ေမာ္တာသူခိုး
**********
**********
ခုေတာ့ က်ေနာ္ စိတ္ညစ္ေနရပါၿပီ။ ျပသ၁နာက
ႀကီးၿပီလားဗ်ာ။ ျဖစ္ပုံကဒီလို ကိုယ့္ဆရာတို႔ေရ။
ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚေဒသမွာ ဆန္စက္ေတြကို မီးဆင္
ၿပီးတာေတြမ်ားလာတာနဲ႔အမ်ွ အခုေနာက္ပိုင္း
ကိုယ္က စက္အသစ္ေတြအတြက္ မီးလာဆင္ၿပီ
ဆိုရင္ ဒီအလုပ္ကိုပဲ တစ္ထိုင္တည္း မလုပ္ႏိုင္
ေတာ့ပဲ ။ အရင္ က်ေနာ္တို႔ဆင္ခဲ့တဲ့ စက္ေတြက
ဟိုကလာေခၚ ဒီကလာေခၚနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္
ကိုေကာင္းေကာင္း မလုပ္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။
ႀကီးၿပီလားဗ်ာ။ ျဖစ္ပုံကဒီလို ကိုယ့္ဆရာတို႔ေရ။
ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚေဒသမွာ ဆန္စက္ေတြကို မီးဆင္
ၿပီးတာေတြမ်ားလာတာနဲ႔အမ်ွ အခုေနာက္ပိုင္း
ကိုယ္က စက္အသစ္ေတြအတြက္ မီးလာဆင္ၿပီ
ဆိုရင္ ဒီအလုပ္ကိုပဲ တစ္ထိုင္တည္း မလုပ္ႏိုင္
ေတာ့ပဲ ။ အရင္ က်ေနာ္တို႔ဆင္ခဲ့တဲ့ စက္ေတြက
ဟိုကလာေခၚ ဒီကလာေခၚနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္
ကိုေကာင္းေကာင္း မလုပ္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။
ျဖစ္တဲ့ဟာကလဲ ၾကည့္ဦး ကိုယ့္ဆရာတို႔ေရ
အိုဗာလုပ္ေတြ မဂၢနပ္ ေတြ မီးအားေတြေကာင္း
ေနရဲ႕သားနဲ႔ ဟိုစက္က ေမာ္တာေလာင္လိုက္၊
ဒီစက္ကေမာ္တာေလာင္လိုက္ျဖစ္ေနတာပါ။
အိုဗာလုပ္ေတြ မဂၢနပ္ ေတြ မီးအားေတြေကာင္း
ေနရဲ႕သားနဲ႔ ဟိုစက္က ေမာ္တာေလာင္လိုက္၊
ဒီစက္ကေမာ္တာေလာင္လိုက္ျဖစ္ေနတာပါ။
ခုလဲ စက္တစ္ခုမွာ ေမာ္တာေလာင္လို႔လာၾကည့္ရင္း က်ေနာ္လည္း မလုပ္တတ္ေတာ့တာနဲ႔ ဆရာ့ ကို ဖုန္းဆက္အေၾကာင္းၾကားၿပီး ျဖစ္ေနပုံ
ေတြကို တင္ျပရေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။
ေတြကို တင္ျပရေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။
ေအး တစ္ျခားအေၾကာင္း အားလုးံေကာင္းေနရဲ႕
နဲ႔ ေမာ္တာေတြ ေလာင္ေနရင္ေတာ့ အပူေၾကာင့္
ပဲ႐ွိေတာ့တယ္။ ဆန္စက္ဆိုတာကလဲ သူမ်ား
စပါး နဝလီ ႀကိတ္လိုက္၊ ကိုယ့္စပါး ကိုယ္ႀကိတ္
လိုက္ဆိုေတာ့ ေမာ္တာေတြက နားရတယ္ကို
မ႐ွိဘူး၊ စက္ပိုင္ေတြကလဲ ဆန္ျဖဴ ခိုးမယ့္ရန္ ကိုေၾကာက္ၿပီး ေမ႐ုံ႐ွိတဲ့ ဂိုေထာင္ကို ဝင္ေပါက္ထြက္ေပါက္ တစ္ေပါက္တည္းထားတဲ့သူကထား။
နဲ႔ ေမာ္တာေတြ ေလာင္ေနရင္ေတာ့ အပူေၾကာင့္
ပဲ႐ွိေတာ့တယ္။ ဆန္စက္ဆိုတာကလဲ သူမ်ား
စပါး နဝလီ ႀကိတ္လိုက္၊ ကိုယ့္စပါး ကိုယ္ႀကိတ္
လိုက္ဆိုေတာ့ ေမာ္တာေတြက နားရတယ္ကို
မ႐ွိဘူး၊ စက္ပိုင္ေတြကလဲ ဆန္ျဖဴ ခိုးမယ့္ရန္ ကိုေၾကာက္ၿပီး ေမ႐ုံ႐ွိတဲ့ ဂိုေထာင္ကို ဝင္ေပါက္ထြက္ေပါက္ တစ္ေပါက္တည္းထားတဲ့သူကထား။
ေနာက္ၿပီး အရင္စက္ေဟာင္းကို ဖ်က္ၿပီးစက္သစ္
တည္ေတာ့ ဂိုေဒါင္ အေဟာင္းပုံစံကေခါင္မိုးမွာ
ေမာ္နီတာ မပါဘာမပါ အပူထြက္ေပါက္
မ႐ွိဆိုေတာ့ ေခါင္နဲ႔နီးတဲ့ elevator တိုင္ထိပ္က
ေမာ္တာေတြဆို ပူၿပီးေလာင္ဖို႔ ပိုမ်ား၊
တည္ေတာ့ ဂိုေဒါင္ အေဟာင္းပုံစံကေခါင္မိုးမွာ
ေမာ္နီတာ မပါဘာမပါ အပူထြက္ေပါက္
မ႐ွိဆိုေတာ့ ေခါင္နဲ႔နီးတဲ့ elevator တိုင္ထိပ္က
ေမာ္တာေတြဆို ပူၿပီးေလာင္ဖို႔ ပိုမ်ား၊
ပိုင္ပုံေတြဆိုလဲ ေမ႐ုံနဲ႔ ဂါလီ သြားစရာ ေလာက္သာ ခ်န္ထားၿပီး အျပည့္ပုံေတာ့ ေလဝင္ေလထြက္ မေကာင္းေတာ့ပဲ ေမာ္တာေတြ အပူပိုတက္၊
ပတ္ဝန္းက်င္ အပူ 40C ထက္နည္းေလ ေမာ္တာ
သက္တမ္းၾကာေလ၊ 40C ထက္ပိုမ်ားေလ ေမာ္
တာသက္တမ္းနည္းေလ၊ ေလပူထုတ္ဖို႔ ေခါင္မိုး
ေမ႐ုံ အေပၚတည့္တည့္မွာ ေလစုပ္ ေတြတပ္တန္တပ္၊ ပိုင္ပုံေတြကို ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္း
ေအာင္ ေနရာလြတ္ေတြခ်န္ပုံ ၿပီးႀကိဳးစားလို႔ မွ
ပတ္ဝန္းက်င္ အပူခ်ိန္မက်ႏိုင္တဲ့ ဥပမာ ဘိြဳင္လာနားတို႔ ေပါင္းအိုးနားသုးံမယ့္ ေမာ္တာေတြဆိုရင္
ေတာ့ class. A.B.C ကို ေသခ်ာေရြးၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔လိုက္ဖက္မယ့္ အပူပိုခံႏိုင္တဲ့ ေမာ္တာမ်ဳိး
ေရြးေပးရမယ္။ စက္ေမာင္းေတြကလဲ ေမာ္တာ
မ်က္ႏွာျပင္အပူခ်ိန္ကို စစ္ေဆးေပးေနရမယ္။
ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့အပူခ်ိန္ ကိုေတြ႔ရရင္ အေၾကာင္းရင္းကို ႐ွာေဖြေပးရမယ္။ လို႔ဆရာကေျပာျပပါတယ္။
သက္တမ္းၾကာေလ၊ 40C ထက္ပိုမ်ားေလ ေမာ္
တာသက္တမ္းနည္းေလ၊ ေလပူထုတ္ဖို႔ ေခါင္မိုး
ေမ႐ုံ အေပၚတည့္တည့္မွာ ေလစုပ္ ေတြတပ္တန္တပ္၊ ပိုင္ပုံေတြကို ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္း
ေအာင္ ေနရာလြတ္ေတြခ်န္ပုံ ၿပီးႀကိဳးစားလို႔ မွ
ပတ္ဝန္းက်င္ အပူခ်ိန္မက်ႏိုင္တဲ့ ဥပမာ ဘိြဳင္လာနားတို႔ ေပါင္းအိုးနားသုးံမယ့္ ေမာ္တာေတြဆိုရင္
ေတာ့ class. A.B.C ကို ေသခ်ာေရြးၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔လိုက္ဖက္မယ့္ အပူပိုခံႏိုင္တဲ့ ေမာ္တာမ်ဳိး
ေရြးေပးရမယ္။ စက္ေမာင္းေတြကလဲ ေမာ္တာ
မ်က္ႏွာျပင္အပူခ်ိန္ကို စစ္ေဆးေပးေနရမယ္။
ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့အပူခ်ိန္ ကိုေတြ႔ရရင္ အေၾကာင္းရင္းကို ႐ွာေဖြေပးရမယ္။ လို႔ဆရာကေျပာျပပါတယ္။
က်ေနာ္လိုက္စစ္ၾကည့္ေတာ့ ဆရာေျပာတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေနတာကိုေတြ႔ရေတာ့တာပဲ
ဗ်ာ။ က်ေနာ္လဲ စက္ပိုင္ေတြကိုဆရာေျပာျပခဲ့တဲ့
အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပၿပီး ျပင္ခိုင္းရတာေပါ့ဗ်ာ။
ဗ်ာ။ က်ေနာ္လဲ စက္ပိုင္ေတြကိုဆရာေျပာျပခဲ့တဲ့
အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပၿပီး ျပင္ခိုင္းရတာေပါ့ဗ်ာ။
အဲဒီေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွအလုပ္ကို တစ္ထိုင္တည္းလုပ္ႏိုင္ေတာ့တယ္ဗ်ဳိ့ ။
Credit
MyatMin Thuya Kyaw