိ အင္ဂ်င္၀ုိင္ အေရာက္နည္းတာ၊ အင္ဂ်င္၀ိုင္ေရာက္ တာေနာက္က်လြန္းတာေတြေၾကာင့္ ၾကာလာရင္ ပြန္းစားမႈမ်ားၿပီး ေခ်ာင္ လာတတ္ပါတယ္။ Valve lifter နဲ႔ ဗားတုိင္ၾကားလြတ္အကြာအေ၀းကုိ ျပန္ခ်ိန္ေပးရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဗားစပရိန္က်ဳိးေနတာ၊ Pushrod ေကာက္ေနတာေၾကာင့္လည္း အသံ ထြက္ႏုိင္ပါတယ္။ ခရီးမုိင္ (၃၀၀၀၀) ေလာက္ေမာင္းၿပီးတိုင္း Valve Lash အကြာအေ၀းကုိ ျပန္ခ်ိန္ေပးသင့္ပါ တယ္။ ဗားအကြာအေ၀း အလြတ္ ကစားတာကိုတုိင္းဖို႔ Feeler Gauge ကိုုသံုးရပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္အကြာ အေ၀းထားရမယ္ဆိုတာ အင္ဂ်င္ အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ထုတ္လုပ္သူက Shop Manual မွာ ေဖာ္ျပထားပါ တယ္။
အင္ဂ်င္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ မူမမွန္တဲ့ အသံေတြကို သာမန္နားနဲ႔ မၾကားနိုုင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ တယ္၊ ဘယ္ေနရာကျဖစ္ေနတယ္ဆုိ တာမ်ဳိး စံုစမ္းလုိ႔ရေအာင္ Listening Rod (or) Stethoscope နားၾကပ္သံုး ရပါတယ္။ ဆရာ၀န္ကုိင္တဲ့ နားၾကပ္နဲ႔ေတာ့ မတူပါဘူး။ မကၠင္း နစ္ဆရာကိုင္တဲ့နားၾကပ္က ေထာက္ တံ အရွည္ႀကီးပါေနပါတယ္။ လူနာ တစ္ေယာက္ရဲ႔ ကုိယ္ခႏၶာထဲမွာ ျဖစ္ ေပၚေနတဲ့အသံေတြကုိ ဆရာ၀န္က နားၾကပ္နဲ႔နားေထာင္ၿပီး စမ္းသပ္ စစ္ ေဆးပါတယ္။ ဒီလိုသေဘာမ်ဳိးပါ ပဲ။ မကၠင္းနစ္ဆရာေတြလည္း အင္ဂ်င္တစ္ လံုး၏အသံေတြကုိ စမ္းသပ္စစ္ေဆး ဖို႔ ွ Stethoscope ကုိ သံုးရပါ တယ္။
အင္ဂ်င္မီးေခါက္သံ (Detonation)
ေတာင္ကုန္းတက္လမ္းေတြမွာ ၀န္ကုန္ခ်ိန္ (Load) ကို႐ုန္းတက္ရတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဂီယာမေျပာင္းဘဲ ဆက္ေမာင္းရင္ အင္ဂ်င္မီးေခါက္သံ ထြက္လာပါတယ္။  အင္ဂ်င္ပူလြန္းရင္၊ ဖိအားမ်ားလြန္း ရင္ မီးေခါက္သံ ထြက္တတ္ပါတယ္။ ေအာက္တိန္းနံပါတ္ နိမ့္လြန္းတဲ့ သာမန္ဓာတ္ဆီေတြေၾကာင့္လည္း မီး ေခါက္သံထြက္ႏုိင္ပါတယ္။
ပစၥတင္ရိန္းအသံ (Ring Noise)
အင္ဂ်င္ထဲမွာ အေပၚတက္ ေအာက္ဆင္းလႈပ္ရွားေနတာ ပစၥတင္ ပါ။ ပစၥတင္နဲ႔ ဆလင္ဒါၾကားမွာ Ring ေတြရွိပါတယ္။ Ring က်ဳိးေန မယ္၊ Ring ေခ်ာင္ေနမယ္ဆိုရင္ ရိန္း ျမည္သံထြက္ႏုိင္ပါတယ္။ Ring ကြင္း ေတြေၾကာင့္ အသံထြက္တာဟုတ္ ^မဟုတ္ စမ္းသပ္နည္းကေတာ့ ပလပ္ ေတြျဖဳတ္ၿပီး အင္ဂ်င္၀ုိင္(15 CC)ေလာက္ကုိ ဆင္လင္ဒါတိုင္းမွာ ေလာင္းထည့္ေပးပါ။ ၿပီးရင္ ပလပ္ ေတြ ျပန္တပ္ၿပီး စက္ႏိုးၾကည့္ပါ။
ဆူညံသံေတြ ေလ်ာ့သြားတယ္ဆိုရင္ Ring ေၾကာင့္ထြက္တဲ့ အသံဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ပုိၿပီးေသခ်ာေအာင္ အင္ဂ်င္ Compression Test လုပ္ ၾကည့္ပါ။
Connecting Rod ျမည္သံ
ကြန္နတ္တိန္းဘယ္ရင္ စားၿပီး ေခ်ာင္ေနတာေၾကာင့္ ဒီအသံမ်ဳိးေတြ ထြက္ေပၚလာတာပါ။ ပစၥတင္ (၄) လံုးထုိးအင္ဂ်င္ဆိုရင္ ကြန္နတ္တိန္း ေရာ့တ္ ဘယ္နံပါတ္မွာ ျဖစ္ေနတာလဲ ဆိုတာ စံုစမ္းဖို႔လိုပါတယ္။ Spark Plug (၁) လံုးခ်င္းကုိ မီးမေပးဘဲ စမ္း သပ္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ Plug ထိပ္ဖ်ား မွာ ၀က္အူလွဲ႔ တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေထာက္ ၿပီး Short လုပ္ၾကည့္ပါ။
ဆူညံသံ ေလ်ာ့သြားခဲ့ရင္ အဲ့ဒီပစၥတင္နဲ႔တြဲ ထားတဲ့ ကြန္နတ္တိန္ ဘယ္ရင္ မေကာင္းတာ ေသခ်ာပါတယ္။
Plug မီးမပြင့္တဲ့အတြက္ ပါ၀ါ စတုတ္မွာ အလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဆူညံသံေလ်ာ့သြားရင္ ဒီေနရာက Connecting Rod ဘယ္ ရင္ေတြစားၿပီး ေခ်ာင္ေနတယ္လို႔ ယူဆလို႔ရပါတယ္။
ပစၥတင္ Pin မွ ဆူညံသံ
ပစၥတင္နဲ႔ ကြန္နတ္တိန္းေရာ့ ကုိ Pin နဲ႔ ဆက္ထားပါတယ္။ ပစၥတင္ Pin ေရာ၊ ဘြတ္ပါ ပြန္းစားၿပီးေခ်ာင္ ေနခဲ့ရင္ အင္ဂ်င္လည္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆူညံသံထြက္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္ Slow လည္တဲ့ အခ်ိန္မွာပုိၿပီး သိသာပါ တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ပစၥတင္ Pin ပြန္းစား သြားတာ အင္ဂ်င္၀ိုင အတက္နည္းေန လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ကားေမာင္းေနတဲ့ အျမန္ႏႈန္း 30 mph ေလာက္မွာ ဒီ အသံကုိ ပုိၿပီးၾကားရပါတယ္။
ပစၥတင္႐ိုက္သံ (Piston Slop)
ပစၥတင္အေပၚ ^ေအာက္ေရြ႔ လ်ားေနစဥ္မွာပဲ ေဘးတိုက္ေရွ႔တိုး၊ ေနာက္ဆုတ္ေရြ႔လ်ားတာေၾကာင့္ ဆလင္ဒါနဲ႔ ႐ိုက္တဲ့အသံ ထြက္လာ တာပါ။ ပစၥတင္ပြန္းစားတာ ဆလင္ ဒါစလစ္ပြန္းစားၿပီး ေခ်ာင္ေနတာ၊ ကြန္နတ္တိန္းေရွာ့ေကာက္ေနတာ၊ ပစၥတင္စကပ္လိမ္ေနတာေတြေၾကာင့္ ဒီလို ႐ိုက္သံထြက္လာရတာ ျဖစ္ပါ တယ္။
အရည္အေသြးညံ့လြန္းတဲ့ အင္ဂ်င္၀ုိင္သံုးစြဲၿပီး အင္ဂ်င္၀ုိင္ မွန္မွန္မလဲႏိုင္တာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ အတြင္းပုိင္းမွာ ပြန္းစားသြားတာျဖစ္ ႏုိင္ပါတယ္။ Air Cleaner မေကာင္း တာေၾကာင့္ ေလနဲ႔အတူ ဖုန္ေတြ၊ သဲ ေတြအင္ဂ်င္ထဲကုိ ၀င္ေရာက္ရာကေန ပြန္းစားမႈျမန္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ တယ္။
အင္ဂ်င္ဘယ္ရင္အသံ
အသံုးျပဳတာၾကာလာတဲ့ အင္ဂ်င္ အေဟာင္းေတြမွာ အင္ဂ်င္ ဘယ္ရင္ ျခမ္းေတြစားၿပီး က႐ိုင္းရွပ္ခါတဲ့အသံ ထြက္လာပါတယ္။ ကြန္နတ္တိန္း အတံနဲ႔ က႐ိုင္းရွပ္ဆက္သြယ္တဲ့ ဘယ္ရင္ျခမ္းေတြလည္း ပြန္းစားၿပီး ေခ်ာင္လာတတ္ပါတယ္။ ဘယ္ရင္ စားၿပီးေခ်ာင္ေနရင္ အင္ဂ်င္လည္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆူညံသံထြက္လာပါတယ္။ အဓိကျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ေတာ့ အင္ဂ်င္၀ုိင္ပန္႔မေကာင္းရာကေန ေခ်ာဆီလိုင္းေတြထဲကုိ အင္ဂ်င္၀ုိင္ အလံုအေလာက္မေရာက္လုိ႔ ပြန္းစား ကုန္တာျဖစ္ပါတယ္။ အရည္အေသြး ေကာင္းတဲ့ အင္ဂ်င္၀ုိင္ကုိသံုးၿပီး ပံုမွန္ ဆီလဲေပးဖို႔ ဆီစစ္ဘူးပါ လဲဖို႔လိုပါ တယ္။
ဘယ္ရင္ေတြ ပြန္းစားၿပီး ေခ်ာင္လြန္းရင္ ကြန္နတ္တိန္းထိပ္ဖ်ား နဲ႔ ပစၥတက္ Pin အထိအင္ဂ်င္၀ုိင္ အတတ္နည္းသြားႏုိင္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ ဘယ္ရင္ေတြစားၿပီး ေခ်ာင္လြန္းရင္ ေတာ့ အင္ဂ်င္ခ်ၿပီး အႀကီးစားျပင္ ရပါေတာ့မယ္။ ဘဲဥပံုလိုက္ေနတဲ့ က႐ိုင္းရွပ္ကုိ စက္စားေပးဖို႔လိုပါတယ္။ က႐ိုင္းရွပ္ Size က်န္သေလာက္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ဘယ္ရင္ Size ကုိ ျပန္ သံုးရပါတယ္။
အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႔ မူမမွန္တဲ့ အသံေတြဟာ အင္ဂ်င္ပ်က္စီးေစမယ့္ ေရွ႔ေျပး လကၡဏာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအသံေတြကုိ စမ္းသပ္ရွာေဖြစစ္ေဆး ၿပီး မကၠင္းနစ္စက္ဆရာနဲ႔ တုိင္ပင္ ေဆြးေႏြးရပါတယ္။ ဒီအျပစ္ေတြ ေပ်ာက္ေအာင္ဘာေတြျပဳျပင္သင့္ သလဲ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရပါတယ္။ ကားအင္ဂ်င္တစ္လံုး သက္တမ္း ၾကာၾကာခံသံုးႏုိင္ဖို႔ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ပံုမွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း တာေတြလုပ္ေပးဖို႔ပါပဲ။ အရည္ အေသြးေကာင္းတဲ့အင္ဂ်င္၀ုိင္ကုိသံုး ပါ။
အင္ဂ်င္၀ုိင္မွန္မွန္လဲပါ။ အင္ဂ်င္ အပူခ်ိန္ျမင့္တက္မသြားေအာင္ ဂ႐ု စိုက္ထိန္းသိမ္းေပးပါ။
Crd;Minba GyiAHO ✔

lasted post in this site, touch on header

ကားတာယာအေရာင္းဆိုင္ မိတ္ဆက္ျခင္း

Html