ညီေလးတို႔အတြက္ ကားအဲကြန္း အခန္း(၇)
#Chapter(7)
#Auxiliary Equipment
ေခၚ အကူပစၥည္းမ်ားအေၾကာင္း
#Auxiliary Equipment
ေခၚ အကူပစၥည္းမ်ားအေၾကာင္း
ကားအဲကြန္းေတြမွာ မပါမျဖစ္ပါေလ့႐ွိတဲ့ စနစ္အကူပစၥည္း (၃)မ်ိဳး႐ွိပါတယ္
(၁)Electro-magnetic Clutch (ကြန္ပရက္ဆာ သံလိုက္
ကပ္ခြာ အစိတ္အပိုင္း)
(၂)Accumulator (အဲကြန္းဂက္စ္အရည္တား)
(၃)Receiver Drier(ဂက္စ္ထိန္းေရေငြ႔စုပ္၊အမႈန္စစ္ပစၥည္း)
ကပ္ခြာ အစိတ္အပိုင္း)
(၂)Accumulator (အဲကြန္းဂက္စ္အရည္တား)
(၃)Receiver Drier(ဂက္စ္ထိန္းေရေငြ႔စုပ္၊အမႈန္စစ္ပစၥည္း)
#Magnetic Clutch ဆိုတာကေတာ့ကားကကလပ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ပံုနဲ႔တူပါတယ္။
ကာအဲကြန္း Compressor ေတြက ကားရဲ႕အင္ဂ်င္လည္တိုင္း Compressor
ကအလုပ္မလုပ္ပါဘူး။ Compressor ရဲ႕ ေ႐ွ႕မွာ႐ွိတဲ့အင္ဂ်င္လည္အားကို ပန္ကာႀကိဳး(Belt)နဲ႔ဆက္ထားတဲ့ပူလီဘီး (Pully)ကCompressor
ကိုမလွည့္ေပးမခ်င္း ကားအဲကြန္းရဲ႕
Compressor ကအလုပ္မလုပ္ေသးပါဘူး။
ကအလုပ္မလုပ္ပါဘူး။ Compressor ရဲ႕ ေ႐ွ႕မွာ႐ွိတဲ့အင္ဂ်င္လည္အားကို ပန္ကာႀကိဳး(Belt)နဲ႔ဆက္ထားတဲ့ပူလီဘီး (Pully)ကCompressor
ကိုမလွည့္ေပးမခ်င္း ကားအဲကြန္းရဲ႕
Compressor ကအလုပ္မလုပ္ေသးပါဘူး။
Compressor ေ႐ွ႕ကပ္ရက္မွာ႐ွိတဲ့ကလပ္အစိတ္အပိုင္းနဲ႔ အင္ဂ်င္လွည့္အားနဲ႔လည္ေနတဲ့ Pully wheel နဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ထိကပ္မွ ကားအဲကြန္း compressor ကလည္တာပါ။
အဲဒီ အင္ဂ်င္လည္းအားနဲ႔လည္ေနတဲ့ Pully ဘီးနဲ႔
Compressor ကိုလည္ေစဖို႔ ထိကပ္ေပးတဲ့အလုပ္ကို Magnetic clutch ကလုပ္ေပးတာပါ။
Compressor ကိုလည္ေစဖို႔ ထိကပ္ေပးတဲ့အလုပ္ကို Magnetic clutch ကလုပ္ေပးတာပါ။
ကားအဲကြန္းရဲ႕ AC ဆိုတဲ့ ကားေခါင္းခန္း
Dash Board ထဲက ခလုပ္ကိုႏွိပ္မွ Magnetic Clutch က အင္ဂ်င္လည္အားpulley ဘီးနဲ႔
Compressor ကို Clutch မွာပါတဲ့ Spring တင္းအားကို ဆန္႔က်င္ထိကပ္ေပးျပီး Compressor ကိုလည္ေစပါတယ္။ AC ခလုပ္ကို ပိတ္လိုက္တဲ့အခါ Magnetic Clutchရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတခုုျဖစ္တဲ့ Spring ေတြရဲ႕ တြန္းအားနဲ႔ Compressor နဲ႔ ေ႐ွ႕က Pully လည္အားၾကား အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားပါတယ္။
Dash Board ထဲက ခလုပ္ကိုႏွိပ္မွ Magnetic Clutch က အင္ဂ်င္လည္အားpulley ဘီးနဲ႔
Compressor ကို Clutch မွာပါတဲ့ Spring တင္းအားကို ဆန္႔က်င္ထိကပ္ေပးျပီး Compressor ကိုလည္ေစပါတယ္။ AC ခလုပ္ကို ပိတ္လိုက္တဲ့အခါ Magnetic Clutchရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတခုုျဖစ္တဲ့ Spring ေတြရဲ႕ တြန္းအားနဲ႔ Compressor နဲ႔ ေ႐ွ႕က Pully လည္အားၾကား အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားပါတယ္။
Magnetic clutch ကေတာ့
တည္ေဆာက္ပံု႐ိုး႐ွင္းပါတယ္ သံလိုက္တံုးကို
ေၾကးနန္းဝါယာကြိဳင္ေခြထားၿပီး ဘက္ထရီအိုးက
လ်ွပ္စီးကို ေပးလိုက္ရင္ သံလိုက္ျဖစ္သြားတာပါပဲ။
အဲဒီဝါယာကြိဳင္ လ်ွပ္စစ္ေလ်ွာ့ျဖစ္ရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မီးေလာင္က်ြမ္းမွုအနၱရာယ္ကင္းဖို႔ အပူခ်ိန္ထိန္း
ကိရိယာတခုကို အျမဲတန္းဆက္ၿပီး တပ္ထားေလ့႐ွိပါတယ္။
ကိရိယာတခုကို အျမဲတန္းဆက္ၿပီး တပ္ထားေလ့႐ွိပါတယ္။
ကားအခန္းထဲမွာ လိုအပ္တဲ့အေအးပမာဏရတဲ့အခါ
Magnetic ကိုေပးထားတဲ့လ်ွပ္ဓာတ္အားကိုျဖတ္ေတာက္ေပးဖို႔ အပူခ်ိန္ထိမ္းသာမိုစတက္ခလုပ္(Thermostat switch)၊ စနစ္ထဲမွာ အဲကြန္းဂက္စ္ပမာဏ (Amount of refrigerant) နည္းလြန္း၊မ်ားလြန္းတဲ့အခါ Magnetic clutch ကတဆင့္Compressor ကိုရပ္ေပးမယ္...ဂက္စ္ဖိအားထိန္းပစၥည္း(Pressure cutouts)ေတြကိုလည္းတန္းဆက္ဆက္ၿပီးထိန္းခ်ဳပ္တပ္ဆင္ထားေလ့႐ွိပါတယ္။
Magnetic ကိုေပးထားတဲ့လ်ွပ္ဓာတ္အားကိုျဖတ္ေတာက္ေပးဖို႔ အပူခ်ိန္ထိမ္းသာမိုစတက္ခလုပ္(Thermostat switch)၊ စနစ္ထဲမွာ အဲကြန္းဂက္စ္ပမာဏ (Amount of refrigerant) နည္းလြန္း၊မ်ားလြန္းတဲ့အခါ Magnetic clutch ကတဆင့္Compressor ကိုရပ္ေပးမယ္...ဂက္စ္ဖိအားထိန္းပစၥည္း(Pressure cutouts)ေတြကိုလည္းတန္းဆက္ဆက္ၿပီးထိန္းခ်ဳပ္တပ္ဆင္ထားေလ့႐ွိပါတယ္။
#Accumulator ကေတာ့ အေအးကြိဳင္နဲ႔ Compressor အဝင္ၾကား Compressor အဝင္Suction အစုပ္ဖက္(Low pressure vapour line) မွာတပ္ဆင္ေလ့႐ွိပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕အဓိကအလုပ္ကေတာ့
ကားအဲကြန္းရဲ႕အေအးကြိဳင္ထဲက Blower မလည္လို႔ အေအးကြိဳင္ထဲေရာက္လာတဲ့ ဖိအားနိမ့္အရည္အေျခအေန အဲကြန္းဂက္စ္ဟာ အခန္းထဲကအပူကို မစုပ္ႏိုင္လို႔ဘဝမေျပာင္းပဲ အရည္အေျခအေနနဲ႔
Compressor ဆီျပန္လာတဲ့ အခါ အဲဒီ အရည္အေျခအေန ဂက္စ္ေၾကာင့္ Compressor ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္းမ႐ွိေအာင္ သူ့ထဲဝင္လာတဲ့အရည္အေျခအေန
နဲ႔ အဲကြန္းဂက္စ္ကို အနည္ထိုင္ေစၿပီး အေငြ႔အေျခနဲ႔
Compressor ဆီကိုေရာက္႐ွိေစဖို႔ပါပဲ။အိမ္းသံုးအဲကြန္းေတြမွာလည္း မျဖစ္မေနတပ္ဆင္အသံုးျပဳေလ့႐ွိပါတယ္။
ကားအဲကြန္းရဲ႕အေအးကြိဳင္ထဲက Blower မလည္လို႔ အေအးကြိဳင္ထဲေရာက္လာတဲ့ ဖိအားနိမ့္အရည္အေျခအေန အဲကြန္းဂက္စ္ဟာ အခန္းထဲကအပူကို မစုပ္ႏိုင္လို႔ဘဝမေျပာင္းပဲ အရည္အေျခအေနနဲ႔
Compressor ဆီျပန္လာတဲ့ အခါ အဲဒီ အရည္အေျခအေန ဂက္စ္ေၾကာင့္ Compressor ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္းမ႐ွိေအာင္ သူ့ထဲဝင္လာတဲ့အရည္အေျခအေန
နဲ႔ အဲကြန္းဂက္စ္ကို အနည္ထိုင္ေစၿပီး အေငြ႔အေျခနဲ႔
Compressor ဆီကိုေရာက္႐ွိေစဖို႔ပါပဲ။အိမ္းသံုးအဲကြန္းေတြမွာလည္း မျဖစ္မေနတပ္ဆင္အသံုးျပဳေလ့႐ွိပါတယ္။
ကားအဲကြန္းေတြမွာဆိုရင္ေတာ့..Expansion valve အမ်ိဳးအစားေတေ္ထဲကမွ Orifice tube
အမ်ိဳးအစား Expansion valve သံုးတဲ့ ကားအဲကြန္းေတြမွာ တပ္ဆင္ေလ့႐ွိပါတယ္။
#Receiver Drier ကေတာ့ အပူကြိဳင္ (Condensor) နဲ႔ Expansion Valve ၾကား ဖိအားျမင့္ အရည္လိုင္း(High pressure liquid)မွာ တပ္ဆင္ေလ့႐ွိပါတယ္။ သူ႔မွာ ေရေငြ႔စုပ္တဲ့ Silicagel လို႔ေခၚတဲ့ ပစၥည္းရယ္၊ အဲကြန္းပိုက္လိုင္းထဲမွာအမႈန္ေတြ ဖုန္ေတြပါရင္စစ္တဲ့ ဇကာ (fine wire mesh screen) ရယ္၊ စက္ထဲက အဲကြန္းဂက္စ္ဂးရဲ႕အေျခအေနကို ၾကည့္လို႔ရတဲ့ ၾကည့္မွန္ (Sight glass)ရယ္ပါပါတယ္။
သူရဲ႕အလုပ္ကေတာ့ ကားအဲကြန္းရဲ႕ ပိုက္လိုက္ေတြထဲမွာ ဝင္ေရာက္ခိုးေအာင္းၿပီး စနစ္ရဲ႕ Expansion valve ေတြကိုပိတ္ဆို႔ေစတတ္တဲ့၊အဲကြန္းရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုက်ဆင္းေစတဲ့ ေရခိုးေရေငြ႔ကို စုပ္ယူေပးပါတယ္။ၿပီးေတာ့ Expansion valve ရဲ႕ေသးငယ္တဲ့ ဖိအားေျပာင္းအေပါက္ (orifice)ကိုပိတ္ေစတတ္တဲ့ ဖုန္နဲ႔အမႈန္ေတြကို စစ္ေပးပါတယ္၊
စနစ္ထဲမွာ ဂက္စ္နည္းေနရင္ ပူေပါင္းေလးေတြအျဖစ္ သူ႔ရဲ႕ျကည့္မွန္ ထဲမွာစစ္ေဆးေတြ႕႐ွိႏိုင္ပါတယ္။
ဂက္စ္အနည္းအမ်ားအေျခအေနကိုလည္း
သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္။
သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္။
(134a ဂက္စ္သံုးအဲကြန္းေတြမွာေတာ့
Sight glass ကို Receiver drier မွာ တပ္ေလ့မ႐ွိပါဘူး)
Sight glass ကို Receiver drier မွာ တပ္ေလ့မ႐ွိပါဘူး)
စနစ္ရဲ႕ အေအးျပဳအဲကြန္းဂက္စ္ (refrigerant)ကိုလည္းမ်ွတတည္ၿငိမ္စြားစီးဆင္းႏိုင္ေစဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္။
အိမ္းသံုးအဲကြန္းေတြမွာပါေလ့႐ွိတဲ္Receiver နဲ႔ Strainer drier လို႔ေခၚတဲ့ပစၥည္းႏွစ္ခုရဲ႕လုပ္ငန္းကို လုပ္ေဆာင္ေပးလို႔ Receiver drier လို႔ေခၚပါတယ္။ ကားအဲကြန္းမွာမပါမျဖစ္ပါ။
Thermostat switch-
Compressor switch နဲ႔
Pressure cutouts ေတြရဲ႕Compressor
Magnetic clutch ၾကားဝါယာဆက္သြယ္ပံုေတြကို
လည္း ပူးတြဲတင္ျပထားပါတယ္။
Compressor switch နဲ႔
Pressure cutouts ေတြရဲ႕Compressor
Magnetic clutch ၾကားဝါယာဆက္သြယ္ပံုေတြကို
လည္း ပူးတြဲတင္ျပထားပါတယ္။
Credit...to .. ကိုနႏၵမိုး
Goodluck