EFI ႐ွင္းတမ္း
injector
အင္ဂ်က္တာ၌ ေသာ့ဖြင့္သည္ႏွင့္ 12.45+
အင္ဂ်က္တာ ေဆာ့ကဒ္မတပ္မွီ Ecuမွေမာင္းေသာ အနဳပ္ႀကိဳးတြင္ Ecuမွ12.75V- ခဏတာႀကိဳတင္၍ေပးသြင္းထားပါသည္
အင္ဂ်က္တာ ေဆာ့ကဒ္တပ္လိုက္သည္ႏွငိ့တစ္ၿပိဳင္နက္
အင္ဂ်က္တာ+12.45Vသည္အင္ဂ်က္တာကိြဳင္ႀကိဳးမွ
တစ္ဖက္ အနဳပ္ႀကိဳးသို႔ျဖတ္စီး၍ Ecuအား အင္ဂ်က္တာ၌ အေပါင္းဗို႔လ္ ေရာက္႐ွိေနေၾကာင္း
သတင္းပို႔ ပါသည္
ထိုသ့္ု သတင္းေပးပို႔ခ်က္ရမွသာ Ecuမွ ပန္႔အား အလုပ္လုပ္ခိုင္းေစသည္
ထိုသတင္းေပးပို႔ခွက္မရ႐ွိလ်ွင္Ecuမွ ပန္႔အညး အလုပ္ေပးမလုပ္ခိုင္းပါ ဤသို႔
သတင္းပို႔ခ်က္ရသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္Ecuမွ ႀကိဳတင္ေပးထားေသာ -Vအား ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းၿပီး
Startဆြဲေသာအခါ၌ Ecuမွ အင္ဂ်က္တာအားစက္စတင္နိုးစရန္အတြက္အႏႉပ္
9Vေပး၍ ခိုင္းေစေပးပါသည္
စက္ႏိုးသြားသည္ႏွင့္9Vအားျပန္လည္ေလ်ွာ့ခ်၍ slow
ကိုပံုမွန္ျပန္က်ေစၿပီး လီဗာ အစ အလယ္ အဆံုး
ဆီအနဲအမ်ား ခ်ိန္ၿပီး ေပးႏိုင္ရန္ Ecuမွ
Tp sensor၏သတင္းေပးပို႔ခ်က္အလိုက္Ecu၏ၫႊန္ၾကားမႉအတိုင္း
0.28V မွစ၍ 5Vဝန္းက်င္အထိ V အားျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျမႇင့္တင္ၿပီး အင္ဂ်က္တာအား
ခိုင္းေစပါသည္.....
Tp sensor မည္သို႔ သတင္းပို႔သနည္းကို သိ႐ွိရန္အတြက္ Tp sensor ၏ အလုပ္လုပ္ပံုကို
သိ႐ွိထားရန္လိုအပ္ပါသည္
Tp sensor အလုပ္လုပ္ပံုမွာ
""Tp sensor""
Tpဆင္ဆာတြင္ အဝင္ႏွစ္လိုင္း အထြက္တစ္လိုင္း႐ွိပါသည္
Tpဆင္ဆာအဝင္လိုင္း +..-...အား Ecuမွ5V+-
ႀကိဳေပးထားပါသည္
Tpဆင္ဆာ အထြက္လိုင္းအား Ecuမွ 4.42-V
ဝန္းက်င္ သတ္မွတ္ခ်က္ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္
ထိုသတ္မွတ္ခ်က္သည္ လီဗာဆြဲမထားေသာအေနအထားဟု Ecuမွ သတ္မွတ္ထားႀပီး ျဖစ္သည္
လီဗာစဆြဲသည္ႏွင့္ Ecuမွ လီဗာခ်အေနအထား သတ္မွတ္ထားေသာ 4.42Vအား လီဗာအနဲအမ်ားအလိုက္4.42Vမွ0.54Vအထိ
နဲနဲခ်င္းေလ်ွာ့ခ်၍Ecuအား လီဗာ ဘယ္ေရြ႔ဘယ္မ်ွ
ဆြဲေနေၾကာင္း သတင္းေပးပို႔ေပးပါသည္
Vအမ်ားမွအနဲသို႔ေျပာင္းျပန္သတ္မွတ္ေသာဘီးသည္
အေတာ္႐ွားပါသည္
#ဘီးအမ်ားစုသည္V
့အနဲ0.28မႇ အမ်ားဆံုး4.42V 4.26V
ထိသတင္ေပးပိဳ့ပါသည္ (စက္မနိဴးမႇီလီဗာဆြဲေသာအေနအထား)#
တကယ္တမ့္းစက္န္ူး၍အလုပ္လုပ္ခ်ိန္တြင္Tp output
သည္ အမ်ားဆံုး 1.57,V 3.47Vသတ္မွတ္၍သတင္းေပးပ္ု႔ပါသည္
စက္န္ူးၿပီးလီဗာအဆံုးဆြဲေသာအေနအထားႏွင့္စက္မႏိူးပဲလီဗာအဆံုးဆြဲေသာအေနအထား Vအခ်က္ျပေပးပို႔မႉကို
မတူညီပဲသတ္မွတ္ထားရျခင္းမွာ လီဗာေထာက္ေနတင္ေနခဲ့လ်ွင္ေသာ္၄င္း
လီဗာအကုန္ဆြဲလ်ွက္ စက္ႏိူးမိလ်ွင္ေသာ္၄င္း
လီဗာဆြဲထားေၾကာင္း စက္ေပးမႏိုးေစရန္ Ecuအား
ပလပ္သို႔ မီးေပးပို႔မႉရပ္ဆိုင္းထားရန္
သတင္းေပးပ္ု႔မႉတစ္ခုအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ
Vေပးပို႔ရမႉ အေနအထားသတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုေျကာင့္ျဖစ္ပါသည္
Tpမႇသတင္းေပးပို႔ခ်က္နဲ႔အညီEcuမွ အင္ဂ်က္တာအား
Vအားကို 0.15 Vမွစ၍အမ်ားဆံုး 1.57V 3.47V ဝန္းက်င္အထိ စက္နိဴးထားျပီးလီဗာဆြဲခ်ိန္အတိုးအေလ်ွာ့ျပဳလုပ္ၿပီးecuအားသတင္းပို႔၍ ecuမွအင္ဂ်က္တာအား ထိန္းခ်ဳပ္ေနပါသည္
ထို႔အတူ အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း Ect sensor
မွ စက္ႏိူးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္0.20V မွ ,0.27Vအျဖစ္ေျပာင့္းလဲ၍ အင္ဂ်င္ေအးေနခ်ိန္စက္သံတက္၍ အင္ဂ်င္အပူျမန္ေစရန္Ecuအား ဆီကိုပိုေကြၽးခိုင္းၿပီး အင္ဂ်င္ပူသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္Ectမွ စက္သံပံုမွန္ျပန္ျဖစ္ေစရန္ 0.94Vအျဖစ္ေျပာင္းလဲ၍
Ecuအားသတင္းပို႔ၿပီး ဆီေပးႏူန္းအားေလ်ွာ့ခ်ခိုင္းၿပီး
အင္ဂ်င္အပူအနည္းအမ်ားအလိုက္Vအတက္အက်ေျပာင္းလဲ၍ Ecuအား ဆီအနဲအမ်ားကို ထိန္းညိွခိုင္းေနပါသည္
တၿပိဳင္တည္းမွာပဲ O2Sensor မွလည္း
အိပ္ေဇာသို႔ထြက္လာေသာမီးခ္ုးထဲတြင္ ေလမ်ားေနလား
ဆီမ်ားေနလား နည္းေနသလား စသည္မ်ားကိုအာရံုခံ၍
0.01 to. 0.03Vအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ၍ေလမ်ားရင္ေလနည္း ဆီမ်ားရင္ဆီနည္း ေပးဖို႔ Ecuအား အကဴအညီေတာင္းခံေနပါသည္
ထို႔အတူ
Map sensor
iat sensor တို့မွလည္း ဝင္လာတဲ့ေလအနည္းအမ်ား
ေလဖိအား ေလအပူခ်ိန္ စသည္မ်ားကို အာရံုခံၿပီး
Vအတက္အက် အေျပာင္းအလဲလုပ္၍ Ecuအားသတင္း
ပို႔ၿပီး ဆီေပးမီးေပကို ခ်ိန္ညိွခိုင္းေနၾကပါသည္
""BAS Sensor#
Bas အလယ္စမွာေသာ႔ဖြင့္တာနဲ႔ အေပါင္း 5V ေရာက္ၿပီးသား
အစြန္တစ္စက အႏူပ္ 13.01ေပးၿပီးသား
ေဆာ့ကဒ္တပ္ၿပီးခ်ိန္မွာအေပါင့္း5Vကို 3.94Vအျဖစ္ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ၿပီ
အဲ့3.94vက ဆိုင္ကယ္ေထာင္ထားခ်ိန္မွာ .59V အျဖစ္ sensorကေျပာင္းလဲေ ပးတယ္ ဒါက္ု အီးစီယူက ဆိုင္ကယ္မေမွာက္တဲ့အေနအထား
.ို သတ္မွတ္ခ်က္အျဖစ္.59Vကိုမွတ္ယူတယ္
ေမွာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ basက အဝင္အေပါင့း္5Vလိုင္း ခုန .59လိုင္းက္ု ျပန္ၿပီး3.94 အျဖစ္ေျပာင္းလဲပီးအီးစီယူကိုသတင္းပို႔တယ္
ဆိုင္ကယ္လဲတဲ့သတ္မွတ္ခ်က္ဗို႔က 3.94
ဆိုင္ကယ္မလဲေၾကာင္းသတ္မွတ္ခ်က္က .59#####
Pump..........
............................
...........................
..............................
..............................
...............................
........
.................................
Ckp
.................................
..................................
.....................................
....................................
.............
...............
.....
.....
.......
AcG starter
..................
....................
..........
.
................
...........
...............
............
.............
..
............
Idle
...........
...............
..............
.............
.
..MAp
.........
.............
...............
iAT
........
........
.........
......
.
.....
.
အင္ဂ်က္တာႏွင့္အတူ အျခားဆင္ဆာမ်ားတြဲဖက္၍
အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ၿပီး
အလုပ္လုပ္ျခင္းအားထည့္ေရးလ်ွင္ ဖတ္ရတာ ရႉပ္သြားမည္စိုးေသာေၾကာင့္ ထည့္မေရးေသးပါ
မွတ္ခ်က္..ဗို႔မ်ားသည္ ဝန္းက်င္ေတြသာျဖစ္ပါသည္ဘီးအမ်ိုးအမည္ေပၚမူတည္၍ သတ္မွတ္ေပးပို့ထုတ္လႊတ္ေသာ V ို့မ်ားတူညီမည္မဟုတ္ပၚ
အားလံုးသည္ Efiစနစ္အရ သတ္မွတ္ ဗို႔ မ်ားအတြင္းသာ လည္ပတ္ေနၾကပါသည္
လြတ္လပ္စြာသေဘာထားကြဲလြဲႏိုင္သည္
Credit maungmg
No comments:
Post a Comment