အင္ဂ်င္ဝိုင္အေႀကာင္းသိေကာင္းစရာ
အင္ဂ်င္ဝိုင္ကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူမ်ားမွသတ္မွတ္ထားေသာ engine performance requirements မ်ား၊ အင္ဂ်င္၏အသံုးျပဳမည့္ application မ်ားနွင့္ ရရိွနိုင္ေသာ အသံုးျပဳမည့္ ဆီ (ဒီဇယ္၊ ဓါတ္ဆီ) ၏အရည္အေသြး စသည္တို ့ေပၚတြင္ မူတည္၍ ေရြးခ်ယ္ေလ့ရိွသည္။
Viscosity သည္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ အေရးအႀကီးဆံုး အရည္အေသြးတစ္ခုျဖစ္သည္။ မည္သည့္အပူခ်ိန္တြင္ မဆို ေရြ ့လ်ားေနေသာ အစိတ္အပိုင္း မ်ားႀကားတြင္ လံုေလာက္ေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းမႈ ရိွေနရန္ မွန္ကန္ေသာေစးပ်စ္မႈရိွ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္အရမ္းက်ဲပါက လံုေလာက္ေသာ sealing effect မရရိွနိုင္ေပ။ အင္ဂ်င္ဝိုင္အရမ္းပ်စ္ပါကလည္း ေအးေသာအပူခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ စီးဆင္းမႈေနွးေကြးေစျပီး လုံေလာက္ေသာ lubrication ကိုမရနိုင္ေပ။
Viscosity ၏ သေဘာသဘာဝမွာ အပူခ်ိန္ျမင့္လာပါက က်ဲသြားျပီး၊ အပူခ်ိန္က်လာပါက ေစးပ်စ္သြားေလ့ ရိွသည္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ ေမာင္းနွင္ရာတြင္ ျဖစ္နိုင္ေျခရိွေသာ အနိမ့္ဆံုးအပူခ်ိန္ နွင့္ အျမင့္ဆံုးအပူခ်ိန္ နွစ္မ်ိဳးလံုးအတြက္ ခံနိုင္ေသာ viscosity ကိုေရြးခ်ယ္ရန္ လိုအပ္သည္။
SAE (Society of Automotive Engineers) အဖြဲ့အစည္းမွ SAE J300 oil classification system အရ viscosity အေပၚမူတည္၍ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ အတန္းအစားမ်ားကို ခြဲျခားထားသည္။ ဥပမာ SAE 10W, SAE 30, SAE 15W40
Single non-winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္ Kinematic viscosity ကို အပူခ်ိန္ 100 deg C (212 deg F)တြင္ တိုင္းတာ၍ သတ္မွတ္သည္။ Single non-winter grade oil မ်ားမွာ SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50 နွင့္ SAE 60 တို့ျဖစ္သည္။
Single winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္ Dynamic viscosity ကို အပူခ်ိန္ -18 deg C (0 deg F) တြင္တိုင္းတာျပီး winter oil အျဖစ္ သတ္မွတ္၍ W ကိုထည့္သံုးသည္။ Winter oil မ်ားမွာ SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, နွင့္ SAE 25W တို့ျဖစ္သည္။
Multi-grade oil မ်ားကိုမူ အထက္ပါ Single non-winter grade oil နွင့္ Single winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္သံုးေသာ အပူခ်ိန္နွင့္ နည္းစနစ္အတိုင္း တိုင္းတာျပီး viscosity နွစ္မ်ိဳးႀကားတြင္ W ကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ SAE 15W-40 ဆိုသည္မွာ SAE15 မွာ Single winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္သံုးေသာ အပူခ်ိန္နွင့္ နည္းစနစ္အတိုင္း တိုင္းတာရာမွရရိွေသာ grade ျဖစ္ျပီး 40မွာမူ Single non-winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္သံုးေသာ အပူခ်ိန္နွင့္ နည္းစနစ္အတိုင္း တိုင္းတာရာမွရရိွေသာ grade ျဖစ္သည္။
API (American Petroleum Institute) မွ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ service class သို ့မဟုတ္ service category ကို S နွင့္ C ဟူ၍ နွစ္မ်ိဳးထပ္မံခြဲျခားသည္။ S ကို Service Category ဟုေခၚေသာ Spark Ignition engines (ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္မ်ား) အတြက္သံုးျပီး၊ C ကို Commercial Category ဟုေခၚေသာ Compression Ignition engines (ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ား) အတြက္သံုးသည္။
Gasoline engines မ်ားအတြက္ service category မ်ားမွာ SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL, SM, SN တို ့ျဖစ္ျပီး SJ, SL, SM, SN ေလးမ်ိဳးသာ လက္ရိွထုတ္လုပ္ေနျပီး အျခား category မ်ားမွာ ထုတ္လုပ္မႈရပ္တန္ ့သြားျပီျဖစ္သည္။ အႀကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေနာက္ဆံုးထုတ္ service category (ဥပမာအားျဖင့္ SN) သည္ အရင္ထုတ္လုပ္ထားေသာ category (ဥပမာအားျဖင့္ SM, SL, SJ) မ်ား၏ Performance properties မ်ားထက္ေက်ာ္လြန္ေလ့ရိွသည္။
Diesel engines မ်ားအတြက္ category မ်ားမွာ CA, CB, CC, CD, CD-II (for two-stroke engines), CE, CF, CF-2 (for two-stroke engines), CF-4 (for four-stroke engines), CG-4, CH-4, CI-4, CJ-4 တို ့ျဖစ္ျပီး CF နွင့္ ေနာက္ပိုင္း category မ်ားသာ လက္ရိွထုတ္လုပ္ေနျပီး အျခား category မ်ားမွာ ထုတ္လုပ္မႈရပ္တန္ ့သြားျပီျဖစ္သည္။
သင္ဝယ္ယူေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ပံုး သို့မဟုတ္ ပီပါအဖံုးေပၚတြင္ API Certification Mark or "Starburst" နွင့္ API Service Symbol or API Donut တို ့ပါရိွပါက ၎အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ API, International Vehicle and Engine Manufacturers နွင့္ Lubricant Industry တို ့မွ သတ္မွတ္ထားေသာ performance requirements မ်ားကိုျပည့္မွီေႀကာင္း အေထာက္အထားျဖစ္သည္။
API Donut တြင္ အပိုင္းသံုးပိုင္းပါရိွသည္။ API Donut ၏အေပၚဘက္အျခမ္းတြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ performance level ကိုေဖၚျပျပီး၊ အလယ္တည့္တည့္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ viscosity ကိုေဖၚျပ၍ ေအာက္ဘက္အျခမ္းတြင္ ENERGY CONSERVING သို့မဟုတ္ RESOURCE CONSERVING ကိုေဖၚျပသည္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္အတြက္လည္း သံုးနိုင္ပါက API Donut ၏အေပၚဘက္အျခမ္း တြင္ Multiple Performance Level အျဖစ္ C category ကိုေရွ ့မွာထား၍ေဖၚျပျပီး S category ကိုေနာက္မွာထား၍ေဖၚျပသည္။ ထိုသို ့ေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ အမ်ိဳးအစားမွာ C category ျဖစ္ေသာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္ရည္ရြယ္၍ ထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္၍ S category ျဖစ္ေသာ ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္တြင္လည္းအသံုးျပဳနိုင္ေသာ္လည္း ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္အတြက္ လိုအပ္ေသာ performance requirements မ်ားအလံုးစုံ အျပည့္အဝ ရရိွနိုင္ရန္ မေသခ်ာေပ။
အင္ဂ်င္တစ္လံုးတြင္သံုးေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ အဓိက လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ
၁၊ Lubrication
အင္ဂ်င္အတြင္း ပြတ္တိုက္ေသာအစိတ္အပိုင္းမ်ားႀကားတြင္ ပြတ္တိုက္မွဳေႀကာင့္ ဆံုးရံွုးနိုင္ေသာ အင္ဂ်င္၏ power ဆံုးရံွုးမွုနည္းပါးေစရန္ အတြက္ ေခ်ာဆီအျဖစ္အသံုးျပဳျခင္း
၂၊ Cooling
အင္ဂ်င္အတြင္းေပါက္ကြဲမွုေႀကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အပူမ်ားကို အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းရာ လမ္းတေလ်ာက္ conduction heat transfer နည္းျဖင့္ အင္ဂ်င္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ေအးေစျခင္း
၃၊ Cleaning
အင္ဂ်င္အတြင္း ပြတ္တိုက္မွုေႀကာင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ wear particles မ်ားကို အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္း စီးဆင္းရာလမ္းတေလ်ာက္ သန္ ့စင္ ေဆးေက်ာေပးျခင္း
၄၊ Sealing
အင္ဂ်င္ေပါက္ကြဲခန္း combustion chamber အတြင္း ေပါက္ကြဲမႈေကာင္းေစရန္အတြက္ combustion chamber ကိုလံုေအာင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္အလြႊာပါးျဖင့္ seal လုပ္ေပးျခင္း
၅၊ Protecting
အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းရာလမ္းတေလ်ာက္ သတၳဳမ်က္နွာျပင္မ်ားေပၚတြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္အလြႊာပါး ရိွေနေစျခင္းျဖင့္ ပြတ္တိုက္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစသည့္အျပင္ သတၳဳမ်က္နွာျပင္မ်ားကို သံေခ်းတက္ျခင္း ႏွင့္ corrosion ျဖစ္ျခင္းမွလည္းကာကြယ္ေပးသည္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္ တြင္ Base oil ေခၚ base stock နွင့္ additives ေခၚ ထပ္တိုးျဒပ္ပစၥည္းမ်ား ပါဝင္သည္။ Base stock တြင္ mineral (petroleum base) နွင့္ synthetic နွစ္မ်ိဳးကို အမ်ားဆံုးသံုးေလ့ရိွသည္။ Base oil အေနျဖင့္ အင္ဂ်င္၏ လိုအပ္ေသာ အေျခခံ lubrication requirement ကို ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ေသာ္လည္း additives မ်ားမပါ ပါက အခ်ိဳ ့ေသာ operation conditions မ်ားတြင္ base oil ၏ အရည္အေသြးမ်ား လ်င္ျမန္စြာ ေလ်ာ့က်ေလ့ရိွသည္။ အသံုးျပဳေသာ base oil နွင့္ additives မ်ားေပၚတြင္မူတည္၍ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ အရည္အေသြး ကြာျခားေလ့ ရိွသည္။
Base oil တြင္ additives မ်ားထပ္မံေပါင္းထည့္ေပးျခင္းျဖင့္ မူလအေျခခံဆီ၏ တခ်ိဳ့ေသာ အရည္အေသြးမ်ားကို ျပဳျပင္ေပးနိုင္ျပီး ပို၍ အားေကာင္းလာေစသည္။
Mineral (Petorleum) base stock ကို petroleum crude oil မွ သန္ ့စင္ခ်က္လုပ္ျခင္းျဖင့္ရရိွသည္။ Crude oil ရရိွေသာရင္းျမစ္ႏွင့္ သန္ ့စင္ ခ်က္လုပ္ျခင္းနည္းစဥ္ ေပၚမူတည္၍ base stock characteristics မ်ားကြာျခားႏုိင္သည္။
Synthetic base stock ကိုမူ လိုခ်င္ေသာ အရည္အေသြးအတိုင္း ရရိွေစရန္ ဓါတုပစၥည္းမ်ားကို လိိုအပ္သလို အႀကိမ္ႀကိမ္ ဓါတုဓါတ္ျပဳေစျခင္းျဖင့္ ထုတ္လုပ္ရရိွေစသည္။ Synthetic base stock တြင္ Viscosity Index (VI) ပါဝင္မႈသည္ mineral base stock တြင္ပါဝင္ေသာ Viscosity Index (VI) ပါဝင္မႈထက္ ျမင့္မားေသာေႀကာင့္ ျမင့္မားေသာအပူခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ အရမ္းက်ဲသြားျခင္း ႏွင့္ နိမ့္ေသာအပူခ်ိန္တြင္ အရမ္းပ်စ္သြားျခင္း မွ ကာကြယ္ေပးသည္။ ထိိုဝိေသသလကၡဏာေႀကာင့္ စက္ႏိႈးရခက္ေသာ ေအးလြန္းေသာရာသီဥတုတြင္ အသံုးျပဳေသာ အင္ဂ်င္မ်ားတြင္ Synthetic oil ကိုအသံုးမ်ားျခင္းျဖစ္သည္။ Synthetic oil ၏အဓိက အားနည္းခ်က္မွာ ေစ်းအလြန္ႀကီးျခင္းျဖစ္သည္။ Petroleum-based engine oil ထက္ ေလးဆ မွ ငါးဆ အထိ ေစ်းႀကီးသည္။
အသံုးမ်ားေသာ Additives မ်ားမွာ detergents, oxidation inhibitors, dispersant, alkalinity agents, anti wear agents, pour-point depressants, and viscosity index (VI) improver တို ့ျဖစ္သည္။
- Detergents သည္ oxidation products မ်ား နွင့္ ဓါတုဓါတ္ျပဳေစျခင္းျဖင့္ insoluble compounds မ်ား ျဖစ္ေပၚေစျခင္း နွင့္ အနည္အနွစ္မ်ားက်ျခင္း တို ့ကို ရပ္တန္ ့ေစျပီး အင္ဂ်င္ကို သန္ ့ရွင္းေစသည္။
- Oxidation inhibitors မ်ားသည္ viscosity တက္လာျခင္း၊ organic acids မ်ားတိုးပြားလာျခင္း နွင့္ carbonaceous matter မ်ားျဖစ္ေပၚလာေစျခင္း မွ ကာကြယ္ေပးသည္။
- Dispersant မ်ားသည္ contaminants မ်ားကို မေပါင္းစည္းေစျခင္း နွင့္ suspension ျဖစ္ေနေစျခင္းျဖင့္ sludge ဟုေခၚေသာ ဆီအနည္အနွစ္မ်ား မျဖစ္လာေစရန္ ကာကြယ္ေပးသည္။
- Alkalinity agents သည္ အက္စစ္မ်ားကိုေျခဖ်က္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳသည္။
- Anti-wear agents မ်ားသည္ သတၳဳမ်က္နွာျပင္မ်ားေပၚတြင္ ပါးလႊာေသာဆီအလႊာမ်ားျဖစ္ေပၚ ေစျခင္းျဖင့္ ပြတ္တိုက္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစသည့္အျပင္ သတၳဳမ်က္နွာျပင္မ်ားကို corrosion ျဖစ္ျခင္းမွလည္းကာကြယ္ေပးသည္။
- Pour-point depressants မ်ားသည္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ကို low temperature တြင္ ဖေယာင္းခဲပံုစံ အစိုင္အခဲ wax crystal မ်ား ျဖစ္ေပၚေစျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးျခင္းျဖင့္ နိမ့္ေသာအပူခ်ိ္န္မွာပင္ အရည္အေျခအေန အျဖစ္ဆက္လက္တည္ရိွနိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳသည္။
- Viscosity index (VI) improver သည္ ျမင့္မားေသာအပူခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ အရမ္းက်ဲသြားျခင္း ႏွင့္ နိမ့္ေသာအပူခ်ိန္တြင္ အရမ္းပ်စ္သြားျခင္း မွ ကာကြယ္ေပးသည္။ တနည္းအားျဖင့္ VI improver မ်ားသည္ အပူခ်ိန္အေျပာင္းအလဲတြင္ ျဖစ္ေပၚေသာ viscosity ေျပာင္းလဲနႈန္းကို ေလ ွ်ာ့ခ်ေပးသည္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္အေႀကာင္းေျပာရာတြင္ TBN (Total Base Number) အေႀကာင္းမပါလ ွ်င္ မျပည့္စံုေပ။ ေလာင္စာဆီတြင္ Sulfur ပါဝင္မႈေပၚမူတည္၍ TBN ကိုေရြးခ်ယ္သင့္သည္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္တြင္ ပါဝင္ေသာ alkaline compounds မ်ားျဖင့္ sulfurous နွင့္ sulfuric acids မ်ားကို ဓါတ္ျပယ္ေစျခင္းျဖင့္ အင္ဂ်င္၏အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို corrosion damage ျဖစ္ေစျခင္းကို ေလ်ာ ့က်ေစသည္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္တြင္ alkalinity ပါဝင္မႈကို TBN ျဖင့္တိုင္းတာသတ္မွတ္သည္။ Alkaline compounds ပါဝင္မႈမ်ားေလေလ (TBN ျမင့္ေလေလ) အက္ဆစ္ကို ဓါတ္ျပယ္ေစနုိင္မႈမ်ားေလေလျဖစ္သည္။ အသံုးျပဳေသာ ဆီတြင္ ဆာလ္ဖာ ပါဝင္မႈႏႈန္းမ်ားပါက TBN ပါဝင္မႈမ်ားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ကိုေရြးခ်ယ္ သံုးစြဲရန္ လမ္းညႊန္ေလ့ရိွသည္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ viscosity တူေသာ္လည္း ထည့္သြင္းအသံုးျပဳထားေသာ base oil အမ်ိဳးအစား၊ additive အမ်ိဳးအစားမ်ား၊ အေရအတြက္နွင့္ ပါဝင္မႈအခ်ိဳးအစား တို့ေပၚတြင္မူတည္၍ ေစ်းနႈန္းကြာျခားေလ့ရိွသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ viscosity တူေသာ္လည္း TBN ပါဝင္မႈမ်ားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ အက္စစ္ကိုပို၍ေခ်ဖ်က္နိုင္ေစသျဖင့္ TBN ပါဝင္မႈနည္းေသာအင္ဂ်င္ဝိုင္ထက္ ပို၍ေစ်းႀကီးသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ သင္၏ကားအင္ဂ်င္အတြက္ သင့္ေတာ္မွန္ကန္ေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ အမ်ိဳးအစားကို သိရိွေစရန္၊ အသံုးျပဳမည့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္မွ အက်ိဳးအျပည့္အဝရရိွေစရန္ နွင့္ အင္ဂ်င္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ အျပည့္အဝရရိွေစရန္ ေအာက္ပါတို ့ကိုလိုက္နာ လုပ္ေဆာင္ သင့္သည္။
- အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ သို ့မဟုတ္ ကားထုတ္လုပ္သူ၏ owner's manual တြင္ ေထာက္ခံခ်က္ေပး ထားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ အမ်ိဳးအစားကို ေရြးခ်ယ္သံုးစြဲပါ။ ၂၀၀၅ ေနာက္ပိုင္းထုတ္ေသာ model ျမင့္ကားတခ်ိဳ ့တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္အမ်ိဳးအစားကို ေဖၚျပျခင္းမရိွေတာ့ပါ။
- အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ သို ့မဟုတ္ ကားထုတ္လုပ္သူ၏ owner's manual တြင္ ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ လဲလွယ္ရမည့္ အခ်ိန္အတိုင္း အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲလွယ္ပါ။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ကီလိုမီတာ ၅၀၀၀ မွ ၁၀၀၀၀ ႀကား သို ့မဟုတ္ အခ်ိန္ ၆လ မွ ၁ႏွစ္ ႀကားတြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ ႏွင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆီစစ္ဘူးကို လဲလွယ္ခိုင္းေလ့ရိွသည္။ Commercial purpose အတြက္သံုးေသာ ရဲကားမ်ား၊ ဆြဲကားမ်ား၊ Taxi မ်ား၊ ေတာင္ေပၚေဒသတြင္သံုးေသာကားမ်ား၊ ဖံုထူျပီးလမ္းႀကမ္းေသာ ေဒသတြင္သံုးေသာကားမ်ား၊ ျမိဳ ့တြင္းတြင္သံုးေသာ္လည္း ယာဥ္ေႀကာပိတ္ဆို ့မႈမ်ားေသာ အေျခအေနတြင္ သံုးေသာကားမ်ားျဖစ္ပါက ကီလိုမီတာ ၅၀၀၀ သို ့မဟုတ္ အခ်ိန္ ၆လ (ကီလိုမီတာ ၅၀၀၀ ျပည့္လ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ိန္ ၆လျပည့္လ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း) တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ ႏွင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆီစစ္ဘူးကို လဲလွယ္ခိုင္းေလ့ရိွသည္။ အသံုးျပဳေသာ ဆီတြင္ ဆာလ္ဖာ ပါဝင္မႈႏႈန္းမ်ားပါက အင္ဂ်င္ဝိုင္ ႏွင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆီစစ္ဘူး ကို အခ်ိ္န္ေစာ၍ လဲလွယ္ရန္ လမ္းညႊန္ေလ့ရိွသည္။ ၂၀၀၅ ေနာက္ပိုင္းထုတ္ေသာ model ျမင့္ကားတခ်ိဳ ့တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ က်န္ရိွေသာသက္တမ္းကို ဒရိုင္ဘာေရွ ့ရိွ ဒိုင္ခြက္ထဲရိွ Information Display တြင္ ေဖၚယူႀကည့္ရႈ ့ျခင္းျဖင့္ သိရိွႏိုင္သည္။ က်န္ရိွေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သက္တမ္း ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ ေရာက္ရိွလာပါက ကားေသာ့ဖြင့္ခ်ိန္တိုင္းတြင္ ဒိုင္ခြက္ထဲရိွ Information Display တြင္ က်န္ရိွေသာသက္တမ္းကို ေဖၚျပေပးေနမည္ျဖစ္သည္။ (အမွန္တကယ္အားျဖင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ သို ့မဟုတ္ lubricating oil မ်ား၏ သက္တမ္းသည္ အင္ဂ်င္၏မီးေလာင္ေပါက္ကြဲရာမွ ထြက္လာေသာအပူခ်ိန္၊ အေအးခံစနစ္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္၊ အသံုးျပဳေသာ ဆီတြင္ ဆာလ္ဖာ ပါဝင္မႈႏႈန္း၊ အင္ဂ်င္၏ load factor အစရိွေသာအခ်က္မ်ားစြာေပၚ တြင္မီွခိုေသာေႀကာင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏သက္တမ္းကို ခရီးအကြာအေဝး သို ့မဟုတ္ အခ်ိန္ကာလေပၚတြင္ မူတည္၍ လဲလွယ္ျခင္းထက္ အင္ဂ်င္၏ running conditions ႏွင့္ အင္ဂ်င္၏ running hour တို ့အေပၚတြင္မူတည္၍ လဲလွယ္ျခင္းက ပို၍သဘာဝက်သည္။ စက္ရံုသံုး မီးစက္အင္ဂ်င္ႀကီးမ်ား၊ တာဘိုင္ႀကီးမ်ား၏ lubricating oil မ်ား၏ သက္တမ္းကို ဆံုးျဖတ္ရန္အတြက္ အင္ဂ်င္အတြင္းမွေခ်ာဆီနမူနာထုတ္ယူ၍ ဓါတ္ခြဲခန္းသို ့ပို ့ေဆာင္စစ္ေဆးျပီး အင္ဂ်င္ဝိုင္ လဲရန္အခ်ိန္ကို ဆံုးျဖတ္ေလ့ ရိွသည္။)
- အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ သို ့မဟုတ္ ကားထုတ္လုပ္သူ၏ owner's manual တြင္ ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားေသာ API service category နွင့္ SAE viscosity grade ကိုေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူပါ။ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ viscosity grade ကို အသံုးျပဳမည့္ေနရာေဒသ၏ အနိမ့္ဆံုးႏွင့္ အျမင့္ဆံုးအပူခ်ိန္ အေပၚမူတည္၍ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရန္ေဖၚျပေပးထားေလ့ရိွသည္။ ၂၀၀၅ ေနာက္ပိုင္းထုတ္ေသာ model ျမင့္ကားတခ်ိဳ ့တြင္ အရမ္းေအးေနခ်ိန္တြင္ စက္ႏႈိးရလြယ္ေစရန္ ႏွင့္ ဆီစားသက္သာေစရန္ 5W-20 အင္ဂ်င္ဝိုင္ကို ပထမဦးစားေပးအေနျဖင့္ recommend လုပ္ေလ့ရိွသည္။
သင္အသံုးျပဳလိုက္ေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ သင္၏ကားအင္ဂ်င္အတြက္ လိုအပ္ေသာအရည္အေသြးထက္နိမ့္က်ေနပါက အင္ဂ်င္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ အျပည့္အဝမရရိွႏိုင္သည့္အျပင္ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းမ်ားပြန္းစားမႈႏႈန္းလည္း မ်ားမည္ျဖစ္သည္။
တျခားတဖက္၌ သင္၏ကားအင္ဂ်င္အတြက္ လိုအပ္ေသာ အရည္အေသြးထက္ အရမ္းျမင့္ေသာအင္ဂ်င္ဝိုင္ကို အသံုးျပဳပါက အမွန္တကယ္ မလိုအပ္ဘဲ အင္ဂ်င္ဝိုင္အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားေစမည္ျဖစ္သည္။
Writer by
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)
No comments:
Post a Comment