ဒီဇယ္အင္ဂ်င္နဲ႔ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တို႔ရဲ႕ အဓိကကြာျခားမႈမ်ား အပိုင္း (၄)
၃။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တိုင္းမွာ Throttle Body ပါဝင္ၿပီး
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တိုင္းမွာေတာ့ Throttle Body မပါဝင္
ပါဘူး။
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြမွာ Throttle Body ေတြက မျဖစ္
မေနပါဝင္ၾကပါတယ္။ Throttle Body ထဲမွာ Butterfly Throttle Valve ပါဝင္ၿပီး ေလအဝင္ပမာဏ အနည္း
အမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္။ လီဗာနင္းလိုက္တဲ့အခါ
မွာ Butterfly Valve က ပြင့္သြားၿပီး ေလအမ်ားအျပားကို
Cylinder ထဲကို ဝင္ေရာက္ေစပါတယ္။ Throttle လီဗာ
ကို ပိုနင္းေလ Butterfly Valve က ပိုပြင့္ေလျဖစ္ၿပီး Intake ေလ ပမာဏပိုမ်ားေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Throttle လီဗာကို ဖိနင္းေလ Throttle Valve ကပိုပြင့္ၿပီး Intake ေလအဝင္ ပိုမ်ားေလ Fuel Injector ကလည္း ေလာင္
စာဆီပမာဏအမ်ားအျပားကို ပိုမိုျဖန္းပတ္ေလျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္ RPM တက္လာကာ ပါဝါကို ပိုမိုရ႐ွိေလပဲ ျဖစ္ပါ
တယ္။ Throttle လီဗာကို လႊတ္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့
Throttle Valve က ျပန္ပိတ္သြားၿပီး Intake ေလပမာဏ
ကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစကာ အင္ဂ်င္ RPM ေလ်ာ့က်သြား
ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Throttle Valve က လံုးဝပိတ္
လွ်က္ အေနအထားေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အင္ဂ်င္ Idle RPM အတြက္ လိုအပ္တဲ့ Intake ေလပမာဏဝင္ေစႏိုင္
ဖို႔ အနည္းငယ္ပြင့္လွ်က္အေနအထားေတာ့ ႐ွိေနပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္း ေခတ္မီွဓာတ္ဆီကားေတြမွာေတာ့ Throttle Valve ကို Electronic နဲ႔ပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္။ Driver က Throttle Pedal ကို နင္းလိုက္တဲ့ အခါမွာ Signal တစ္ခုကို ပို႔လႊတ္လိုက္ၿပီး Throttle Body က အဲ့ဒီ Signal ကို ဖမ္းယူၿပီး Throttle Valve ကို လွ်ပ္စစ္
Servo ေမာ္တာေလးနဲ႔ ေမာင္းႏွင္တာပါ။ (အရင္က ကား
ေတြမွာေတာ့ Throttle Pedal နဲ႔ Throttle Valve ေတြကို သံမဏိ Wire ႀကိဳးနဲ႔ပဲ ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။) အခ်ိဳ႕
Throttle Body ေတြမွာ Fuel Injector ပါ တစ္ခါတည္း
တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဓာတ္ဆီ ကားတိုင္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိဳ႕ Throttle Body နဲ႔
Gasoline Direct Injection စနစ္ကို အသံုးျပဳတဲ့ Throttle Body ေတြမွာေတာ့ Fuel Injector မပါဝင္ပဲ
သီးျခားတပ္ဆင္ အသံုးျပဳထားပါတယ္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္ေတာ့ Throttle Body မလိုအပ္ပါ
ဘူး။ အင္ဂ်င္ RPM အတြက္ (ပါဝါ အတြက္) Fuel Injector ကပဲ ဒီဇယ္အနည္းအမ်ားကို ျဖန္းပတ္ေပးျခင္း
ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ Throttle Pedal ကို ဖိနင္း
လိုက္တဲ့အခါမွာ Fuel Injector ကေန ဒီဇယ္ဆီအမ်ား အျပားကို ျဖန္းပတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ ေပါက္ကြဲအား
ေကာင္းလာၿပီး အင္ဂ်င္ RPM တက္လာပါတယ္။ အင္ဂ်င္
RPM တက္လာတဲ့အတြက္ Turbocharger ကလည္း ပို
မိုလည္ပတ္လာၿပီး Intake ေလ ပမာဏကို အမ်ားအျပား
ဝင္ေရာက္ေစပါတယ္။ အမ်ားအျပားဝင္ေရာက္လာတဲ့
Intake ေလပမာဏနဲ႔ အမ်ားအျပား ျဖန္းပတ္လိုက္တဲ့ ဒီဇယ္ဆီတို႔ အခ်ိဳးက်ေပါင္းစပ္ၿပီး ျပင္းထန္တဲ့ ေပါက္ကြဲ
မႈကို ျဖစ္ေပၚေစၿပီး လိုအပ္တဲ့ ပါဝါကိုရ႐ွိေစပါတယ္။ စ
သျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး စပ္ဆက္လွ်က္အေနအထား
ျဖင့္ ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြ
မွာ Throttle Body မလိုအပ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႕
ေနာက္ဆံုးေပၚ ေခတ္မွီအိမ္သံုးဒီဇယ္ကားေလးေတြမွာ
ေတာ့ Throttle Body ကို တပ္ဆင္ထားတာေတြ႔ရပါ
တယ္။ Intake Mainfold မွာ Butterly Valve ေလးတစ္
ခု တပ္ဆင္ထားတာပါ။ Exhaust Gas Recirculation စနစ္နဲ႔ တြဲဖက္အသံုးျပဳတာပါ။ Intake Mainfold ထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ပါဝင္မႈ အရမ္းမ်ားေနရင္ Butterfly Valve ေလးကို အနည္းငယ္ပိတ္ၿပီး အျပင္က ေအာက္ဆီဂ်င္ဝင္
လာတဲ့ပမာဏကို ကန္႔သတ္လိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ
Exhaust Mainfold က ေကာင္းမြန္စြာသန္႔စင္မႈ မျပဳလုပ္
ထားတဲ့ Nitrogen Oxide ပါဝင္တဲ့ Exhaust Gas အခ်ိဳ႕
ကို Intake Mainfold ထဲကို ျပန္ထည့္လိုက္ပါတယ္။ အဲ့
ဒီအခါမွာ Nitrogen Oxide ေတြက Intake ေလသန္႔
ေတြနဲ႔ ေရာစပ္ၿပီး Cylinder ထဲ တစ္ဖန္ျပန္လည္ ဝင္ ေရာက္ ေပါက္ကြဲေစတာေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး
ျပင္ပကို မထြက္လာႏိုင္တဲ့အတြက္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစပါတယ္။ Nitrogen Oxide ပါဝင္တဲ့
Exhaust Gas အခ်ိဳ႕နဲ႔ ေလသန္႔ကို ေပါင္းစပ္ၿပီး Intake ေလ အျဖစ္နဲ႔အသံုးျပဳတာေၾကာင့္ ထြက္လာတဲ့ပါဝါေတာ့
ေလ်ာ့က်သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျမဲတမ္းေတာ့ အဲ့လို
မလုပ္ပါဘူး။ Exhaust Mainfold ထဲမွာ Nitrogen Oxide ေတြ မ်ားျပားလာၿပီး ေလထုညစ္ညမ္းမႈကို ထိခိုက္
လာႏိုင္ၿပီဆိုမွ Recirculation ျဖစ္စဥ္ကို ျပဳလုပ္တာပါ။
Exhaust Mainfold ထဲမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ Nitrogen Oxide Sensor နဲ႔ Oxygen Sensor ၊ Intake Mainfold ထဲမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ Oxygen Sensor တို္႔မွ တစ္ဆင့္
ေျခရာခံကာ ECM က တြက္ခ်က္အလုပ္လုပ္ေပးတာပါ။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြကေတာ့ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကို ပိုၿပီးျဖစ္
ပြားေစႏိုင္တာေၾကာင့္ Exhaust Gas သန္႔စင္တဲ့လုပ္ငန္း
စဥ္ေတြက ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြထက္ပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြးပါ
တယ္။ ေနာက္ၿပီး Intake Butterfly Valve တပ္ဆင္
ထားတာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ရပ္တဲ့အခါမွာ ေခ်ာေမြ႔ညင္သာ
စြာ ရပ္တန္႔ႏိုင္ေစပါတယ္။ အင္ဂ်င္ရပ္ဖို႔ ေသာ့ပိတ္လိုက္
တဲ့အခါမွာ Intake Butterfly Valve ေလးကလည္း ပိတ္
သြားတာေၾကာင့္ Intake ေလမရေတာ့သလို ေလဟာ
နယ္ျဖစ္သြားၿပီး Piston ကလည္း စုပ္ဆြဲၿပီးမဆင္းႏိုင္
ေတာ့တာေၾကာင့္ အသာအယာေလးပဲ ရပ္တန္႔သြားတာ
ပါ။ (Intake Butterfly Valve မတပ္ဆင္ထားတဲ့ အရင္
က ဒီဇယ္ကားေဟာင္းေတြမွာ စက္ရပ္တဲ့အခါမွာ အင္ဂ်င္
က တုန္ခါၿပီးရပ္တန္႔သြားတာကို သတိျပဳမိၾကမွာပါ။)
အဲ့ဒါေၾကာင့္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရရင္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြမွာ
Throttle Body က မျဖစ္မေနပါဝင္ၾကပါတယ္။ ဒီဇယ္
အင္ဂ်င္ေတြမွာေတာ့ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကိုေလ်ာ့က်ေစဖို႔
နဲ႔ အင္ဂ်င္ရပ္တန္႔တဲ့အခါမွာ ညင္သာေစဖို႔ အတြက္ပဲ Intake Butterfly Valve ကို တပ္ဆင္ၾကပါတယ္။ ေခတ္
မွီေနာက္ဆံုးေပၚ အိမ္စီးဒီဇယ္ကားေတြမွာ ေတြ႔ျမင္ရပါ
တယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္...
စာဖတ္သူပရိသတ္မ်ား ေမာ္ေတာ္ကားဗဟုသုတေတြနဲ႔
ျပည့္စံုၾကပါေစ...
Credit
ရန္ႏိုင္ေထြး (Marine Engineer)
No comments:
Post a Comment